saako ottaa aurinkoa

hmmmmmmmm

Elikkäs saako kerrostalon takapihalla ottaa aurinkoa? Ja siis asun kyllä tässä kerrostalossa. :) Tuli vaan mieleen, kun ilmat on niin ihanat.

49

6135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllähän sä

      voi mennä viltille sittaan normaaleissa teepaidassa ja sortseissa,mut en kyllä alkais riisuuntuu bikiineihin. Mee mielunnin johonkin luontoon ottaa afaa.

      • auringonpalvoja mmm

        Kyllä mielestäni saa ottaa aurinkoa ihan normaalisti bikineissä. Olen ottanut muunmuassa bikineissä aurinkoa, bikinin yläosassa ja mikrosortseissa ynnämuissa yhdistelmissä. Korjatkaa jos olen väärässä, muttei auringon ottamista ole kiellettykkään?


    • mie vaan

      Saahan sitä rannallakin olla bigiineissä ni mix ei omalla pihalla...että siitä vaan :D

    • taloyhtiön

      järjestyssäännöt. Jos ei kielletä, on sallittu. Kaupungin/kunnan järjestyssäännöissäkin voi olla jotain asiaan liittyvää.

      • aloittaja

        eikä siellä kyllä sitä kielletä...ajattelin vain kun erästä ystävääni pyydettiin poistumaan oman kerrostalonsa (siis sen kerrostalon missä asui) takapihalta kun oli bikineissä ottamassa aurinkoa.. ihmettelen vain; ketä se oikein haittaa?:D


      • vaan ei käsketty
        aloittaja kirjoitti:

        eikä siellä kyllä sitä kielletä...ajattelin vain kun erästä ystävääni pyydettiin poistumaan oman kerrostalonsa (siis sen kerrostalon missä asui) takapihalta kun oli bikineissä ottamassa aurinkoa.. ihmettelen vain; ketä se oikein haittaa?:D

        Tottakai oma piha-alue on asukkaiden käytettävissä. Säädyllinen pukeutuminen on tietenkin "sopivaa" kuten auringonotto bikineissä. Taisi olla mustasukkainen akka joka pelkäsi miehensä innostuvan ystäväsi suloista.


      • olettepa tietämättöm

        Järjestyslaki (612/2003) tulee voimaan 1.10.2003. Järjestyslain yhteydessä on kumottu kuntalain 7 §, jossa oli järjestyssääntöjen antamisvaltuus. Valtuussäännöksen kumoutuessa 1.10.2003 kumoutuvat myös kunnalliset järjestyssäännöt.


    • repson

      Mun puolesta kyllä,jos olet 1.nainen 2.iältäsi 18-35 3.painoindeksi kohdallaan 4.ns. hyännäköinen Tervetuloa ainakin meidän pihalle.

      • sivullinen nainen-

        voisin tulla kesällä ottaan afaa ja juomaan sun kaljoja.


      • vaihtari
        sivullinen nainen- kirjoitti:

        voisin tulla kesällä ottaan afaa ja juomaan sun kaljoja.

        Voisit tulla keikkumaan tänne bikineissä, pihalla on uima-allaskin. Minä tarjoan juomat ja sinä tarjoat .... .


    • Paistattelija

      Meillä aikoinaan, kun asuimme sellaisessa pienkerrostalossa, naapurin rouva tuli aina päivällä ottamaan aurinkoa meidän patioiden väliin ja suoraan meidän ikkunan alle ja mikä parasta, yläosattomissa. Se puoli taloa olikin rauhallinen, siellä ei ollut yleensä muuta liikennettä ja se oli suuntautunutkin puistoalueelle päin. Mutta kyllä se hänen auringonottonsa minulle sopi, varsin hyvin sopikin. Olipahan jotain tekemistä, kun ruokatunneilla kävin kotona syömässä.

    • tai yksityiselle pihalle

      ei kerrostaloon herran jumala! Mene samantien keskustaan bikineissäs. Ollaan taas niin urpoja etteimitään rajaa. Omat aivotkin nyt sanoo ettei julkisella paikalla esiinnytä miten sattuu.

