Härkää sarvista,klassinen Minotaurus

pilvi*

. Elämme palstalla aikaa,jolloin kyseenalaistaan entiset vallassa olijat. Uskoisin sen olevan hyväksi monelle.Ölisi hyvä tutustua kreikkalaiseen mytologiaan,niissä on myös fokus nykyaikaan. Itse olen "tarttunut elämässäni härkää sarvista ihan konkreettisesti,Sipoon maatilalla,jolloin se karkasi aitauksestaan! Roikkunut sen sarvissa painaen n.68-70 kg mikä riittää kyllä sonnin päälle! Sain sen aitaukseen takaisin,jotta ei aiheuttaisi liikenneonnettomuuksia maanteillä. Tähän samaan tapaan on hyvä kuunnella ,mitä palstalla tapahtuu,mitä ihmiset ajattelevat kirjoituksistamme!!! Ei koskaan voi vain yksi vaikuttaja säädellä asioiden oikeutta,oman näkemyksensä perusteella. 'Ajat muuttuuu ja ihmiset sen myötä,sitä ei voi estää,----siis kuunnelkaamme mitä kanssaihmiset toivovat meiltä.ja kehittykäämme sen mukaan! Perusarvoista en voi kieltäytyä,ne eivät ole muuttuneet ajan saatossa. Kysykäämme mikä risoo näitä väliintulevia,mistä he ovat tyytymättömiä! Ehkä silloin voi hedelmällinen keskustelu antaa heillekin vastauksen.

71

2813

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pilvi*

myös niillä,jotka kirjoittavat ajatuksiaan näihin ylesiin palsoihin? Minulle ainakin tuottaa tuskaa lukea kirjoittajista,jotka viestivät asiaa,joihin he eivät saa vastauksia! Minun on niin vaikeaa ajatella,että ihmiset olisivat ns. pahoja pelkästään! Uskoisin,että paneutumalla,kysymällä miksi,joku ihminen niin ajattelee päästään,ehkä syvemmälle ihmiskontakteissä. Nythän tietysti on annettu ymmärtä,,että palsta on niinsanutto" smol tolk palsta,siis pintapouolisen keskustelun kenttä? Minä en näe sitä tarpeellisenä

• Heikki%

jäi askarruttamaan. Sinänsä sillä ei ole tekemistä aihevalintasi kanssa. Nyt kuitenkin muistui mieleeni opiskellessani estetiikkaa,sitaattia käytettiin Bakkuksen labyrintin Minotauruksesta. Huulena miesopiskelijoille! Ilmeisesti olet sen myös kuullut? Sinänsä hauska yhteensattuma,näin Vapun aikoina;))) Pannaan kiertoon taas;)

• tutkimassa
        Heikki% kirjoitti:

jäi askarruttamaan. Sinänsä sillä ei ole tekemistä aihevalintasi kanssa. Nyt kuitenkin muistui mieleeni opiskellessani estetiikkaa,sitaattia käytettiin Bakkuksen labyrintin Minotauruksesta. Huulena miesopiskelijoille! Ilmeisesti olet sen myös kuullut? Sinänsä hauska yhteensattuma,näin Vapun aikoina;))) Pannaan kiertoon taas;)

mennyttä maailmaa. Siellä kuuntelin myös uudelleen Minotauruksen karmaisevan tarun.

• tutkimassa kirjoitti:

mennyttä maailmaa. Siellä kuuntelin myös uudelleen Minotauruksen karmaisevan tarun.

mutta en niitä Knossoksen raunioita silti minään kovin kiinnostavana retkikohteena pidä. Oli liian kuuma, turistibussikin oli erään mieheni kaverin lausahduksen mukaan "kuin huonosti lämmitetty sauna", ja raunioiden nähtävyydet, - ne eivät vastanneet niitä kuvitelmia, mitä tarut luettuina mieleen tuovat. Kreetan saaren jylhänkaru kauneus silti jäi silmieni muistiin.

• Tällä 70v palstalla on nähtävissä ihan vanhanliiton aikaista junttauspolitiikkaa. Sillä perusteella, että palstan "laatu" säilyisi korkeatasoisena manipuloidaan armottomasti toisia kirjoittajia. Aivan erikoista toimintaa: "Todistusaineisto" on deletetty mäkeen, mutta onhan tämä toiminta monien muistissa. Kuitenkin vapaampaan 'ilmaisutilaan' ollaan pääsemässä. Siitä kehityksestä olen mielissäni.

• kuuleha,äl yritäkkää alkaa jakamaa meitä tääl kirjottajii mihinkää mytologian sääntöihi. Jos tää ei kelpaa siul nii, helpompi siun on vaihtaa palstaa, ko tunnut oleva tyytymätön. En tiijä mihi sie pyrit, ainakkii sie oot lentänt ko pyryharakka paikast toisee, iha kyllästymissee asti. Jos sie meinaat et tää palsta tulis harvoje ja valittuje palstaks nii erehyt, tää on kaikille tarkotettu ja olemme saman arvosii kirjottajjii keskenämme. Tittelit ja ammatit, ja niihe mukan tuoma ylpeys, nii tääl ei tunneta sitä, tääl on kaikki samal viival,kukin kykyjensä mukkaa, ja jos ei sovi jolekkii, nii sovittakkoo. Kirja viisaus ja elämän kokemuksen viisaus, molemmilla on sijaa täällä, molempii tarvitaakii ja viel vähemmä viisaatki, on tarpeellissii kirjotuksinee. Et lennä lepikkoo juttujes kanssa, jos tääl on erillaisii ihmisii kirjottamas ja tulloo erillaisii kannanottoi, nii sehä on vaa mukavaa. Täs tuli miu vastauksein siul,,,,

• pilvi*

asian väärin.Kysehän ei ole minun tyytymättömyydestäni lainkaan! Jos luet hieman tarkemmin kirjoittamaani, asia selvennee.

• pilvi* kirjoitti:

asian väärin.Kysehän ei ole minun tyytymättömyydestäni lainkaan! Jos luet hieman tarkemmin kirjoittamaani, asia selvennee.

oikein huokuu tyytymättömyyttäsi.

• Oudontuntuista
        monica kirjoitti:

Lue ajatuksella omasi monica! Se huokuu pelkkää vihaa.

• Monicalle hauskaa Valborgia...
        monica kirjoitti:

En toki tarkoittanut vakikirjoittajia,vaan "puskasta laukovia". Herttinen jee, taisi olla vaikeaselkoisesti muotoiltua tekstiä :) Jätetään koko aihe,on todella niin,että erilaisuus kirjoittajissa on palstan rikkaus! Vapautunut ilmapiiri on hyväksi,se sallii laajemmankin aihekäsittelyn. Heippa taas

• Monica osaa sanoa perusteellisesti saman, mitä minäkin ilman murteen taitoja haluaisin. On aika tosikkomaista ajatella, että tämä palsta olisi vain harvoille ja valituille eriytynyt, tai että kirjoittajien pitää olla tavallista kyvykkäämpiä kirjoittajia ja omien alojensa erikoistuntijoita. Sellaisen vaikutelman ehkä sakin, jos lukee niitä heittoja, joita jotkut paiskovat puolikkailla lauseilla miltei kaikkiin ketjuihin. Vähättely on muotia.

