En kestä Hämeenlinnaa!!!

nene

Aloitin opiskeluni täällä viime syksynä ja vihaan tätä kaupunkia!Tää on TODELLA kuollut paikka!!Haluan pois!!!Täällä on kummallisia ihmisiä eikä nuorillekaana oo MITÄÄN!Yksi hikinen baari>metro.Ei bändien keikkojakaan missään!!!!Vai missä vois olla??

43

5380

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tommy

Käypä morjestamassa niitä vaikka kassulla tai sitten kun ne tulee bisselle käymään. Pokaa vaikka joku niin eiköhän ala riittää hauskanpitoa !

• nene

Olen poika ei kai se haittaa pidetään kimppakivaa

• Relaa

On totta, että Hämeenlinnassa sisäänpäin lämpiävää väkeä. Voisivat vähän relata ja tutustua uusiin ihmisiin ;)

• minä

olet oikeessa, samassa veneessä ollaan, asuin vuoden treella ja sit homelinnaan, voi damn mikä negatiivinen kulttuurisokki!!!!

et ole ainut..

• sari

Asuin 8 v Tampereella ja työpaikan takia päädyin tänne. Päästävä PIAN pois!Naurettava ns.kaupunki.
        Kuulemma Suomen ainoa "valaistu hautausmaa"

• Hämeenlinnalainen
        sari kirjoitti:

Asuin 8 v Tampereella ja työpaikan takia päädyin tänne. Päästävä PIAN pois!Naurettava ns.kaupunki.
        Kuulemma Suomen ainoa "valaistu hautausmaa"

Vitun idiootti, ei ainoa, vaan suurin valaistu hautausmaa. Etkö oo ikinä nähnyt valaistua hautausmaata? Jos yrität vittuilla, tee se edes loogisesti . . .

Muutenkin, luuserit, mitä te täällä ruikutatte? Eikö oo oikein piirit avautunu HML:ssa? No, ne harvemmin ruikuttaville urpoille avautuukaan.

Olisko aika palata maitojunalla takas himaan missä ispä ja äippä pitäis huolta ja kotipihan leikkikaveritkan ei kiusais. Ainakan ne parhaat.

• ei ikinä takaisin

Hämeenlinna on Suomen suurin valaistu hautausmaa!!!!!

• PHSJ

Hämeenlinnassa on mahtavia paikkoja, mutta sulla ei taida olla ns. pakat kunnossa hi hiii hiii... Mä oon nauttinut koko elämäni täällä poislukien Hesa yks vuosi sit ulkomaan keikka... Mä nautin ja mulla on järkeviä frendejä, mut ymmärrän sinua kaupunki on muuten ihan peestä... hah haa :) Meillä on kahvihetki aina aamuisin tuu sinne istuun niin törmäät hämeenlinnan mukavimpiin poikiin...

• tutkija

Nimittäin perheväkivallan määrässä. Missään muualla ei nyrkki heilu niin usein.

Jos ette usko, niin lukekaa Hesarissa 25.2. ollut juttu perheväkivallasta. Siinä muuten todettiin myös, että Helsingissä perheväkivaltaa on vähiten...

• Mitt i City

Turha mollata Hämeenlinnaa. Kaupunki on vanha kulttuuri kaupunki, ja pitää siitä kiinni kynsin & hampain.

Sekä Sibelius & Goodman ovat kotoisin kaupungista.

• Asunut

Ja kumpikin kuolleita.Hautausmaastahan tuossa ylempänä kommentoitiin.

• Hall of Hame
        Asunut kirjoitti:

Ja kumpikin kuolleita.Hautausmaastahan tuossa ylempänä kommentoitiin.

Miten on niin vaikeaa... Eikö jokaisen pitäisi tehdä itse jotakin, mistä hänet muistettaisiin.

Ei ole koulun velvollisuus kertoa, että millä töillä tulevaisuus aukeaa.

• Sibeliuksen tolppa
        Hall of Hame kirjoitti:

Miten on niin vaikeaa... Eikö jokaisen pitäisi tehdä itse jotakin, mistä hänet muistettaisiin.

