Oikeamielisin ateisti

lisätietoa ?

Kuka on kuukauden oikeamielisin ateisti palstalla ? Perustelu !!

16

750

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bluetitan

oikeamielinen.

• Saag Paneer

Alffa-Omega ja 0d3e (vai mikä se nyt oli?). Perusteluna yksinkertaisesti: fiksuus. Kaverit osaavat nähdä asiakysymykset jonkinlaiselta metatasolta käsin nousten näin pikkumaisuuksien yläpuolelle.

• ...kaksimielinen? Ylimielinen? Avomielinen? Mielettömin?

• Mikisikö? Koska minä määritän mitä tarkoitan oikeamielisyydellä. Kukatahansa voi olla eri mieltä mutta he ovat kaikki mielestäni väärässä.

• Saag Paneer

Sait ääneni jo aiemmin. Lyhyen äänestyksen jälkeen sut on nyt siis valittu. Onneksi olkoon, Oi Oikeamielisyys!

• cybo-ceronimo-cabriel-61

"Mielipiteeni on voinut muuttua, muuta ei se tosiasia, että olen oikeassa."

• Saag Paneer
        cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:

"Mielipiteeni on voinut muuttua, muuta ei se tosiasia, että olen oikeassa."

Oikeamieliset ovat aina oikeassa vaikka mieli muuttuisikin. Siksi he ovatkin oikeamielisiä.

• Oikeamieleisyys on konsepti joka voka voi merkitä aivan mitä tahansa riippuen henkilöstä ja tilanteesta. Minulle minun käsitykseni oikeamielisyydestä on absoluuttinen. Absoluuttinen siis siinä mielessä että minun kuvani oikeamielisyydestä on minun kuvani oikeamielisyydestä eikä kenenkään muun kuva oikeamielisyydestä. Ja minä pidän minun kuvaani oikeamielisyydestä, no oikeamielisenä. Jos minä en pitäisi minun kuvaani oikeamielisyydestä oikeamielisyydestä ei se olisi minun kuvani oikeamielisyydestä vaan jotakin muuta. Koska tuo käsitys on minun muodostamani kuva oikeamielisyydestä ja koska se on minulle todellinen, ainoa henkilö joka sen voi edes kokonaisuudessaan hahmottaa olen minä. Näin ollen minä voin olla ainoa henkilö joka voi tarkasti määritellä mikä on oikeamielistä ja mikä ei. Tämä ei suinkaan tarkoita sitä että minä olisin absoluuttisesti oikeassa eikä tämä tarkoita sitä etten minä voi muuttaa omia mielipiteitäni, mutta tässä ja nyt minun omaamani käsitys oikeamielisyydestä on minun kuvani oikeamielisyydestä eikä mitään muuta. Näin ollen minä olen oman määritykseni mukaan oikeamieleisin henkilö ja niin on kukutahansa muukin. Toisinsanoen. Oikeamieleisin samoin kuin moraalisin, eettisin taikka kaunein ovat abstrakteja käsityksiä joilla ei ole paljoakaan merkitystä. Ne ovat absurdeja. Täysin merkityksettömiä.

Alffa-Omega kirjoitti:

Oikeamieleisyys on konsepti joka voka voi merkitä aivan mitä tahansa riippuen henkilöstä ja tilanteesta. Minulle minun käsitykseni oikeamielisyydestä on absoluuttinen. Absoluuttinen siis siinä mielessä että minun kuvani oikeamielisyydestä on minun kuvani oikeamielisyydestä eikä kenenkään muun kuva oikeamielisyydestä. Ja minä pidän minun kuvaani oikeamielisyydestä, no oikeamielisenä. Jos minä en pitäisi minun kuvaani oikeamielisyydestä oikeamielisyydestä ei se olisi minun kuvani oikeamielisyydestä vaan jotakin muuta. Koska tuo käsitys on minun muodostamani kuva oikeamielisyydestä ja koska se on minulle todellinen, ainoa henkilö joka sen voi edes kokonaisuudessaan hahmottaa olen minä. Näin ollen minä voin olla ainoa henkilö joka voi tarkasti määritellä mikä on oikeamielistä ja mikä ei. Tämä ei suinkaan tarkoita sitä että minä olisin absoluuttisesti oikeassa eikä tämä tarkoita sitä etten minä voi muuttaa omia mielipiteitäni, mutta tässä ja nyt minun omaamani käsitys oikeamielisyydestä on minun kuvani oikeamielisyydestä eikä mitään muuta. Näin ollen minä olen oman määritykseni mukaan oikeamieleisin henkilö ja niin on kukutahansa muukin. Toisinsanoen. Oikeamieleisin samoin kuin moraalisin, eettisin taikka kaunein ovat abstrakteja käsityksiä joilla ei ole paljoakaan merkitystä. Ne ovat absurdeja. Täysin merkityksettömiä.