• Oudontuntuista kirjoitti:

Lue ajatuksella omasi monica! Se huokuu pelkkää vihaa.

mieko en ees koskaa suutukkaa, sattuu olemaa pitkä pinna, nii mite miul vois olla vihhaa kettää vierasta ihmistä kohtaa kirjotuksissain.. Vastaa vaihteeks alotuksee, äläkä arvostele henkilöö. Sit oot oikeil linjoilla.

• Monicalle hauskaa Valborgia... kirjoitti:

En toki tarkoittanut vakikirjoittajia,vaan "puskasta laukovia". Herttinen jee, taisi olla vaikeaselkoisesti muotoiltua tekstiä :) Jätetään koko aihe,on todella niin,että erilaisuus kirjoittajissa on palstan rikkaus! Vapautunut ilmapiiri on hyväksi,se sallii laajemmankin aihekäsittelyn. Heippa taas

et silviisii, saap olla itekukin ittestää paremmas seuras.

• Yhdellä lauseella
        monica kirjoitti:

Kyllä sinunkin osanotto lipsuu aloittajan persoonaan, sinä änkyröit, olet aina huonotuulinen ja paha suustasi.

• on se kiva
        Yhdellä lauseella kirjoitti:

Kyllä sinunkin osanotto lipsuu aloittajan persoonaan, sinä änkyröit, olet aina huonotuulinen ja paha suustasi.

murreketjua lukee kun siellä on se ystävällinen jjoutava nyt.

• ja ½lla
        monica kirjoitti:

lauseilla,,, nyt mietintämyssy pian päähän...

• Tulin virkistävältä pikku reissulta Tallinnasta,tyyni oli meri,ei syvästi huokaillut.Olisin kyllä kaipaillut myrskyävää merta,mutta hyvä näinkin. Sinäkö Minotauruksia täällä eppäilet olevan....huhhuh,kaukaa on etsitty aiheesi eikä kaikki ole kohdallaan,jos noin ajattelet. Mitä härkiä olet nyt pilttuuseen laittamassa,hiehojenko aitaukseen oli karannut tarujen Minotaurus,anna toki olla. Aasejako tilalle? No,on nekin aika vikuripäisiä,onhan se nähty.Itse kyllä mieluummin härkien kuin aasien seurassa... Huomaatko lainkaan,että juuri itse olet pakottamassa "uutta tyyliä" ,mihin ja miksi ja millaista,kerro enemmän toki. Ei täällä näy mitään härkiä,minunkin perässäni nämä reilut kolme vuotta jokin surraava itikka,mutta tiedättehän,mitä itikalle voi tehdä... Älä hyvä ihminen hoppuile,ja sanon suoraan,ottamatta kuitenkaan härkiä sarvista...rupee sinäkin kirjoittelemaan yhdellä nikillä,sama se onko rekattu vai rekkaamaton.Mukavampi keskustella,eikö totta.

• pilvi*

Kiva että Tallinnan matkasi oli virkistävä! Pidän enemmän Viroon matkustamisesta kuin Tukholmaan, oi muistuu mieleeni Saarenmaa,-- ja kukkivat unikot villeinä kasvavat. Tuo aloitus härkää sarvista,olisi voinut olla ihan yhtä hyvin "nostaa kissa pöydälle" Härkähän kuvaa kulttuurihistoriassa kärsivällistä palvelemista ja rauhallista voimankäyttöä. Myös symbolina initiaatioriiteissä,joissa härkä tapettiin eläimellisyyden esikuvana, hengen noustessa sen yläpuolelle. Kuvataiteessa m.m. Picasso on käyttänyt monen muun ohella.Myös pyhimyskulttuurissa se viittaa evankeliuminkirjoittaja Luukkakseen. Huh,ei viitsisi näin Vappuaattona enenpää,sattui olemaan tuo antiikin härkä puheenaiheena eilen kuvataideystävän kanssa. Iltapäivällä suuntaan yhdessäoloon Kesäheinän naapuruston kanssa,kevättä juhlistaen! ILOISTA VAPPUA KAIKILLE!

• pilvi* kirjoitti:

Kiva että Tallinnan matkasi oli virkistävä! Pidän enemmän Viroon matkustamisesta kuin Tukholmaan, oi muistuu mieleeni Saarenmaa,-- ja kukkivat unikot villeinä kasvavat. Tuo aloitus härkää sarvista,olisi voinut olla ihan yhtä hyvin "nostaa kissa pöydälle" Härkähän kuvaa kulttuurihistoriassa kärsivällistä palvelemista ja rauhallista voimankäyttöä. Myös symbolina initiaatioriiteissä,joissa härkä tapettiin eläimellisyyden esikuvana, hengen noustessa sen yläpuolelle. Kuvataiteessa m.m. Picasso on käyttänyt monen muun ohella.Myös pyhimyskulttuurissa se viittaa evankeliuminkirjoittaja Luukkakseen. Huh,ei viitsisi näin Vappuaattona enenpää,sattui olemaan tuo antiikin härkä puheenaiheena eilen kuvataideystävän kanssa. Iltapäivällä suuntaan yhdessäoloon Kesäheinän naapuruston kanssa,kevättä juhlistaen! ILOISTA VAPPUA KAIKILLE!

Emme vain aina ymmärrä,mitä toinen kirjoittaja tarkoittaa eikä viitsisi sellaista kissa-ja hiirileikkiä.Sinullakin ajatukset vilistävät varmasti niin,ettei perässä meinaa pysyä...no niin minullakin.Enkä aiheessa pysy koskaan,hypin kuin jänöpupu asiasta toiseen. Oikein mukavaa vappua sinullekin,pääsisinpä minäkin jonnekin lähemmäs luontoa nyt,mutta asvalttia vaan ainakin toistaiseksi.

• Tai Puolikkaalla
        susmorsian kirjoitti:

Emme vain aina ymmärrä,mitä toinen kirjoittaja tarkoittaa eikä viitsisi sellaista kissa-ja hiirileikkiä.Sinullakin ajatukset vilistävät varmasti niin,ettei perässä meinaa pysyä...no niin minullakin.Enkä aiheessa pysy koskaan,hypin kuin jänöpupu asiasta toiseen. Oikein mukavaa vappua sinullekin,pääsisinpä minäkin jonnekin lähemmäs luontoa nyt,mutta asvalttia vaan ainakin toistaiseksi.

