Nainen Rioon?

Yksin?

Olen keski-ikäinen viehättävä nuorekas nainen, tumma tällä hetkellä (jos sillä nyt on väliä, ei kai). Uskallanko lähteä yksin Brasilian matkalle, lähinnä omatoimi, Rio ois mielessä. Tulis paljon halvemmaks ja vois oleskella kauemmin, muutkin maat tulee kysymykseen Etelä-Amerikassa, mutta kannattaako Rio unohtaa vai yrittää vielä löytää matkaseuraa? Mitä pitäis ottaa huomioon ehdottomasti ennen matkaa, paljon olen jo lukenu ja ottanukki selvää, mutta onkos täällä kellään kokemuksia matkustelusta yksin siellä päin? Luotettavia edullisia hotelleja/hosteleja/, retkienjärjestäjiä, mitkä on suht turvallisia kaupunginosia, turvallisin tapa liikkua kaupungilla, voiko hotellien kassakaappeihin luottaa?

4

1240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laventeli

      Hei, Palasin kuukausi sitten Riosta jossa asuin 6kk ajan. Välillä tein kuukauden reissuja muualle Brasiliaan, ja vähitellen matkustin koko rannikon pohjoisesta etelään, mutta palasin aina Rioon, jossa vuokrasin huonetta eräästä taloosta. Olen 26-vuotias, pienenkokoinen ja vaalea nainen, ja matkustin yksin. Tapasin kuitenkin aina mukavia ihmisia, eikä mitään ikävää päässyt tapahtumaan. Puhun sujuvaa portugalia, mikä varmasti vaikutti tilanteeseeni. Ántaisin sinulle seuraavat neuvot. Pelkällä englannilla ei pärjää, varsinkin jos haluat nähdä, kokea ja maistaa todellista Brasiliaa, etkä vain turistinähtävyyksiä ja turistiannoksia. Turisteja (heitä pidetään usein poikkeuksetta rikkaina) huijataan häpeilemättä, mistä ei voi 100e kuukausipalkalla elävia paikallisia syyllistääkään. Aivan kuten arvelitkin, ihonvärilläsi tai hiustesi värillä ei ole yhtekäs mitään merkitystä. Brasiliaisia on kaiken värisiä ja näköisiä mustasta platinablondiin. Länsimaalainen paistaa kuitenkin helposti väkijoukosta jo pelkän olemuksensa ja kävelytyylinsä perusteella. Siinä ei hiusten värjääminen auta. Turvallisuudesta ssen verran, että rikkaiden asuinalueilla on turvallista, köyhien asuinalueille ei tavallisen turistin kannata hakeutua ainakaan laukkuineen ja kameroineen. Turistialueilla nokkelat olosuhteiden pakosta tehtäväänsä ajautuneet nuoret ja vanhemmatkin käyttävät nopeita käsiään ja hoksottimiaan leipä-tai huumerahojenkin hankkimiseen turisteilta. Olen ollut töissä Rion faveloissa eli slummikaupunkialueilla, joten tiedän mistä puhun. Brasilia on ainutlaatuinen, käsittämätön ja taianomainen maa, ja braslilialaiset mukavimpia koskaan tapaamiani ihmisiä. Köyhien ja rikkaiden väliset erot maassa ovat päätähuimaavia, ja välillä on vaikeaa ymmärtää kuinka sellainen voi ollakaan mahdollista. En tiedä, mitä matkaltasi odotat, mutta jos se on lepoa, rentoutumista ja rantalomaa, uskaltaisin suositella jotain muuta kohdetta kuin Rioa. Rio ei ole maailman turvallisin kaupunki, se on valtavan iso, väenpaljous on valtava, ja maailmankuulujen Ipaneman ja Copacabanan rantojen vedet saastuneita. Mukavia, rauhallisia rantakohteita sen sijaan löytyy niinkin, että valinnanvaikeus yllättää. Jos olet kokenut, valpas matkailija, niin Rio on varmasti vierailun arvoinen paikka. Oman sydämen i kaupunki vei menneessään, ja ensi kerralla sinne matkustaessani, tunnen palaavani kotiin. Jos haet rentouttavaa lomaa, katsele muitakin matkakohteita Brasilian sisällä. Rantalomaltakin voit pyörähtää viikonlopunreissulle Rioon. Niin ja sanomattakin on selvää ettei suomalainen viinankäyttö ole yksinmatkustavan, mahdollisesti kielitaidottoman naisen paras matkakumppani. Mukavaa matkaa

      • yksin?