      • aloittaja

        Bikinithän ovat ihan hyvä asu. Päälle vaan mikrosortsit ja toppi niin voi keskustaan lähteä. MIKSI bikineissä ei muka aurinkoa saisi ottaa omalla pihallaan? Mitä 'järkyttävää' siinäkin muka on? Saisiko talon papat sydärin kun näkisivät minut vai saisivatko talon mummelit hirveän mustasukkaisuuskohtauksen?


      • ei liikuta mua
        aloittaja kirjoitti:

        Bikinithän ovat ihan hyvä asu. Päälle vaan mikrosortsit ja toppi niin voi keskustaan lähteä. MIKSI bikineissä ei muka aurinkoa saisi ottaa omalla pihallaan? Mitä 'järkyttävää' siinäkin muka on? Saisiko talon papat sydärin kun näkisivät minut vai saisivatko talon mummelit hirveän mustasukkaisuuskohtauksen?

        mut turha sitten on alkaa itkee kun ja jos saat valituksia. sellasia ne ihmiset vaan on, että valitetaan. Eikös viime kesänä juuri joku akka saanu käskyn häipyä bikineissään kotiin lasten puistosta. Ja poruhan siitä synty.Niin, että sama voi tapahtua kerrostalon pihalla. Mun mielestä ei oo fiksua käytöstä,mut sama se mulle mitä teet.


      • jos susta tuntuu
        aloittaja kirjoitti:

        Bikinithän ovat ihan hyvä asu. Päälle vaan mikrosortsit ja toppi niin voi keskustaan lähteä. MIKSI bikineissä ei muka aurinkoa saisi ottaa omalla pihallaan? Mitä 'järkyttävää' siinäkin muka on? Saisiko talon papat sydärin kun näkisivät minut vai saisivatko talon mummelit hirveän mustasukkaisuuskohtauksen?

        että haluat otaa aurinkoa bikineissäsi niin tee se. Olet jo näköjään pättänyt asian. Jos et halua kuulla mielipiteitä niin älä tuu kyselee vaan tee niin kuin omatunto sanoo. Mun mielipide on se että tollasta asiaa ei kuulu edes miettiä,mutta ihmiset olemme erilaisia.


      • aloittaja
        jos susta tuntuu kirjoitti:

        että haluat otaa aurinkoa bikineissäsi niin tee se. Olet jo näköjään pättänyt asian. Jos et halua kuulla mielipiteitä niin älä tuu kyselee vaan tee niin kuin omatunto sanoo. Mun mielipide on se että tollasta asiaa ei kuulu edes miettiä,mutta ihmiset olemme erilaisia.

        Huono vertaus oli tuo lasten leikkipuisto juttu. Tahtoisin vaan kuulla mikä siinä on sinun mielestäsi niin hirveää jos otan bikineissä aurinkoa kerrostalon takapihalla?


      • pihaa
        aloittaja kirjoitti:

        Huono vertaus oli tuo lasten leikkipuisto juttu. Tahtoisin vaan kuulla mikä siinä on sinun mielestäsi niin hirveää jos otan bikineissä aurinkoa kerrostalon takapihalla?

        ja siinä kulkee lapsia,vanhuksia,uskovaisia ja se on yleinen piha. siksi se ei ole paras mahdollinen paikka ottaa aurinkoa bikineissä. ELI kun se ei ole pelkästään SINUN pihasi. Siksi. Ei kuulu hyviin käytöstapoihin. Mut kuten jo sanoin, ei se mua liikuta vaikka kaikki ottas pihalla aurinkoa biksuissaan,mutta MINUN mielestä se ei kuulu hyviin käytöstapoihin. Joku voi oikeasti pahottaa mielensä.


