Hei! Sain hankittua astianpesukooneeseeni tarvittavan adapterin veden sisään meno putkeen. Siitä ei kuitenkaan tule tiivis ja kun laitan hanan päälle ,se vuotaa. Osaisiko joku saman ongelman parissa paininut kertoa, millä vippas konstilla saan liitoksesta vesitiiviin? Nimimerkillä. Astiat kohta kolme päivää pesemättä
Miten saan sisääntuloputkesta vesitiiviin?
3
3162
Vastaukset
- zoomipoika
niitä saa LVI-liikkeestä kanssa
- vuotoon auttaa
-tiivisteet -putkiteippi (teflonteippi) -putkimiehen kokemus ja työkalut Kun ei tiedä mikä ja millainen "adapteri" sinulla siinä on, muuta on mahdoton sanoa.
- Rintaääni
Oletan että pesukoneen oma letku ja adapteri tiivistyvät kyllä. Tämä sen takia että pesukoneen letkussa on yleensä tiivisteet mukana. Tämän takia vuoto tulee yleensä vesipisteen ja adapterin välistä. Niin tai näin, vuoto tulee siis ilmeisesti vain toisesta välistä. Paras tiiviste olisi kumitiiviste, eli periaateessa kuminen "prikka". Tämän tyyppinen: http://www.suomenlvistarvike.fi/product_details.php?p=2175 Jos ei tuota ole saatavana sopivana mallina, niin sitten voit käyttää myös kierreteippiä. http://www.suomenlvistarvike.fi/product_details.php?p=2178 Teippi pelaa parhaiten itse tiivistävien kierteiden kanssa (siis kartiokierteiden), jos se sanoo mitään, mutta toimii tarvittaessa myös muittenkin kanssa. Teippissä kannattaa katsoa että kiertää sen kierteen ympäri niin ettei se kierry pois, kun kierrän ruuvin/mutterin paikalleen. Kolmas vaihtoehto (jota olen itsekkin joutunut soveltamaan) on ruuvilukite/kiinnitysmassa/silikoni. Tämä on kylläkin jo hieman "viimeinen vaihtoehto" mallin ratkaisu. Ongelma on siinä että tätä liitosta ei käytännössä enään siten avata. Laitoin siis tällä vesipisteen ja adapterin välisen liitoksen. Adapterista letkuun taas letkun oma tiiviste riitti, joten koneen saa kyllä irti, mutta adapteria ei. Lukitetta valittaessa pitää vain katsoa että se on hygienisiin paikkoihin sopivaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881351Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221158- 48874
- 70870
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53722
- 33692
- 60689
- 47670