Sairastuin syöpään

kevät uni"

ja olen etsinyt ja hakenut kaikilta syöpää sivuavilta keskustelupalstoilta neuvoja ja tukea. Onko tämä palsta se oikea,mitä haen? Onko täällä syöpään sairastuneita ihmisiä ,ihan oikeasti sairastuneita vai vaan keskustelupalstoilla aikaansa kuluttavia?

15

2555

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tilanne..

Ensi viikolla tulee 2 vuotta leikkauksesta. Sain sytostaatti- ja sädehoidot ja olen ollut jo yli vuoden töissä. Voin hyvin ja elämä näyttää taas valoisalta.

• ja lukea

että olet parantunut,se antaa uskoa ja toivoa:))

• pian 2 vuotta
        ja lukea kirjoitti:

että olet parantunut,se antaa uskoa ja toivoa:))

siitä, kun sain syöpädiagnoosin ja kysyin:"Tässäkö tämä elämä oli?". Tuli sädehoidot ja leikkaukset ja elämä jatkuu. Joskus vielä lueskelen tätäkin palstaa ja vastailenkin, jos on minua kiinnostava ketju.

• Ira¤
        pian 2 vuotta kirjoitti:

siitä, kun sain syöpädiagnoosin ja kysyin:"Tässäkö tämä elämä oli?". Tuli sädehoidot ja leikkaukset ja elämä jatkuu. Joskus vielä lueskelen tätäkin palstaa ja vastailenkin, jos on minua kiinnostava ketju.

juuri diagnoosin saaneita,ja jo vuosia parantuneita,ja kakea siltä välitä.Kirjoittele vaan,ja kysele niin tein minäkin 2v.sitten kun sain diagnoosin.enkä tiennyt paljoakaan hoidoista.

• Virke

Voimia Sinulle tähän tilanteeseen,mikä on tavallaan kaikkein tärkein ja ratkaisevin:ennen olit terve,nyt sairas. Ei varmasti paljonkaan lohduta "shokkivaiheen" keskellä,että niin moni on sairastanut syövän ja selvinnyt rankoista hoidoistaan. Sitä kaikkea tietoa et ehkä juuri nyt jaksa sisäistää,kun mielessä pyörii sata kysymystä,jotka ratkeavat yksitellen ajallaan. Itse muistan ne aamut herätessäni,kun tajuntaan nousi totuus:minulla on syöpä!Teki mieli vain uskotella itselleen,että se onkin vain pahaa painajaisunta. Seuraava vaihe oli kiduttava odottaminen tutkimusten kierteessä. Olisi toivonut vastauksia nopeammin,mutta nekin tulivat sitten ajallaan. Täällähän meitä on...

• toip.satunnaisesti vieraileva

Silloin kävin gynekologin luona, hän löysi kohdustani uä-tutkimuksen aikana jonkinlaisen polyypin. Lähetti minut lisätutkimukseen ja sitten suositeltiin kaavintaa. Kaavinnassa otettiin se polyyppi pois ja se lähetettiin patologille. Vastaus tuli ja kirjeessä sanottiin että löydös ja annettiin aika, se oli joulukuun 10.päivänä 2007. Sain tietää, että löydös osoittautui adenokarsinooma III:ksi eli aggressiiviseksi syöväksi, suositeltiin heti leikkausta ja sen päälle radikaalit hoidot. Muistan miten tunsin valahtaneeni vitivalkoiseksi kuullessani sana Syöpä. Leikkaus ennen joulua ja sen jälkeen elin päivä kerrallaan yli puoli vuotta. Olin niin yksin. Silti selvisin siitä. Hoidin itseäni hyvinä päivinä harrastuksissani. Voimia Sinulle ja virtuaalihalit!

• ja näkemys

Olen syöppäpotilas aika monen vuoden takaa. Diagnoosi oli rintasyöpä. Se hoidettiin. Ensin oli leikkaus, sitten lisää tutkimuksia, sitten sytot ja lopuksi vielä säteet sekä hormoonilääkitys. Olihan se melkoinen rumba kaikkinensa. Nyt on kaikki hyvin. Elän ja olen ihan niinkuin se sairaus olisi olut pahemman luokan flunssa, josta sitten kuitenkin selvisin. Sairaus siinä missä moni muukin sairaus. Tässä haluan tuoda julki sen alkuperäisen ajatukseni, että oli hyvä, että syöpä löydettiin ja minulla oli mahdollisuus saada siihen hoitoa. Minähän olin ennen sitä h-hetkeä eli diagnoosia täysin tietämätön ja saattanut sairastaa kyseistä tautia tietämättäni vaikka kuinka kauan. Eihän se sairaus ala siitä kun se diagnoosi tehdään. Mielumminkin ajattelen niin, että oma paranemiseni alkoi siitä, kun selvisi se että sairastan syöpää ja tarvitsen siihen hoitoja. Tsemppiä vaan kaikille, jotka painiskelevat tämän asian kanssa.