Eiköhän ilmapiiri, muodostu jostakin muusta kuin koulun käymisestä ?

HS oli juttua esim kavereista jotak ajelevat kaupungilla, satoi taikka paistoi. Isien autot olivat kovemmassa käytössä, kuin omat ?

• HPK
        Hall of Hame kirjoitti:

Jos tulee HML opiskelemaan, niin on jo siinä vaiheessa mietittävä mitä kaupunki voi antaa ?

On myös mietittävä, että mitä itse voi antaa kaupungille ? Vanha kaupunki kun on, niin ei kaikki voi jäädä mieleen.

Tehkää jotakin, mistä kaupunki voisi muistaa teidät ?

• karhukopla
        HPK kirjoitti:

Jos tulee HML opiskelemaan, niin on jo siinä vaiheessa mietittävä mitä kaupunki voi antaa ?

On myös mietittävä, että mitä itse voi antaa kaupungille ? Vanha kaupunki kun on, niin ei kaikki voi jäädä mieleen.

Onko jääkiekko ottelut hyvä paikka kohdata paikkakuntalaisia ?

Onko vielä saatavana lippuja otteluihin, TPS vastaaan ?

• Viipurinkatu
        karhukopla kirjoitti:

Onko jääkiekko ottelut hyvä paikka kohdata paikkakuntalaisia ?

Onko vielä saatavana lippuja otteluihin, TPS vastaaan ?

Kuinka kauan olet asunut Hämeelinnassa ?

Etkä vielä tiedä missä jäähalli on ?

Huomaa nytsen opikelemisen haitat, ja ala olemaan itsekkin aktiivinen...

• kaapertaja
        Viipurinkatu kirjoitti:

Kuinka kauan olet asunut Hämeelinnassa ?

Etkä vielä tiedä missä jäähalli on ?

Huomaa nytsen opikelemisen haitat, ja ala olemaan itsekkin aktiivinen...

Sorry mut liput on loppu.

Olisit ollut aktiivinen, heti alussa.

• HPKs bronze
        HPK kirjoitti:

HPK on vielä yksi peli, tällä kaudella.

Kiitos kuitenkin kaikille, jotka jaksoitte kannustaa koko kauden.

• yli 20v kotini

etsi hyviä ystäviä sieltä.ei tunnu niin pahalta yhdessä..hyviä ja huumorintajuisiakin löytyy. paras paikka huomiotaherättäviä tempauksia ja hassua koska ilmeet ovat mitä ovat kun näyttäydyt.ystävällisyyttä sieltä löytyy kuitenkin..

• rehupuntti oon

hieman sisäänpäin lämpeävä tää kaupunki. On sen myöntäneet täällä koko ikänsä asuneetkin mutta niin on kyllä kaikki muutkin maaseutukeskukset.
        Ja mitä noihin piireihin tulee niin...siis mihin piireihin. kyllä täällä hieman vaikeeta on paikallisiin tutustua mutta ihan jees ovat kun oppii tuntemaan.

• Hämeenlinnalainen
        rehupuntti oon kirjoitti:

hieman sisäänpäin lämpeävä tää kaupunki. On sen myöntäneet täällä koko ikänsä asuneetkin mutta niin on kyllä kaikki muutkin maaseutukeskukset.
        Ja mitä noihin piireihin tulee niin...siis mihin piireihin. kyllä täällä hieman vaikeeta on paikallisiin tutustua mutta ihan jees ovat kun oppii tuntemaan.

Maaseutukeskus? Yrität provoilla semantiikan avulla, taidat olla niitä stadilaisia jotka asuivat vielä viime vuonna Pelkosenniemellä . . .

Hämeenlinna on Suomen vanhin sisämaakaupunki, Vanain kaupunki oli itse asiassa Suomen vanhin kaupunki. Eli täällä on ollut urbaania asutusta jo kauan ennen kuin missään muualla Suomessa. Tänä päivänä Hämeenlinna on teollisuustaajamien ympäröimä Etelä-Suomen läänin pääkaupunki.

• rehupuntti oon
        Hämeenlinnalainen kirjoitti:

Maaseutukeskus? Yrität provoilla semantiikan avulla, taidat olla niitä stadilaisia jotka asuivat vielä viime vuonna Pelkosenniemellä . . .

