2 vuotta sitten saimme koiran jota en halunnut ensin. Kun menin sen kanssa lenkille, se veti ja kiemurteli menetin malttini ja olin todella julma kun löin sitä päähän flexilla. En ihan täysillä, mutta jotenkin. Sen käyttäytyminen ei muuttunut mitenkään. Pelkään saattoiko meidän koiralle tulla aivotärähdys tai jokin vamma. Itken ja kadun viattoman koiran lyömistä. Nykyään se on minulle todella tärkeä, enkä ole lyönyt sitä 2:n vuoteen enkä enää ikinä aio lyödä. Koira vetää ja kierurtelee vieläkin lenkillä ja pelkään entä jos se johtuu siitä lyönnistä? Jos vaan voisin palata ajassa taaksepäin enkä olisi lyönyt viatonta eläintä vaan sen vetämisen takia. Mutta mennyttä ei voi enää muuttaa. Oliko se lyönti eläinrääkkäystä? Olen kamala ihminen, mutten enää aio tehdä niin. Kiitos jos voisitte vastata ja auttaa.
Kaduttaa
38
8750
Vastaukset
- sattuu...autsch
"Koira vetää ja kierurtelee vieläkin lenkillä ja pelkään entä jos se johtuu siitä lyönnistä?" Tuli mieleen että oletko kouluttanut sitä tällä välin mitenkään? Se voisi auttaa...
- että teit todella VÄÄRIN!
Koira muistaa sen, tottakai! Toivottavasti saat ansiosi mukaan. Kannattaa mennä koirakouluun, että oppisit jotakin, sinä siis oppisit nimenomaan. Älä hanki enempää eläimiä.
- tyhmyytesi
Luulitko, että koira oppii olemaan vetämättä, jos sitä lyö? Vai miksi löit? Voin kertoa sinulle, että koiria ei lyömällä kouluteta! (Jatkuvasti) Hakatuista koirista tulee vain pelkopurijoita. Oma rauhallisuus on tärkeintä koiran koulutuksessa. Kaikilla meinaa joskus hermot mennä, mutta kova fyysinen rangaistus on pahinta mitä koiralle voi tehdä.
- anelet?
Sitten kaikki hyvin taas? Miten korvaat tapahtuneen koirallesi ja miten olet JO yrittänyt sitä korjat, hyvittää. Tuo tilanne tulee olemaan aina osana teitä, unohtaisitko itse jos yhtäkkiä joku löisi päähän, sen vuoksi että toimit kuten luonnollesi kuuluu? Älä ikinä, koskaan tee enää vastaavaa. Koira muistaa aina, että yhtäkkiä sieltä voi isku pamahtaa. Sääli, todella sääli taas yhden eläimen puolesta.
- Ahonen1234eläin ekspertti
ELÄIMEN lyönti on aivan kuin rikos ihmiseltä!!Vaikka koirasi kiemurtelisi koko ajan sitä ei tarvitse vetäistä reilusti flexillä päähän!Ihan sama kuin sinua lyötäisi pesä pallo mailalla päähän joutuisiko tämä kyseinen henkilö vankilaan tästä asiasta??Sinä varmaankin nostaisit syytteen,mutta koirasi ei voisi se voisi nostaa syytettä tai uhota joten vasta ongelmat on tiedossa jo alusta pitäen.Saatat saada ongelmat anteeksi jos kiinnität koiran huomion agilityyn mikäli koira on sen rotuinen hyvitä vanhat virheet takaisin!Kiitos kysymyksestäsi oli kiva vastata Terveisin:Ahonen1234eläin ekspertti.
- aloittaja
en kyllä reilusti lyönyt sitä, mutta jotenkin vaan läimäytin. Se oli väärin tehty tiedän sen, kuvittelin että kiemurtelu ja vetäminen loppuisi siihen, niin ei kuitenkaan käynyt.