• Virke

Kirjoittamasi näkemys on totta omallakin kohdallani,mutta se liittyy siihen ajankohtaan,jolloin pahin alkujärkytys on sisäistetty ja pystyy ajattelemaan kokonaisuutta. Miten kiitollinen olenkaan siitä,että syöpä löytyi ajoissa,siitä,että yleensä pääsin tutkimuksiin ja hyviin hoitoihin. Kun asia on akuutti,se täyttää kaikki ajatukset jatkuvasti ja sekin vaihe on läpikäytävä. Vuosien jälkeen tietokin voi vaikuttaa vapauttavasti,vaikka tänään joutuisimmekin tuskallisten tosiasioiden eteen.

• happiloppu

Minulla todettiin pienisoluinen syöpä, keuhkosta otetusta koepalasta.(joulukuussa 2008). nyt olen saanut 7 sykliä stytostaatteja. Tällä hetkellä tilanne on etttä käyn saamassa sädehoitoa aivoihin. 3 viikon hoitojakso. Amupäivällä taksillla hesaan sädetykseen, ja takaisin. Onneksi ei matkoineen kerta käynti kestää pari tuntia. Viimeinen tämän jakson sädetys annetaan 19.5.2009. Leikkaus ei ole mahdollinen elikkä tämä on sellaista "lisäajan saamista". Lääkityksenä: Fentanyl Hexal 50 mikrog/tunti laastari, joka vaihdetaan 72 tunnin välein. Lisänä ns.ylilyöntikipuihin Oxynorm 10mg 1...4 tabl/vrk. Lyrica 150mg kolme kertaa/vrk. Symbicort inhaloituna 3 kertaa/vrk.Diapam 10mg 3 tabl/vrk. Doxal 2x50mg iltaisin. Citalopram 40mg/vrk. Tenox 20mg tarvittaessa iltaisin. Niin ja nyt sädehoidon aikana Dexametason 1,5mgx3. Nyt sitten tämän sädehoidon jälkeen alkaa taas stytostaatti hoito. Näillä yritetään mennä. mutta takaan ei ole helppoa. Vastaan mielelläni esitettyihin kysymyksiin koskien omaa tilannettani. t.veke Lohjalta

• koettelemus

Itse olen rintasyöpäpotilas, joten en osaa ottaa kantaa Sinun sairauteesi. Toivon kuitenkin, että kaikki kohdallasi menee hyvin. Tsemppiä ja reipasta mieltä. Otetaan päivä kerrallaan.

• toip.satunnaisesti vieraileva
        koettelemus kirjoitti:

Itse olen rintasyöpäpotilas, joten en osaa ottaa kantaa Sinun sairauteesi. Toivon kuitenkin, että kaikki kohdallasi menee hyvin. Tsemppiä ja reipasta mieltä. Otetaan päivä kerrallaan.

happiloppu-nickille! Sinun jakamasi tietokokemuksesi on aina arvokas. Edes muille kuin syöpäpotilaille. Virtuaalihalaus!

• MeaN

minulta on leikattu rintasyöpä ja olen Taxotere ym hoidossa nyt. Jaksamista!

• happiloppu

annat ainakin minulle toivoa, kun informoit välillä tilanteestasi.

• nyt pieleen
        happiloppu kirjoitti:

annat ainakin minulle toivoa, kun informoit välillä tilanteestasi.

kun nimimerkiksi tuli happiloppu. Tarkoitus oli kiittää happiloppua, eikä esiintyä nimimerkillä. Tuli ajatuskatkos kun kirjoitin viestiä, näitähän sattuu.

• MeaN

Hei! Minulta on leikattu maaliskuussa rintasyöpä ja nyt s aan solunsalpaajahoitoa.Juuri nyt minulla on vajaa viikko vapaata hoidoista. nyt vaan odottelen,että veriarvot paranevat. Minkälainen syöpä sinulla on?..ja millaiset hoidot? Minulla on nyt siis ensimmäinen hoitojakso ohi ja sivuvaikutukset muuten lievät paitsi tämä valkosolujen neutrofiilien lasku. Eitämä nyt henkisesti niin hauskaa ole,mutta minä ainakin olen päättänyt selvitä. Mikä on sinun elämäntilanteesi muuten? sekin niin paljon vaikuttaa. Apua saa syöpäyhdistyksestä kuten varmaan tiedät ja täällä on syöpä.fi paikka ,missä olen pari kertaa käynyt. VOIMIA!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2284
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1562
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1499
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1292
    8. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1289
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      265
      1265
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1255
    Aihe