Käytössä NuvaRing, menkkoja ei tullut ????

pirpana

Mulla käytössä NuvaRing ehkäisyrengas, ja nyt viime tauon aikana ei vuotoa kuulunutkaan. Tein testin, negatiivinen. Ja kun laitoin uuden renkulan, niin pari päivää siitä tein toisen testin, edelleen nega. Onko kellään muulla kuukautiset jääneet tulematta ?? En kai voi olla raskaana ???

18

14377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puolukka

      Olen kuullut tuosta Nuvasta, että saattaa menkat jäädä kokonaan pois tai niukentua huomattavasti! Mulla tuli ekan renkaan jälkeen menkat ihan normaalisti, kestivät 5 päivää. Toisen jälkeen tulivat kaksi päivää myöhässä ja kestivät 3 päivää. Saapas nähdä miten käy kun tämän kolmannen otan pois, tuleeko enää ollenkaan vai mitä :)

      Toiset on ihan onnessaan ku menkat jää pois ehkäisyn takia, mut kyllä mä tykkäisin et edes joku tippa tulis, et tietää ettei ole raskaana (mikä nyt ei katastrofi olis kun kohta muutenkin jätetää ehkäisy pois...). Mut kyllä mäkin viimeks vähä hermoilin kun ei menkkoja kuulunut ja olo oli kauhea, oksetti, pyörrytti ja päätä särki (ois ihan hyvin voineet johtua myös raskaudesta!) Nuvan hormonit ne vain tekivät temppujaan mun elimistössä.

      Taitaa sullakin vaan johtua renkaan hormoneista, ettei menkat tule, kun kerran testitkin näyttää negaa. Sanoisin että voit olla huoleti :)

    • käytössä

      Tässä kokemus päinvastaiselta kantilta. Rinkulat alkoittaa tiputtelun jo pari kolme päivää ennen poistamista. Tiputtelua kestää kunnon menkkojen edellä n. 3-4pv. Sit ne kunnon menkat päälle eli vuotoa ja siteitä tms. jopa 8-9pv kerrallaan. Viimeinen rengas sisällä, yli vuoden olen käyttänyt. En aio enää uusia reseptiä. Ei varmaan hormonitaso riitä mulle. Olisin onnellinen, jos ei tiputtelisi.

      • Anonyymi

        Voi elämä, että voi olla vaikeeta jollain, hehee :D

        t:MatiasOskari


    • julie

      Kun käytin nuva ringiä, mun menkat tuli ihan normaalisti. Rinkula vaan aiheutti kauheasti hiivoja. Et jos niitä alkaa tulee ni kannattaa lopettaa heti. Mulla meni myös seksihalut pidemmän käytön jälkeen.

    • pakkausseloste

      Pakkausselosteessakin lukee, että et välttämättä ole raskaana vaikka menkat jäiskin pois. Tuo että teet testin heti menkkojen pois jäätyä ei kerro välttämättä vielä mitään. Normaalitilanteessa kertoisi, mutta ehkäisyn kanssa käsittääkseni tulos näyttäisi positiivista jossain toiseten menkkojen jäätyä pois.. Tuloshan tulee positiiviseks istukasta erittyvistä hormoneista, joita ei välttämättä ole vielä ekojen menkkojen pois jäätyä...

      • kysynvaann

        Kun ohjeissa sanotaan,että nuvaring tulisi poistaa, jos on raskaana.. Mitä se käytännössä vaikuttaa?


    • holaaa

      nostetaan. Sama ongelma!

      • Anonyymi

        Joo hyvä ajatus. Nostetaan ongelmaa. Ei sen ratkaisua

        Toivottavasti et ryhdy politiikaan mukaan.

        t:MatiasOskari


    • 20vRingi

      Minuakin hämmästytti kun menkkani jäi pois! Ensimmäisen renkaan jälkeen tuli vain pari tippaa. Valkovuodot ovat kuitenkin lisääntyneet ja katsotaan toisen renkaan jälkeen onko tämä minulle koska paikat ovat niin kuivat. Vaihdoin Nuvaringiin Yaz e-pillereistä koska halut katosivat. Nyt halut on takaisin mutta kuivuus ärsyttää! Onneks on liukkaria ;)

      • opasü

        Olen käyttänyt ringiä jo yli viisi vuotta, silloin tällöin jäänyt menkat pois. Nyt kolmas kerta kun ei mitään kuulu. Toisen kerran jälkeen kävin lääkärissä ja kaikki oli ok, odotellaan tuleeko seuraavat. Nyt on se väli ja kuukautis kivut on mutta ei vuotoa. Pari päivää aikaa alkaa ja sit taas lääkäriin. Tehdään joku testi jolla niitten pitäisi alkaa, sitten tutkitaan hormoneja. Onko kellään ollut vastaavaa?


