oikea rengaspaine?

215/40-18

mikä on oikea rengaspaine renkaille 215/40-18 auto on 406 pösö...kiitos vastauksista etukäteen!

15

12703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jartsuli

      Leveä, matalaprofiilin rengas on ilmeisesti myös suurella nopeusluokalla. Kunhan pidät huolta ettet aja noita alipaineissa niin ylipaineesta tuskin on vaaraa kunhan et ylitä renkaan kylkeen painettua maksimipainetta. Suuren nopeusluokan rengasta ei käytännössä saa ilmapalloksi kuten tavalliset kumit.. joten ainoa asia mihin tuo mahdollisesti tarpeettoman korkea paine vaikuttaa on ajomukavuus.. siitä tulee hemmetin kova. Mutta pistä aluksi vaikka 2,7 joka kulmaan.. mutta tarkista ensin se renkaiden maksimipainekesto. Itsellä oli vanhassa autossa muistaakseni 300kmh asti luokitellut kumit, kokoa 215/40r17 ja pidin noissa yhden kesän 3,5 barin paineita.. kovat oli, ja suuntavakaat .. eikä kuluneet väärin.

      • fuffmfffff

        wautsika wauwau onko teillä auto ihmisillä kaikki kunnossa 


    • vvt88

      Kyllä se on max 2.4 se on ihan sama onko matalaprofiilirenkaat kunhan vaan varot kanttareita sun muita tuollaisilla renkailla. :) 2.2b on se mitä kannattaisi käyttää.. jos on paljon kuormaa aina niin sit 2.3/2.4b

      • 10v rengasasentaja

        Ei tosiaan oo riittävä paine tuo 2.2. tuo 2.4 alkaa olemaan melko rajoilla.
        Missä lie tuommosta opettaneet??? Mulle opettivat ainakin että mitä leveämpi ja matalampi kumi sitä enempi pitää olla painetta
        Ite käytän 205/45-17 2.5 ja kun sulla on leveämmät niin saat laittaa huoletta ainakin tuon 2.7.


    • mennessä

      Paineet voi nostaa yli 3 bar:n. Muuten normiliikenteessä itsellä 2,1 - 2,3 bar. Rengaskoko 225/40-R18. Kai nämä on vähän makuasioita?!?

      • pertti v.

        Kyllähän se on niin että 225/40/18 töppöseen jos lyöt 2,1 - 2,3 bar painetta ni rengas on kohta pilalla.
        Ihan sama kuin 195/65/15 renkaaseen sohasis vain 1,1-1,3 bar painetta, radalla sitten 1,9-2,0.
        Mulla on 225/40/18 michelineissä ja conteissa 3,2 bar painetta, kuluu tasaisesti ja ei lötkyä.


      • minä vaan
        pertti v. kirjoitti:

        Kyllähän se on niin että 225/40/18 töppöseen jos lyöt 2,1 - 2,3 bar painetta ni rengas on kohta pilalla.
        Ihan sama kuin 195/65/15 renkaaseen sohasis vain 1,1-1,3 bar painetta, radalla sitten 1,9-2,0.
        Mulla on 225/40/18 michelineissä ja conteissa 3,2 bar painetta, kuluu tasaisesti ja ei lötkyä.

        Muistaakseni minimi paine on tuon koko luokan renkaaseen 2.7bar. itsellä 225/45/18 ja painetta 2.8 joka kulmassa.


      • Rengasasentaja
        pertti v. kirjoitti:

        Kyllähän se on niin että 225/40/18 töppöseen jos lyöt 2,1 - 2,3 bar painetta ni rengas on kohta pilalla.
        Ihan sama kuin 195/65/15 renkaaseen sohasis vain 1,1-1,3 bar painetta, radalla sitten 1,9-2,0.
        Mulla on 225/40/18 michelineissä ja conteissa 3,2 bar painetta, kuluu tasaisesti ja ei lötkyä.

        JUU ollaan töissä naurettu näitä 3.4 kilon pyöriä kuluvat tosiaan tasaisesti... Katoppa uudelleen kun oot kesän ajanu niillä. Siirrä katseesi siitä kuminreunasta keskelle rengasta ovatko kuluneet tasasesti? kahden talven nokian nastat lähtivät romulavalle kun tyypi oli sohlannu caliperiin 3.5 kiloo olivat keskeltä jo aivan sakoilla kaikki nastat löyty kyl ja sivuilla oli viel 4.5mm

        "Muistaakseni minimi paine on tuon koko luokan renkaaseen 2.7bar. itsellä 225/45/18 ja painetta 2.8 joka kulmassa."
        Ei se renkaasta ole kyse vaan siitä mikä se auto on ja paljonko se painaa. Transporterin 15" pyöriin lyödään 3.5 transittiin taas 4, sprintteri tais olla 4.5, Audi q7 245/45/20 riitti 2.7 kiloo. Se suositus paine löytyy jostain päin autoa siihen voit lisätä 0.1-0.2 kiloo lisää ihan sen takia, että jos ajat johonkin katukivetykseen niin ei ole vanne mutkallaan.


