Hamppu on yksi tuottoisimmista kasveista maailmassa. Nykyään on saatavilla hamppua joka ei tuota huumetta. Hamppu on kannattavin kasvi kasvattaa, kunhan siitä tehdyt tuotteet yleistyvät, ja demoninen roskasakki joka kerää itselleen julmettomia rikkauksia saadaan pois vallan kahvasta ihmisten elämää pilaamasta. Hamppu tuottaa 200% enemmän satoa hehtaarilta kuin puuvilla. Kangas joka siitä nykyään voidaan valmistaa vetää suoraan vertoja pellavalle ja silkille, riippuen halutusta lopputuloksesta. Myös hienoa paperia valmistetaan hampusta. Hamppu tuottaa paljon enemmän kuitua kuitulevyn valmistamiseen kuin puu. Siitä saadaan 2-3 kertaa vahvempaa kuitulevyä kuin puukuidusta. Kun hampusta tehdään kertakäyttöastioita, ne voidaaan levittää suoraan pellolle lannoitteeksi. Ongelma on että hamppu kasvaa kuin rikkaruoho, ei tarvitse lainkaan lannoitteita eikä torjunta-aineita. Tämä aiheuttaa närää Nazi-juuria omaavassa hallitsevassa kemiallis-petroolisessa valtakoneistossa. Siksi hampun viljelyä ei suosita sen kiistattomista eduista huolimatta. Ihmiset pidetään tahallaan sairaina, muuten hamppuöljy, jossa on paljon omega-3 öljyä, olisi yleisesti ihmisten saatavilla.
Hamppuviljely Taloudellinen Ratkaisu
7
1704
Vastaukset
- olisikin noin
simppeli, muutei ole. Sen kummemmin menemättä yksityiskohtiin on tosiasia ettei hamppua voi kasvattaa teollisessa mittakaavassa menestyksekkäästi. Yksinkertainen syy on että suomessa on liian lyhyt kasvukausi ja piste. liian kostea ja lyhyt syksy aiheuttaa sen ettei kasvia saada korjattua oikeaan aikaan ja kasvimassa on niin märkää että sen kuivattamiseen menee älyttämästi energiaa. On kokeiltu ns. "Dry line" menetelmää jolloin kasvi jätetään talveksi pystyyn jolloin tapahtuu "ketoliotus" mutta tämä menetelmä heikentää kuidun lujuutta 50% jolloin suurin osa kuidun käyttömahdollisuuksista on poissuljettu.
- podihgp0ae
Tulee uusia jalosteita aikanaan ja tekniikkakin kehittyy. Kasvukausikin näyttää hiukan pidentyvän.
- jees..
Onkohan tuo tekstisi "hampuukkia", kun Kalevala jo mainitsee hampun viljelyn onnistuvan Suomen oloissa, tässä lainausta Wikipediasta: "Suomalainen ja karjalainen maatiaishamppu kuului ilmeisesti tuohon ruderalis-ryhmään. Samanlaista hamppua viljeltiin Pohjois-Venäjällä ja Pohjois-Skandinaviassa. Se oli nopeakasvuista ja pystyi tuottamaan siementä jopa Sodankylässä asti ja kuitua vieläkin pohjoisempana. Sen siemen ei kuitenkaan Pohjolan oloissa säily maassa itävänä toisin kuin villin ruderalis-hampun. Varhaisimmat merkit hampun viljelystä Suomessa ovat samanaikaisia tai hieman varhaisempia kuin viljanviljelyn merkit eli noin 4000 vuoden takaisia. Hampun eli liinan kehittynyt viljely Fennoskandiassa ja sen monipuolinen käyttö oli erityisen tyypillistä karjalaislähtöisille väestöille, joihin myös savolaiset osittain kuuluvat. Maatiaishamppua pystyttiin viljelemään jopa kesannossa eli se joutui Kalevalan sanoin "yhtenä kesäisnä yönä" eli Pohjolan kesävalon aikana. Pohjoisilla alueilla hamppu olikin ainoa viljelty kuitukasvi. Hamppua viljeltiin yleensä aina samassa, vahvasti lannoitetussa liinamaassa vuosikymmenten ajan, mistä sen kasvun sanottiin vain yltyvän."
