Hei! Olen pienituloinen yh-äiti, joka haluaa toteuttaa tyttärensä unelman vaihto-oppilasvuodesta. Pelkästään omilla säästöilläni en unelmaa yksin voi toteuttaa, joten stipendejä kaivataan kipeästi. Kertoisitteko minulle mistä voi ja kannattaa apuja lähteä hankkimaan? Mistä muualta kuin vaihto-oppilasjärjestöltä apurahaa voisi hakea? Kiitän vastauksista!
Stipendit
10
1729
Vastaukset
- kirsikka-angel
Ota yhteyttä oman paikkakuntasi Rotareihin. Se on turvallisin ja halvin vaihtoehto. Itse olen lähdössä Rotareiden kautta vaihtoon lukuvuodeksi 2010-2011 Amerikkaan tai Australiaan. Onnea sopivan vaihtoehdon etsinnöille. :) Katso tästä: http://www.ryefinland.com/ryesivut2/index.htm
- Suomimamma
Niin, en tainnut mainita, että tytär on siis jo hyväksytty YFU:n kautta vaihto-oppilaaksi... Mutta kiitos vinkistä, ehkä vielä harkitsemme järjestöä, jos rahoitus esim. Rotareiden kautta järjestyisi paremmin.
- kirsikka-angel
Suomimamma kirjoitti:
Niin, en tainnut mainita, että tytär on siis jo hyväksytty YFU:n kautta vaihto-oppilaaksi... Mutta kiitos vinkistä, ehkä vielä harkitsemme järjestöä, jos rahoitus esim. Rotareiden kautta järjestyisi paremmin.
Mille lukuvuodelle hänet on hyväksytty? Nyt 2009-2010 vai vasta seuraavalle? Myös YFU:lla on mahdollisuus hakea apurahaa, mutta haku on päättynyt tulevalle lukuvuodelle. 2010-2011 haun alkamisesta en ole tietoinen, mutta apurahojen suuruus taisi olla 500-1000 euroa. Summa ei ole järin suuri koko vuoden noin 7000? euron ( taskuraha) hinnalle, mutta kyllä sekin jo auttaa.
- nsmdklcmsl
kirsikka-angel kirjoitti:
Mille lukuvuodelle hänet on hyväksytty? Nyt 2009-2010 vai vasta seuraavalle? Myös YFU:lla on mahdollisuus hakea apurahaa, mutta haku on päättynyt tulevalle lukuvuodelle. 2010-2011 haun alkamisesta en ole tietoinen, mutta apurahojen suuruus taisi olla 500-1000 euroa. Summa ei ole järin suuri koko vuoden noin 7000? euron ( taskuraha) hinnalle, mutta kyllä sekin jo auttaa.
Kannattaa todella yrittää vaihtoon Rotareiden kautta. Hakuaika vuodelle 10-11 alkaa syksyllä ja tarkempia tietoja hausta saa omalta Rotaripiiriltä, jonka yhteystiedot löytynevät nettisivuilta. Hausta usein ilmoitetaan koulun ilmoitustaululla koulujen alkaessa syksyllä. Rotarivaihtareiden kokemusten perusteella vuoden hinnaksi tulee noin 3000 euroa, eli heillä ei ole mitään ohjelmamaksua, vaan tuo summa koostuu lentolipuista ja muista hankinnoista. Rahaa ei siis mene minkään järjestön toimiston pyörittämiseen tms. Rotarivaihtarit saavat myös pientä taskurahaa vaihdossa ollessa. Huonoina puolina Rotareissa on se, että pääsy on epävarmempaa, sillä paikkoja on vähän. Pääsy tiettyyn maahan on myös epävarmaa, tosin USA:han haluavat pääsevät sinne aika varmasti, kunhan vain on ensin hyväksytty.
- Suomimamma
kirsikka-angel kirjoitti:
Tyttäreni lähtee vaihtoon lukuvuodeksi 2010-2011. Päätimme ettemme enää järjestöä vaihda. YFU tuntuu mielestämme turvalliselle valinnalle ja kun ykkösvaihtoehtomaakin Etelä-Amerikasta järjestyi, niin emme jäänet enää empimään, vaan päätös tehtiin. Vahvistusmaksukin on jo maksettu. Todellakin YFU:lta voi 500-1000 euron apurahaa saada, mutta sen lisäksi yritämme vielä avustusta hakea. Kun vaan tietäsi mistä...
- Suomimamma
Suomimamma kirjoitti:
Tyttäreni lähtee vaihtoon lukuvuodeksi 2010-2011. Päätimme ettemme enää järjestöä vaihda. YFU tuntuu mielestämme turvalliselle valinnalle ja kun ykkösvaihtoehtomaakin Etelä-Amerikasta järjestyi, niin emme jäänet enää empimään, vaan päätös tehtiin. Vahvistusmaksukin on jo maksettu. Todellakin YFU:lta voi 500-1000 euron apurahaa saada, mutta sen lisäksi yritämme vielä avustusta hakea. Kun vaan tietäsi mistä...
Myöntääkö Rotarit avustuksia toisen järjestön kautta vaihtoon lähteville?
- bcvsdd
Suomimamma kirjoitti:
Myöntääkö Rotarit avustuksia toisen järjestön kautta vaihtoon lähteville?
Eivät myönnä muiden kautta lähteville, miksi myöntäisivätkään?
- Suomimamma
bcvsdd kirjoitti:
Eivät myönnä muiden kautta lähteville, miksi myöntäisivätkään?
Niin, ehkä kysymykseni oli vähän tyhmä... Ei vaan ole helppoa löytää tietoa stipendimahdollisuuksista, joten yritän nyt kaikkeni.
- Vaihdosta vuosia
Suomimamma kirjoitti:
Niin, ehkä kysymykseni oli vähän tyhmä... Ei vaan ole helppoa löytää tietoa stipendimahdollisuuksista, joten yritän nyt kaikkeni.
Hei! Itse tein samaa työtä,kyselyjä,kyselyjen perään.Ei tulosta. Maksoin itse joka pennin,mutta sain sen sovittua erissä vaihto-oppilasjärjestön kanssa.1.erä oli ainut joka maksettiin sen suuruisena ja sinä päivänä kun se paperissa luki,siitä ei joustettu.
- YFU?
Vaihdosta vuosia kirjoitti:
Hei! Itse tein samaa työtä,kyselyjä,kyselyjen perään.Ei tulosta. Maksoin itse joka pennin,mutta sain sen sovittua erissä vaihto-oppilasjärjestön kanssa.1.erä oli ainut joka maksettiin sen suuruisena ja sinä päivänä kun se paperissa luki,siitä ei joustettu.
Minkä vaihto-oppilasjärjestön kanssa sait maksuaikaa sovittua?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803