        Pistä 2.5 kiloo


    • WT

      Itellä oli takavuosina 406:ssa 215/45-17 hankookit ja painetta pijin 3bar joka tassussa. iha tasesesti ne kulu eikä ollu pahat ajaakaan..

    • . . .

      Niihin joku 2.8bar kannattaa ainaki laittaa, mut älä yli 3 laita. Liian pienillä paineilla matalaprofiili rengas on aika jäykkä rullaamaan ja kuluu päin per..ttä ! Aikanaan 195/50/15 renkaassaki piti olla 2,5bar..
      Auton suositus paineet on tarkoitettu vakio koon renkaille !

      • x.x.x.x.x.

        Aikanaan 195/50/15 renkaassaki piti olla 2,5bar.. Rengasliikkeestäkö kysyit? Sieltä tulee joka autoon sama paine ei nitä ruveta kattoo mistään taulukoista tai autoista.
        Mun omassa autossa on tollaset 2.3 kun rengasliikkeessä ne vetäsee ton 2.5. Samat 2.5 meni bemarin e90 farmariin missä luki että 1.8bar...


      • volvo t4
        x.x.x.x.x. kirjoitti:

        Aikanaan 195/50/15 renkaassaki piti olla 2,5bar.. Rengasliikkeestäkö kysyit? Sieltä tulee joka autoon sama paine ei nitä ruveta kattoo mistään taulukoista tai autoista.
        Mun omassa autossa on tollaset 2.3 kun rengasliikkeessä ne vetäsee ton 2.5. Samat 2.5 meni bemarin e90 farmariin missä luki että 1.8bar...

        Itsehän ajoin renkaani pilalle yhdessä kesässä kun olivat paineet 2.4e 2.3t koko oli 17" 215/40 kuluivat keskeltä piloille. No ostin uudet saman merkkiset renkaat ja kysyin paljonko paineet pitäisi olla niin kuulema 2.7-2.9 sillä välillä kylmästä renkaasta mitattuna. Olen mutten pitänyt sen 2.8e ja 2.7 takana. Ovat kuluneet todella tasaisesti ja paljon vähemmän mitä edellisellä kerralla. ja myös mutkissa ja kaarteissa huomattavasti jämäkämpi ajaa.


      • MäMistääMitääTiedä
        volvo t4 kirjoitti:

        Itsehän ajoin renkaani pilalle yhdessä kesässä kun olivat paineet 2.4e 2.3t koko oli 17" 215/40 kuluivat keskeltä piloille. No ostin uudet saman merkkiset renkaat ja kysyin paljonko paineet pitäisi olla niin kuulema 2.7-2.9 sillä välillä kylmästä renkaasta mitattuna. Olen mutten pitänyt sen 2.8e ja 2.7 takana. Ovat kuluneet todella tasaisesti ja paljon vähemmän mitä edellisellä kerralla. ja myös mutkissa ja kaarteissa huomattavasti jämäkämpi ajaa.

        Pakko myös ite heittää oma kokemus, oli viime kesänä 225/45/17 renkaissa 2.3bar ja voin sanoa että oli syksyllä nastoihin vaihtaessa entiset renkaat. Nyt on uudet kumit menossa alle ja varmaan tuon 2.8 bar laitan näin kylmällä kelillä.

        Nasterenkaissa voi ehkä olla toinen juttu, kokeilin tänä talvena nykyisillä, kohta entisillä, nastarenkailla laittaa isompaa painetta ja en oikeastaan löytänyt sellasta optimia missä rengas olisi toiminu hyvin, liekö johtunu jo renkaiden iästä? Mutta kyllä varmaan uusiinki 205/55/16 nastoihin laitan sen 2.5 bar ainakin aluksi.


    • paarimikko

      päätit sitten pilata pösön jo alunperinkin surkeat ajo-ominaisuudet tuollaisella rengastuksella. Onnea matkaa. Ja vastaus kysymykseen: vähintään 4,2 bar

      • lifemocker

        kannattaako tuota vastata jos ei tiedä yhtään mistä puhuu?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1870
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1272
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      989
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      104
      857
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      46
      695
    Aihe