- pikkasen (aloittaja)
jees.. kirjoitti:
Onkohan tuo tekstisi "hampuukkia", kun Kalevala jo mainitsee hampun viljelyn onnistuvan Suomen oloissa, tässä lainausta Wikipediasta: "Suomalainen ja karjalainen maatiaishamppu kuului ilmeisesti tuohon ruderalis-ryhmään. Samanlaista hamppua viljeltiin Pohjois-Venäjällä ja Pohjois-Skandinaviassa. Se oli nopeakasvuista ja pystyi tuottamaan siementä jopa Sodankylässä asti ja kuitua vieläkin pohjoisempana. Sen siemen ei kuitenkaan Pohjolan oloissa säily maassa itävänä toisin kuin villin ruderalis-hampun. Varhaisimmat merkit hampun viljelystä Suomessa ovat samanaikaisia tai hieman varhaisempia kuin viljanviljelyn merkit eli noin 4000 vuoden takaisia. Hampun eli liinan kehittynyt viljely Fennoskandiassa ja sen monipuolinen käyttö oli erityisen tyypillistä karjalaislähtöisille väestöille, joihin myös savolaiset osittain kuuluvat. Maatiaishamppua pystyttiin viljelemään jopa kesannossa eli se joutui Kalevalan sanoin "yhtenä kesäisnä yönä" eli Pohjolan kesävalon aikana. Pohjoisilla alueilla hamppu olikin ainoa viljelty kuitukasvi. Hamppua viljeltiin yleensä aina samassa, vahvasti lannoitetussa liinamaassa vuosikymmenten ajan, mistä sen kasvun sanottiin vain yltyvän."
olet aivan oikeassa että ennen on ollut eri lajikkeita jotka ovat toimineet suomen ilmastossa, nykyään niitä ei ole saatavissa. Puhuin teollisesta viljelystä, se on on nykyisin suomessa mahdotonta jos tavoitteena on laadukas ja tasainen sato. olen itse ollut hampun kanssa tekemisissä 15v ja tiedä kokemukseen perustuen mistä puhun. Suomessa onnistuu mainiosti kotikasvatus (muutama aari) jolloin hampun liotus ja kuivaus onnistuu vaikka vanhalla latokuivurilla ;). Suomesta puuttuu jalostus ketju kokonaan, kuidun irroituksesta sen jalostukseen. Loppukäyttäjiä olisi vaikka kuinka paljon kunhan vaan saataisiin sitä kuitua.
- ed. keskusteluun
pikkasen (aloittaja) kirjoitti:
olet aivan oikeassa että ennen on ollut eri lajikkeita jotka ovat toimineet suomen ilmastossa, nykyään niitä ei ole saatavissa. Puhuin teollisesta viljelystä, se on on nykyisin suomessa mahdotonta jos tavoitteena on laadukas ja tasainen sato. olen itse ollut hampun kanssa tekemisissä 15v ja tiedä kokemukseen perustuen mistä puhun. Suomessa onnistuu mainiosti kotikasvatus (muutama aari) jolloin hampun liotus ja kuivaus onnistuu vaikka vanhalla latokuivurilla ;). Suomesta puuttuu jalostus ketju kokonaan, kuidun irroituksesta sen jalostukseen. Loppukäyttäjiä olisi vaikka kuinka paljon kunhan vaan saataisiin sitä kuitua.
- tak
pikkasen (aloittaja) kirjoitti:
Suomesta löytyy teollista kuituhampun käsittelyä jo muutaman vuoden ajalta. Hallintaus Oy, he osaavat käsitellä hamppua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579