Voiko pelikonsolin viedä Brasiliaan?

Johnny B

Olen menossa Brasiliaan ja haluaisin viedä vanhan xboxin mukanani, muutaman ohjaimen ja kopioituja pelejä. Voiko näin tehdä? Puuttuvatko ne Brasilian päässä tuohon laukun sisältöön? Ilmeisesti elektroniikkaa saa viedä ihan normaaliin tapaan, mutta jonkinlainen varmistus olisi ihan kiva saada, ettei konsolia otettaisi pois.

8

1102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies Riosta

      Saat tuoda 500 USD arvosta tavaraa maahan, tuohon ei lasketa vaatteita yms. Lahinna mieleen tulee etta mahtaako pelikonsolisi toimia taalla. Riippuen siita minne olet menossa ensimmaisena tulee vastaan jannite. Esimerkiksi taalla Riossa on 110V. Seuraavaksi tulee yhteensopivuus paikallisten televisioiden kanssa. Taalla on eri modulaatio, PAL-M. Ja viimeiseksi tulee mieleen liitannat... Ainoa mista voivat ehka sanoa on ne kopioidut pelit, silla vaikka taalta saakin ostettua jos jonkinlaista piraattikamaa niin ne kopioidut pelit ovat varmasti laittomia. Niihin tulliviranomaiset mahdollisesti voivat puuttua. Todennakoista se kuitenkaan ei ole. Niin etta siita vaan.

      • Johnny B

        Olen menossa Matureiaan-PB (niin pieni kaupunki, ettei kukaan tiedä), ja olen kyllä ollut siellä jo pari kertaa, mutta ei koskaan tullut mietittyä tuota jännitettä. Pienen tutkinnan jälkeen tosiaan näyttäisi, että on 110v. Noh, pitänee ostaa 110v-virtalähde, ja vielä ennen sitä tarkistaa paikallisilta tuo jännite. Tuo PAL-M ei ole ongelma, siihenkin on ratkaisu, tuo halvalla hankittu videotykki. Mietin vaan, että miten noiden tavaroiden arvot siellä päässä lasketaan. Eihän tuo vanha xbox ja videotykki yli 500 USD:tä käytettynä maksanut, mutta taitaa kuitenkin noiden arvo olla yli 500 dollaria. Pitänee siis jostain kaivaa jotain todisteita siitä, millä hinnalla sain nuo tavarat. Luulisi kuitenkin, että jos jotain hankaluuksia tulee, niin toivon mukaan selviää selittämällä, että "henkilökohtaiseen käyttöön ajanvieteenä" noita laitteita käytän.


      • Mies Riosta
        Johnny B kirjoitti:

        Olen menossa Matureiaan-PB (niin pieni kaupunki, ettei kukaan tiedä), ja olen kyllä ollut siellä jo pari kertaa, mutta ei koskaan tullut mietittyä tuota jännitettä. Pienen tutkinnan jälkeen tosiaan näyttäisi, että on 110v. Noh, pitänee ostaa 110v-virtalähde, ja vielä ennen sitä tarkistaa paikallisilta tuo jännite. Tuo PAL-M ei ole ongelma, siihenkin on ratkaisu, tuo halvalla hankittu videotykki. Mietin vaan, että miten noiden tavaroiden arvot siellä päässä lasketaan. Eihän tuo vanha xbox ja videotykki yli 500 USD:tä käytettynä maksanut, mutta taitaa kuitenkin noiden arvo olla yli 500 dollaria. Pitänee siis jostain kaivaa jotain todisteita siitä, millä hinnalla sain nuo tavarat. Luulisi kuitenkin, että jos jotain hankaluuksia tulee, niin toivon mukaan selviää selittämällä, että "henkilökohtaiseen käyttöön ajanvieteenä" noita laitteita käytän.