- aloittaja
aloittaja kirjoitti:
en kyllä reilusti lyönyt sitä, mutta jotenkin vaan läimäytin. Se oli väärin tehty tiedän sen, kuvittelin että kiemurtelu ja vetäminen loppuisi siihen, niin ei kuitenkaan käynyt.
Nykyään vähän vaihtelee vetäminen. Jos muita koiria tai ihmisiä tulee vastaan, kiemurtelu alkaa kun koira haluaa tervehtiä. Mutta en ole nyt siis 2:n vuoteen lyönyt sitä, enkä aio enää lyödä. Kun lähdemme kotoa, koira vetää silloin eniten kun sitten olemme lähdössä takaisin kotiin se ei vedä kauheasti. Olen kyllä jo hyvittänyt sen teon, kohtelen koiraa nykyään hyvin. Sen käytös johtuu minusta kun en ole kovin rauhallinen aina, ja kun olen silloin koirakin on. Sen mieliala lenkillä riippuu minusta. Jos minua hermostuttaa, koira alkaa käyttäytymään myös hermostuneesti. Pitäisi olla ilmeisesti rauhallinen että koirakin olisi eikä vetäisi.
- Kun kirjoitat:
aloittaja kirjoitti:
Nykyään vähän vaihtelee vetäminen. Jos muita koiria tai ihmisiä tulee vastaan, kiemurtelu alkaa kun koira haluaa tervehtiä. Mutta en ole nyt siis 2:n vuoteen lyönyt sitä, enkä aio enää lyödä. Kun lähdemme kotoa, koira vetää silloin eniten kun sitten olemme lähdössä takaisin kotiin se ei vedä kauheasti. Olen kyllä jo hyvittänyt sen teon, kohtelen koiraa nykyään hyvin. Sen käytös johtuu minusta kun en ole kovin rauhallinen aina, ja kun olen silloin koirakin on. Sen mieliala lenkillä riippuu minusta. Jos minua hermostuttaa, koira alkaa käyttäytymään myös hermostuneesti. Pitäisi olla ilmeisesti rauhallinen että koirakin olisi eikä vetäisi.
Olen kyllä jo hyvittänyt sen teon, kohtelen koiraa nykyään hyvin. Et tule koskaan mitenkään pystymään hyvittämään tekoasi, joka oli lyöminen. Kasva.
- aloittaja
Kun kirjoitat: kirjoitti:
Olen kyllä jo hyvittänyt sen teon, kohtelen koiraa nykyään hyvin. Et tule koskaan mitenkään pystymään hyvittämään tekoasi, joka oli lyöminen. Kasva.
olen tosissani. Se oli virhe josta olen oppinut enkä toista enää samaa virhettä.
- kun hermostuttaa
aloittaja kirjoitti:
olen tosissani. Se oli virhe josta olen oppinut enkä toista enää samaa virhettä.
Virhe(?) lyöminen on eläinrääkäystä, sääliksi käy eläimet, ne ei voi kertoa miten niitä kohdellaan jne. Mojautus on ilmeisesti ollut aikamoinen kun vieläkin sitä kelaat.
- aloittaja
kun hermostuttaa kirjoitti:
Virhe(?) lyöminen on eläinrääkäystä, sääliksi käy eläimet, ne ei voi kertoa miten niitä kohdellaan jne. Mojautus on ilmeisesti ollut aikamoinen kun vieläkin sitä kelaat.
Käytiin eläinlääkärissä mitään ei löytynyt eikä näkyvää vammaa tullut. Mieltä vaan painaa olisiko siitä voinut tulla jotain?
aloittaja kirjoitti:
Itselläni on 2 koiraa ja varsinkin isompi ( itäsiperian laika) on kova vetämään. Sain todella hyvän ohjeen eläinlääkäriltä, että lopettaa ihan alkuunsa flexin käyttämisen, koska silloin koiraa on vaikeampi hallita lenkillä kuin tavallisella hihnalla. Toiselle huomattavasti pienemmälle koirallenikin ostin heti tavallisen hihnan samaisesta syystä. Ja stockmannilla ja eläinkaupoissa on myynnissä vedoon estovaljaita, joita ainakin itse pidän todella hyvinä ja molemmat koiranikin ovat niihin jo tottuneet ja pysyvät aisoissa ulkona tuli koiria vastaan tai ei. Eli suosittelen lämpimästi kokeilemaan.
