Heips!
Nyt tarvittaisiin mielipiteitä. Kyselin aikaisemmin Tarmo-nimestä, mutta se on teilattu monelta taholta (kyselin ystäväpiireissäkin ja olivat kovin hämmästyneitä!) joten muita vaihtoehtoja pitäisi löytää.
Siis: mitä mieltä esimerkiksi näistä nimistä:
Toivo
Teemu (mies ei tykkää)
Tommi (ei pidä ukko tästäkään)
Touko
Muita ehdotuksia? Ehdoton ei ovat Tomi, Timo ja Tero (tylsiä) sekä uudisväännökset näistä. Tuomas ja Tuomo ovat jo "varattuja" ja toiseksi nimeksi voisi tulla Tapani tai Erik Tapani.
T-alkuiset pojan nimet
19
3033
Vastaukset
- nuori äiti
Miten olisi tuomo?Tai Tapio?
- -my-
ovat hyviä vaihtoehtoja.
- -n-
Tuukka Tapani? Myös Taneli ja Topi kuulostavat kivoilta, mutta niihin ei oikein tuo Tapani rimmaa, joten jokin muu toinen nimi pitäisi ehkä keksiä. Jos yhdysnimi tulee kyseeseen, niin entäpä Tatu-Matti Tapani?
Omista ehdotuksistasi Touko Tapani olisi ihan ok, Toivo Tapanista puolestaan en pidä. Teemu ja Tommi eivät liene tule kyseeseen, jos miehesi ei niistä kerran pidä. Mielestäni Tarmo olisi kiva nimi pojalle - ihmettelenkin miksi annatte ystävien/tuttavien mielipiteiden vaikuttaa, jos nimi teitä itseänne miellyttää?!- Aurora
Saattaapi olla että pojasta (jos sellainen joskus saadaan, hän on vielä pilke isän silmäkulmassa!) tulee Tarmo kuitenkin. Nimi keksittiin ihan vitsinä mutta jotenkin työnimiksi ovat jääneet Taimi ja Tarmo.
Täytyisi nyt löytää edes JOKU joka pitäisi näistä nimistä, pelkään ettemme tajua mitä teemme ja lapsi saakin kamalan nimen! =D Ihan huvikseni pohdiskelin muita t-alkuisia. Tapanikaan ei ole varma toinen nimi.
Toinen ongelma on se että lapsi todennäköisesti tulee käymään ruotsinkielistä koulua vaikka nimestä tulee ihan suomenkielinen. Siksi esimerkiksi Tommi (Tommy) olisi suht neutraali verrattuna Tarmoon tai Toivoon.
Kiitos myös muista ehdotuksista!
- annakka
tuo tapani toisena nimenä on aika rajoittava. olisin ehdottanut tapiota, mutta tapio tapani on yhtä tyhmän kuuloinen kuin tapio erik tapani. (erkki siihen väliin sopisi)
tanelikin olisi sievä t-nimi, mutta ei käy tapanin eikä erik tapanin kanssa.
topias erik tapani voisi sopia yhteen, ainoa jonka keksin.
tuleeko tapani ja erik suvusta vai voiko niitä muuttaa?- Aurora
Tosiaan, nuo nimet eivät ole varmoja toiseksi ja kolmanneksi nimeksi, ehdotus vaan. Molemmat tulevat suvusta, erityisesti Erik on minulle rakas nimi isoisäni mukaan.
- Tuula
Miksi poikasi nimi tarvitsisi olla noin synkkä. Tässä muutama:
TOPIAS
TINO
TIKNO
THEODOR- Aurora
Miten niin synkkä?
Ehdotuksista: Tom on myös varattu, on entisen poikaystävän nimi... =/ Eli ei oikein sopiva, heh!
Taavi on kyllä ihan kiva, samoin Topi (mies saattaisi pitää Sorsakoski-viittauksesta! =D ). Tanelista tulee mielessäni Kaneli ja Tuukasta Toukka, ei auta mikään...!
Anteeksi nyt, mutta TIKNO? Sehän on vielä oudompi kuin Tarmo! =D Tekno-Tikno, hih!
- Nia
kyllä ihana nimi! Suht harvinainen ja tuo mieleen kesän:) Myös Tuukka olisi kiva.
Muita hyviä t-nimiä on mm. Taavi, Teijo, Turkka, Tuure.. Tom olisi hyvä kun lapsi on menossa ruotsinkieliseen kouluun. Se on myös helppo lausua suomalaisenkin.- Krista
Jos lapsi on menossa ruotsinkieliseen kouluun, niin silloin ei kannata laittaa nimeä, jossa on kaksi vokaalia (esim. Tuukka, Taavi, Tuure) eikä mitään Toukoja, Tarmoja, Teijoja ja muita KAMALIA nimiä!
Tom, Titus, Teo, Theo, Tino, Tomas, Toni ja Tobias ovat varteenotettavia vaihtoehtoja. - Nia
Krista kirjoitti:
Jos lapsi on menossa ruotsinkieliseen kouluun, niin silloin ei kannata laittaa nimeä, jossa on kaksi vokaalia (esim. Tuukka, Taavi, Tuure) eikä mitään Toukoja, Tarmoja, Teijoja ja muita KAMALIA nimiä!
