Mikä näistä kolmesta

on paras?

Olen aikoinaan opiskellut noin vuoden verran valokuvausta ja kamerana oli silloin järjestelmä Minolta. Nyt olen monien vuosien jälkeen ruvennut taas valokuvaamaan mutta olen digijärjestelmäkamera maailmassa kieltämättä aika hukassa... :( Joten periaattessa olen aloittelija unohtuneella kokemuksella. ;) Olen miettinyt Sonya ja myyjä kaupitteli ahkerasti alfa 200, täällä sen sijaan puhutaan paljon alfa 300 ja 350 :sistä, mikä näistä on paras ja millaista objektiivia kannattaa näille metsästää?? Myyjän näyttämässä tulisi mukaan 18-70 & 75-300 (vastaa pakettia: http://www.pixmania.com/fi/fi/1777491/packpromo/sony/alpha-dslr-a200-objektiiv.html ), ilmeisesti kameran "omat" objektiivit. Mulle riittäisi yli 200mm obj. Hinta saisi kokonaisuudessaan mielellään jäädä alle 700€. Mielipiteitä?

6

1030

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wewwerwerök

      A-200 ja A-300 ainoa ero on A-300 -mallin LiveView ja sen takia huonompi etsin. A-300 ja A-350 -mallien käytännön ero on A-350 suurempi pikselimäärä. Jos et tarvitse livenäyttöä osta ihmeessä A-200! Se on halvin noista, siinä on paras etsin ja kaikki muut toiminnot ovat samat. Jos tarvitset livenäyttöä, niin osta A-300. Osta A-350 vain jos tiedät tarvitsevasi välttämättä suurempaa resoluutiomäärää (joka tarkoittaa vain aivan hitusen parempia kuvia harvoissa olosuhteissa - jos niissäkään). Tuossa Pixmanian linkissä oli Sigman 70-300 -objektiivi. Mielestäni saat samalla hinnalla enemmän, jos ostat kameran pelkällä Sonyn 18-70 -lasilla ja metsästät esimerkiksi huuto.netistä jonkin Minoltan telezoomin. Itselläni tuo kyseinen Sigma kesti ensin kaksi päivää ennen hajoamista ja takuuvaihdon jälkeen pari viikkoa ennen toista hajoamista :) Kolmas putki on kestänyt kun olen tiennyt mitä varoa, mutta nyt se onkin sitten unohtuneena kaapin perällä huonon kuvanlaatunsa takia... Jos objektiivi onkin tuo Sonyn 75-300, niin sitten jos suosittelen ostoa jos paketin hinta on passeli (A-200 18-70 = noin 400 €, 75-300 = noin 250 € eli 650 tuntuis suunnilleen hyvältä hinnalta). Halpiszoomihan sekin on, mutta se on vähän kestävämpi ja kuvanlaatukin on vähän parempi.

      • parempiko?

        Kyllä A-200 sitten riittää minulle hyvin. Noista objektiiveistä vielä sen verran, että nyt kun olen lukenut täällä vähän enemmän mielipiteitä ja kokemuksia muilta, niin Tamronit vaikuttaisi olevan kovassa huudossa. Löysin tällaisen yhdistelmän jossa toi A-200 myydään yhdessä Tamron AF Di II 18-200mm 3,5-6,3 objektiivin kanssa hintaan 595€; http://www.superkuva.fi/sony_alpha_200___tamron_18_200mm_kit_pr_648DSLRA200.html Onko tämä yhdistelmä järkevämpi valinta kuin toi "perus kitti"? Olisiko tämä objektiivi laadukaampi? Onko hinta asiallinen?


      • Kuvaaja 60v
        parempiko? kirjoitti:

        Kyllä A-200 sitten riittää minulle hyvin. Noista objektiiveistä vielä sen verran, että nyt kun olen lukenut täällä vähän enemmän mielipiteitä ja kokemuksia muilta, niin Tamronit vaikuttaisi olevan kovassa huudossa. Löysin tällaisen yhdistelmän jossa toi A-200 myydään yhdessä Tamron AF Di II 18-200mm 3,5-6,3 objektiivin kanssa hintaan 595€; http://www.superkuva.fi/sony_alpha_200___tamron_18_200mm_kit_pr_648DSLRA200.html Onko tämä yhdistelmä järkevämpi valinta kuin toi "perus kitti"? Olisiko tämä objektiivi laadukaampi? Onko hinta asiallinen?

        mutta hinta täysin posketon. Järkevin valinta, paras laadultaan ja ennen kaikkea jälkimarkkinointiarvoltaan sekä käyttöarvoltaan on hankkia Sonyn tuplakitti: Alpha 200 DT 18-70mm 75-300mm Hinnaltaan tämä tuplakitti on halvempi kuin ko. piraattituotteet.