- sakemaanikko
aloittaja kirjoitti:
näin se on, jos olet itse rauhallinen, on koirakin. Minä en sinua ala tuomitsemaan jostain kaksi vuotta sitten tapahtuneesta lyönnistä ja voisit itsekin jo unohtaa sen. Kun ajattelet sitä ja säälit koiraasi, koira pitää sinua heikkona johtajana silloinkin. Eli koiran silmissä vahva johtaja on tasapainoinen johtaja, joka ei lyö, ei sääli, ei lelli, ei huuda jne.
- lyöminen ei hyvä
rutistaminen on parempi keino kuin lyödä, susiemo tekee niin pennuille. Minullakin on joskus mennyt pinna kun teki väärin esim. kaatanut pikku lapsen silloin rutistin kovasti koiraani heti eikä myöhemmin silloin koira ihmettelee mitäs isäntä suuttuu.
Rutistaminen niskasta ei tee pahaa jälkeä, lyömisestä tulee trauma.
En ole tarvinut rutistaa niskaa pitkää aikaa toivottavasti ei enää koirani on kohta 2 vuotta.
- eläinrääkkäystä
mutta lieventää asiaa että otit opiksi ja kaduit tekä enää menetä hermoja noin..eli asia on nyt menneen talven lumia..jatka koirasi kanssa asioista nauttien. Olet varmasti eri ihminen kuin tuolloin jokainen meistä kasvaa henkisesti..kun tiedostetaan asia ja sitten eteenpäin..koirasi on sinulle anteeksi antanut anna sinäkin. :)
- Miten olet voinut
lyöntisi hyvittää koirallesi? Sellaista ei koskaan saa hyvitettyä. Se ei riitä, että sanot, että en lyö enää. Kuka uskoisikaan... Nyt kyselet täältä onko asia ok, kun et tee sitä enää ja olet pahoillasi. Koira on koira, tottakai se joskus tulee vetämään, räksyttämään, yms. Valmistauduthan mitä teet, kun seuravan kerran menetät hermosi. Kerro ihan mielenkiinnosta, miten aiot hillitä itsesi jatkossa?
- aloittaja
Miten olet voinut kirjoitti:
lyöntisi hyvittää koirallesi? Sellaista ei koskaan saa hyvitettyä. Se ei riitä, että sanot, että en lyö enää. Kuka uskoisikaan... Nyt kyselet täältä onko asia ok, kun et tee sitä enää ja olet pahoillasi. Koira on koira, tottakai se joskus tulee vetämään, räksyttämään, yms. Valmistauduthan mitä teet, kun seuravan kerran menetät hermosi. Kerro ihan mielenkiinnosta, miten aiot hillitä itsesi jatkossa?
koira ei vinkunut sen lyönnin jälkeen, eikä se lyönti ollut edes kova. Näkyvää vammaa ei tullut, vähän ajan päästä oli eläinlääkäri tarkastus eikä mitään vikaa löytynyt. Mutta siis kysymys kuului että saattoiko siitä silti tulla jotakin? Eikä minulla enää mene hermot sen koiran kanssa, enkä halua lyödä. Saa olla uskomatta, mutta on täysin varmaa että enää en lyö sitä.
- mieltä tuon
aloittaja kirjoitti:
koira ei vinkunut sen lyönnin jälkeen, eikä se lyönti ollut edes kova. Näkyvää vammaa ei tullut, vähän ajan päästä oli eläinlääkäri tarkastus eikä mitään vikaa löytynyt. Mutta siis kysymys kuului että saattoiko siitä silti tulla jotakin? Eikä minulla enää mene hermot sen koiran kanssa, enkä halua lyödä. Saa olla uskomatta, mutta on täysin varmaa että enää en lyö sitä.
erään vastaajan kanssa. Menneentalven lumia, unohda koko juttu, kouluta koiraasi ja touhua kaikkea kivaa sen kanssa, kyllä olet jo kolauksen anteeksi saanut, eikä siitä mitään ole jäänyt koirallesi. Ei päähän, eikä hampaankoloon sinua kohtaan. Olet läksysi oppinut, joten vietä kivaa kevättä ja kesää koirulisi kanssa, aamen.
- ....................
aloittaja kirjoitti:
On voinut tulla vaikka mitä, mikä ei näy. Aivan varmasti on tullut vähintään traumoja luottamus suhun kadonnut. Jos koira luottaa ohjaajaan, se ei vedä tai kiemurtele. Tuskin koskaan tuut luottamusta takaisin saamaan, etkä sitä ansaitsekaan. Kuinka voit edes kysyä, onko lyöntisi eläinrääkkäystä?! Olet ihminen pahimmasta päästä etkä ikinä oisi ansainnut yhtäkään eläintä. Koirien kanssa MENEE hermot joskus, myös tuevaisuudessa tulee menemään, vaikket sitä nyt uskoisi. Se on FAKTA, koska koirat on eläimiä ja ihmiset itsekkäitä. Miten aiot hallita itsesi, jos et hallitse edes koiraa?
- hattarahäntä
aloittaja kirjoitti:
Älä sääli koiraasi tai pyytele siltä anteeksi. Siitä ei ole mitään hyötyä, mutta voi olla kovasti haittaa.
Koiran lyöminen ei kannata, minkä oletkin tajunnut. Kenellä tahansa voi joskus mennä hermo, mutta tunteitaan ei saisi purkaa eläimeen. Sanoit kuitenkin, ettet enää lyö. Jos tämä pitää paikkansa, niin mielestäni voit unohtaa koko episodin ja keskittyä nykyhetkeen menneisyyden sijaan. Niin koirasikin tekee. Ei se osaa kantaa kaunaa.
Kova päähän kohdistuva isku voi jossain tapauksessa aiheuttaa aivovamman, mutta kertomasi mukaan yhtään mikään ei viittaa siihen, että näin olisi käynyt.
Mitä psyykkisiintraumoihin tulee: Sanoit, ettei koira edes vinkunut lyönnin jälkeen eikä se myöskään muuttanut käytöstään. Tämän perusteella en oikein usko, että koirallesi syntyi edes traumoja tuosta yksittäisestä lyönnistä.
Pikemminkin minulle tuli viestisi perusteella huoli siitä, että tunnontuskissasi alat olla liiankin varovainen koirasi kanssa. Koirat eivät ole posliinista, vaan kaipaavat monesti ennemmin selkeää johtajuutta kuin ylitsevuotavaa hellyyttä. Lyöminen ei ole sopiva tapa koirankoulutukseen, mutta jämäkkyyttä ja rajoja pitää silti yrittää asettaa.
- pöllöstiina
Tämän ketjun luettuani tuli mieleen kaikenlaista. Ensiksi, jos et lyönyt koiraa kovaa, niin miten pelkäät sen saaneet jopa aivovamman? Vai meinaako tämä sitä, että lyönti oli kuitenkin niin kova, että aivovamma/aivotärähdys olisi ollut mahdollinen? Käyttäytyykö koira jotenkin niin, että sinulla on tunne, että sillä olisi jokin vamma? Mitä vetämiseen tulee, niin miten koulutat koiraa ja olet kouluttanut hihnassa kulkemiseen? Alimmissa vastauksissasi sanot itsekin, että itse hermostutat koirasi toisinaan. On hyvä alku, että tiedostat tämän. Koira huomaa jokaisen eleesi ja äänensävysi, miten sen kanssa toimit.Jos kutsut sitä iloisella ja hieman korkealla äänellä ja olet rento, koira todennäköisesti tulee luoksesi, jos taas huutelet sitä luoksesi kärsimättömä, kiireisenä ja hermostuneena se luikkii toiseen suuntaan tai ei korvaansa lotkauta suuntaasi. ( ellei sitä ole kasvatettu väärin pelolla, josta seuraa ongelmia) Jos esität iloista ääntä, mutta ruumiisi viestittää kireyttä, viestität koiralle ristiriitaista viestiä jne. Näin koirsi myös rekisteröi ulkona käytöksesi. Toisten koirien ohituksessa esimerkiksi on tärkeää, että olet itse rento. Näin viestität koiralle, että eipä tässä mitään ihmeitä tapahdu. Jokaisella omistajalla on omat huolensa, mutta yritä karistaa ne pois koiran kanssa ulkoillessa. Älä ainakaan lähde varsinaisesti kouluttamaan koiraasi hermot kireällä, siitä ei tule kuin molemmille osapuolille paha mieli. Muista palkita koiraasi, kun se tekee asiat hyvin. Puhu sille ohittaessa toisia koiria ja muutoinkin kävellessä ja kun se ei vedä palkitse se. Palkitse myös luoksetuloista jms. Tärkeintä on saada koirasi luottamaan sinuun ja sitä kautta rakentaa yhteistyötä. En usko, että koirasi kantaa sinulle kaunaa, mutta sen sijaan uskon, että se vaistoaa sen, että hermoilet sen kanssa ja olet epävarma. Unohda siis tuo lyöntiasia ( se luo sitä epävarmuutta) anna anteeksi itsellesi ja perehdy vaikka erilaisiin koirankasvatusoppaisiin tai ala vaikka harrastamaan koiran kanssa jotakin.
- tän ketjun
parasta antia, luulen. xD
oo jo unohtunu..
hyvä ku tiedostat itekki mokan teheneen mutta nii on teheny moni muuki.. se kiemusterlu johtuu vaa koulutuksen puutteesta tai vääränlaisesta koulutuksesta ja sen saa varmasti opetettua pois kuha konstit on oikeat =)- koiran omistaja
Samassa tilanteessa mulla seropi uros vetää kovalla ja muihin koiriin lähes mahdoton saada rauhoittua.Käytän toki vedoestovaljaat mutta ei se auttaa koirillemme millään kuin he eivät tippakaan välitä.Löysin todella hyvä koulutusta että canny collar-vedoestopanta ihan uusi malli eli kokeilehan tämän canny collaria.Uskoisin sen apua koirallesi hallintaan.Kokeilin kerran vanhan malli kuonon vedoesto mutta ei onnistunut koska koirani raapii irti pois mutta uusi canny collar aika mahdoton päästä irti minnekään.
- Cimma
muistaa luultavasti tapahtuman ja voi siltikin jatkaa kiemurtelua. Vaihda fleksi laadukkaaseen nahkahihnaan, fleksi opettaa vain vetämään. Pysähdy joka kerran kun koira vetää hiemankin. Odota että hihna löystyy ja jatka. Itse aloitin muiden koirien ohitukset mongertelevalla koiralla (samanlainen kuin koirasi) juoksemalla ihan täysillä ohitse, jolloin koira ei kerinnyt reagoimaan siihen mitenkään. Lisäksi tämä ko. koira "vilkuttaa" mutta hiljaa hyvä tulee..
Et todellakaan olisi saanut lyödä koiraasi, mutta me kaikki olemme tehneet NIIN typeriä asioita että lista voisi jatkua pidempääkin. Kun seuraavan kerran rupeaa ärsyttämään, hypi tasajalkaa tai juokse täysillä kunnes raivo laantuu. Itselläni toimii eikä kertaakaan ole tarvinnut käydä koiraan käsiksi. - Jo nyt on omituista
Voi hyvä jumala, mitä apua sinä mielestäsi tuossa kaipaat tai tarvitset tai odotat ?
Teit jotain mitä kadut. Älä tee niin toiste. Emme me muut voi sitä tekemättömäksi tehdä. Etkä sinä paljon ymmärrä, jos luulet, että koira, joka ei reagoinut pieneen kolaukseen mitenkään, olisi saanut aivotärähdyksen nyt peräti .....
Tosi on, ettei sinun olisi pitänyt koiraa ottaa. Ei arvostelukykyä edelleenkään, eikä suhteellisuudentajua, nähtävästi.
Uskopa, et ole ainoa, joka kuritonta koiraa maailmassa kurittaa, tai hermostuu koiraansa. Mutta fleksin kela tietysti ei ole sovelias koiran käsittelyvempain missään nimessä. Sen tiedät itsekin, etkä toista. Turhaan sinä itket täällä omantuntosi kanssa. Pidä koiraasi rakastaen ja lakkaa vinkumasta menneitä. Mitä sinä sellaisella tahdot saavuttaa ? Mitä ihmeen "apua" ?? - Koiran kuviot
Ilmeisesti saitte koiran melko täyskasvuisena silloin 2 vuotta sitten ja luultavimmin sitä ei oltu aiemmassa paikassa opetettu kulkemaan hihnassa?
Oli miten oli, mutta jos koira kiemurtelee ja vetää hihnassa, se kokee olonsa epämukavaksi hihnassa ja koettaa hallita tilannetta, päästä vapaaksi kuljettamaan itseään. Fleksi pois ja lyhyt hihna käyttöön, ota mukaan koiran kuivaruokanappuloita toiseen taskuun ja psyykkaa itsesi varman rauhalliseksi.
Sitten: kun astutte muutaman askeleen eteenpäin ja huomaat että venkoilu ja vetäminen alkaa, sanot samaan aikaan jämptisti "EI" ja pysäytät menon, jäätte paikoillenne. Tee eleet mahd.selkeästi. Sitten taas uusi aloitus ja taas uusi EI ja pysäytys kun vetää ja venkoilee. Toista niin monta kertaa, kunnes kun astutte eteenpäin koira meneekin rauhallisesti ja silloin heti kehut kannustavalla äänellä ja annat nappulan taskusta.
Pointti: epämukava fiilis saatava mukavaksi koiralle. Kun koira saa kehuja ja nappulaa rauhallisesta aloituksesta, koira pyrkii samaan. Jatkossa voit sitten luopua nappuloista ja pelkkä kehuminen/kannustus riittää, mutta alkuvaiheessa ja hankalan tapauksen kanssa nappulat hyviä.
En usko että koirallesi tuli aivovauriota lyönnistä. Jos olisi tullut, olisi persoonana muuttunut ja oirehtinut, koirahan ei ollut moksiskaan läimäisystä (ei tee siitä mitenkään hyväksyttävää, mutta sanon vain).
Kerro kuulumisia? - hevos ja koira fani
meil on saksan paimen koira ja olen 8v lapsi ja se vetää
ku riivattu meil auttaa se et meil on kuono panta ja sit ku
se ottaa voimaa vetoon saat otettua hihnan alusta kiinni
ja aina ku se vetää pysähdy ja jatka menoa vasta ku remmi löystyy mul on ollu koiria koko elämäni ja mun äidin sisko
on SUOMEN JA MAIILMAparhaimmista koiran kouluttajista se nimi o päivi ja jos sulla herkkä koira voit tehä tuon ja sano hijaa ei ja koira ei muista sitä enää
T.OPETETTU KOITA SUKUINEN- Laita lapsi asialle...
Johan on kun 8-vuotiaat kirjoitustaidottomat lapsetkin tulevat jo tänne "asiantuntijoina" jakamaan neuvoja.... :O
- olet lapsi
vielä, koska teksti on hirveää? aikuisen ihmisen PITÄISI tietää ettei IKINÄ lyödä koiraa, mitä helvettiä luulet sen auttavan? lyötkö lasta/kavereitasi jos he eivät tottele sinua?! tuollaiselle ihmiselle ei mitään koiraa kuulu jos tuon verran ei kouluttaa osaa! lyöppä itseäsi päähän, jos vaikka saisit vähän järkeä.
