Voi kun satais välillä. Silmut jo aukeavat, mutta vesi tekis hyvää. Heräis koko luonto viheriöimään.
Luonto kaipaa
22
628
Vastaukset
Enpä henkilökohtaisesti kaipaa sateita, mutta ymmärrän luonnon tarpeet. Olin koko päivän mökillä möyrimässä. Ei ole Mandi enää entisessä trimmissä. Väsymys iski jo kahdeksan aikoihin illalla ja kohta on kontattava sänkyyn. Entisvanhaan sitä jatkoi pitkälle yötä kopistella pystyssä vaan eipäs enää. Rantasauna lämpesi ensimmäistä kertaa tälle keväälle. Laiturilla istuskellessa kuulin jostain avoveden laidoilta joutsenen laulua. Huomenna ja maanantaina vielä haravat heiluvat ja vasara naputtelee sitten saavat sateet tulla. Tänne Korpeen luvattiin sateita tiistain korvilla. En pane pahaksi vaikka aurinko vähän aikaa huilaisi. Olen saanut siitä jo nauttia kuukausitolkulla.
- olet,
jos aamusta iltaan jaksoit heilua, ulkotöissä. Mahtaa olla jäsenet kolottavia nyt aamulla? Niinhän me aina toivomme omien hommien mukaan, milloin paistetta, sadetta. Hyvää haravointipäivää sinulle, ja varo liiaksi rehkimästä. Ei me nuorruta, hitaammaksi vaan tullaan ;D
olet, kirjoitti:
jos aamusta iltaan jaksoit heilua, ulkotöissä. Mahtaa olla jäsenet kolottavia nyt aamulla? Niinhän me aina toivomme omien hommien mukaan, milloin paistetta, sadetta. Hyvää haravointipäivää sinulle, ja varo liiaksi rehkimästä. Ei me nuorruta, hitaammaksi vaan tullaan ;D
Huomenta kävin kirjoittamassa juuri tuonne 50 puolelle oman preseptini voimavarojen jakoon. Olenhan aina ollut touhukas, mutta ikä alkaa tehdä rajoituksia. Ei ole jäsenet kipeinä nytkään eikä kolottele tai juimi. Heräsin puoli kymmeneltä ja juon juuri aamukahvia. Jaksamiseni voima tulee pitkistä yöunista. En tee työtä tappotahtiin ja otan välillä jopa tunnin huilit laiturilla. Eilen oli hyvä mahdollisuus laiskotellakin koska aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta. Hyvää sunnuntai päivää lähden taas touhuilemaan ; )
- 1943
mieltä. Kävin entisen naapurini luona itäisellä Uudellamaalla tänään ja vasta eilen olivat saaneet ulkona olleen joulukuusen pois maasta, oli ollut niin jäässä aikaisemmin. Maanantaina menimme Milanoon ja vielä tiistainakin satoi, ukkosti. Sitten kaupunki olikin puhdas ja raikas, samoin Lugano, jossa käväisimme. Vesi sulattaisi ja lämmittäisi maan.
- ja,
noita puskia tänään. Isot silmut on, samoin koivu avaisi silmunsa, kun vettä tulisi. Vaikka kadut on pesty, on kaikki muu elollinen talven jälkeen paksun pölyn alla. Tosiaan olisi ihana vetää keuhkoihin sateen jälkeen raikasta ilmaa.
- mirja-m
ja, kirjoitti:
noita puskia tänään. Isot silmut on, samoin koivu avaisi silmunsa, kun vettä tulisi. Vaikka kadut on pesty, on kaikki muu elollinen talven jälkeen paksun pölyn alla. Tosiaan olisi ihana vetää keuhkoihin sateen jälkeen raikasta ilmaa.
tuntuu luonto täälläkin vartovan. Kevät pääsisi pitkän harppauksen kohti kesää, jos sataisi, ihmiset ja kasvit saisivat happipitoisen kasteen, nurmi viheriöisi alta aikayksikön
- a-woman1
ja, kirjoitti:
Tänään huomasin postilaatikon luona koivussa pienen pienet hiirenkorvat :). Siinä on aina ensimmäisenä lehdet. Kai vieressä oleva valo lämmittää.
- sateita luvassa
mirja-m kirjoitti:
tuntuu luonto täälläkin vartovan. Kevät pääsisi pitkän harppauksen kohti kesää, jos sataisi, ihmiset ja kasvit saisivat happipitoisen kasteen, nurmi viheriöisi alta aikayksikön
Kadunvarren koivut ovat hiirenkorvalla ja pihapihlajissa on myös pienet lehdet. Kaikki tämän päivän satoa. Sateita luvattiin ensi viikolle, minä en sateita kaipaa muuta kuin hautakukkia kastelemaan. Parvekekukat ovat vielä istuttamatta eikä mökkiä ole.
- nauti,
sateita luvassa kirjoitti:
Kadunvarren koivut ovat hiirenkorvalla ja pihapihlajissa on myös pienet lehdet. Kaikki tämän päivän satoa. Sateita luvattiin ensi viikolle, minä en sateita kaipaa muuta kuin hautakukkia kastelemaan. Parvekekukat ovat vielä istuttamatta eikä mökkiä ole.
Kun puissa on lehdet, ja nurmikko vihreä? jos kesän värit ja kukat jäisi luontoon tulemati, olis aika ankeaa.