      • anna mun nauraa!!
        pihaa kirjoitti:

        ja siinä kulkee lapsia,vanhuksia,uskovaisia ja se on yleinen piha. siksi se ei ole paras mahdollinen paikka ottaa aurinkoa bikineissä. ELI kun se ei ole pelkästään SINUN pihasi. Siksi. Ei kuulu hyviin käytöstapoihin. Mut kuten jo sanoin, ei se mua liikuta vaikka kaikki ottas pihalla aurinkoa biksuissaan,mutta MINUN mielestä se ei kuulu hyviin käytöstapoihin. Joku voi oikeasti pahottaa mielensä.

        Millä tavalla joku voi oikeasti pahoittaa mielensä nuoresta naisesta (luulisin?) joka ottaa kerrostalon pihalla aurinkoa?


      • että paheksuvat
        anna mun nauraa!! kirjoitti:

        Millä tavalla joku voi oikeasti pahoittaa mielensä nuoresta naisesta (luulisin?) joka ottaa kerrostalon pihalla aurinkoa?

        mummot ei tuota hyvällä silmällä kato jos ottaa aurinkoa biksuissaan, se on varma etä sanomista tulee.eikä se minun mielest kuulu hyviin käytöstapoihin. Kuten ei myöskään se että miehet kulkevat paidatta kaupungilla ,otetaan yläosattomissa aurinkoa sellaisella rannalla jossa lupaa ei ole ym ym...esimerkkejä löytyy. Kun kerrostalon piha ei ole mikään yleinen auringonotto paikka niin siksi ei mun mielestä kuulu ottaa aurinkoa KENENKÄÄN kerrostalon pihalla. Naurettavaa sanoa että nuori nainen saa ottaa. Miksei vanha lihava nainen saa ottaa aurinkoa bikineissään julkisella paikalla? En nyt ymmärrä mikä hinku nyt on maata auringossa bikineissään kerrostalon pihalla? Miksei mene samatein kaupungin puistoon makaamaan? en tajua miksi tuollaista täytyy edes kysellä. Jos se on omasta mielestä ok nin sen kun menee ulos ottamaan aurinkoa. Ihme homma ettei voi ottaa muita ihmisiä huomioon. Ikinä en ole nähnyt kenenkään ottavan aurinkoa bikineiss kerrostalon pihalla,rannalla kylläkin. Mutta missä se raja menee? Jos kerrostalon pihalla aletaan ottaa aurinkoa niin miten kaupan pihat, kaupungin puistot, pyörätien varret?


      • anna mun nauraa
        että paheksuvat kirjoitti:

        mummot ei tuota hyvällä silmällä kato jos ottaa aurinkoa biksuissaan, se on varma etä sanomista tulee.eikä se minun mielest kuulu hyviin käytöstapoihin. Kuten ei myöskään se että miehet kulkevat paidatta kaupungilla ,otetaan yläosattomissa aurinkoa sellaisella rannalla jossa lupaa ei ole ym ym...esimerkkejä löytyy. Kun kerrostalon piha ei ole mikään yleinen auringonotto paikka niin siksi ei mun mielestä kuulu ottaa aurinkoa KENENKÄÄN kerrostalon pihalla. Naurettavaa sanoa että nuori nainen saa ottaa. Miksei vanha lihava nainen saa ottaa aurinkoa bikineissään julkisella paikalla? En nyt ymmärrä mikä hinku nyt on maata auringossa bikineissään kerrostalon pihalla? Miksei mene samatein kaupungin puistoon makaamaan? en tajua miksi tuollaista täytyy edes kysellä. Jos se on omasta mielestä ok nin sen kun menee ulos ottamaan aurinkoa. Ihme homma ettei voi ottaa muita ihmisiä huomioon. Ikinä en ole nähnyt kenenkään ottavan aurinkoa bikineiss kerrostalon pihalla,rannalla kylläkin. Mutta missä se raja menee? Jos kerrostalon pihalla aletaan ottaa aurinkoa niin miten kaupan pihat, kaupungin puistot, pyörätien varret?