Nyt on Vappu-Pörriäiset päässeet liikkeelle, on liikettä sormissa ja kielessä. Kyllä olette niin paljon parempia ja pahempia että toiseksi taitaa jäädä tavallinen kirjoittaja. En pyri tasollenne en missään nimessä, kunniasanalla. Saakoon nimittelynne ja omahyväisyytenne kaiken palstatilan.

• todella osaavat
        Tai Puolikkaalla kirjoitti:

Nyt on Vappu-Pörriäiset päässeet liikkeelle, on liikettä sormissa ja kielessä. Kyllä olette niin paljon parempia ja pahempia että toiseksi taitaa jäädä tavallinen kirjoittaja. En pyri tasollenne en missään nimessä, kunniasanalla. Saakoon nimittelynne ja omahyväisyytenne kaiken palstatilan.

ja sivistyneet kylla erottuvat joukosta muutenkin, hauskaa vappua heille !

• itsensä!

ryöstäessään Europe'n aikanaan.Kaikilla palstoilla samoja asioita on käsitelty jo vuosia! Muuten mielenkiinnnolla olen seurannut keskustelua. J.k. Härjän muodossa taisi Zeus tuoda neito Europe'n meille takaisin! Riemukasta Vappua! ja sovinnollista mieltä teidänkin palstallenne!

• tavallinen ihminen

Mitä ihmeen valtapeliä yrität saada aikaan? Palsta on tarkoitettu kaikille, myös lauseenpätkillä kirjoittaville. Sinun fokuksesi ja mytolologian siteerauksesi ei tee sinusta yhtään fiksumpaa, ei edes elämäsi levittely , luuletko että kukaan edes uskoo, saati kiinnostuu. Aloita asoiden oikeuden säätely (mitä sekin muka tarkoittaa, täyttä puppua kuten suuri osa jutuistasi!) itsestäsi.

• nostan hattua

siis lippistäni, ei ole valkoista eikä tohtorin silinteriä kuten ilmiselvästi tämän kirjoittajalla. kerta heitolla nousi palstan taso.

• Vappu-Makriina

Eipä voi kuin ihmetellä mikä meitä vaivaa, kun tällaiseen keskusteluun suistumme! Onko Waappu sekoittanut päämme!

• Ruuneperi ek

Ei palstalla ole ollut, ei ole, eikä tule mitään vallassaolijoita. Palstalla vallitsee olettamuksia suurempi tasa-arvo. Tällaisia olemme ominaisuuksinemme ja palsta on juuri sellainen, jollaiseksi me sen teemme. Parempi tietoisuus oikeuksistamme ja velvollisuuksistamme, tekisi palstasta ainakin miellyttävämmän.

• Yksi ala-arvoinen

Eriarvoisuus kukoistaa! Rekkaamattomana olet ala-arvoinen. Tiedat sen Ruuneperi.

• Yksi ala-arvoinen kirjoitti:

Eriarvoisuus kukoistaa! Rekkaamattomana olet ala-arvoinen. Tiedat sen Ruuneperi.

olla rekkaamaton?

• vapun toivotteluun
        Ruuneperi kirjoitti:

olla rekkaamaton?

ikoman ketjun avasit, et voi kenenkään muun ketjussa sitä tehdä. On niissä rekattujakin, sulassa sovussa puskisten kanssa. koko ajan testaat mikä on suosiosi, tulee sinne varmaan muutama sinulle mieluisakin viesti.on niin kova puute miehistä ja nekin vähän on vain kahveepirtissä .

• pilvi*
        Ruuneperi kirjoitti:

olla rekkaamaton?

täällä luonnon helmassa.Scillat ja pienet hyasintit kukkivat mattoina pihalla.On aivan suloista päästä talviteloilta tänne:) Saatat Ruune olla oikeassa,en myöskään halua mitään epäselvyyksiä kenen kirjoituksia luen! Mutta pilvi* nimen olen nyt ottanyt omakseni. Se vetoaa inkkari ominaisuudessaan:) Palaan siihen kun tulen kotiin.

• rekkaamattomalta
        Ruuneperi kirjoitti:

olla rekkaamaton?

Olen rekkaamaton ja rekattu kuten muutkin.

• sanomalla:
        pilvi* kirjoitti:

täällä luonnon helmassa.Scillat ja pienet hyasintit kukkivat mattoina pihalla.On aivan suloista päästä talviteloilta tänne:) Saatat Ruune olla oikeassa,en myöskään halua mitään epäselvyyksiä kenen kirjoituksia luen! Mutta pilvi* nimen olen nyt ottanyt omakseni. Se vetoaa inkkari ominaisuudessaan:) Palaan siihen kun tulen kotiin.

"Aurinkoista päivää 'pilville' ja muillekin! Kyllä piruillakin saa, jos sen osaa tehdä älykkäästi. Ainakin minua nauratti, ei voi mitään. :)

• pilvet karkaavat
        sanomalla: kirjoitti:

"Aurinkoista päivää 'pilville' ja muillekin! Kyllä piruillakin saa, jos sen osaa tehdä älykkäästi. Ainakin minua nauratti, ei voi mitään. :)

toivotaan niin. Kun pytyy härän kesyttämään , on se liikaa tänne , ei edes kahvipirtissä mene läpi. rajansa mielikuvituksellakin, varsinkin kun totena puhuu.

• pilvi*
        pilvet karkaavat kirjoitti:

toivotaan niin. Kun pytyy härän kesyttämään , on se liikaa tänne , ei edes kahvipirtissä mene läpi. rajansa mielikuvituksellakin, varsinkin kun totena puhuu.

Mikä urotyö se sinusta on? Sonninmullikka 150 kilonen? Sarvet korkeintaan 15cm. Pakkohan se on aitaukseen saada.Sitäpaitsi en ole koskaan ollut pelkuri!!! Ainoa mikä voi harmittaa on ,että epäillään valehtelijaksi! Ette te minua näköjään tunne.

• haluta tutustuakkaan
        pilvi* kirjoitti:

Mikä urotyö se sinusta on? Sonninmullikka 150 kilonen? Sarvet korkeintaan 15cm. Pakkohan se on aitaukseen saada.Sitäpaitsi en ole koskaan ollut pelkuri!!! Ainoa mikä voi harmittaa on ,että epäillään valehtelijaksi! Ette te minua näköjään tunne.

miten voitkin olla noin ihailtu suuri tateilija näin yksin vapun aaton iltana.

• pilvi*
        haluta tutustuakkaan kirjoitti:

miten voitkin olla noin ihailtu suuri tateilija näin yksin vapun aaton iltana.

Hömppä!! Suuri taiteilija muka,yks harrastajamaalari,joka sattui voittamaan yhden valtakunnallisen kilpailun.Sano miksi haluat minua loukata? Miksi,-----saat kyyneleet silmiini. Suuruuteen tarvitaan paljon enemmän kuin mitä minulla on antaa. Olen aina asettanut ihmiset etusijalle! Hyvien naapureiden kanssa olen nauttinut illanvietosta ja grilliruuista,joten väärin arvioit iltaani:D Nyt kmmenen jälkeen halusin olla omassa mökissäni. Mietippä miksi haluat toiselle pahaa?

• Atolfia
        rekkaamattomalta kirjoitti:

Olen rekkaamaton ja rekattu kuten muutkin.

tulla hullua hurskaammaksi tätä ketjua lukiessani, mutta ei kai tuolla liene väliä. Tämä ikuinen rekattu ja rekkaamaton on taas päässyt kestailun aiheeksi. Olen sanonut ennenkin, että rekatulla ei ole väliä, en sille juuri sen enempää arvoa anna kuin vakinikille. Minulla ei ole mitään hinkua mennä Galleriaan. En ole niin utelias, että kiinnostaisi. Vakinikki olisi mukava, koska vastata on aina kivempi kun "tuntee puhujan".

• pilvi*
        Atolfia kirjoitti:

tulla hullua hurskaammaksi tätä ketjua lukiessani, mutta ei kai tuolla liene väliä. Tämä ikuinen rekattu ja rekkaamaton on taas päässyt kestailun aiheeksi. Olen sanonut ennenkin, että rekatulla ei ole väliä, en sille juuri sen enempää arvoa anna kuin vakinikille. Minulla ei ole mitään hinkua mennä Galleriaan. En ole niin utelias, että kiinnostaisi. Vakinikki olisi mukava, koska vastata on aina kivempi kun "tuntee puhujan".

Kiva kun löytyy yksi nimimerkki,jonka tietää ja tuntee:) Mukavaa kevään kokemista Sinulle sínne merenkurkun tienoille! Yö on jo laskeutunut tänne Vantaanjoen varrelle,jossa kesämökkini on. Olen lukenut runojasi Atolfia----kömmi ukkokultasi kainaloon,niin kauan kuin teillä on toisenne:) Iloista kesän odotusta! t. pilvi* P.s. Eihän näistä aina saa selvää,kuka ajattelee milläkin lailla :D Ei anneta sen vaikuttaa. heippa...

• pilvi* kirjoitti:

Kiva kun löytyy yksi nimimerkki,jonka tietää ja tuntee:) Mukavaa kevään kokemista Sinulle sínne merenkurkun tienoille! Yö on jo laskeutunut tänne Vantaanjoen varrelle,jossa kesämökkini on. Olen lukenut runojasi Atolfia----kömmi ukkokultasi kainaloon,niin kauan kuin teillä on toisenne:) Iloista kesän odotusta! t. pilvi* P.s. Eihän näistä aina saa selvää,kuka ajattelee milläkin lailla :D Ei anneta sen vaikuttaa. heippa...

rehellisiin selityksiin,ei vain härkien siirtelemiseen paikasta toiseen? Kun itse aloitit tällä härkä-tarinallasi,joka on kammottavakin vertaus,selitäppä nyt vihdoin tarkemmin suorasanaisesti,mitä tarkoitat nykyisellä palstan tasolla. Sinä tämän olet humpsauttanut alalukemiin,että joudumme tällaisia asioita puimaan ja sillä hyppimiselläsi joka paikassa milloin minkinlaisena,ettää sait ajattelevammat ihmiset hämmennyksiin oudoilla ajatuksillasi. Puidaan tämä nyt loppuun,itse sanoit,että kissa on nyt pöydällä. Minä sanon asiat suoraan,sinä kiertelet ja kaartelet kuin kissa kuumaa puuroa. Sanoppa nyt siis suoraan,että kaikki ymmärtävät.Nyt on saatava selville,miksi jankutat.....emme me vanhemmat kirjoittelijat tästä miksikään muutu,älä kuvittelekaan. Jos seuramme ei kelpaa,sinulla on mahdollisuus vaihtaa paikkaa.Jos huomiota ja purkautumista olet kaivannut,olet sitä ylenmäärin saanut,toistenkin kustannuksella.Tunnet itsesi jopa väärinymmärretyksi,muutko ovat ilkeitä,kun eivät ymmärrä sinua...hohhoijaa,saat rauhassa nyt minunkin puolestani vaikka kyynelehtiä,olen minäkin tarjonnut ymmärrystä,mutten enää. Viimeisen kerran kysyn,mikä vaivaa,mikä on vikana.Emme jaksa enää pyöriä ympärilläsi,meillä on huono olo takiasi. Ei vihalla eikä ilkeydellä todellakaan sinua täällä kohdella,itse olet saanut tämän kaiken sotkun aikaan. En lepertele minäkään enää lässyn-lässyn tässä jutussa.

• susmorsian ek.
        susmorsian kirjoitti:

rehellisiin selityksiin,ei vain härkien siirtelemiseen paikasta toiseen? Kun itse aloitit tällä härkä-tarinallasi,joka on kammottavakin vertaus,selitäppä nyt vihdoin tarkemmin suorasanaisesti,mitä tarkoitat nykyisellä palstan tasolla. Sinä tämän olet humpsauttanut alalukemiin,että joudumme tällaisia asioita puimaan ja sillä hyppimiselläsi joka paikassa milloin minkinlaisena,ettää sait ajattelevammat ihmiset hämmennyksiin oudoilla ajatuksillasi. Puidaan tämä nyt loppuun,itse sanoit,että kissa on nyt pöydällä. Minä sanon asiat suoraan,sinä kiertelet ja kaartelet kuin kissa kuumaa puuroa. Sanoppa nyt siis suoraan,että kaikki ymmärtävät.Nyt on saatava selville,miksi jankutat.....emme me vanhemmat kirjoittelijat tästä miksikään muutu,älä kuvittelekaan. Jos seuramme ei kelpaa,sinulla on mahdollisuus vaihtaa paikkaa.Jos huomiota ja purkautumista olet kaivannut,olet sitä ylenmäärin saanut,toistenkin kustannuksella.Tunnet itsesi jopa väärinymmärretyksi,muutko ovat ilkeitä,kun eivät ymmärrä sinua...hohhoijaa,saat rauhassa nyt minunkin puolestani vaikka kyynelehtiä,olen minäkin tarjonnut ymmärrystä,mutten enää. Viimeisen kerran kysyn,mikä vaivaa,mikä on vikana.Emme jaksa enää pyöriä ympärilläsi,meillä on huono olo takiasi. Ei vihalla eikä ilkeydellä todellakaan sinua täällä kohdella,itse olet saanut tämän kaiken sotkun aikaan. En lepertele minäkään enää lässyn-lässyn tässä jutussa.

lisään vielä,että täähän on ihan naurettavaa,jos ei olisi jopa nöyryyttävää,että pitää tällä palstalla näin "mesoa."Pitkäpinnainen olen,mutta nyt riittää. Luulenpa nyt,että nautit jopa....olethan saanut "elämää" aikaan.Small talkia ovat omat juttusi olleet,vaikka meitä siitäkin syytit. Että osaatkin olla kiero. Tähän saakka olen luullut,että "sivistynyt" puhe riittää,mutta ei sinun suhteesi. Kääriydytkö taas "väärinymmärrettynä" viattomuuden huntuusi,osaat varmasti jopa taktikoida. Annahan nyt tulla se kaikki,miten tällä foorumilla pitäisi kirjoitella...