- mirja-m
sateita luvassa kirjoitti:
yösateita saisi maahan langeta. Virkistäisi luontoäidin kasvatteja. Täälläpäin ei haudoille voi viedä kukkia vielä muutamaan viikkoon. Sateita tosiaan on luvassa, kunhan ei sada koko kesää.
- eri lajeja
a-woman1 kirjoitti:
Tänään huomasin postilaatikon luona koivussa pienen pienet hiirenkorvat :). Siinä on aina ensimmäisenä lehdet. Kai vieressä oleva valo lämmittää.
Asuin aiemmin paikassa, missä pihan kävelytietä koivukuja reunusti. Oli huomattavia eroja, näin keväällä, ja syksyisin, lehtien tulo, ja sitten lakastuminen. Sama valo kuitenkin, koivujen ja talon välissä vain tuo auton mahtuva väylä. Talo varjosti, joten aamu ja iltaaurinko vain paistoi. viereisillä koivuilla, saattoi olla kolmatta viikkoakin eroa.
Sataen suvet tulevat sanottiin ennen, mutta nykyään tulee ilman sateita. Samanlaisesti viime keväänä sadetta odotettiin. Olisi se luonto heti ihan erilainen, kun saisi vettä, vihertäminen alkaisi ja mikä raikas tuoksu tulisi sateen jälkeen. Peltotyöt ovat kuitenkin jo päässeet alkuun, mutta tuskin isännät pahakseen pistäisivät pientä sadettakaan.
- siellä pellollakin.
Niin kai se on, aina sataa ja paistaa, jollekin väärään aikaan ;)) Lomalaiset, maanviljelijät, tapahtumajärjestäjät, heilläkin toiveita, puhumattakaan sitten meistä jo työuran tehneistä.. Pitäisi kai vaan kyetä iloitsemaan, olipa sitten millainen sää hyvänsä, ja nauttimaan siitä. En haluaisi kylläkään asua paikassa, missä vihreys saadaan vain kastelulaitteiden avulla, muuten maa olisi harmaan-ruskeaa. Onneksi vielä on vuodenajat, vaikka muistoissamme nekin ovat erilaisia, kuin ennen ;D
- pitäisi laittaa!
Tippa vettä meni peltoon myrkyn muodossa. Viime kesän pelto lepäsi ja kasvoi tolkuttomasti rikkaruohoja. Valvatti oikein innostui kukkimaan. Toinen kehno oli korte. Siihen tehoaa paremmin kalkki ja sitä meni talvella. Vettä siis kaivataan, kunnolla ja yöllä, jos saa pyytää;) Hätäapuna kannulla kukille. Sitä on viikko harjoiteltu.
minä en, olen todella nauttinut näistä aurinkoisista päivistä, muistaakseni aurinko paistoi joskus toissa kesänä :)
- ;))
Olihan meil talvellakin monia aurinkoisia päiviä ;D Ihanne olis, jos satais öisin, ja paistais päivisin ;D No, siihen ei kai päästä, mut mun puolest sais pesu nyt kyl tulla.
- Pirre*
;)) kirjoitti:
Olihan meil talvellakin monia aurinkoisia päiviä ;D Ihanne olis, jos satais öisin, ja paistais päivisin ;D No, siihen ei kai päästä, mut mun puolest sais pesu nyt kyl tulla.
vähä liijjotellu :)), mutta isltä se tuntuu ettei yhtä kesää ollutkaan, viime kesää, - voi kyllä johtua rakennus projektistammekin..
- Halla´
Sillä Allah on suuuurin!
- kanssa toiveet!
Täällä Savossa satoi ennen Vappua kaksikin päivää yhtä mittaa. Ainakin yksi päivä kokonaan ja toisenakin ainakin puoli päivää. Eikä siitä luonnolle ollut muuta apua, kuin se, että auttoi vähän sulattamaan lunta. Ei juuri silmuja vielä näy. Kaikki on vielä ihan kuollutta. Jossain aurinkoisella paikalla ruoho saattaa yrittää vihertää, mutta ei oikein onnistu. Järvikin on vielä paksussa jäässä. Kaipaan todella pääkaupunkiseudulle, siellä on jo kevät. Olen vain joutunut muuttamaan tänne, kun täällä on vähän halvempaa! Ehkä parin viikon päästä järvikin vapautuu jääpeitteestään! Tai sitten myöhemmin!
- 1943
näkyi, että jäätä on vielä Sipoon laskettelupaikoilla. Toivoin, että Suomessa sataisi sinä aikana, kun olin poissa ja panin tynnyrin räystään alle. Tippaakaan vettä ei ollut kertynyt. Kyllä se sade edistää kevään tuloa. Pakkasöitä on täälläkin vielä ollut. Eikä mitään hätää ole vielä, joskus on vappuna satanut lunta. Kasvit levätköön, etteivät sitten palellu, jos liikaa innostuvat.
- Täällä viimeks tippa 4/4
En minä sille mitään voi, jos siellä on satanut, yleensähän se auttaa lumia sulamaan. En myöskään sille, että muutit sinne. Täällä ei pariin kuukauteen ole satanut, muutama tippa tuli tosiaan 4/4 joten kuukausi siitäkin. Ja tuo luonto todellakin kaipaa vettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup222020- 1361966
Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene81182Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR3831157- 621076
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen991057- 61930
- 66921
Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi45896- 2821