    • hätäilijä

      Minulla on sama ongelma, olen käyttänyt Nuvaringiä nyt reilun puoli vuotta ja kuukautiset ovat tähän saakka olleet normaalit (niukat kylläkin, mutta eivät ole jääneet tulematta). Sain noin kuukausi sitten antibioottikuurin angiinaani joka aiheutti minulle sitten jonkun hiivatulehduksen, johon sain lääkkeeksi Flagyl Comp emätinpuikot ja olen käyttänyt nyt tätä kuuria taukoviikkoni ajan Nuvaringistä ja kuukautisia ei ole tullut ollenkaan. Olen tehnyt kaksi kertaa raskaustestin ja se on ollut negatiivinen. En tiedä onko tällä hiivasienilääkkeellä vaikutusta myös kuukautisiin, mutta soitin juuri lääkäriin, josta luvattiin ottaa tämän päivän aikana yhteyttä, jolloin he selvittävät mitä minun kuuluu tehdä. Toiset ovat onnellisia kun Nuvaringin kanssa kuukautiset ovat niukat tai jäävät pois, mutta itse ainakin olisin onnellinen, että edes jonkinlaista vuotoa tulisi niin saisi itselleen mielenrauhan ettei ole raskaana.

      • hätäilijä

        Lisäyksenä vielä, että oireet ovat kuitenkin olleet samat kuten kuukautisien aikaan . alavatsakipua, päänsärkyä sekä tunteet ailahtelevat (jopa enemmän kuin normaalisti ;)) Toivotaan, että lääkäri soittaa pian, ettei minun tarvitse hätäillä...


    • erittäinhuolestunut

      täällä ensimmäinen taukoviikko nuvaringistä ja menkkoja ei kuulu. Käytin 5vuotta yasmin epillereitä, mutta vaihdoin nuvaan kuivuuden ja haluttomuuden takia. Rengasta en saanut asetettua kovinkaan syvälle, vaikka kuinka monta kertaa kokeilin, valui aina vaan alas ihan emättimen suulle. Ei se sinänsä haittaa, välillä kävellessä sen tuntee. Nyt siis ensimmäinen taukoviikko, maha ollut tavallista kipeämpi, mutta menkkoja ei näy eikä kuulu. Hieman huolestuttaa, sillä vaikka menkat saattaa jäädä kokonaan pois kun käyttää nuvaa, niin elämäntilanne ei ole ollenkaan sopiva lapsen saannille. Missä vaiheessa kannattaa testi tehdä ja mitä muita kokemuksia löytyy?

    • tämmöstätälläkertaa

      Nostan tätä aihetta!

      Mulla kävi niin, että ekan renkaan kohdalla pistin renkaan päivänä, jonka ainakin LUULIN olevan eka menkkapäivä. Tuli pikkasen menkkavuotoa, joten laitoin illalla renkaan. Minulla oli myös hieman kuukautiskipuja kyseisenä päivänä. Noh, menkat kuitenkin jäivät tuohon kerran tulleeseen minivuotoon, eikä niitä ole nyt vielä kuulunut.. Epäilen, että kuukautisten mahdollinen poisjäänti johtuu renkaasta. Onko muille käynyt samoin? Mietin myös, että asetinko renkaan tavallaan liian aikaisin.. sillä kyseessä ei ilmeisesti ollut vielä ns. "kunnollinen" menkkapäivä. Renkaan laitosta on vasta nelisen päivää aikaa, joten on kyllä vielä mahdollista, että menkat jatkuvat myöhässä...

      • moromoromoro

        Mulla kävi samallalailla ja kokemuksia kaipailisin kans ::DD


      • Joulutähti

        Mulla täsmälleen sama juttu. Mites sulla kävi? Tuliko vuotoa enää ja menikö kierto jotenkin sekaisin?


    • Anonyymi

      Mulla ny tämä tilanne, miten teidän kohdalla kävi?

    • Anonyymi

      No siis tuossa tilanteessa varmaan ekana on hyvä alkaa selvittää kuka on vauvan isä. Että ei tartte sitte pienokaisen elää ilman isähahmoa.

      t:MatiasOskari

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      68
      6783
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4400
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2813
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1091
    Aihe