        "Naurettavaa sanoa että nuori nainen saa ottaa. Miksei vanha lihava nainen saa ottaa aurinkoa bikineissään julkisella paikalla?" Missä kohtaa sanoin ettei saa ottaa? Ja mistäs sitä tietää vaikka aloittaja olisi lihava. EI pidä yleistää nuoria laihoiksi. Tässä kun oli aloittajasta kyse niin sanoin noin. "Ihme homma ettei voi ottaa muita ihmisiä huomioon." Mistä tällaisen käsityksen sait? Mielestäni tuo on ihan ok. Että ottaa siis aurinkoa bikineissä. Ja minkä SINÄ käsität auringon otoksi? Jos istuu pihan puutarhakeinussa bikineissä, onko se auringon ottamista?


      • ketarat ojollaan
        anna mun nauraa kirjoitti:

        "Naurettavaa sanoa että nuori nainen saa ottaa. Miksei vanha lihava nainen saa ottaa aurinkoa bikineissään julkisella paikalla?" Missä kohtaa sanoin ettei saa ottaa? Ja mistäs sitä tietää vaikka aloittaja olisi lihava. EI pidä yleistää nuoria laihoiksi. Tässä kun oli aloittajasta kyse niin sanoin noin. "Ihme homma ettei voi ottaa muita ihmisiä huomioon." Mistä tällaisen käsityksen sait? Mielestäni tuo on ihan ok. Että ottaa siis aurinkoa bikineissä. Ja minkä SINÄ käsität auringon otoksi? Jos istuu pihan puutarhakeinussa bikineissä, onko se auringon ottamista?

        keskellä pihaa bikineissään on auringon ottoa,Pihakeinussa jos istuu niin se ei ole auringon ottoa jos esim lukee kirjaa tai kuuntelee musiikkia. Silloin voi laittaa shortsit ja topin. Miksi täytyy olla bikineissä? No minusta on hyvän maun vastaista olla bikineissä yhteisessä pihassa. Mutta kuten olen jo monesti sanonut mulle o ihan sama mitä muut tekee. Ap kirjoittaja vain kysyi mielipidettä ja vastasin. Nyt perustelen miksi se minusta ei ole hyvä asia maata puolialastomana muidenkin kuin omalla pihalla. Tarkoitin sitä kirjoitusta lihavista naisista kun aiemmin kirjoituksissa oli, että jos on kuosi kunnossa niin ok. Eihän se ole mikään etuoikeus silloinkaan. Ja muita ihmisiä huomioon ottamisella tarkoitin sitä, että kaikki ei todellakaan toivo auringon palvojia pihalle makaamaan. Auringoan ottoa varten on rannat ja maauimalat. EI kerrostalon pihat.


      • anna mun nauraa
        ketarat ojollaan kirjoitti:

        keskellä pihaa bikineissään on auringon ottoa,Pihakeinussa jos istuu niin se ei ole auringon ottoa jos esim lukee kirjaa tai kuuntelee musiikkia. Silloin voi laittaa shortsit ja topin. Miksi täytyy olla bikineissä? No minusta on hyvän maun vastaista olla bikineissä yhteisessä pihassa. Mutta kuten olen jo monesti sanonut mulle o ihan sama mitä muut tekee. Ap kirjoittaja vain kysyi mielipidettä ja vastasin. Nyt perustelen miksi se minusta ei ole hyvä asia maata puolialastomana muidenkin kuin omalla pihalla. Tarkoitin sitä kirjoitusta lihavista naisista kun aiemmin kirjoituksissa oli, että jos on kuosi kunnossa niin ok. Eihän se ole mikään etuoikeus silloinkaan. Ja muita ihmisiä huomioon ottamisella tarkoitin sitä, että kaikki ei todellakaan toivo auringon palvojia pihalle makaamaan. Auringoan ottoa varten on rannat ja maauimalat. EI kerrostalon pihat.

        Jos makaan pyyhkeen päällä bikineissä, kuuntelen mp3:sta musiikkia ja luen lehteä/kirjaa, SE ON auringonottoa. Jos taas istun pihakeinussa ja teen samaa mitä pyyhkeen päällä maatessanikin, SE EI taas ole? Häh?? Pihahan on yhteinen ja jos auringonottoa ei ole säännöissä kiellettyä, niin miksi pitäisi miettiä häiritseekö se muita? 'Miksi täytyy olla bikineissä?' Jotta ruskettuu tasaisemmin ja ennen kaikkea, ENEMMÄN!