• susmorsian ek. kirjoitti:

lisään vielä,että täähän on ihan naurettavaa,jos ei olisi jopa nöyryyttävää,että pitää tällä palstalla näin "mesoa."Pitkäpinnainen olen,mutta nyt riittää. Luulenpa nyt,että nautit jopa....olethan saanut "elämää" aikaan.Small talkia ovat omat juttusi olleet,vaikka meitä siitäkin syytit. Että osaatkin olla kiero. Tähän saakka olen luullut,että "sivistynyt" puhe riittää,mutta ei sinun suhteesi. Kääriydytkö taas "väärinymmärrettynä" viattomuuden huntuusi,osaat varmasti jopa taktikoida. Annahan nyt tulla se kaikki,miten tällä foorumilla pitäisi kirjoitella...

Se on jämäkkää puhetta, joka sana, olet isolla kirjaimella Sus, silloin kun tarve vaatii, otat haasteet vastaan.

• pilvi*
        susmorsian ek. kirjoitti:

Johan on mimmit ärhäkkänä öisin! Eikös tuo nyt ole jo selvä asia? Luo nyt Susm. edellinen kirjeesi,tuo avoin! Etkö siinä jo sanonut mitä halusit? Tässä aloituksessani rn ole sanallakaan ketään moittinut kirjoittajista,kyllä tää on tylsää.... toistaa moneen kertaan samaa. No,viittaan niihin,jotka aloittavat puheenvuoronsa Hyi helvete,joka myös on jo käsitelty asia! Pariin viimeisen viikon aikana alkoi taso laskea,mistä minä voin tietää syytä? Et varmaan Susm. ja Monica myäs,sillä tämän jälkeen en enää viitsi,että palstariitoja on ollut ennenkin,lukekaapa tietoja palstasta!!! Joten eiköhän nyt ole aika lopettaa vyöryttämästä minulle,joka en tällä palstalla kauaa ole ollut. Kaikella hyväntahtoisuudella. t. pilvi*

• pilvi*
        pilvet karkaavat kirjoitti:

Kolmekymmentä vuotta asuin Sipoossa.Kasvatimme lihakarjaa,joten sonnikarja oli tuttua minulle.Ei niitä kesytetä! Huomaa ettet ole karjatilalla kasvanut! Tietenkin,jos nautaeläin karkaa,se ravaa vapauttaan ensin,mutta kyseisellä kerralla se oli ravannut jo tunnin verran.Sitten se jäi juomaan saunan edessä olleesta saavista,joten sain otteen sen sarvista:D Sinnihän se juoksi aitaukseensa,kotiinsa. Minä varoin vain paljaita varpaitani roikkuessani siinä! Ja hauskaa se oli!

• pilvi* kirjoitti:

Johan on mimmit ärhäkkänä öisin! Eikös tuo nyt ole jo selvä asia? Luo nyt Susm. edellinen kirjeesi,tuo avoin! Etkö siinä jo sanonut mitä halusit? Tässä aloituksessani rn ole sanallakaan ketään moittinut kirjoittajista,kyllä tää on tylsää.... toistaa moneen kertaan samaa. No,viittaan niihin,jotka aloittavat puheenvuoronsa Hyi helvete,joka myös on jo käsitelty asia! Pariin viimeisen viikon aikana alkoi taso laskea,mistä minä voin tietää syytä? Et varmaan Susm. ja Monica myäs,sillä tämän jälkeen en enää viitsi,että palstariitoja on ollut ennenkin,lukekaapa tietoja palstasta!!! Joten eiköhän nyt ole aika lopettaa vyöryttämästä minulle,joka en tällä palstalla kauaa ole ollut. Kaikella hyväntahtoisuudella. t. pilvi*

juu,kaunis on aamu,joten ulos olenkin lähdössä ja vappupäivän viettoon. Nyt olen sanottavani sanonut,joten tämä toosa joutaakin kiinni.

• Täysin ihmeissään
        susmorsian kirjoitti:

juu,kaunis on aamu,joten ulos olenkin lähdössä ja vappupäivän viettoon. Nyt olen sanottavani sanonut,joten tämä toosa joutaakin kiinni.

Olet jo sitä suutasi aukonut, olet kovasti loukkaantunut jostain sus... mikähän se noin ottaakaan koville. Ei ainakaan aloituksessa ollut sinua syyttävää tai ärsyttävää, laitas nyt miettimis myssy päähän, on sitä sinultakin tullut jos millaistakin tekstiä. Aamu on kaunis !!

• Atolfia
        pilvi* kirjoitti:

Säät ovat suosineet mökkeilyä. Joko olet Vantaanjoessa talviturkkisi heittänyt? Ilmeisesti vesi on Vantaassa niin puhdasta, että uida voi. Kiitos huomiostasi! Mukavia mökkeilysäitä sinne Vantaalle. Hyvällä mallilla tämä kesäntulo jo onkin, jos vain ei tuosta takatalveksi muutu. Minä valmistaudun tässä rippijuhliin huomiseksi, joten täytyy tästä painua sinne ukon kainaloon, jotta jaksaa aamulla kirkkoon lähteä. Hyvää Yötä!!!!

• pilvi*
        Atolfia kirjoitti:

Säät ovat suosineet mökkeilyä. Joko olet Vantaanjoessa talviturkkisi heittänyt? Ilmeisesti vesi on Vantaassa niin puhdasta, että uida voi. Kiitos huomiostasi! Mukavia mökkeilysäitä sinne Vantaalle. Hyvällä mallilla tämä kesäntulo jo onkin, jos vain ei tuosta takatalveksi muutu. Minä valmistaudun tässä rippijuhliin huomiseksi, joten täytyy tästä painua sinne ukon kainaloon, jotta jaksaa aamulla kirkkoon lähteä. Hyvää Yötä!!!!

Olen nauttinut heräävästä luonnosta täällä,ja myöskin naapureista,jotka suorastaan hemmoittelevat minua! Ei voi kuin kiittää siitä,Kaipaan kumppaniani ajoittan kipeästin,mutta kiitollisuus on jo päällimmäisenä. Hyvää yötä Atolfia ja voi hyvin :) t.pilvi

• ymmärrä nyt pilvi*

ovat susmorsian ja toisetkin joilla jotakin sanottavaa on ollut sinun kirjoitteluun. Toivoisi kovin, että kirjoittelisit vain yhdellä nikillä, sillä puskahuutosi tunnistetaan ja ne häiritsevät. Eihän kukaan täällä pysty opettajana olemaan, mutta hypähtely sinne tänne sekoittaa aiheen. Jos pysyisit yhdessä nimimerkissä vastaaminen olisi helpompaa ja ketju tulisi selkeäksi. Kaikkien mielikuvitus ei jaksa mukana lentää ja siksi ärtymistä ja väärinkäsityksiä tulee. Keväistä mieltä kaikille ja annetaan kirjoituksille sijaa ja niiden myötä hyvää mieltä, hauskaa vappua!

