Huomenta kaikille, vappuaamuna. Hesassa aurinko paistaa, meri on tyyni, 7'astetta toistaiseksi, joutsenet lipuvat hienosti, sorsien seassa. Aamu-uimareitakin näkyy olevan, ja lenkkeilijöitä. Koiranulkoiluttajia jo parin tunnin ajan. Vappubrunssille lähtöä odottelen, ja ihmettelen hiljaisuutta. Nauttikaamme kukin kykyjemme mukaan, tästä toukokuun ekasta päivästä, suomalaisen työnpäivästä! Me jo uramme päättäneet, ja vielä ahertavat. ;))
Vapunpäivän
15
433
Vastaukset
- aureliina
paistaa myös aurinko, mittari näyttää 5 plusastetta. Varikset herättivät raakkumisellaan, söivät ihmisten kadulle heittämiä ranskanpottuja. Pienelle aamulenkille lähden, sen jälkeen pesen ikkunoita. Tämähän on työläisten päivä!!
- Aloittaja
Se kyllä työstä käykin ;)) Saan apua siinä, itse en enää pystyisi, jaksaisi. Parvekelasit vie kahdeltakin pari tuntia. Ne sentään jo puhtaita. Poikani kuittaa äitienpäivälahjan pesemällä nuo muut! En halua kukkia, tai tavaraa, vaan aina jonkin "työtehtävän" suorituksen. Niin jo 5v, ja hyvin on toiminut. (joulu, synttäri, äitienpäivä)
- hyvä lahja!
Aloittaja kirjoitti:
Se kyllä työstä käykin ;)) Saan apua siinä, itse en enää pystyisi, jaksaisi. Parvekelasit vie kahdeltakin pari tuntia. Ne sentään jo puhtaita. Poikani kuittaa äitienpäivälahjan pesemällä nuo muut! En halua kukkia, tai tavaraa, vaan aina jonkin "työtehtävän" suorituksen. Niin jo 5v, ja hyvin on toiminut. (joulu, synttäri, äitienpäivä)
Jotain käytännöllistä minäkin anopille annan, viimeksi maksoin permanentin yllärinä. Kolme ikkunaa vielä jäljellä ja pienet päälle. 11 pestyä.. Onneksi vielä pystyn. Neljä pintaa sentään helpottaa, eikä tarvitse irrotella niitä, niinkuin vanhoja. Täällä oli viideltä -3,3! Seitsemältäkin vielä aste pakkasta. Nyt on 5,4 pohjoisikkunalla. Edellisenäkin aamuna oli -2,2. Kylmä mäki tämä. Imuroiminen jäi minullakin täksi päiväksi. Eilinen oli täynnä muuta menoa. Juhlimiset ovat takana, mitä nyt simaa tein ja munkit ostin. Hyvää vappua silti!
Aloittaja kirjoitti:
täältä keskisuomesta! Aurinko paistaa täälläkin, aamulla herätessä oli kaksi astetta pakkasta, nyt jo lämmintä samanverran. Lippu on jo nostettu salkoon juhlistamaan tätä työläisten ja kesän alkamisen juhlaa. Yhtäkään ihmistä, eikä vappuaamun kulkijaa tänne näy. Neljä oravaa ja parvi erilaisia lintuja ruokailemassa.Kovasti on rauhallista! Hauskaa vappua kaikille!
- Aloittaja
marja-liisa41 kirjoitti:
täältä keskisuomesta! Aurinko paistaa täälläkin, aamulla herätessä oli kaksi astetta pakkasta, nyt jo lämmintä samanverran. Lippu on jo nostettu salkoon juhlistamaan tätä työläisten ja kesän alkamisen juhlaa. Yhtäkään ihmistä, eikä vappuaamun kulkijaa tänne näy. Neljä oravaa ja parvi erilaisia lintuja ruokailemassa.Kovasti on rauhallista! Hauskaa vappua kaikille!
näen ikkunastani ;D Meillä ei kyllä yöpakkasia ole ollut, meren avautumisen jälkeen. Tulee aina vilkaistua tuota mittaria, aamuyöllä, kun juomassa tai veskissä käyn. ;)) Nyt on jo 9, ja joitakin kalastuksen harrastajia kokee verkkojaan. Joutsenia hyvin paljon, lokkeja myös riesaksi asti. Tekevät mokomat katolle yleensä pesän, siinä on taattu aamuherätys kesäisin.