      • anna mun nauraa
        anna mun nauraa kirjoitti:

        Jos makaan pyyhkeen päällä bikineissä, kuuntelen mp3:sta musiikkia ja luen lehteä/kirjaa, SE ON auringonottoa. Jos taas istun pihakeinussa ja teen samaa mitä pyyhkeen päällä maatessanikin, SE EI taas ole? Häh?? Pihahan on yhteinen ja jos auringonottoa ei ole säännöissä kiellettyä, niin miksi pitäisi miettiä häiritseekö se muita? 'Miksi täytyy olla bikineissä?' Jotta ruskettuu tasaisemmin ja ennen kaikkea, ENEMMÄN!

        Jos makaan pyyhkeen päällä sortseissa ja topissa pyyhkeen päällä niin olisiko se jollain tapaa parempi??


      • uskovainen mummo
        ketarat ojollaan kirjoitti:

        keskellä pihaa bikineissään on auringon ottoa,Pihakeinussa jos istuu niin se ei ole auringon ottoa jos esim lukee kirjaa tai kuuntelee musiikkia. Silloin voi laittaa shortsit ja topin. Miksi täytyy olla bikineissä? No minusta on hyvän maun vastaista olla bikineissä yhteisessä pihassa. Mutta kuten olen jo monesti sanonut mulle o ihan sama mitä muut tekee. Ap kirjoittaja vain kysyi mielipidettä ja vastasin. Nyt perustelen miksi se minusta ei ole hyvä asia maata puolialastomana muidenkin kuin omalla pihalla. Tarkoitin sitä kirjoitusta lihavista naisista kun aiemmin kirjoituksissa oli, että jos on kuosi kunnossa niin ok. Eihän se ole mikään etuoikeus silloinkaan. Ja muita ihmisiä huomioon ottamisella tarkoitin sitä, että kaikki ei todellakaan toivo auringon palvojia pihalle makaamaan. Auringoan ottoa varten on rannat ja maauimalat. EI kerrostalon pihat.

        Jos otat aurinkoa omalla taloyhtiösi pihalla pikineissä niin saat ottaa, sitä ei sinun tarvitse kysellä keneltäkään.Jokainen saa silmillänsä niin rumaa kuin mielikuvitus haluaa.Täällä ihmiset niin helposti komeltelevat ja määräilevät muita ja itse elävät kuin siat vatukossa.Ota aurinkoa ja nauti kauniista kesästä.


      • maata pihalla
        anna mun nauraa kirjoitti:

        Jos makaan pyyhkeen päällä sortseissa ja topissa pyyhkeen päällä niin olisiko se jollain tapaa parempi??

        mä en jaksa sellasta kattoa, haluan pelata pihalla futista tai sulista enkä katsella puolialastomia tyrkkyjä. Sitä varten on rannat ja maauimalat. Pihakeinu on sitä varten että siinä voi istua ja lukea. Ärsyttää tommonen että sen vertaa ei voi persettä nostaa että raahautuisi rannalle makaamaan. Kuten sanoin sinun touhusi kuuluu samaan kategoriaan kuin miehet ilman paitaa kaupungilla,auringon otto yläosattomissa julkisella rannalla ym. Ei osoita mitän makua ja sinusta saa huonon käsityksen. Sori vaan:(


      • okmnbhgdxc
        uskovainen mummo kirjoitti:

        Jos otat aurinkoa omalla taloyhtiösi pihalla pikineissä niin saat ottaa, sitä ei sinun tarvitse kysellä keneltäkään.Jokainen saa silmillänsä niin rumaa kuin mielikuvitus haluaa.Täällä ihmiset niin helposti komeltelevat ja määräilevät muita ja itse elävät kuin siat vatukossa.Ota aurinkoa ja nauti kauniista kesästä.

        ...siitä saapi ihosyövän,ei ole terveellistä ottaa liikaa aurinkoa ;) Jotkut voivat uskontonsa tai oman tiukemman kasvatuksensa vuoksi nolostua siitä. Kyllä katsoisin,että parempi paikka olisi se uimaranta. Johan tästäkin keskustelusta näkee,ettei asia tunnu olevan kaikkien mieleen. Meidän pihalla yksi pyöreähkö blondi ottaa aurinkoa,vaan hänellä on lyhyet shortsit ja hihaton toppi. Sitä ei kukaan näytä panevan pahakseen. Minunkin silmissä yläosattomuus miehillä on ruma asia,ainakaan kahviloihin se ei sovi. Kyllä aina pitää ottaa muut huomioon ja elää sen mukaan niin kauan kuin kaupungissa asuu. Sivistys tuntuu välillä olevan hakusessa.


      • samaa mieltä

        Aivan samaa mieltä!


    • Taloyhtiön hallituksen puh....

      Kyllä saa ottaa. Kun on siveässä uimapuvussa tai vastaavassa. Ei missään muoti "uimapuvussa" jossa on vain pelkkä naru perseessä.

      • aivan varma???

        Eikös jossain pykälässä sanota, että yleisillä paikoilla......jne......ja kyllähän kerrostalojen piha-alueet ovat yleisiä alueita.


      • pöh ja pah
        aivan varma??? kirjoitti:

        Eikös jossain pykälässä sanota, että yleisillä paikoilla......jne......ja kyllähän kerrostalojen piha-alueet ovat yleisiä alueita.

        Voitkos sitten etsiä tämän 'pykälän'? Jos se menee niin, ettei yleisillä paikoilla niin sittenhän uidakkin pitäisi pilkkihaalareissa ja rannalla ottaa aurinkoa jätesäkissä.


      • wpwpwwwwppwpwpwpwp111
        aivan varma??? kirjoitti:

        Eikös jossain pykälässä sanota, että yleisillä paikoilla......jne......ja kyllähän kerrostalojen piha-alueet ovat yleisiä alueita.

        paikkoja ole kerrostalojen pihat. Meillä täysin ulkopuoliset kulkevat pihan läpi ja autoilijat käyvät pihalla kääntämässä autonsa. Aiemmin naapurit toivat roskiakin meidän roskiksiimme. Enää eivät tuo, sillä nyt meillä on lukittava roskakatos. Kyse on kaksiportaisesta 8-kerroksisesta talosta Helsingin Vallilassa.


    • Tiedän asiasta

      Jos siinä kerrostalossa asuu pakolaisia, joille se ei ole soveliasta, ei missään tapauksessa (joissakin kulttuureissa se on jo melkein sama, kuin olisit täysin alasti). Muuten en näe mitään estettä.

      • Arska

        Paljonkohan maksais että sais Tuksun pihalle arskaa(Arskaa;)ottamaan taloyhtiön ämmien kiusaksi?;D Heh heh...


      • Remontti-Rane
        Arska kirjoitti:

        Paljonkohan maksais että sais Tuksun pihalle arskaa(Arskaa;)ottamaan taloyhtiön ämmien kiusaksi?;D Heh heh...

        otin kerrostalo asunto ikkunalla istuen(ei ole parveketta) asunto sijaitsee ensimmäisessä kerroksessa ja istuin bikinit päällä kaikessa rauhassa, niin eikös joku valittanut asiasta, no ei mitään onhan täällä kalliossa kaikenlaisia valittajia, mutta se , että joku haluaa itsensä päivettää ei voi muille kuulua.
        Talonmieskin kävi sanomassa, että ei ole kiellettyä kun pidät housut jalassa.


    • hmmmmm.....

      En jaksanut lukea kuin aloituksen, mutta innostuin heti!

      No ihan varmasti saat! Tule vaikka meidän pihalle, edellyttäen tietysti että olet trimmannut kroppasi silmääni miellyttävään kuntoon! Naama täytyy myös olla hyvä.

