muita "isopäisiä" yksivuotiaita... meillä tyttö on kyllä pitkäkin 79cm ja pää oli 49cm... eivät neuvolassa mitään sanoneet, mutta itse olen miettinyt kun ns. yksivuotiaan lakit ei päähän mahdu...
1-vuotiaan pään koko
3
4567
Vastaukset
- 4:n äiti
Joa lapsen pituuskasvu menee yläkäyrillä, on ihan normaalia, että myös päänympärys kasvaa yläkäyrillä. Meidän pojalla oli 1 vuotiaana päänympärys 50 cm. Nyt 3 vuotiaana se on jo 55 cm. Pituuskasvi menee keskikäyrillä. Lääkäri sanoi, että isopäisyys voi olla joko vika tai ominaisuus. Jos jommalla kummalla vanhemmalla on iso pää, on hyvä syy olettaa, että lapsen iso pää on peritty ominaisuus. Jos taas molemmat vanhemmat ovat pienipäisiä, ja lapsella on iso pää, on syytä tutkia, mistä isopäisyys johtuu. Tuo hattuongelma on tuttu. Tytöillä on 1 vuotiaana pään ympärys ollut 47-48 cm. Lasten mallistosta ei enää juurikaan löydy sopivia lakkeja kun ovat koulun aloittaneet. Ja tämä kuopus on kaiken huippu. Ei löydy 3 vuotiaalle lasten mallistosta lakkia. Hänelle piti olla jo 2 vuotiaana Kimperin pipoista "aikuisten" koko, eli XL. Sain juuri vinkin, mistä saa kivoja, lapsille sopivia talvilakkeja isopäisemmillekin: http://www.tinttu.com/verkkokauppa/
- paljon viisautta;)
Heh, meidän poika oli 1-vuotisneuvolassa 75cm pitkä ja pään ympärys oli 49,4cm. Mä pidän tätä ihan normaalina, sillä sekä isänsä että minä ollaan niin isopäisiä, että enemmän pistäisi ihmetyttämään, jos poika olisi pieni päinen. Kyllähän nyt pipoja aina löytää mutta ahtaat pääntiet joissakin paidoissa käy ärsyttämään.
- poju 1v
Pojulla myös mitattiin tasan 49cm pää 1v- neuvolassa. En edes ajatellut että olisi muka jotenkin iso:D Lapset erilaisia. Poikamme oli 82cm pitkä ja pää ei minusta näytä yhtään liian isolta. Ole huoleti, ei meidänkään poikamme mahdu "yksivuotiaiden" vaatteisiin, eikä ole yhtään epänormaali:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474055- 1314011
- 693793
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262968Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72567Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332379- 282252
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501849