Kysyisin lakia osaavilta miten pitkään maahantuojalla on oikeus pitää takuuhuollossa olevaa tuotetta itsellään ennen kuin vaihtaa sen uuteen (tuotetta ei voi korjata). Se on nyt ollut n. 3 viikkoa matkassa eikä kuulu.
Takuuhuolto, kauanko saa kestää?
4
425
Vastaukset
- takuu
Mikähän tuote on kyseessä, jos olisi kyseessä hieromasauva, jo yhden yön poissaolosta voisi vaatia korvauksia,
joka tapauksessa, 3 viikkoa huollossa on liian pitkä aika, tai pitää itsellään. Tuon 3 viikon ajaksi olisi pitänyt saada tilalle toinen samanlainen tuote, tai joku vastaava.
Tuotetta ei siis voi korjata, siksi on saatava HETI uusi tuote (olisi pitänyt jo saada) TAI rahat takaisin, jos on tuotteen maksanut.
3 viikkoa on kuitenkin liian pitkä aika. Itse kun teen kaikenlaista kauppaa ja jos asiakas ei ole tyytyväinen, Hän saa päättää pitääkö tavaran, korjataanko se vai ottaako rahansa pois.
Minä maksan rahat aina heti käteen jos ostaja niin haluaa, siksipä asiakkaani eivät joudu valittelemaan ainakaan minun vuokseni.- TH22
Kyseessä on näytönohjain joka kärähti ja lähti liikkeen kautta maahantuojalle vaihtoon. Koska kyseessä on markkinoilta poistunut tuote, maahantuojalla on vaikeuksia löytää sille korvaavaa tuotetta. Olisiko minulla oikeus vaatia tässä vaiheessa sieltä lain nojalla uutta tilalle?
Miten voisin virallisesti valittaa asiasta? - voi
TH22 kirjoitti:
Kyseessä on näytönohjain joka kärähti ja lähti liikkeen kautta maahantuojalle vaihtoon. Koska kyseessä on markkinoilta poistunut tuote, maahantuojalla on vaikeuksia löytää sille korvaavaa tuotetta. Olisiko minulla oikeus vaatia tässä vaiheessa sieltä lain nojalla uutta tilalle?
Miten voisin virallisesti valittaa asiasta?Suomen Kuluttajaliitto ry
Mannerheimintie 15 A
00260 Helsinki
puh 09 454 2210
- Anonyymi
Minulla on kestänyt Fiidon/sähköpyörän takuuhuolto jo 3kk ?? Ostin Fiidon velomarketista/Viro Pyörä lähettiin Viroon takuuhuoltoon.Suomessa ei ole Fiidon takuuhuolto ollenkaan. Pyörä oli aika kalliskin melkein 2000euroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .623862Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen493020Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631312951Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3722021- 731152
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101151Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101146Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde27969- 47941
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että109940