        No homman nimihan on se etta jos jotenkin pystyt tarvittaessa selittamaan etta ko. pelikonsoli on sinun omaan kayttoon, jonka sitten viet pois maasta poistuessasi, niin tuo 500 USD raja ei enaa pade. 500 edesta saat tuoda lahjuksia. Toisaalta mitaan kaytettya ei hyvaksyta tuon 500 USD rajan sisaan. Sinulla on oikeasti 2 vaihtoehtoa. 1. Laitat sen matkalaukkuusi ja olet maahantullessa ihan hiljaa ja luotat onneesi. 2. Tullaat sen maahan, todistat kuiteilla ko. vermeiden arvon ja maksat tullin. Vaihtoehto 1 on halvin, paitsi jos jaat kiinni jolloin joudut maksamaan tullin sakot. Brassit ovat niin kaksinaismoralistisia etta koskaan ei tieda mita tapahtuu. Sitten tietenkin kysymys kuuluu, missa aiot tulla maahan. Taalla Riossa on suhteellisen rentoa menoa, mutta kuulemani mukaan pohjoisen tullimiehet ovat hieman sarmempia. No onnea yritykseen.


      • Johnny B
        Mies Riosta kirjoitti:

        No homman nimihan on se etta jos jotenkin pystyt tarvittaessa selittamaan etta ko. pelikonsoli on sinun omaan kayttoon, jonka sitten viet pois maasta poistuessasi, niin tuo 500 USD raja ei enaa pade. 500 edesta saat tuoda lahjuksia. Toisaalta mitaan kaytettya ei hyvaksyta tuon 500 USD rajan sisaan. Sinulla on oikeasti 2 vaihtoehtoa. 1. Laitat sen matkalaukkuusi ja olet maahantullessa ihan hiljaa ja luotat onneesi. 2. Tullaat sen maahan, todistat kuiteilla ko. vermeiden arvon ja maksat tullin. Vaihtoehto 1 on halvin, paitsi jos jaat kiinni jolloin joudut maksamaan tullin sakot. Brassit ovat niin kaksinaismoralistisia etta koskaan ei tieda mita tapahtuu. Sitten tietenkin kysymys kuuluu, missa aiot tulla maahan. Taalla Riossa on suhteellisen rentoa menoa, mutta kuulemani mukaan pohjoisen tullimiehet ovat hieman sarmempia. No onnea yritykseen.

        "Rantaudun" Natalissa, eli pohjoisessa siis. Saa nähdä, minkä käsittelyn antavat. No pelikonsoli on kyllä käytetty, samoin videotykki, ostin molemmat huuto.netistä. Kuitit joutuu tekemään itse. Eihän tuossa sinällään pitäisi mitään hämminkiä olla, mutta kuten sanoit, brasilialaiset tullimiehet vähän epäilyttää. Kiitti vastauksista!


      • Bra silli

        Natalissa muutaman kerran käyneenä voin vakuttaa,että jännite on 220v


    • Bra silli

      Ehdottomasti,kun vain pakkaat ne matkalaukkuun. Jos mahdollista kerää kaikki vanhat lelut, muut. Itse olen vienyt mm.20 potkupalloa.kun ekan kerran olin Brasseissa ,säälitti niin ,kun 5 vuotiaat pelasivat jalkapalloa rannalla,ja pallo oli kivi. Itse lähden taas syksyllä seitsemännen kerran Brasiliaan

      • Mies Riosta

        Missaan tapauksessa ei pida tuoda mitaan vanhoja vaatteita, leluja tms. Ensinnakin se on Brasilian lain vastaista ja toiseksi ne paatyvat 99% varmuudella rikollisten dominoimille markkinoille. Jos haluaa auttaa, kannattaa hakea lomakohteestaan infoa paikallisista hyvantekevaisyysjarjestoista, orpokodeista tms. Rahaa he tarvitsevat, eivat suomalaisten roskia.


      • Bra silli
        Mies Riosta kirjoitti:

        Missaan tapauksessa ei pida tuoda mitaan vanhoja vaatteita, leluja tms. Ensinnakin se on Brasilian lain vastaista ja toiseksi ne paatyvat 99% varmuudella rikollisten dominoimille markkinoille. Jos haluaa auttaa, kannattaa hakea lomakohteestaan infoa paikallisista hyvantekevaisyysjarjestoista, orpokodeista tms. Rahaa he tarvitsevat, eivat suomalaisten roskia.

        En ole jakanut näitä mitenkään yleisesti,vaan tuttava perheille.Myös esim.hotellin siivojille henk.kohtaisesti kysymällä onko lapsia ja onko tarvetta esim hyvälaatuisita leluista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1683
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1320
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1108
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      895
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe