saninta juonttuu 1700 ja 1800 luvulta ku aviottomat ja vammaiset lapset vietiin yöllä metsään kuolemaan ja aamulla sanottiin muille että hukka vei, eli se siitä......... nyt hylkeet vievät kalatverkoista ja sudet koirat narin päästä hyvin ymmärettävää kukapa ei haluaisi itse istua valmiiseen ruokapöytään!?
hukka vei
3
703
Vastaukset
- taas...
...hukka näyttää vievän selkeän ajattelun ja kirjoittamisen taidon...
- laikaman
Edes historiantietoa olisi suotavaa. Hukka tosiaan vei karjaa ja muita kotieläimiä. Ajoittain joillakin seuduin lauma oppi saalistamaan myös ihmisiä. Tunnetuin näistä lie 1870-1880 tienoilla Turun seudulla tapahtunut- Pahempi taisi olla Kivennavan ympäristössä 1840-1850 saalistanut lauma. Hukka, hukkaan, hukata yms. sanat ovat merkityksen saaneet ajalta, jolloin susi oli todellinen vitsaus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 11510253
- 525020
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html422191Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1052048- 261904
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131591Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,411392Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v31981Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta24973Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54967