Hämeenlinna on Suomen vanhin sisämaakaupunki, Vanain kaupunki oli itse asiassa Suomen vanhin kaupunki. Eli täällä on ollut urbaania asutusta jo kauan ennen kuin missään muualla Suomessa. Tänä päivänä Hämeenlinna on teollisuustaajamien ympäröimä Etelä-Suomen läänin pääkaupunki.

öö mitä toi semantiikka on?

kyl oon aito rehupuntti ja ehkä sä voisit ajaa tosta torilta pari kilsaa johonkin suuntaa ja katella ympärillesi. mitä näkyy??? tämä ei siis ole maaseutukeskus??? mitä kärsiikö itsetuntosi jos joku sanoo jotain hämeenlinnasta. olet varmaa asunu täällä koko ikäsi ja tulet asumaan loputkin siitä mutta koita kestää.

• Hämeenlinnalainen
        rehupuntti oon kirjoitti:

öö mitä toi semantiikka on?

kyl oon aito rehupuntti ja ehkä sä voisit ajaa tosta torilta pari kilsaa johonkin suuntaa ja katella ympärillesi. mitä näkyy??? tämä ei siis ole maaseutukeskus??? mitä kärsiikö itsetuntosi jos joku sanoo jotain hämeenlinnasta. olet varmaa asunu täällä koko ikäsi ja tulet asumaan loputkin siitä mutta koita kestää.

En ole asunut Hämeenlinnassa koko ikääni, olen muuttanut Suomeenkin vasta koulua aloitellessani 7 vuotiaana, enkä kouluaikoinakaan asunut Hämeenlinnan lähiseuduillakaan.

Nyt kuitenkin olen asunut täällä jo vuosia ja huomannut seuraavaa ihmisistä, joille Hämeenlinna ei syystä tai toisesta muka kelpaa tai jotka suhtautuvat Hämeenlinnaan vähättelevästi:

1. He ovat itse asiassa niitä kakaroita, jotka todellakin ovat asuneet täällä koko ikänsä, eivätkä ymmärrä sitä, että tietyt asiat ja ongelmat eivät kulminoidu Hämeenlinnaan vaan tulevat vastaan kaikilla paikkakunnilla kunhan viettää niissä tarpeeksi aikaa. Nämä ovat niitä "Suomen suurin valaistu hautausmaa" itkijöitä. "Voi vidu, täällä ei oo mitään tekemistä..." yms. jutut ovat juuri tämän porukan keksintöä. Kaikissa muissa kaupungeissa tuntuu olevan kaikkea kivaa kiinnostavaa ja hyviä baareja ja "vitun hyvännäkösii muijii" / "söpöjä jätkii" paljon enemmän kuin vanhassa kotokaupungissa. Paljon uutta ja jännittävää siis. Totta kai se siltä tuntuu kun se on itselle ennenkokematonta. Aivan samoin tunsin nuorena Helsinkiläisenä kollina, kun käytiin lukioaikoina Hämeenlinnassa katsomassa näitä vitun hyvännäkösiä hämäläiskissoja, omassa stadissa kun "kaikki pyöri aina samaa ympyrää ja muijat oli ihan vitun koppavia". Omat ympyrät on aina pienet, asut missä vaan. Kun ikihämeenlinnalainen käy vaikka Riihimäellä, niin seuraavana viikonloppuna se Metrossa hehkuttaa miten erilainen fiilis Riksussa on verrattuna tähän paskakaupunkiin. "Ja sit sielt pääsee vielä ärräjunalla Stadii ihan älyttömän nopeesti!"

