Mielenkiinnolla otan vastaan käyttökokemuksia erimerkkisistä peitetikkikoneista! Janomea olen kuullut kehuttavan, aika kallis vain, Englannista ostamalla saisi alle puolen hinnan mutta siinä ei sitten ole edes Suomenkielistä ohjekirjaa ja takuuhommissa pakkaat ja lähetät sinne, ei oikein innosta! Eli netistä löysin suht edullisen Elna 434 koneen, myös Brother löytyi, vähän kalliimpi kuin Elna muttei paha sekään! Joten pistäkääpä tietoa kyseisistä koneista!!
peitetikkikoneista kokemuksia?
5
4553
Vastaukset
- Vappu-aatto
Onko peitetikkikone sama kuin saumuri? Itselläni on liki 20 vuotta vanha pfaff. Työläs langoittaa, mutta muuten ollut ihan ok.
- oikesti todella
peitetikkiä? Ammattilaisena sanoisin, että ilmankin pärjää... Kunnollinen saumri riittää kotiompelijalle vallan mainiosti.
- ennen etten
oikesti todella kirjoitti:
peitetikkiä? Ammattilaisena sanoisin, että ilmankin pärjää... Kunnollinen saumri riittää kotiompelijalle vallan mainiosti.
tarvitse peitetikkiä, mutta sen kun hommasin, en siitä milloinkaan luovu! Ammattilainen olen minäkin, vaikka vain harrastuksekseni=perheen tarpeeseen t-paitoja väsään.(Niitä kun ei tod. kannata työkseen tehdä.) Kyllä ovat alkaneet helmapäärmeet kestämään poikienkin t-paidoissa, ei tarvitse enää korjailla vähän väliä. Kyse kai on siitä paljonko on valmis maksamaan hyvästä jäljestä.
- Melkein ammattilainen
ennen etten kirjoitti:
tarvitse peitetikkiä, mutta sen kun hommasin, en siitä milloinkaan luovu! Ammattilainen olen minäkin, vaikka vain harrastuksekseni=perheen tarpeeseen t-paitoja väsään.(Niitä kun ei tod. kannata työkseen tehdä.) Kyllä ovat alkaneet helmapäärmeet kestämään poikienkin t-paidoissa, ei tarvitse enää korjailla vähän väliä. Kyse kai on siitä paljonko on valmis maksamaan hyvästä jäljestä.
Jihuu, Janome peitetikkikone ostettu!! Onhan minulla toki saumuri, ilman sitä ei kyllä pärjää ja tavan ompelukonekin, Pfaff select 4.0 mutta sillä tehdyt paidanhelman saumat kun rapsahtaa venytettäessä, ihan eri jälki tulee peitetikillä! Englannistahan monet sen tilaa, maksaa monta sataa vähemmän kuin täällä mutta sitten meneekin sormi suuhun kun takuukorjuuseen pitäs lähettää myyjälle.. eli englantiin! Tekeehän ne suomessakin korjuuta mutta kaikesta maksat, maahantuoja ei vastaa muualta ostetuista! Kuulin tänään juuri tapauksesta jossa ulkomailta tilattu kone ei ole toiminut ollenkaan täällä ja jouduttu koko sähköistys uusimaan, ei ole kuulemma halpaa lystiä! Eli 5v takuulla ei ole juurikaan virkaa jos ulkomailta ostaa, niissähän ei ole edes suomenkielistä käyttöohjekirjaa. Mutta kukin taaplaa tyylillään, näinhän se on!
- Ahkera ompelija
Melkein ammattilainen kirjoitti:
Jihuu, Janome peitetikkikone ostettu!! Onhan minulla toki saumuri, ilman sitä ei kyllä pärjää ja tavan ompelukonekin, Pfaff select 4.0 mutta sillä tehdyt paidanhelman saumat kun rapsahtaa venytettäessä, ihan eri jälki tulee peitetikillä! Englannistahan monet sen tilaa, maksaa monta sataa vähemmän kuin täällä mutta sitten meneekin sormi suuhun kun takuukorjuuseen pitäs lähettää myyjälle.. eli englantiin! Tekeehän ne suomessakin korjuuta mutta kaikesta maksat, maahantuoja ei vastaa muualta ostetuista! Kuulin tänään juuri tapauksesta jossa ulkomailta tilattu kone ei ole toiminut ollenkaan täällä ja jouduttu koko sähköistys uusimaan, ei ole kuulemma halpaa lystiä! Eli 5v takuulla ei ole juurikaan virkaa jos ulkomailta ostaa, niissähän ei ole edes suomenkielistä käyttöohjekirjaa. Mutta kukin taaplaa tyylillään, näinhän se on!
Mulla on Pfaff saumuri, jossa olikohan 14 erilaista ommelta peitetikistä pyöröompeleeseen ja ketjutikkiin. Oon ollut tosi tyytyväinen, ei vikoja ilmennyt vaikka ollut ahkerassa käytössä jo viisi vuotta. Miinuksena voi mainita vain hinnan, joka oli sika kallis, mutta on jo maksanut itsensä takaisin. Kun oppii langoitukset eri ompeleille, joka tuntui alussa hieman vaikealta, niin suosittelen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273643- 412479
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372333Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72097Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141412
- 1291329
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2751310Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451285