• Höpötihöpöti

Pilvi* ei ole teitä ketään loukannut olen nyt lukenut muutaman ketjun! Teillä voi olla tulkinta vaikeuksia, haluatte tahallanne jotain loukata 70 set, en ymmärrä. Eläkää arvokkaasti ja antakaa arvo toisillekin.

• pilvi*
        Höpötihöpöti kirjoitti:

Pilvi* ei ole teitä ketään loukannut olen nyt lukenut muutaman ketjun! Teillä voi olla tulkinta vaikeuksia, haluatte tahallanne jotain loukata 70 set, en ymmärrä. Eläkää arvokkaasti ja antakaa arvo toisillekin.

toivoisin olevan hyvä ohjenuora meille kaikille :) Kiitos Sinulle, ja Hyvää kesän alkua.

• Höpötihöpöti kirjoitti:

Noissa Pilven' kirjoituksia kohtaan. Uskon, että hyvä kirjoitusvire...että ajatus kulkee, taitaa ärsyttää joitakin. Hyvää alkukesää kaikille lukijoille!

• capt.cöpenick kirjoitti:

Noissa Pilven' kirjoituksia kohtaan. Uskon, että hyvä kirjoitusvire...että ajatus kulkee, taitaa ärsyttää joitakin. Hyvää alkukesää kaikille lukijoille!

oli turhan pitkällä kaavalla, joten lyhyesti. vastaan vain kirjoitukseen,,,,,elämme aikaa jolloin kyseenalaistetaan entiset vallassa olijat. Valtaa on vain seriffillä, siis tarkoitetaan paljon kirjoittaneita, että ne heitetään romukoppaan, tai takahikiälle ja sehän ei käy. Meillä on täällä vankkaa vanhaa kirjoittaja kaartia, ihan sopivaa sorttia, jotka pitää palstaa kunnossa. Emme tarvitse mytölokiasta minkäänlaista oppia, olemme elämän koulumme jo käyneet. Tämä tästä ylilyönneistä, aiinankin minun osaltani.

• pilvi*
        monica kirjoitti:

oli turhan pitkällä kaavalla, joten lyhyesti. vastaan vain kirjoitukseen,,,,,elämme aikaa jolloin kyseenalaistetaan entiset vallassa olijat. Valtaa on vain seriffillä, siis tarkoitetaan paljon kirjoittaneita, että ne heitetään romukoppaan, tai takahikiälle ja sehän ei käy. Meillä on täällä vankkaa vanhaa kirjoittaja kaartia, ihan sopivaa sorttia, jotka pitää palstaa kunnossa. Emme tarvitse mytölokiasta minkäänlaista oppia, olemme elämän koulumme jo käyneet. Tämä tästä ylilyönneistä, aiinankin minun osaltani.

ovat juuri nuo puskajussit! En suinkaan minä:)

• pilvi* kirjoitti:

sinun kirjoitukseesi minä vastasin.

• pilvi* kirjoitti:

"puolustuspuheenvuoroja..." En todellakaan viitsi enempää kanssasi jaaritella,sanottavani olen moneenkin kertaan sanonut.Sen verran kysäisen vielä kuitenkin,ettetkö itsessäsi mitään "vikaa" hoksaa. Halveksin valehtelijoita ja "huonomuistisia",niitä,jotka eivät muista,mitä ovat kirjoittaneet. Vihjailet eräistä henkilöistä niin rumasti,ettei sitä "tyhmempi heti huomaa." Itsekö et myöskään huomaa...alitajunnastasiko pulppuavat. Se vika näyttää vaan aina löytyvän muista,unissasiko itse puskajussina olet kuljeskellut,jopa itsesi kanssa keskustellut...outoa. Raukka olet,jos "uhriksi" tekeydyt etkä sopeudu toisten seuraan.

• pilvi*
        susmorsian kirjoitti:

"puolustuspuheenvuoroja..." En todellakaan viitsi enempää kanssasi jaaritella,sanottavani olen moneenkin kertaan sanonut.Sen verran kysäisen vielä kuitenkin,ettetkö itsessäsi mitään "vikaa" hoksaa. Halveksin valehtelijoita ja "huonomuistisia",niitä,jotka eivät muista,mitä ovat kirjoittaneet. Vihjailet eräistä henkilöistä niin rumasti,ettei sitä "tyhmempi heti huomaa." Itsekö et myöskään huomaa...alitajunnastasiko pulppuavat. Se vika näyttää vaan aina löytyvän muista,unissasiko itse puskajussina olet kuljeskellut,jopa itsesi kanssa keskustellut...outoa. Raukka olet,jos "uhriksi" tekeydyt etkä sopeudu toisten seuraan.

On ihan pakko nauraa,kun en kertakaikkiaan ymmärrä mitä puhut,uhriksi ym ym.Voi härranen aika, niinkuin ystävättäreni Sipoosta sanoisi: He går nog åt pyllon nu :D Luojan kauniina aamuna, ottakaa nyt jo huumorilla elämä! Yks aloitus nyt oli tuollainen,ei joka taulukaan aina onnistu,niinkuin tiedät!!!

• susmorsian kirjoitti:

"virheitä" teemme,ehkä se juuri tekeekin meistä ihmisen. Mutta nyt on pääni "tabula rasa",kaipaan pois näitten sähkövempaimien läheisyydestä. Lähen mettään halaamaan puita.

• "Elämme palstalla aikaa,jolloin kyseenalaistaan entiset vallassa olijat. Uskoisin sen olevan hyväksi monelle." Monelle olisi hyväksi, jos saisi tietää, kuka kyseenalaistaa ja ketkä ovat kohteina. Eivät kaikki palstasta kiinnostuneet käy täällä päivittäin. Mitä enemmän tuollaisia outoja heittoja näkee, sitä vaikeampi on osallistua mihinkään keskusteluun. Aloittaja jatkaa vielä mm: "Ei koskaan voi vain yksi vaikuttaja säädellä asioiden oikeutta,oman näkemyksensä perusteella. Ajat muuttuuu ja ihmiset sen myötä,sitä ei voi estää,----siis kuunnelkaamme mitä kanssaihmiset toivovat meiltä.ja kehittykäämme sen mukaan!" Ei tänne uskalla kirjoittaa, jos jokaista mielipiteenilmaisua tarkkaillaan noin kriittisesti. Kuka näitä keskusteluja "säätelee"? Sheriffin tehtävä lienee karsia pois epäasiallisuudet. Tarkoitetaanko tässä häntä? Moni meistä on ihan arkipäiväinen, tavallinen ihminen, joka ei ole tutustunut mytologiaan. Pitääkö tässä ruveta suorittamaan jotain pääsykokeita?