2. He ovat tänne muuttaneita ammattisurkeakouluopiskelijoita ja vielä siitä kaikkein luuserimmasta päästä. Kaupunki on tuntunut ihan kivalta ja on luultu, ettei nörttiys ehkä seuraisi kotoa tänne asti. No täällä eivät asiat sitten kuitenkaan olekaan menneet ihan putkeen, täälläkään ne kaikkein cooleimmat ihmiset eivät otakaan luusereita avosylin vastaan omiin porukoihinsa. Siitä syntyykin sitten itku, kun kaupunki on niin sisäänpäinlämpenevä; "Ei ne vittu uskonukka, että mä oon oikeesti kova jätkä / megababe!". Sisäänpäinlämpenevä Hämeenlinna tosin eittämättä onkin, mutta se on enemmän vahvuus kuin heikkous. Oikeat ihmiset ja hyvät tyypit kyllä löytävät täältä porukat, monet terveellä itsetunnolla varustetut vieraspaikkakuntalaiset opikelijat, jotka esiintyvät avoimesti omina itsenään suorastaan rakastuvat kaupunkiin ja sen ihmisiin. Ja kaupunki ihmisineen rakastuu heihin. Feikit menevät täällä läpi heikommin kuin muualla.

3. He ovat "melkein hämeenlinnalaisia" eli from; Janakkala, Hauho, Lammi, Kalvola tai Hattula. Heidän alemmuuskompleksinsa on niin syvä, että he mieluummin samaistuvat stadilaisiin ja manselaisiin, koska: "Hämeenlinna on kuitenkin vaan yks tuppukylä, älkää ny luuko siellä hei mitään! Isona mä muutan kyllä Helsinkiin!"

Summa summarum: luuserit purkavat omat luuseripaineensa yrittämällä tehdä niistä kaupunkikohtaisia vaikka todellisuudessa ne eivät ole heijastumia miljööstä vaan omasta persoonasta. Meillä muilla menee täällä ihan kivasti!

• Tabula Rasa

Harmi että HIFK voitti HPKn, kauden viimeisessä pelissä.

No aina on ensi kausi, ja siihen lähdetään tabula rasa tilanteesta.

Toivottavasti HPK saa pidettyä runkopelaajat, ja siten on aktiivinen siirto markkinoilla.

• no daa.

no mitäs tyhmänä muutit tänne.

• HenkisestiStadilaine

Onhan tää olevinaan etelä Suomen pääkaupunki ja kaikkee ostaria ja muuta rakennetaan, mutta ei se fakta muutu että jos pitää isoista kaupungeista niin täällä masentuu. Itestä tuntuu että tuhlaan elämääni täällä, muutan heti kuin mahdollista. Helsinki ja Tampere on ne Suomen ainoot hyvät mestat, Turku ihan jees ja Oulus sun muissa en oo käyny. 2/5 kaupunki.

• Persuttaja

Hämeen Linna Perus Suoma Laisille ja takaisin 1980-luvulle

• kissani budjetoi par

Vaikka persut saisi päättää kaikista hämptonin asioista, ei täällä ainakaan huonommin menisi.
      He eivät keksisi kaiffareita kenen kanssa varastettaisiin veroeukut, osan tietty ohjaisivat itselleen. Olisi siinä kokkelipäät-demarityöväkineen ihmeissään=emmekö saa enään kusettaa äänestäjiä...
      Stadissa näkee näitä maalaisia jotka haukkuvat hämtown...itse kyllä ovat jostain ylhältä ja suuttuessaa pamlaa" mittee sie höpäjäät-melkoisia jäkhän uunoja.
      Friidut harvoin arvostelee kylää, samanlainen paikka kun muutkin suomessa. Lähellä kaikkea-päättäjät koplaa-se on ikävä piirre ja stadiin tullut pari hyvää ja muutama paska kevatsi

• Luottamuspula

Ainakaan ei helpota asiaa kun juuri kukaan ei halua keskustella mistään asiallisesti ja ystävällisesti. Toisin sanoen demarit ovat murskanneet ylimitoitetulla toiminnallaan luottamuksen ihmisiin ja yhteiskuntaan. Se mitä on saatu kelpaa ja riittää heille.

Kovin moni ei halua ryhtyä suunnittelemaan tai toteuttamaan mitään kansalaislähtöisesti tai omilla resursseillaan, jos arvelee joutuvansa sabotaasin kohteeksi. Niinpä ainoaksi vaihtoehdoksi on jäänyt toisten taskuilla touhottaminen.