        Kiitos viestistäsi, mielenkiintoista luettavaa, matkakuumeeni lisääntyi tosta "Brasilia on ainutlaatuinen, käsittämätön ja taianomainen maa". Minkälaiset mahdollisuudet on vuokrata jotain edullista huonetta jostain talosta, kuinka suuri on potentiaali että tulee huijatuksi? En osaa portugalia mutta ihan kohtalaista espanjaa ja ranskaa, ja luulen oppivani portugalin alkeet lyhyessä ajassa kun näit lattarikieliä olen opiskellu (itseasiassa Brasilian portugalia lyhyen ajan yli 20 v sitte, heh). Mitä toi tarkottaa että "kävelytyylin perusteella", pitääkö tässä opetella heiluttamaan lanteitaan jollain tavalla; mulla on kyllä aika rento kävelytyyli ja olemus, en oo mikään kiireinen immeinen, enkä aio käyttää matkalla perinteisiä turistivaatteita a la lökät bermudashortsit ja reppu, ihan kukkaleningissä oon muuallakin matkustellu eikä oo pidetty siinä mielessä turistina, kuljen myös aika paljon korkokengissä (lyhyehköjä matkoja). Faveloihin en missään nimessä lähde urheilemaan yksin, se nyt on selviö, vaikka ehkä mielenkiintosta oliskin, en kenenkään ulkopuolisen kanssa, JOS joku paikallinen tuttu ois saattaisin harkita mutta en ole kauheen kiinnostunu pällistelemään esim ihmisten köyhää elämää, tosin on niissä faveloissa varmaan myös paljon mielenkiintosta kulttuuriakin. En aio mennä enssijasesti rantalomalle, rannalla löhöily ei mua kauheesti kiinnosta, lähinnä kiinnostaa kulttuuri, uskonnot, ihmiset, historia, musiikki, kaikki sellanen. Viinaa nyt en ainakaan lähe sinne kittaamaan :)) Sitähän voi ostaa täällä Suomessa ja juoda kotona ja pistää brassimusiikin soimaan, tunnelma on just niin mahtava ku se omien korvien välissä vaan on, mutta paikan päällä aattelin olla etupäässä ihan limunaadilinjalla. Obrigada; jatkan suunnittelua....


      • Suomalainen Brasiliassa
        yksin? kirjoitti:

        Kiitos viestistäsi, mielenkiintoista luettavaa, matkakuumeeni lisääntyi tosta "Brasilia on ainutlaatuinen, käsittämätön ja taianomainen maa". Minkälaiset mahdollisuudet on vuokrata jotain edullista huonetta jostain talosta, kuinka suuri on potentiaali että tulee huijatuksi? En osaa portugalia mutta ihan kohtalaista espanjaa ja ranskaa, ja luulen oppivani portugalin alkeet lyhyessä ajassa kun näit lattarikieliä olen opiskellu (itseasiassa Brasilian portugalia lyhyen ajan yli 20 v sitte, heh). Mitä toi tarkottaa että "kävelytyylin perusteella", pitääkö tässä opetella heiluttamaan lanteitaan jollain tavalla; mulla on kyllä aika rento kävelytyyli ja olemus, en oo mikään kiireinen immeinen, enkä aio käyttää matkalla perinteisiä turistivaatteita a la lökät bermudashortsit ja reppu, ihan kukkaleningissä oon muuallakin matkustellu eikä oo pidetty siinä mielessä turistina, kuljen myös aika paljon korkokengissä (lyhyehköjä matkoja). Faveloihin en missään nimessä lähde urheilemaan yksin, se nyt on selviö, vaikka ehkä mielenkiintosta oliskin, en kenenkään ulkopuolisen kanssa, JOS joku paikallinen tuttu ois saattaisin harkita mutta en ole kauheen kiinnostunu pällistelemään esim ihmisten köyhää elämää, tosin on niissä faveloissa varmaan myös paljon mielenkiintosta kulttuuriakin. En aio mennä enssijasesti rantalomalle, rannalla löhöily ei mua kauheesti kiinnosta, lähinnä kiinnostaa kulttuuri, uskonnot, ihmiset, historia, musiikki, kaikki sellanen. Viinaa nyt en ainakaan lähe sinne kittaamaan :)) Sitähän voi ostaa täällä Suomessa ja juoda kotona ja pistää brassimusiikin soimaan, tunnelma on just niin mahtava ku se omien korvien välissä vaan on, mutta paikan päällä aattelin olla etupäässä ihan limunaadilinjalla. Obrigada; jatkan suunnittelua....

        Hei! Oletko Rio de Janeirossa juuri nyt tai tulossa tänne? Askarruttaako liikkuminen ja turvallisuus? Missä kaupunginosassa on turvallisinta? Tarvitsetko kieliapua? Haluatko vinkkejä tai apua matkaasi liittyen? Asun Rio de Janeirossa. T: suomalainen [email protected]


    • ..matkalle...

      Moi! Itse pohdiskelan samoja asioita kuin sinä. Omatoimista matkustamista, mahdollisesti matkaseuran etsimistä...Riossa olisi "pakko" käydä ja myös joissakin muissa maissa. Mahdollisesti pitempikin reissu, jos vain viihdyn. Jos kiinnostaa niin voitaisiin jutella ihan yleisesti matkustamiseen liittyvistä asioista, osoitteeni: [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1184
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      50
      701
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      585
    Aihe