• pilvi*

siis näitäkin ei rekisteröityjä (mistä syystä...sitähän en tiedä),voisi olla aiheellista,silloin kun mielipide ei ole pelkkää kaunaa ja häirintää. Kaikkea ei ilmeisesti saa sanottua,mitä ajatuksissa välähtää. Siinä suhteessa on sanonta: Yksi kuva voi kertoa enemmän kuin tuhat sanaa, minun helpompi ymmärtää.

• pilvi* kirjoitti:

siis näitäkin ei rekisteröityjä (mistä syystä...sitähän en tiedä),voisi olla aiheellista,silloin kun mielipide ei ole pelkkää kaunaa ja häirintää. Kaikkea ei ilmeisesti saa sanottua,mitä ajatuksissa välähtää. Siinä suhteessa on sanonta: Yksi kuva voi kertoa enemmän kuin tuhat sanaa, minun helpompi ymmärtää.

Ehkä kannattaa vain nyt mennä ulos ja tuulettaa mielipiteet ja ajatukset.

• pilvin aloitusta
        pilvi* kirjoitti:

hän on siinä oikeilla jäljllä.

• Ulapalta
        pilvi* kirjoitti:

Enpä usko aloittajan olevan mitenkään sitä mieltä, että pitää mytologiasta kiinnostua, en ainakaan niin ymmärtänyt. Eikä kaikkien kirjoituksiin ole tarvetta vastata, muutamat aloitukset jätän siihen kun luen muutaman rivin, eikä kukaan pakota arvosteleman kirjoittajaa, tätähän tässä nyt tavoitellaan. Kaikki silti näyttää tuntevan kirjoittajan ainakin kaiken aikaa siitä mainintaa, mitä teki silloin ja mitä sen jälkeen. Eräässä ketjussa oli hurja repliikki ettei kirjoittajaa saa arvostella vaan kirjoitusta, sama ihminen on aina valmis jopa nimittelemään, ota sitten selvä mitä kukakin tahtoo. Täytyy vaan olla välittämättä kuka mitä ja kuinka tarjoiltuna hyväksyy tai hylkää, jokainen toimikoon yksilönä sääntöjen puitteissa, silti olen sitä mieltä että teksti on keskustelua ei pelkät linkit joita täällä myös viljellään aivan liikaa. Täällä on joskus ihan mukava seurata ja lueskella juttua, mutta näyttää siltä että tämäkin foorumi alkaa kuihtumaan yhteen ja ainoaan sumppilaan. Parasta näitten seassa on luovia eteenpäin täällä olla näyttämättä rekattuanikkiään, vaikka sitä kovasti huudetaan perään. Vaikutus on kuin entisajan sentraali-santroilla, *kun minä sanoin että sinä sanoit ja sinä sanoit että minä sanoin*, mitä enemmän juttu kiertää sen sekavammaksi sisältö käy. Siis asiaa ei nikkejä!

• pilvin aloitusta kirjoitti:

hän on siinä oikeilla jäljllä.

aloituksia, niihin voi joko vastata tai jättää huomiotta. Kyllä minunkin mieltä säväytti joku aika sitten pilvin viesti, missä hän loukkasi erittäin rumasti toista kirjoittajaa, miksi niin, syytä en tiedä, tuntui vaan pahalta. No viesti poistettiin ja asia sillä kuittautui, ainakin noin yleisesti, miten lienee asia kyseisen ihmisen osalta? Kenenkään kirjoituksiin ei minulla ole mitään sanottavaa, vaikka joskus hieman häiritsee nuo lauseen pätkät ja ilkeilyt, myös itsensä kanssa keskustelu on outoa. Pakko ei ole joka paikkaan sanoa mitään, varsinkin jos ei ole samalla aaltopituudella kirjoittajan kanssa, tai ei ymmärrä asia yhteyttä. Kirjoitellaan ja yritetään jättää ilkeilyt sivuun, jokaisella on sanomisen oikeus. Löytyisikö tapa kirjoittaa, vaikka suoraan sanookin, että ei henkilöön kirjoitusta kohdisteta, vaan aiheeseen.

• pilvi* kirjoitti:

Ethän pilvi* sinäkään näytä olevan rekisteröity kirjoittaja. Onko nyt heidät jaettu johonkin kastiin, vakituiset ei-rekiströityneet ja tilapäiset ei-rekiströityneet. Otetaan vielä kolmas kasti, ne puolikkaat lauseet. Minusta voisitte nyt kaikki kertoa, mikä mielestänne on KESKUSTELU. Onko tärkeintä kuka sanoo? Pitääkö se ensin tietää, ja vasta sitten ajatellaan sanoman sisältöä? Pilvikin on sitä mieltä, että ei edes tiedä, miksi näitä ei-rekisteröityjä tulisi kuunnella. Ja mitä sitten, kun on pudonnut kokonaan kärryiltä, niin kuin minä nyt? Minä en viettänyt Vappua, ja siksi ei minulla ole juhlamieltä eikä päätä kivistä. Ehkäpä siitä johtuu, että nämä mielipiteet ovat minulle hebreiskaa.

• pilvi*
        Makriina kirjoitti:

Ethän pilvi* sinäkään näytä olevan rekisteröity kirjoittaja. Onko nyt heidät jaettu johonkin kastiin, vakituiset ei-rekiströityneet ja tilapäiset ei-rekiströityneet. Otetaan vielä kolmas kasti, ne puolikkaat lauseet. Minusta voisitte nyt kaikki kertoa, mikä mielestänne on KESKUSTELU. Onko tärkeintä kuka sanoo? Pitääkö se ensin tietää, ja vasta sitten ajatellaan sanoman sisältöä? Pilvikin on sitä mieltä, että ei edes tiedä, miksi näitä ei-rekisteröityjä tulisi kuunnella. Ja mitä sitten, kun on pudonnut kokonaan kärryiltä, niin kuin minä nyt? Minä en viettänyt Vappua, ja siksi ei minulla ole juhlamieltä eikä päätä kivistä. Ehkäpä siitä johtuu, että nämä mielipiteet ovat minulle hebreiskaa.

ainakin sen olennaisin osa--- kuin loppuun kaluttu luu.Vaikka en sanonnasta pidäkkään! Aikamoinen sattuma,kun Marjatta Tapiolalla on meneillään näyttely,jossa tämä myyttinen härkä on ollut hänen teemanaan vuosikaudet,se nouseekin lähes eniten tunteita herättäväksi aiheeksi. Kreikkalainen kuvataide, vaasien taidokas,jopa elegantti pensselinkäyttö herättää ihailuani. Ei niinkään Kreikan mytologia! Rekatut ja ei rekat... jäänevät tulevaisuudessakin toistuviksi kiistakapuloiksi. Orvokit odottavat nyt istuttamista pihalla,selkeisiin töihin menee mielellään:) Mukavaa viikonloppua kaikille ! pilvi*

