Parketissa on pitkä rako tullut kahden puun väliin. Voiko raon tukkia silikoonilla? "Ammattilainen" suositteli puukittiä ja sen päälle lakkaa, mutta se saattaa aiheuttaa ongelmia kun lattia liikkuu. Mikä on paras vaihtoehto?
parketin rakojen tukkiminen silikoonilla
5
6013
Vastaukset
- Remppamasa
Kuinka leveä se rako on? Vähäinen rako tulee ja menee puun eläessä ilmankosteuden vaihteluissa. Sellaiseen ei kannata hirveästi tuhlata vaivaa. Jos haluat paikata raon, usko ammattilaistasi. Silikoni on joka tapauksessa huono vaihtoehto.
- jappaaja
Tämä on aika iso rako, pituutta koko lattian mitalta. Jotenkin on tuossa kohtaa nuo puut toisistaan irtaantuneet. Viimeksi kun hiottiin laitettiin kitillä umpeen, vaan on taan raksahtanut auki. Jos ei nyt kesän aikana mene umpeen itsestään (eli elä) laitan syksyllä kitillä umpeen.
- ei lattiaa hiota enää koskaan
koska silikoni leviää lattiaa hiottaessa joka paikkaan eikä lakka enää tartu
- silikonia!
Kitti, ja Parkettilakka päälle, (Myydään joka puulle omat sävyt).
- arvaaja7
No hei Lattiassasi olevan raon korjaaminen, mikäli se on koko lattian leveydellä ja on yli 2mm leveä, voi yrittää tukkia laittamalla puuliimaa saumaan ja kiristämällä liinoilla, joita voi ostaa esimerkiksi biltemasta tai vastaavasta rautatarvikkeita myyvästä kaupasta. Ylimääräinen liima pyyhittävä välittömästi pois kostealla rievulla erittäin huolellisesti. Tottakai lattiasi on lautaparkettia ja liimapontillista? jos ei niin sitten vain kittiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275