Suggestio on yksinkertaisimmillaan joko itse omittu tai toiselta saatu mielikuva. Maailmaa on kautta aikojen hallittu suggestioiden, mielikuvien avulla. Eräät vahvimmista suggestioista uskonnon puolella. Jeesus tai profeetta suggestioilla hallitaan puolta maapallon väestöstä. Tietoon ja tutkimukseen juontuvat mielikuva-suggestiot valtaavat hitaasti, mutta varmasti uutta 'jalansijaa' ihmisten mielissä. Tällaisia ovat esim: alkuräjähdys, evoluutio tai ilmastonmuutos. http://fi.wikipedia.org/wiki/Itsesuggestio http://fi.wikipedia.org/wiki/Suggestio
Mikä suggestiossa pelottaa?
6
317
Vastaukset
- pelottaa
"Jeesus tai profeetta suggestioilla hallitaan puolta maapallon väestöstä." Itsekin tulit sen hokanneeksi. "Tietoon ja tutkimukseen juontuvat mielikuva-suggestiot valtaavat hitaasti, mutta varmasti uutta 'jalansijaa' ihmisten mielissä. Tällaisia ovat esim: alkuräjähdys, evoluutio tai ilmastonmuutos." Paitsi, että em. seikat ovat totta suggestioista riippumatta ja ovat olemassa vaikka ihminen häviäisi sukupuuttoon.
- capt.cöpenick <
Tietenkin esim. alkuräjähdys tai sen mahdollistama evolutiivinen kehitys ovat universaaleja ilmiöitä. Se vaan hämmästyttää kummastuttaa, että näitä megaluokan tosiasioita vastustetaan. Epätodet maailman ja -elämänsyntyselitykset muokkautuvat koko ajan reaalisemmiksi. Eli. Ei tieto pelota tai "lisää tuskaa". Päinvastoin.
- tuu76989090
capt.cöpenick < kirjoitti:
Tietenkin esim. alkuräjähdys tai sen mahdollistama evolutiivinen kehitys ovat universaaleja ilmiöitä. Se vaan hämmästyttää kummastuttaa, että näitä megaluokan tosiasioita vastustetaan. Epätodet maailman ja -elämänsyntyselitykset muokkautuvat koko ajan reaalisemmiksi. Eli. Ei tieto pelota tai "lisää tuskaa". Päinvastoin.
Kuka siellä mahtoi ola paikalla kun tömähti. Puhutte ainakin siitä siihen malliin että joku sen on nähnyt. Tiede aina sanoo että uskonto on pelkkää uskomista. Samalla lailla tiede uskoo alkuräjähdyksen. Koska väitän että jos alussa ei ole yhtään mitään, ei atomin atomia tai hiukkasen hiukkasta niin ei taatusti mikään räjähdä. Eikö voitaisi tehdä kompromissiratkaisu ja sopia että alussa oli tyhjyys ja sitten Jumala heitti sinne pari hiukkasta ja ne sitten tömähti.
- capt.cöpenick <
tuu76989090 kirjoitti:
Kuka siellä mahtoi ola paikalla kun tömähti. Puhutte ainakin siitä siihen malliin että joku sen on nähnyt. Tiede aina sanoo että uskonto on pelkkää uskomista. Samalla lailla tiede uskoo alkuräjähdyksen. Koska väitän että jos alussa ei ole yhtään mitään, ei atomin atomia tai hiukkasen hiukkasta niin ei taatusti mikään räjähdä. Eikö voitaisi tehdä kompromissiratkaisu ja sopia että alussa oli tyhjyys ja sitten Jumala heitti sinne pari hiukkasta ja ne sitten tömähti.
Uskomusvaikuttajasta Jumala. Luonnonlait kattaa luonnollisesti myös jumalailmiön. Alkuräjähdyksen 3 K taustasäteily on joka päivä mitattavissa, jos on pelit ja pensselit. Tietysti Jumala, uskomusilmiökin on myös joka päivä uskottavissa, joka tätä haluaa. Jumalatulkinta on kuin vanhanliiton kommunismi - aate hyvä, mutta jätkät sen pilas! Uskontopoliitikot synodeissaan liittivät kansan kurissa pitämiseksi sanktioita. Tällaisista mainitsen 'viimeinen tuomio', kadotus, jeesus tarut. J:n ihmetekoja" keksittiin, että vanhat kirjoitukset kävisivät toteen.
- ruuok6
capt.cöpenick < kirjoitti:
Uskomusvaikuttajasta Jumala. Luonnonlait kattaa luonnollisesti myös jumalailmiön. Alkuräjähdyksen 3 K taustasäteily on joka päivä mitattavissa, jos on pelit ja pensselit. Tietysti Jumala, uskomusilmiökin on myös joka päivä uskottavissa, joka tätä haluaa. Jumalatulkinta on kuin vanhanliiton kommunismi - aate hyvä, mutta jätkät sen pilas! Uskontopoliitikot synodeissaan liittivät kansan kurissa pitämiseksi sanktioita. Tällaisista mainitsen 'viimeinen tuomio', kadotus, jeesus tarut. J:n ihmetekoja" keksittiin, että vanhat kirjoitukset kävisivät toteen.
Mutta kerrotko minulle että mistä tuli se jokin mikä räjähti jos alussa ei ole yhtään mitään. Jos lähdetään ajatuksesta että jotakin on aina ollut niin ei sekään teoriana ole kovin kaikenkattava. Onko kuitenkin niin että maailmankaikkeuden synty on asia mihin ihmisen ymmärrys ei oikein riitä? Uskon itsekin alkuräjähdykseen mutta en siihen että jokin vaan tyhjyydessä räjähti.
- capt.cöpenick <
ruuok6 kirjoitti:
Mutta kerrotko minulle että mistä tuli se jokin mikä räjähti jos alussa ei ole yhtään mitään. Jos lähdetään ajatuksesta että jotakin on aina ollut niin ei sekään teoriana ole kovin kaikenkattava. Onko kuitenkin niin että maailmankaikkeuden synty on asia mihin ihmisen ymmärrys ei oikein riitä? Uskon itsekin alkuräjähdykseen mutta en siihen että jokin vaan tyhjyydessä räjähti.
Taas tästä Big Bam aiheesta. Minustakin oon vaikea maallikkona käsittää tätä singulariteetti- ilmiötä. Että kaikki aine oli pakkautunut yhteen pisteeseen. Sit vaan kerran lemahti hirmuräjähdyksellä tuusan nuuskaksi. Uskoin sellaseen teoriaan, että näitä Universumeita on ollut ennenkin. Ne aikaisemmat olisivat eläneet pitkän elinkaarensa ja lähteneet sitten taas supistumaan yhdeksi pisteeksi. Nykyinen Kosmos on kuulemma yksniitisempi. Tämä ei lähtisikään supistumaan vaan hajoamaan. Perustelevat sitä laajenemisnopeuden kiihtymisellä. Käsittämättömien aikojen päästä se repeäis tyhjyyteen. Toisekseen tämä kaikkeuden iäksi mitattu 13.7mrd vuotta on täysin käsittämätön aikajakso. Tämä uusi tutkimusluotain lähtee selvittämään näiden ensimmäisten räjähdyksen hiukkasia. Ne mennä viuhtoo yhä valonnopeutta hyvin alhaisessa lämpötilassa, alle 3 kelviniä. Niiden taustakohina on mitattu jo v.1957. Tais olla Wilson ja Penzias nää löytäjät. Jokainen tutkija sukupolvi löytää uutta tekniikan kehittyessä. Google tietää kertoo näistä monia hienoja juttui.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17595- 93535
- 65531
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437