Tom, Titus, Teo, Theo, Tino, Tomas, Toni ja Tobias ovat varteenotettavia vaihtoehtoja.Eiköhän se ole ihan makuasia, mikä on kamala ja mikä ei.. Tuskin kannattaa antaa lapselle ruotsalaisittain helppoa nimeä vain sen takia, että lapsi on menossa ruotsinkieliseen kouluun, jos itse on suomalainen(?)
Kyllä se nimi siellä koulussa tutuksi tulee, ei opettajat ja luokkakaverit niin usein vaihdu!
Ehdotin Tomia sen takia, että se on helppo sekä suomalaisille että ruotsalaisille, jos niin haluaa. Toisin kuin Tobias tai Theo.
Ei ruotsalaisille tarvitse kaikkea niin helpoksi tehdä.. - Krista
Nia kirjoitti:
Eiköhän se ole ihan makuasia, mikä on kamala ja mikä ei.. Tuskin kannattaa antaa lapselle ruotsalaisittain helppoa nimeä vain sen takia, että lapsi on menossa ruotsinkieliseen kouluun, jos itse on suomalainen(?)
Kyllä se nimi siellä koulussa tutuksi tulee, ei opettajat ja luokkakaverit niin usein vaihdu!
Ehdotin Tomia sen takia, että se on helppo sekä suomalaisille että ruotsalaisille, jos niin haluaa. Toisin kuin Tobias tai Theo.
Ei ruotsalaisille tarvitse kaikkea niin helpoksi tehdä.."Ei ruotsalaisille tarvitse kaikkea niin helpoksi tehdä.."
Jos se lapsi menee ruotsinKIELISEEN kouluun, niin siellä on hyvin vähän ruotsalaisia. Oppilaat ovat suomenruotsalaisia, eli suomalaisia koululaisia, joilla on ruotsi äidinkielenään. Sanoit, että ruotsalaisille ei tarvi kaikkea tehä helpoksi. Ja suomalaisillekkö tarvii?
Mua ottaa aivoon se, että suomenruotsalaisia sanotaan ruotsalaisiksi koska he eivät sitä ole! Ja suomenruotsalainen ei todellakaan ota sitä kohteliaisuutena!! - Aurora
Krista kirjoitti:
"Ei ruotsalaisille tarvitse kaikkea niin helpoksi tehdä.."
Jos se lapsi menee ruotsinKIELISEEN kouluun, niin siellä on hyvin vähän ruotsalaisia. Oppilaat ovat suomenruotsalaisia, eli suomalaisia koululaisia, joilla on ruotsi äidinkielenään. Sanoit, että ruotsalaisille ei tarvi kaikkea tehä helpoksi. Ja suomalaisillekkö tarvii?
Mua ottaa aivoon se, että suomenruotsalaisia sanotaan ruotsalaisiksi koska he eivät sitä ole! Ja suomenruotsalainen ei todellakaan ota sitä kohteliaisuutena!!Tässäpä selvennystä:
olen siis itse kaksikielinen, avomieheni on suomenkielinen ja saan hänen (suomenkielisen) sukunimen kun menemme naimisiin. Siispä lapsillemme (?) tulee suomenkielinen sukunimi.
Lapset tulevat olemaan kaksikielisiä, ja haluamme heidät ruotsinkieliseen kouluun. Suomen he oppivat kuitenkin, mutta pelkään heidän kadottavan ruotsin. Sinänsä suomenkielisellä nimellä varustettu suomenruotsalainen ei ole mikään kummajainen, mutta neutraalikin nimi olisi kiva. Että näin meillä.
Edelleen Tom ei oikein käy (ex-poikaystävä...) ja Tuomas on jo lähisukulaisen nimi. Teo on ihan jännä, voisi olla lyhenne Teodorista... Täytyypi miettiä. Kiitos kaikille ehdotuksista!
- melli
Tarmo on mun mielestä aivan loistava nimi pojalle! Antakaa ehdottomasti se, jos itse siitä pidätte :)
Muita nimiä voisi olla (en ole varma onko jo ehdotettu, en ole jaksanut lukea kaikkia viestejä läpi) Terho, Terjo, Terno, Totte, Totti... Miellyttääkö niistä mikään? - mamma
Terho on kiva nimi.
Entäpä Tiitus, Teo, Tyko, Tino, Tommo, Tomas,
Tor, Teodor, Turkka, Torsti, Topi, Teppo. - Vaisnava
Tiedän erään Taurin. Miten olisi?
- kukaan
ehdottanut vielä Turoa? Ihana nimi =)
- mmm
Tai Timm taitaa olla vielä ehdottamatta. Oma suosikkini on Totte,olen tavannut kaksi suomenruotsalaista Tottea, Totti on suomalaisempi versio.
- Manna
Tässä muutamia ehdotuksia :P Tami,Taavi,Timi,Taneli tai Tanel,Taatto,Terho,Tene,Toby,Tobias,Teo?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko1952777Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-83052735Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy472371Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1621445Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har171152Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään481126- 57822
Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!
Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j12813- 55722
- 19719