Muistatteko rotta- 10 markan seteliä?

Jossa oli Paasikiven kuva

Meidän ikäryhmässämme on niitä, jotka taittoivat 10 mk:n setelin niin, että Paasikiven korvasta sai rotan näköoisen otuksen. Olisi pitänyt säästää se seteli näytettäväksi jälkipolville. Sitä seteliä taitettiin aina jossain baarissa ajan kuluksi.

6

1482

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korpiainen

Muistampa hyvinkin ja isojen poikien saunaillassa taiteltiin siitä minimekko jonka helmaa hivuttamallaylös tuli näkyviin se mikä sai heikommat punastumaan.

• torivahti*

..mutta he suuttuivat. Heillähän oli setelissään Pyhän Leninin kuva. ihan yhtä nätit töröhuulet kuin juho-Kustullakin.

• me ,

muistetaan, nuo asiat ovat kuin "taulu seinällä"

• seteli

...vissiin on paljon esitelty, kun on raihnasessa kunnossa. Vuosiluku on siin, 1963.

• Sain esikoistyttäreltä 50-vuotispäivänä lasilla pinnoitetun taulun. Siinä on kaksi viidenkympin seteliä, Alvar Aalto etupuolella ja toisessa seteli takaa, kuvattuna Finlandiatalon silhuetti. Alle hän oli laittanut toisen, pienemmän "taulun", langoilla riippumaan ja siihen pienen kuusiokoloavaimen samanlaiseen pohjalevyyn, kuin ylemmän taulun tausta oli. Siinä on teksti: " Hätätapauksen sattuessa riko lasi!" En ole vielä raaskinnut rikkoa lasia ja tuossa se on edessäni lahjaseinäkellon vieressä. Samana vuonna markka muuttui parin kuukauden päästä euroksi, joten siinä se nyt on muistona menneiltä ajoilta.

• Anonyymi

No niin tehtiin ja nykynuoriso luulee että puhumme paslaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      160
      1532
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      137
      1206
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      216
      879
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      65
      801
    5. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      63
      717
    6. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      46
      695
    7. 52
      690
    8. 76
      586
    9. Annan aikaa jos sitä vielä tarvit

mutta loputonta odottamista en kestä. Naiselle
      Ikävä
      52
      582
    10. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      568
    Aihe