On se absoluuttisesti sinulle noin, ei siinä mitään.

Saag Paneer kirjoitti:

Oikeamieliset ovat aina oikeassa vaikka mieli muuttuisikin. Siksi he ovatkin oikeamielisiä.

Mutta jos onkin väärässä, muuttaako se yhtä tehokkaasti mielipiteitä?

• cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:

On se absoluuttisesti sinulle noin, ei siinä mitään.

Ja mikäli olet toista mieltä katson sinun olevan väärässä koska minulle tuo on totta. Koska aivan samoin kuin kuka tahansa muukin minä pidän minun omaamaani käsitystä todellisuudesta todellisena. Eihän kukaan varmasti pidä asioita joidenka katsoo olevan epätodellisia todellisena. Tosin en tarkoittanut absoluuttista siinä mielessä etten voisi muuttaa ajatuksiani vaan nyt tässä hetkessä tuo on minun käsitykseni ja koska minä määritän mikä tuo käsitys on on se absoluuttisesti oikeassa minulle tässä ja nyt. Tämä ei tarkoita sitä ettenkö voisi muuttaa omaa kantaani mutta ainoa asia joka saa minut muuttamaan omia asetelmiani on se että joku vakuuttaa minut siitä että minä olen väärässä ja osaa antaa selkeämmän ja paremman käsityksen asiasta josta olen hänen kanssaan eri mieltä.

Alffa-Omega kirjoitti:

Ja mikäli olet toista mieltä katson sinun olevan väärässä koska minulle tuo on totta. Koska aivan samoin kuin kuka tahansa muukin minä pidän minun omaamaani käsitystä todellisuudesta todellisena. Eihän kukaan varmasti pidä asioita joidenka katsoo olevan epätodellisia todellisena. Tosin en tarkoittanut absoluuttista siinä mielessä etten voisi muuttaa ajatuksiani vaan nyt tässä hetkessä tuo on minun käsitykseni ja koska minä määritän mikä tuo käsitys on on se absoluuttisesti oikeassa minulle tässä ja nyt. Tämä ei tarkoita sitä ettenkö voisi muuttaa omaa kantaani mutta ainoa asia joka saa minut muuttamaan omia asetelmiani on se että joku vakuuttaa minut siitä että minä olen väärässä ja osaa antaa selkeämmän ja paremman käsityksen asiasta josta olen hänen kanssaan eri mieltä.

//Tämä ei tarkoita sitä ettenkö voisi muuttaa omaa kantaani mutta ainoa asia joka saa minut muuttamaan omia asetelmiani on se että joku vakuuttaa minut siitä että minä olen väärässä ja osaa antaa selkeämmän ja paremman käsityksen asiasta josta olen hänen kanssaan eri mieltä.// - Jos olet itse sitä mieltä. ;D

• cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:

//Tämä ei tarkoita sitä ettenkö voisi muuttaa omaa kantaani mutta ainoa asia joka saa minut muuttamaan omia asetelmiani on se että joku vakuuttaa minut siitä että minä olen väärässä ja osaa antaa selkeämmän ja paremman käsityksen asiasta josta olen hänen kanssaan eri mieltä.// - Jos olet itse sitä mieltä. ;D

En minä voi muuttaa mielipidettäni ilman että joku ilmaisee asian tavalla jonka minä ymmärrän, selkeämmin ja osoittaa minun olleen väärässä. Tästäkin huolimatta minä olen se joka muutan kantaani, minun on hyväksyttävä asetelma joka on eri kuin jo olemassaoleva ja minun on hyväksyttävä että olin väärässä. Päätös siitä minkä minä hyväksyn on siis minun vaikka sen olisikin esittänyt joku muu.

• Annan ääneni "ertert", syy: ei sorru haukkumiseen ja vastaa asiallisesti. Minulle opettanut lähdeaineiston tärkeyden :)

• satunnainen kävijä

Minäkin arvostan hänen järkeviä kommenttejaan. Harvakseltaan täällä käyn, mutta olen silti huomannut saman kuin sinä.

• ertert

Täytyy kyllä myöntää, että välillä innostuu kettuilemaan joillekin. Oman ääneni annan Alffa-Omegalle. On kärsivällinen ja selittää asiat hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      221
      3202
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      322
      2813
    3. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      76
      1810
    4. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      55
      1715
    5. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      48
      1591
    6. Voi mies olit taas niin komea

Olet silmäkarkkia ❤️ Sua vois katsella vaikka koko päivän. ❤️
      Ikävä
      122
      1386
    7. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1342
    8. Ryöstö Punkaharjulla

Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee
      Savonlinna
      17
      1280
    9. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      432
      1274
    10. Kadutko koskaan

Sitä mun iskiyritystä?
      Ikävä
      105
      1269
    Aihe