Takuuhuolto, kauanko saa kestää?

TH22

Kysyisin lakia osaavilta miten pitkään maahantuojalla on oikeus pitää takuuhuollossa olevaa tuotetta itsellään ennen kuin vaihtaa sen uuteen (tuotetta ei voi korjata). Se on nyt ollut n. 3 viikkoa matkassa eikä kuulu.

4

496

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • takuu

Mikähän tuote on kyseessä, jos olisi kyseessä hieromasauva, jo yhden yön poissaolosta voisi vaatia korvauksia,
      joka tapauksessa, 3 viikkoa huollossa on liian pitkä aika, tai pitää itsellään. Tuon 3 viikon ajaksi olisi pitänyt saada tilalle toinen samanlainen tuote, tai joku vastaava.
      Tuotetta ei siis voi korjata, siksi on saatava HETI uusi tuote (olisi pitänyt jo saada) TAI rahat takaisin, jos on tuotteen maksanut.
      3 viikkoa on kuitenkin liian pitkä aika. Itse kun teen kaikenlaista kauppaa ja jos asiakas ei ole tyytyväinen, Hän saa päättää pitääkö tavaran, korjataanko se vai ottaako rahansa pois.
      Minä maksan rahat aina heti käteen jos ostaja niin haluaa, siksipä asiakkaani eivät joudu valittelemaan ainakaan minun vuokseni.

• TH22

Kyseessä on näytönohjain joka kärähti ja lähti liikkeen kautta maahantuojalle vaihtoon. Koska kyseessä on markkinoilta poistunut tuote, maahantuojalla on vaikeuksia löytää sille korvaavaa tuotetta. Olisiko minulla oikeus vaatia tässä vaiheessa sieltä lain nojalla uutta tilalle?

Miten voisin virallisesti valittaa asiasta?

• voi
        TH22 kirjoitti:

Kyseessä on näytönohjain joka kärähti ja lähti liikkeen kautta maahantuojalle vaihtoon. Koska kyseessä on markkinoilta poistunut tuote, maahantuojalla on vaikeuksia löytää sille korvaavaa tuotetta. Olisiko minulla oikeus vaatia tässä vaiheessa sieltä lain nojalla uutta tilalle?

Miten voisin virallisesti valittaa asiasta?

Suomen Kuluttajaliitto ry
        Mannerheimintie 15 A
        00260 Helsinki
        puh 09 454 2210

• Anonyymi

Minulla on kestänyt Fiidon/sähköpyörän takuuhuolto jo 3kk ?? Ostin Fiidon velomarketista/Viro Pyörä lähettiin Viroon takuuhuoltoon.Suomessa ei ole Fiidon takuuhuolto ollenkaan. Pyörä oli aika kalliskin melkein 2000euroa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam
      Maailman menoa
      172
      11574
    2. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      50
      6499
    3. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      89
      4791
    4. Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju
      Maailman menoa
      66
      4575
    5. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      84
      4521
    6. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      75
      4082
    7. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      97
      3833
    8. Mitä meidän välillä

Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      86
      3534
    9. IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?

16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan
      Maailman menoa
      162
      3391
    10. Kela maksoi etuuksia 17,3 mrd. eur, yritykset sai 10,6 mrd.

Tuohon päälle vietiin vielä palkansaajilta työeläkeloisille 27,5 miljardia euroa. Etenkin Suomen Sosialistiset Yrittäjä
      Maailman menoa
      18
      3386
    Aihe