• koko pirtteily
        SkillaN kirjoitti:

aloituksia, niihin voi joko vastata tai jättää huomiotta. Kyllä minunkin mieltä säväytti joku aika sitten pilvin viesti, missä hän loukkasi erittäin rumasti toista kirjoittajaa, miksi niin, syytä en tiedä, tuntui vaan pahalta. No viesti poistettiin ja asia sillä kuittautui, ainakin noin yleisesti, miten lienee asia kyseisen ihmisen osalta? Kenenkään kirjoituksiin ei minulla ole mitään sanottavaa, vaikka joskus hieman häiritsee nuo lauseen pätkät ja ilkeilyt, myös itsensä kanssa keskustelu on outoa. Pakko ei ole joka paikkaan sanoa mitään, varsinkin jos ei ole samalla aaltopituudella kirjoittajan kanssa, tai ei ymmärrä asia yhteyttä. Kirjoitellaan ja yritetään jättää ilkeilyt sivuun, jokaisella on sanomisen oikeus. Löytyisikö tapa kirjoittaa, vaikka suoraan sanookin, että ei henkilöön kirjoitusta kohdisteta, vaan aiheeseen.

Siellä nimenomaan paapotaan ja ylistetään nimellä kutsuen vakiojoukkoa. Puheet kamanoitten leveydestä ovat naurettavia.

• jjoutava
        pilvi* kirjoitti:

ainakin sen olennaisin osa--- kuin loppuun kaluttu luu.Vaikka en sanonnasta pidäkkään! Aikamoinen sattuma,kun Marjatta Tapiolalla on meneillään näyttely,jossa tämä myyttinen härkä on ollut hänen teemanaan vuosikaudet,se nouseekin lähes eniten tunteita herättäväksi aiheeksi. Kreikkalainen kuvataide, vaasien taidokas,jopa elegantti pensselinkäyttö herättää ihailuani. Ei niinkään Kreikan mytologia! Rekatut ja ei rekat... jäänevät tulevaisuudessakin toistuviksi kiistakapuloiksi. Orvokit odottavat nyt istuttamista pihalla,selkeisiin töihin menee mielellään:) Mukavaa viikonloppua kaikille ! pilvi*

siellä Kreetalla, oli Zeuksen syntymä luola, siellä kävin ja Knossoksen palatsin raunioilla mielenkiintoisinta oli nämä tutustumiset entisöityihin paikkoihin taisi olla labyrinttikin siellä.

• Ulapalta
        jjoutava kirjoitti:

siellä Kreetalla, oli Zeuksen syntymä luola, siellä kävin ja Knossoksen palatsin raunioilla mielenkiintoisinta oli nämä tutustumiset entisöityihin paikkoihin taisi olla labyrinttikin siellä.

Käyty on ja olen Kreikan suuri ystävä, kiinnostavaa ja niin erilaista. Miellyttävä ilmapiiri, kirkkaat vedet, ja varma aurinko aina ollut. Siksi kai puutuin tähän ketjuun, todellisuutta se kaikki on siellä, mutta myös täällä mikäli mielenkiintoa löytyy, kyllä se on aivan hyvä aihe sekin. Miten lienee otettava tällaiset aiheet, minun mielestäni aivan kuin mikä muukin aloitus, miettiä sopii miksi tästä tällainen äläkkä nousi ja henkilöön kohdistettuna?

• Ampiaisen pistos
        Ulapalta kirjoitti:

Käyty on ja olen Kreikan suuri ystävä, kiinnostavaa ja niin erilaista. Miellyttävä ilmapiiri, kirkkaat vedet, ja varma aurinko aina ollut. Siksi kai puutuin tähän ketjuun, todellisuutta se kaikki on siellä, mutta myös täällä mikäli mielenkiintoa löytyy, kyllä se on aivan hyvä aihe sekin. Miten lienee otettava tällaiset aiheet, minun mielestäni aivan kuin mikä muukin aloitus, miettiä sopii miksi tästä tällainen äläkkä nousi ja henkilöön kohdistettuna?

Tämä oli näille pomohahmoille liikaa. Että voitaisiin keskustella ja uudistua se on turha unelma, ja siksi se vielä jää kunnes todella uudet joukot valtaa täällä keskustelut, sitä odotan!

• pilvi*
        Ulapalta kirjoitti:

olen ollut pari kertaa ja, Kalymnoksella kerran. Ihmiset siellä viehättivät aitoudellaan ja ystävällisyydellään. Kulttuurierot ovat vielä suuret. Hämmästyin kun hotellimme omisti kaksi veljestä,vanhempi heistä jo yli viiskymppinen. Kun se nyt oli perheomistuksessa,kysyin tältä vanhemmalta veljeltä,istuessamme hotellin terassilla ja hänen tullessa mielellään juttelemaan kanssamme,josko hänen vaimonsa myös työskenteli siellä. Silloin sain kuulla, miten käytäntö sanelee elämän kun perheenisä kuolee. Vanhin pojista joutuu ottamaan vastuun äidistään ja sisaruksistaan,eikä voi avioitua ennenkuin viimeinenkin sisaruksista on aviossa! No,tässä oli nuorempi veli vielä naimaton,joten ikää alkoi jo olla, tuolla sympaattisella poikamiehellä. Myös hautaamiseen liittuvat seremoniat oudoksuttavat! Pari vuotta vainajan hautaamisesta kootaan vainajan luut ja keitetään viinissä,jonka jälkeen ne asetetaan pieneen hautarakennelmaan. Vähän hirvitti,mutta onhan puhdasta meininkiä! Kunhan eivät juota sitä viiniä turisteille nauroi mieheni silloin. Voisi ajatella saarella olevan niin vähän multaa,että aikojen saatossa jää tilaa uusille haudattaville,eikä vainajan luita tarvitse kerätä mullan seasta. Mikään meri ei ole niin sininen kuin Välimeri. Paikalliset ystävät siellä sanoivat,että silmäni ovat samaa sinistä kuin heidän merensä:D

• uutta verta minäkin
        Ampiaisen pistos kirjoitti:

Tämä oli näille pomohahmoille liikaa. Että voitaisiin keskustella ja uudistua se on turha unelma, ja siksi se vielä jää kunnes todella uudet joukot valtaa täällä keskustelut, sitä odotan!

Nyt täällä joutuu epäilyttävien kirjoihin, jos erehtyy puhumaan taiteesta ja kirjoittamaan vielä hyvää kieltä. Pilkut ja yhdyssanat pitää vaikka tahallaan väärin kirjoittaa. Jos käy pirtissä, ei voi alentua ainakaan puskisten keskusteluun.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      412
      9066
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      188
      3652
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      20
      2113
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      83
      1302
    5. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1115
    6. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      66
      1102
    7. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1100
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      1075
    9. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      1033
    10. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      66