Dobberi

*feverr

Nohniin, eli voin sitten jo kertoa että mitään saarnoja ei kiinnosta kuulla. Kertokaapa hyvät typistetyn dobberin omistajat näistä korvien teippauksesta :) Olisi kiva kuulla miten te "paketoitte" nämä, kuinka usein vaihdatte, kuinka monta välipäivää ynm? Kiitos tuhannesti jos joku jaksaa vastailla =)

9

592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tää on

      ...enkä saarnaa sen enempää.

      • *feverr

        Hanki elämä, onnea etsinnälle...


      • sähän
        *feverr kirjoitti:

        Hanki elämä, onnea etsinnälle...

        ...sait oikein mun itsetunnon kohoomaan ja itseluottamuksen kokoon. Nyt jatkan yritystä elämän uuteen askeleeseen.


    • kirjaudusisaan

      asialliset vastaukset tälllä palstalla ovat harvinaisia älä hermostu tai pahoita mieltäsi. Pöllöpäitä täällä riittänee. Kannattaa käyttää sitä toista dobermannifoorumia tai petsien dobermannipalstaa. Olisi kiva kuulla miten te "paketoitte" nämä * Kasvattajalta sain hyvät ohjeet joita noudatettiin. Tarvitsi teippiä, paperia, pumpulityynyjä ja tietenkin korvanpuhdistus ainetta. Korvat on puhdistettava aina ennen "sarvien" laittamista ja poistamisen jälkeen huolellisesti. Youtubesta löytää videoita miten korvien tukeminen/homma tehdään (hakusanaksi esimerkiksi englanninkieleksi-> typistetyt korvat) tai käy dobermannifoorumilla, siellä on paljon juttua aiheesta ihan suomeksi. =) kuinka usein vaihdatte * Päässä "sarvet" olivat noin 1-4pv putkeen. Kasvattaja sanoi että maksimissa niitä saa pitää viikon, minusta se oli hurjan pitkä aika. Ite vaihtelin useammin ja korvien annettiin tuulettua korkeintaan tunnin. Älä koskaan jätä "just typättyjä" korvia pitkäksi aikaa ilman tukea. Mitä paremmin hoidat homman sitä nopeammin pääset sarvista kokonaan eroon. Jotkut ovat päässeet jopa 4-5kk ikäsen kanssa, joillain taas mennyt jopa yli vuoden ikään. Lopuksi ne linkit http://www.kriegerhof-dobermanns.com/forum/index.php http://www.petsie.fi/community/dobermann/92/ http://www.sdy.fi/

      • että on...

        Suomen laissa kielletty tämmöinen venkoilu ja askartelu elävällä eläimellä. Mutta sehän ei näitä mestareita haittaa. Typistettyjä koiria ja myös bonzai-kissojahan teiltä löytyy?


      • bonsaikisut
        että on... kirjoitti:

        Suomen laissa kielletty tämmöinen venkoilu ja askartelu elävällä eläimellä. Mutta sehän ei näitä mestareita haittaa. Typistettyjä koiria ja myös bonzai-kissojahan teiltä löytyy?

        bonsaikissat eivät ole totta? Bonsai-kissa on alunperin vuonna 2000 www.BonsaiKitten.com-sivustolla esitelty (ilmeisesti opiskelijoiden käsialaa) huijaus. Toiseksi ovathan ihmiset myös jalostaneet ties minkälaisia mutanttikoiria, missä menee jalostamisen raja? koira ei kykene lisääntymään hengittämään kommunikoimaan tai edes syömään normaalisti. Lyhytkasvuisuutta, luustovikoja, epilepsiaa jne.


      • asian vierestä
        bonsaikisut kirjoitti:

        bonsaikissat eivät ole totta? Bonsai-kissa on alunperin vuonna 2000 www.BonsaiKitten.com-sivustolla esitelty (ilmeisesti opiskelijoiden käsialaa) huijaus. Toiseksi ovathan ihmiset myös jalostaneet ties minkälaisia mutanttikoiria, missä menee jalostamisen raja? koira ei kykene lisääntymään hengittämään kommunikoimaan tai edes syömään normaalisti. Lyhytkasvuisuutta, luustovikoja, epilepsiaa jne.

        eli itselläni on luomudobbereita. Mutta ihan hyvä pointti tuo, että miksi saa jalostaa hengitysvaikeuksia koiralle, ulospullahtavia silmiä jne? Olen sivusta seurannut erästä korvien teippaajaa ja täytyy sanoa, ettei minusta olisi siihen rumbaan.


      • *feverr

        Kiitos vastauksesta, kiva että sinunlaisiakin ihmisiä löytyy :) Hyvää kesää!


      • myös ehdottomasti
        *feverr kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta, kiva että sinunlaisiakin ihmisiä löytyy :) Hyvää kesää!

        katsomaan keskusteluja tuolta aiemman kirjoittajan laittamalta dobberifoorumilta. Siellä on oikein hyviä ohjeita. Myös tosiaan youtubessa on paljon yksityiskohtaisia videoita siitä, miten homma käytännössä menee. Dobermannifoorumilta kannattaa myös kysellä löytyykö kokeneita teippailijoita omalta alueelta, jotka voisivat tulla ihan kädestä pitäen näyttämään miten homma menee... se on varmin tapa saada korvat oikein.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe