Haluaisin piirtää itse "jonkinlaisen" pohjapiirrustuksen haluamastani talopaketista, jotta olisi jotain näyttää toimittajille missä mennään. Kysymys kuuluukin kumpi on "määräävämpi", ulko- vai sisämitta. Rakennuksilla on kaiketi joku "modulimitta" 30-60-120 cm. Käsitykseni mukaan sisämittojen mukaan eletään? Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista.
Miten piirrän
9
1441
Vastaukset
- ruutupaperille
ja mene talomyyjän pakeilla
- Rauno Kangas
...varustetulle ruutupaperille, kun piirtää mittakaavassa 2 ruutua = 1 metri, niin tulee aikalailla mittakaavassa 1:75. Piirtää kannattaa huonetilat sisämitoin ja jättää seinänvahvuuksien pohtiminen tarjoajille.
- Toope
Kiitos vastauksista. Asia harvinaisen selvä. Nyt ei sitten muuta kuin papereita sotkemaan :-).
- Rauno Kangas
Toope kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Asia harvinaisen selvä. Nyt ei sitten muuta kuin papereita sotkemaan :-).
...paksu lehtiö, josta ei saa sivuja liian helposti revittyä irti - ja sotata huoletta uudestaan ja uudestaan, mutta säilyttää kaikki vanhatkin "sutut". Käytäntö osoittaa, että parhaat ratkaisut löytyy pienen kypsyttelyn jälkeen viisi sivua aiemmasta materiaalista. Ja ammattilaisetkin piirtävät versioita enemmän kuin yksi ja oma kokemus on sellainen, että parhaat taloni ovat versionumeroltaan n-1 - tahtoen tarkoittaa sitä, että kehitettäessä asiakkaan kansasa yhteistyössä taloa, ollaan mahdolisimman lähellä täydellisyyttä silloin kun jatkuva parantaminen päättyy toteamukseen: se edellinen oli kyllä parempi. Ja Thomas A. Edisonkin sanoi oman työnsä sisältävän 1 % oivallusta ja 99 % työtä. Ei muuta kuin versioimaan - vaivaa säästämättä, sillä nyt tehtävää työtä on paljon helpompi korjata kuin sitä lopputulosta... onnea ja ennenkaikkea sinnikkyyttä hankkeellesi!
- leikellä
talokirjoista huoneita ja tehdä niistä liimaamalla jonkun kokonaisuuden talomyyjää varten. Saat yleensä tehtaalta tarjouksen mukana jonkinlaiset kuvat ja niitä voit muokata talomyyjän kautta ilmaiseksi niin pitkään kunnes erehdyt laittamaan nimen sopimukseen. Sen jälkeen kaikki muutokset maksaa.
- Rauno Kangas
...ilmaisia luonnossuunnittelijoita on olemassa? Hieman vaikea kuvitella, että laajemmassa mitassa olisi ilmaisia luonnospalveluita saatavissa - ainakaan laadukkaita. No, ilmainen nyt ainakin varmemmin hintansa väärti olisi.
- huhuja että
Rauno Kangas kirjoitti:
...ilmaisia luonnossuunnittelijoita on olemassa? Hieman vaikea kuvitella, että laajemmassa mitassa olisi ilmaisia luonnospalveluita saatavissa - ainakaan laadukkaita. No, ilmainen nyt ainakin varmemmin hintansa väärti olisi.
tajouksen mukana tulisi lasku luonnoksista mutta meille ei ainakaan niin käynyt. Voi olla että jos pyydetään tajousta oikeilla kuvilla ei tehtaalla niistä enää piirretä tajouskuvia kuin tehdään jos sinne menee omatekoinen suttu.
- voi piirtää.
Niin mekin teimme ensimmäisen talomme. Talotehdas jolta sitten tilasimme (tarjouskierroksen jälkeen) elementit mitoitti pohjan heidän standardiensa mukaan, muistaakseni taloa venytettiin yhteen suuntaan 20cm jotta saatiin mitat kohdalleen. Toisenkin talon luonnostelin vain paperille, siitä talon suunnitelman "tilannut" kaveri vei sen tehtaalle ja siellä piirrettiin puhtaaksi. Pitäisi tänävuonna valmistua Länsi-Suomeen:) Kolmannesta talosta (toinen itselle tehty) teimme tilasuunnitelman jonka sitten arkkitehti piirsi puhtaaksi. Meillä oli hyvin hankala tontti ja siksi rakennepiirroksien teko vaati erityistä huolellisuutta. Me lähdimme liikkeelle sisämitoista, ulkomitat määräytyi sitten käytettävän materiaalin mukaan.
- piirtää
Mekin ollaan pohjaa itse piirretty koneella..Netistä voi ladata 30 päivän kokeiluversion www.roomarranger.com/ ohjelmasta (oliko 20$ lisenssikään), joka ainakin peruspiirto-ohjelmia käyttäneelle oli aika helppo opeteltava, varsinkin kun saa myös suomenkielisenä. Vähän helpompi hahmottaa myös asioita, kun voi katsoa piirustusta 3D vinkkelistä ja kävellä sisällä virtuaalisesti. Kokemuksesta voin sanoa, että luonnostelu palvelua on ollut kahdella talotoimittajalla tarjolla. Siis ilman että sitoutuu vielä mihinkään. Kannattaa kysellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463959Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162863Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342709En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142512Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102114IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121196Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451147- 801006