- Aloittaja
hyvä lahja! kirjoitti:
Jotain käytännöllistä minäkin anopille annan, viimeksi maksoin permanentin yllärinä. Kolme ikkunaa vielä jäljellä ja pienet päälle. 11 pestyä.. Onneksi vielä pystyn. Neljä pintaa sentään helpottaa, eikä tarvitse irrotella niitä, niinkuin vanhoja. Täällä oli viideltä -3,3! Seitsemältäkin vielä aste pakkasta. Nyt on 5,4 pohjoisikkunalla. Edellisenäkin aamuna oli -2,2. Kylmä mäki tämä. Imuroiminen jäi minullakin täksi päiväksi. Eilinen oli täynnä muuta menoa. Juhlimiset ovat takana, mitä nyt simaa tein ja munkit ostin. Hyvää vappua silti!
Olet aloittanut jo aikaisin. Minulla ei ole kuin 3 isoa ja 3pientä tuuletusikkunaa, sisällä. Parvekelaseja on sitten tarpeeksi, ja korkeita. Pystyn varrellisella pesemään, vaan se kuivaus, ja pyyhkiminen, kun pitäisi kiivetä keittiöjakkaralle, ei onnistu :( No, niin kauan kuin jaksavat jälkikasvu jeesata, olen ikionnellinen. minustakin nuo lahjat ovat kivoja, avun saanti, tai sinun lahjakotti-ideasi. Jalkahoidon olen joskus myös saanut. Nyt tuo on edullinen, kun nuorillakin asuntovelkaa, yksi työtönkin, ja yksi opiskelee uutta ammattia. Ei rahaa tarvitse laittaa, vaan yhdessäolon aikana saa tosi tärkeää apua. Jos joutuisin ostamaan sitä, olisi summa aika iso. Säästöä molemmin puolin.
Olen tyttärellä "koirapiikana" ja auttelen tässä vähän muutenkin. Talon ikkunat pesin jo aikaisemmin aamulla. Olen istuttanut orvokkeja ja haravoinut pihaa. Ilma on täälläkin uskomattoman ihana. Huomiseksi vieläkin lämpimämpää tiedossa, joten ulkotöillä jatketaan!
- Aloittaja
salomaansaarni kirjoitti:
Olen tyttärellä "koirapiikana" ja auttelen tässä vähän muutenkin. Talon ikkunat pesin jo aikaisemmin aamulla. Olen istuttanut orvokkeja ja haravoinut pihaa. Ilma on täälläkin uskomattoman ihana. Huomiseksi vieläkin lämpimämpää tiedossa, joten ulkotöillä jatketaan!
Taitaisi kaatua tämä maa, ilman ahertavia suuria ikäluokkia. ;D Mukavaa, kun jaksat auttaa, toivottavasti arvostavat panostasi. Meillä toisinpäin, mutta kiitollisuudella avun vastaanotan.
- tiedä
Aloittaja kirjoitti:
Olet aloittanut jo aikaisin. Minulla ei ole kuin 3 isoa ja 3pientä tuuletusikkunaa, sisällä. Parvekelaseja on sitten tarpeeksi, ja korkeita. Pystyn varrellisella pesemään, vaan se kuivaus, ja pyyhkiminen, kun pitäisi kiivetä keittiöjakkaralle, ei onnistu :( No, niin kauan kuin jaksavat jälkikasvu jeesata, olen ikionnellinen. minustakin nuo lahjat ovat kivoja, avun saanti, tai sinun lahjakotti-ideasi. Jalkahoidon olen joskus myös saanut. Nyt tuo on edullinen, kun nuorillakin asuntovelkaa, yksi työtönkin, ja yksi opiskelee uutta ammattia. Ei rahaa tarvitse laittaa, vaan yhdessäolon aikana saa tosi tärkeää apua. Jos joutuisin ostamaan sitä, olisi summa aika iso. Säästöä molemmin puolin.
ahkeruudesta. Pakko se on. Isossa talossa ikkunoita on liikaa. Niiden isojen lisäksi on kolme puolikasta ja saunan ja pesuhuoneen 4 ylälasia lisäksi. Ne kun saa valmiiksi, mökille. Siellä lisää 6 ja puolikas ja saunan lasi. Pihatyöt enemmän kiinnostaa. Ruokaa teen, kun syödä pitää. Ei siis himohommaa. Juu, ei enää tavaraa tarvitse, jokin muu on hyvä. Silloin jokainen voi antaa varoista huolimatta. Lopputuloksena on kaikilla hyvä mieli.