      • Arttu vaan
        Kuvaaja 60v kirjoitti:

        mutta hinta täysin posketon. Järkevin valinta, paras laadultaan ja ennen kaikkea jälkimarkkinointiarvoltaan sekä käyttöarvoltaan on hankkia Sonyn tuplakitti: Alpha 200 DT 18-70mm 75-300mm Hinnaltaan tämä tuplakitti on halvempi kuin ko. piraattituotteet.

        Minulla on Sony A350, 18-70mm ja 75-300mm ja olen erittäin tyytyväinen (kun ottaa hinnat huomioon) molempien objektiivien piirtokykyyn. Tämä telepään laajennus on erittäin merkittävä 200mm->300mm, ja kun katsoo testejä niin 75-300mm piirtää melko tarkasti vielä 200mm:senä himmennettynä, kun taas Tamron on jo heikko. Varoitus: Sigman halpiksia tulee välttää, kun käyttää Alphoja, koska Alphan moottori pyörii niin lujaa, että Sigman AF-muovirattaat eivät kestä sitä - KOKEMUSTA on. Tamronista ei minulla ole kokemusta, mutta en ole netissäkään nähnyt siitä mitään ratasvalituksia.


      • Arttu vaan kirjoitti:

        Minulla on Sony A350, 18-70mm ja 75-300mm ja olen erittäin tyytyväinen (kun ottaa hinnat huomioon) molempien objektiivien piirtokykyyn. Tämä telepään laajennus on erittäin merkittävä 200mm->300mm, ja kun katsoo testejä niin 75-300mm piirtää melko tarkasti vielä 200mm:senä himmennettynä, kun taas Tamron on jo heikko. Varoitus: Sigman halpiksia tulee välttää, kun käyttää Alphoja, koska Alphan moottori pyörii niin lujaa, että Sigman AF-muovirattaat eivät kestä sitä - KOKEMUSTA on. Tamronista ei minulla ole kokemusta, mutta en ole netissäkään nähnyt siitä mitään ratasvalituksia.

        Itsekin olen "astellut" a300 suulla 18 - 70 ja 75 - 300 putkien kanssa ja diittävä on laatu ollut kerta en ole a) lehtikuvaaja b) studiokuvaaja c) fanaattinen luontokuvaaja Kuvaan toki paljon lintuja ja kaikenlaisia tilaisuuksia. Sonyn omat "kit" putket ovat piirroltaan riittävän hyviä ja kuitenkin kohtuuhintaisia. PS. Jos väkijoukossa pitää kuvata niin suorakatselu on poikaa. Kannattaa ostaa nopea muistikortti niin sarjakuvaus ei töki. Nämä koneet raksuttaa pitkää sarjaa jos muistikortti jaksaa kirjoittaa riittävän nopeasti... Ennen ostopäätöksiä kannattaa mennä kirjastoon ja etsiä esim. Tietokonelehden ja TM:n kameratestit niin niissä kerrotaan kameroiden toimimisesta enemmän...


      • Löytyy
        German_shepherd kirjoitti:

        Itsekin olen "astellut" a300 suulla 18 - 70 ja 75 - 300 putkien kanssa ja diittävä on laatu ollut kerta en ole a) lehtikuvaaja b) studiokuvaaja c) fanaattinen luontokuvaaja Kuvaan toki paljon lintuja ja kaikenlaisia tilaisuuksia. Sonyn omat "kit" putket ovat piirroltaan riittävän hyviä ja kuitenkin kohtuuhintaisia. PS. Jos väkijoukossa pitää kuvata niin suorakatselu on poikaa. Kannattaa ostaa nopea muistikortti niin sarjakuvaus ei töki. Nämä koneet raksuttaa pitkää sarjaa jos muistikortti jaksaa kirjoittaa riittävän nopeasti... Ennen ostopäätöksiä kannattaa mennä kirjastoon ja etsiä esim. Tietokonelehden ja TM:n kameratestit niin niissä kerrotaan kameroiden toimimisesta enemmän...

        A200 kit 70-300mm Tamron 50/1.4. Käyttö on harrastelua mutta kuitenkin pientä päivitystä jatkossa meinasin tehdä. Tamron 17-50/2.8 voisi harkita "normaaliksi" ja luonnossa liikkumiseen(elukat ym) Sigman 50-150/2.8. Kaikki ajallaan, miten raskii harrastukseen tuhlata. Kuullostaakohan tuo setti jo liian "Pro:lta " Laajakulmaakin tarvitsen ja uusi Sigma 10-20/3.5 kiinnostaa, nyt menee niin kalliiksi että pakko lopettaa. Tiliotteen katselu palauttaa maanpinnalle!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4698
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4223
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2795
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      213
      1835
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1367
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1243
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1222
    Aihe