      Lisäksi sinun pitää olla alle 30-vuotias ja sukupuoleltasi mies.

      Hyräillen: Tule meille vaan, meillä leivotaan, saat lämmintä ....... jos annetaan :)

      Ihanaa, kun miehetkin näin rohkaistuvat näillä helteillä!

    • Rouva Espoo

      pitsipöksyissä ja rintsikoissa oon ottanut aurinkoa pihalla ja partsilla ja ei oo valitettu.

    • pimatsu......

      Mä ainaskin tykkään kun mies ottaa aurinkoa öljyttynä ja ruskeena. Anna palaa vaan mut ällä polta ittees siit voi saada syövän. Ei sun kannata välittää niist vanhoist paapoist , ne on vaan sulle kateellisii kun on oot viel kykenevä ja nuori

      • riivinrauta

        Vanhat ukot ei taatusti pidä, ajatuksesta että pihalla on nuori upea mies lähes munasillaan ottamassa aurinkoa. Miehethän ovat tunnetusti kovin reviiritietoisia, samoin kuin uroskoirat!
        Mikä pisti nämä vastaajat kuvittelemaan, että joku ottaa bikineissä aurinkoa. Aloittaja ei kertonut, onko hän mies vai nainen. Bikineistä ei kukaan maininnut mitään, ainoastaan vastaajat riehuivat tuohtuneena bikineistä. Hehe!
        Itse ajattelin, että aloittaja oli mies.


      • järki käteen
        riivinrauta kirjoitti:

        Vanhat ukot ei taatusti pidä, ajatuksesta että pihalla on nuori upea mies lähes munasillaan ottamassa aurinkoa. Miehethän ovat tunnetusti kovin reviiritietoisia, samoin kuin uroskoirat!
        Mikä pisti nämä vastaajat kuvittelemaan, että joku ottaa bikineissä aurinkoa. Aloittaja ei kertonut, onko hän mies vai nainen. Bikineistä ei kukaan maininnut mitään, ainoastaan vastaajat riehuivat tuohtuneena bikineistä. Hehe!
        Itse ajattelin, että aloittaja oli mies.

        Kerrostalon piha on liian julkinen paikka siihen. Pihalla liikkuu myös pieniä lapsia, eri uskontoa edustavia, vanhuksia ym. Jos on liian laiska, eikä peräänsä jaksa pihaa pidemmälle viedä niin parempi jäädä sitten kotiin.


    • vähän siinä rajoilla

      Sinne vaan kerrostalon pihalle röhnöttämään. Samalla kaikki talon yksinäiset miehet ja pojankoltiaiset saavat kerrankin livenäkymän kun pätkyttävät käteensä.

      Kyllähän tuon puolipukeissa makoilun joku voi tulkita häiriötä aiheuttavaksi toiminnaksi ja silloin se on järjestyslain mukaan kiellettyä.

    • mikä on sopivaa

      Miten perustelet uima-asun jos lähellä ei ole paikkaa jossa uida?

      Olisiko bikinit sopiva asu kaupan kassalle? Entä parturille? Entä liikeneuvottelussa?

      Jos pukeutuminen on tilanteeseen nähden liian niukkaa niin se on sopimatonta. Tosin olen myös huomannut että kaikilla tätä arviointikykyä ei tunnu olevan ja aika usein näkee mautonta paljastelua.

    • miehetjapojat

      Riippuu sukupuolesta, kyllähän noita hyvännäköisiä jätkiä mielellään katselisi vaikka alasti varsinkin pylly puolta mutta äklöjä akkoja... eiiihh ...

      • H- E-Tero

        Raneko siellä luuraa?


    • Kehäkukka65

      Mun mielestä aurinkoo voi ottaa omilla partseilla ja rivarin takapihalla mut en kyllä menis kerrotalojen pihalle uikkarissa. Onhan se kuitenkin julkinen paikka.
      Uimaranta on sitä varten että sinne vaan arskan ottoon. Tai sit joku sivummassa oleva nurtsi! kertokaa muut mitä mieltä ootte.

    • aurinkoarska

      Hei kamoon, te ootte ihan jollain 1800-luvulla noine rajoituksinenne.

      Bikinit on asuste itsessään, kyllä niissä saa olla kerrostalon pihalla, baarin terassilla, kaupassa tms.

      Itse olen mies, vajaa 40 ja melkosen ylipainoinen ja vietän aina kesät shortseissa ja sandaaleissa ilman paitaa. Ainakaan kymmeneen vuoteen ei ole kukaan tullut sanomaan siitä mitään, mutta joskus 90-luvulla (kun olin vielä nuorimies) niin pari kertaa ravintolan terassilla tarjoilija siitä huomautti.

      Vuodenajan mukaan pukeudutaan. Kun on kuuma, pukeudutaan hyvin vähän. Jos se jotain siveyden sipulia haittaa niin so what. Puutteessa se vaan kumminkin on.

    • bimbot

      Yllätys, että äijät on sitä mieltä että saa ottaa aina aurinkoa ihan missä vaan ja missä asussa vaan! Mahtais olla ääni toinen, jos oma tyttöystävä tai vaimo uimarannan sijaan ottaisi aurinkoa naapurin kerrostalon pihassa ja perustelisi asiaa sillä, että "mitä se ketään haittaa". Ei tietenkään saa ottaa aurinkoa missään kerrostalon pihassa, asut samassa talossa tai et. Haloo! Kyllä huomaa, että on taas suomalaiset jollain prosentin laajuisella maailmankatsomuksellaan liikkeellä kommentoimassa ja perustelemassa ääliötä käytöstä sillä että "ei se varmaan ketään haittaa". Kesä todellakin tekee suomalaisista täysiä idiootteja. Kyse ei ole siitä, että haittaako se ketään vai ei, tai missä asussa on, tai asuuko kyseisessä talossa vai ei, tai mitä muuta tekee samalla, vaan siitä, että jotain käytöstapojakin voisi joskus opetella. Uimarannat ja omat parvekkeet on sitä varten, että siellä voi paljastella niin paljon kun tykkää ja millon haluaa. Ja sama koskee myös niitä miehiä, jotka keekoilee ilman paitaa terassilla. Voiko vastenmielisempää enää olla? Tajutkaa jo, että ranta-asu ei kuulu minnekään muualle kuin rannalle. Ihan sama asia, kun menisit ravintolaan syömään ilman paitaa, kauppaan bikineissä, kirjastoon pelkissä shortseissa tai hilluisit kaupungilla pelkkä pyyhe olalla. Mutta en ihmettele sitäkään, että joku bimbo kyselee suomi24:ssä, että mitenkähän nyt tähänkin asiaan pitäisi suhtautua, kun ei oikein osata omilla aivoilla ajatella.

    • Ihan_kiva

      Lähistölle on rakennettu sakeasti uusia kerrostaloja. Eräänä hellepäivänä näin, että nuori nainen oli lasitetulla parvekkeellaan, makasi aurinkotuolilla ja otti arskaa bikinit päällä. Parveke oli siis kadulle päin. Samalla pistin merkille, että kadulla kävelevät miehet katselivat tuota bikininaista ja kuolasivat sitä.

    • Anonyymi

      Meillä omakotitalo alueella, naapurin ukko tulee aurinkotuolinsa kanssa yleisen tien varteen, kaupungin nurmialueelle ottamaan aurinkoa. Asuna yleensä pinkit speedot, tai tangat. Siinä sitten pysäyttelee ramdom ohikulkijoita juttelemaan, ja kaivelee muniaan samalla. Selkeästi itsensä paljastelu taipumusta, ku ei omalla isolla pihallaan voi pysyä. Vois kutsua poliisit katsomaan onko enää asiallista toimintaa

    • Anonyymi

      Saa ottaa, jos tuo syksyllä takaisin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      80
      3389
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1992
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1901
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1558
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1405
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1395
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1109
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1048
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      854
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      840
    Aihe