Elikkä olisi tarkoitus lokakuun puolessavälissä lähteä armeijan jälkeen reissuun. Voisiko tuolloin olla vielä missään päin portugalia hyvät kelit? Ja onko mitään suht rauhallista lomakohdetta tuolla? Saisi olla vaikka pakettiloma, kunhan ei olisi mikään "turistirysä". Ja siis jonkinlainen rantaloma mielellään. Ja lähteekö tuolloin ees tonne mitään lentoja/pakettimatkoja? Kiitosta
Lokakuussa portugaliin?
1
1594
Vastaukset
Lokakuussa on Portugalisa rantailmaa Etelä-Portugalissa Algarvessa, Madeiralla ja Azoreilla. Tosin Madeiran pääsaaren rannat ovat vaatimattomat. Enemmän rantaa Madeiran saariryhmässä on Porto Santon saarella. Algarve on Portugalin ykköslomakohde säänsä ja rantojensa vuoksi. Alueelle tehdään runsaasti pakettimatkoja eri puolilta Eurooppaa. Suomesta ainakin Finnmatkat vie matkailijoita Algarveen vielä lokakuussa. Madeiraa ja Azoreita ei myydä rantalomakohteina. Azoreille tehdään matkoja (Matkatoimisto Hispania) marraskuun puoleenväliin saakka. Lokakuun maksimilämpötilat ovat keskimäärin 22 C, öisin on minimissään keskimäärin noin 16 C. Meriveden lämpötila lokakuussa on jota kuinkin sama kuin maksimipäivälämpötilojen keskiarvo. Algarven pääelinkeino on turismi ja alue tarjoaa matkailijoille runsaasti palveluita. Matkailu lyö luonnollisesti leimansa maisemakuvaan. Azoreilla matkat suuntautuvat São Miguelin saarella Ponta Delgadaan. Azorit ovat tunnettuja luonnonkauneudestaan ja tuliperäisyydestään. Lähimmät rannat Ponta Delgadassa on noin 5 km päässä keskustasta. Hotellit sijaitsevat keskustassa. Keskustassa on meriuimala. Ponta Delgadan keskustassa on jonkun verran baareja nuorempien makuun. Algarven rantapaikoissa viihdetarjonta on luonnollisesti toista luokkaa. Azorit ovat rauhallinen lomakohde. Algarve lokakuussa on sekin jo hiljentynyt, sillä korkeasesonki päättyy syyskuun lopussa. Kerropa, jos mieleesi tulee kysymyksiä. Azoreista kerron kotisivuillani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322295- 792168
- 951976
- 361793
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301360Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329