Neuvostoliiton romahduksesta on kulunut yli 20 vuotta, eikä luottamus yhteiskuntaan sielläkään ole palautunut.

• Kaupunkiuutisen luki

Eheytyminen voisi alkaa vaikka siten, että demarit ja vapaamuurarit palauttavat rahamme. Ja lopettavat yksituumaisesti harjoitetun vilppipelin. Kaikki veroprosentit voidaan palauttaa entiselleen tai alemmas, ja peruspalveluiden taso säilyttää kun suur-syömärit on saatu sivuun.

Rahat takasin. Tänään. Ei 2039.

• Tuleva Tehtaanomista

Ei anna kovin luotettavaa kuvaa vapaamuurareiden toiminnasta, jos yhdelle heistä ehdotan tehtaan perustamista. Ja sitten nimetön vihjailija kertoo asiasta keskustelupalstalla.

• alkujaan hml

Kuuleppa aloittaja. Tule asumaan vähäksi aikaa tänne pohjois-karjalaan niin hetken päästä hnl tuntuu lontoolta, että tervetuloa.

• ex hml

Joensuussa vasta sisäänpäinkääntynyttä juroa porukkaa on. :D haluun takasi hämeenlinnaan, huomattavasti parempi meno, Tamereellaki on aika tylyä porukkaa.

• ikävä

Moi vaan ex hml. Mehän melkein naapureita :) Minä 100km joensuusta viistosti itäänpäin ja tämä on sellainen tuppukylä, ettei tosi. Olisi niin hinku vielä joskus Hämeenlinnaan takasin. Turhaan aloittaja haukut sitä kaupunkia. Minä tyhmä sieltä lähdin ja olen katunut katkerasti. Ihana kuitenkin on käydä siellä morjenstaa vanhoja kavereita.

• Banjonsoittaja

Hämeenlinnalaiset eivät pärjää muualla koska eivät tunne siellä ketään. Siksi suuri osa muualle muuttaneista palaa tänne takaisin. Perusteena juurikin aina se, että on mukavaa kun jokainen vastaantulija on tuttu. Oudoille kun on niin vaikea puhua.

• 67 636 asukasta

Melko paljon tuttuja mulla .
        En oo aiemmin huamannukkaa!

• No mä kyllä tutusun nopeesti, mutta ainakaan karjalassa ei osata ottaa porukkaa vastaan.. ainakaan täällä opiskelijakaupungissa. juostaan karkuun heti ku koitan jotain jutella. kieroon katsovat. :( ikävä hämeenlinnaan.

• Liika on liikaa

Täällä on aivan turhan paljon demaria. Ei muuta pahaa sanottavaa. Umpikierot demarit vaihtaisi meidät heti sataan tuhanteen Sudanilaiseen.

Ellei me vaihdeta niitä ensin.

• siksak1

Pysykää perkele poissa täältä!!

• sdgfsgasg

Minä muutin pois jo vuonna 2002 ja takasin en ole sinne tulossa. Välillä kyllä käyn siellä mutta totuus on että aina tulee sellainen tunne että pois on päästävä.
      Terveisiä vaan täältä Hampurista Saksasta.

• Anonyymi

Löikö joku sulta hampaat sisään, ajoi maitohaivenet pois ja lähdit keinovxtuksi Reeperbahnille?

• Anonyymi

Hml on perusjunttien kaupunki. Tampere on jo suurempi siellä noita juntteja ei huomaa.
      Täällä saa parkkeerata jalkakäytävälle Hpk;n pelien aikana. Poliisi ei puutu vuosikausia jatkuneeseen ongelmaan.

Koirat saa olla irti ja niitä uitetaan yleisillä uimarannoilla. Poliisi ei puutu ei myöskään terveysviranomaiset.
      Muutama koira on talvenaikana tullut pahoin raadelluksi.

Nämä koiranuittajat on näitä perusjuntteja. Ei voi kauhalla vaatia jos lusikalla on annettu.

• Anonyymi

Eino Leinokin sen jo tiesi. Onnellinen on se ken #Hämptonista pois ehti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2274
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      1098
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      992
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      893
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      883
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      126
      863
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      783
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      773
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      759
    Aihe