- superkoira123
Onko koirasi koskaan mennyt selälleen maahan?, jos ei niin se pitää itseään johtajana, ja sen takia myös kulkee "laumansa" johdossa. Kaverini koira oppi (pentuna) kävelemään hihnassa kun hän käski koiran istua viereensä. Muuten ei kannata 2 vuoden tapahtuneita surra, koska olen kuullut että koirilla on huono muisti, mutta se taitaa mielestäni riippua myöskin rodusta.
- defender969
jos olisin nähnyt että lyöt olisin tappanut sut silloin
jos tuntisin sut tappasin sut nyt !!
mieti vähän mitä teet
- Eräs vaan
Hei!
Kaikki me teemme virheitä niin lasten kuin koirienkin kanssa. Ihmisen on mahdollista kasvaa henkisesti elämässään ja niin juuri sinä teet nyt. Podet huonoa omatuntoa mikä osoittaa selvästikin että olet empatiakykyinen. Mehän emme vain aina toimi järkevästi mutta asioita käsittelemällä kehitymme. Ongelmien ja onnistumisten tiedostaminen on tärkeää kehittymisen kannalta.
Anna itsellesi anteeksi ja ala harrastamaan vaikka tokoa tai agilitya koiran kanssa. Opitte olemaan rentona yhdessä. Toivotan teille oikein mukavaa yhteiseloa!
Ja kaikille muille, että hieman suhteellisuuden tajua kiitos. On ihmisiä jotka toistuvasti pahoinpitelevät niin läheisiään kuin koiriaan, eivätkä edes näe asiassa mitään pahaa. Tätä kirjoittajaa pitää tsempata ja on hienoa, että hän on niinkin rohkea että uskaltautuu tuomittavaksi tänne keskustelualueelle. Kannustuksella on usein yllättävän hyvät lopputulokset, verrattuna henkiseen lynkkaukseen.- HÄPEÄ!
kamalaa kuultavaa! Sinulta, aloittaja, saisi lyödä päätä asfalttiin niin kauan,ettei asfaltti enää kestä.
- Oijoi
HÄPEÄ! kirjoitti:
kamalaa kuultavaa! Sinulta, aloittaja, saisi lyödä päätä asfalttiin niin kauan,ettei asfaltti enää kestä.
kun sää oot sitte empaattinen ;D Jos kaikilla ois sun empaattisuutes niin maailmassa ois rauha ja ihmisillä vain hyvä tahto... zD
- Huomautus...........
Ennen aikaan kaikki eläimet koulutettiin väkivallalla ja pelolla ihan niin kuin lapsetkin. Ajat muuttuvat. Nykysin lasta ei saa tukistaa, mutta ennen se oli ihan normaali joka päiväinen rangaistus.
En koita puollustaa lyömistä tai mitään rajuja otteita koiran kanssa, mutta joskus me ihmiset unohdamme sen miten eläimet kouluttavat toisiaan tai kuinka koiran pennun emo saattaa kohdella pentuaan.. Se vasta rajua meininkiä onkin.
Unohda siis koko asia ja jatka elämääsi. - herranjumala!!!!
KOIRAA EI KOSKAAN SAA LYÖDÄ !!!!!!!!!!!!!!!! Käsittämättömiä ihmisiä eikö pinna sen vertaa edes kestä???!!!!!!!!!
- synnin päästö
lyöminen ja läpsäisy ovat kaks eri asiaa.jälkimmäiseen olen syyllistynyt kun ei menny puhe perille.mitn traumoja en ole koiralla huomannu,sen jälkeen totellu paremmin.tiedän että nyt mä saan täällä sapiskaa.puolustuksena läpsäsyä verrattu emokoiran puraisuna pentua kohtaan.kouluttajan vinkki..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368