Aurinko paistelee pilvettömältä taivaalta, yöllä on ollut kolme astetta pakkasta. Ei taida tulla niin lämmintä vappua kuin ennustivat. Munkkitaikina on nousemassa, itse tehtyä simaa jääkaapissa ja grillikausi luultavasti avataan tänään - siinä sitä on meikäläiselle, joka ei koskaan ole vappua juhlinut, juhlaa tarpeeksi. Brunssista aina puhutaan, mutta ei täällä syrjäkylillä sellaisista paljon tiedetä. Piti oikein googlettaa ja näin taas kerran kaikkitietävä Wikipedia mua valisti: Brunssi on aamupäivällä syötävästä runsaan aamiaisen ja lounaan yhdistelmästä tai välimuodosta käytetty nimitys (engl. brunch = breakfast lunch). Brunssi nautitaan myöhemmin kuin aamiainen, mutta aikaisemmin kuin lounas. No, nyt senkin tiedän! Mutta kun on sama pää suvet talvet, en sitä kauan muista. Tulipa kuitenkin tietämättömyytensä taas kerran paljastettua! ;) Nauttikaa vapusta ja auringosta missä sitten itse kukin olettekin!
- Aloittaja
Brunssi nautittu, ja taitaakin seuraava olla sitten iltapala ;D Ei vainkaan, kyllä jotain välilläkin syön, pakko. Mielestäni noita ympäri suomea järjestetään, ja varsinkin juhlapyhinä. Jo 80luv, kävimme perheen kanssa, silloin tällöin. Tänä vuonna oli toinen kerta. Ystäväni laittoivat ylläribrunssin kotonaan, synttäripäivänäni. Melkein voitti tuon ravintolan! Oli mukava katsella lasten kirmaamista, oli paljon lapsiperheitä. Nuoret lapsineen jatkoivat kaupungilla kiertelyä, vaan minä kotiin suoraan. En jaksa siellä humussa, ja tönimisissä. :( Pillit soi, huiskat heiluivat, ja ilmapallojen kiinnitykset pettivät osalla. No, vappu on kerran vuodessa, antaa niiden juhlia, jotka jaksavat ;D
- non-rec
Aamupala "portsilla", lehden lukua, hautausmaan lakaisua (vanhempien ja isovanhempien haudat). Oikein kaunis aurinkoinen päivä. Viileähköä kuitenkin, johtunee siitäkin että asumme järven rannalla ja järvessä on vielä jääpeite paikallaan. Pikkuhiljaa alkaa vihertää; kevät on mielestäni vuoden parasta aikaa. Grillikausi aloitetaan tänään, pihvit on jo maustumassa. Iloista Vapun jatkoa kaikille!
- Aloittaja
Taitaa olla hyvin useilla ;D Minullekin tulee mahtavia tuoksuja nenään, naapuruston parvekkeilta. Onneksi olen syönyt :)) Meillä on pienen kävelymatkan päässä myös ulkoilualueella iso grilli, vapaasti kaupunkilaisten käytössä. Taloyhtiömme sallii kuitenkin sähkögrillien käytön, eikä minua ainakaan haittaa yhtään. Terassit avautuneet, ja jonkin verran näkyy ihmisiä tarkenevan istua, vaikka pieni tuulenvire käykin, ja ei vieläkään varjossa kuin 11. Auringossa varmaankin lämpimämpää. Ihmiset veneitään laskevat mereen, ja jo paljon on laitureissa. Monet jopa jo veneellä liikkuvatkin, hrrr, ajoissa kausi alkoi.
- 1943
iltaa lounaasta. Aamulla Milanossa oli 15 astetta ja aurinko paistoi. Eilen olimme Luganossa, sielläkin aurinkoa ja 22 astetta. Oli tosi ihana päivä. Milanossa ehdimme kokea kunnon ukkosilman ja kaupunki peseytyi meitä varten. Taisipa alkuviikosta olla Suomessa kauniimpaa ja lämpöisempää. Vapusta ehdin nähdä vain pari ylioppilaslakkia bussissa matkalla kotiin.
- Aloittaja
Hauska kuulla lomasi onnistuneen. Aurinkoinen viikko tosiaan on ollut, vaan tuullut välillä kylmästi. Kevät pitkällä, ja vappuhulinat jatkuu vatmaan monilla, kun tuli pitkä viikonloppu. Monet mökin kunnostuksella, ja täälläkin hiljaista. Niinhän aina kesällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup222020- 1361966
Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene81182Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR3831157- 621076
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen991057- 61930
- 66921
Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi45896- 2821