HoChiMinh -> Hanoi

MTKK

Onko kukaan mennyt junalla tuota väliä? Montako päivää menee jos paahtaa suoraan ja mihin kannattaa jäädä matkan varrella? Kiitos etukäteen!

1

457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dePiili

      Lähemmäs kolmekymmentä tuntia menee nopeimmallakin yhteydellä, mutta tarkempaa tietoa saat tuolta: http://www.seat61.com/Vietnam.htm Jos tykkää maisemista kannattaa matkustaa Hue-Danang väli valoisaan aikaan, siinä rata menee rantajyrkänteen reunalla, edellä mainitulla sivulla on pieni videopätkäkin rataosuudesta. Hoi An on ehdoton suosikkini radan varrelta vaikka onkin hieman turisteinen (Itse asiassa se ei ole ihan radan varrella vaan joutuu jäämään Danangissa junasta ja menemään bussilla n.30km 15000vnd) Hoi An on kuitenkin sellainen rauhallinen pikkukaupunki ja lähellä olevat rannatkin ovat olleet kohtuullisen hiljaisia ainakin silloin kun minä olen käynyt siellä. Tosin China beachille, varsinkin Danangin puolelle, rakennetaan parhaillaan hirvittävästi resortteja joten tilanne tulee varmaan muuttumaan lähivuosina. Sitten on Hue, Vietnamin entinen pääkaupunki, jossa on kiinalaistyyppinen kielletty kaupunki, aika hulppeita keisareiden hautoja ja retkiä voi tehdä Vietnamin sodan kuuluisille paikoille kuten Hamburger Hillille. Ninh Binh on luonnonpaikoista pitäville pysähtymisen arvoinen paikka. Itselle se on tuttu kyllä vain kertomusten ja kuvien kautta, kun aina on jostain syystä paineltu ohi. Hanoin jälkeen jatkaisin matkaa vielä Sapaan ja/tai Halong-lahdelle. Jotkut varmaan suosivat Nha Trangia ja Phan Thietin aluetta. Itseä ne ei oikein kiinnosta, enkä usko, että siellä on mitään sellaista annettavaa mitä ei saisi muualta. Voin olla väärässäkin, mutta niin kauan kun matkailuaika on rajoitteinen, ohitan kyseiset paikat. Yks kohtuullisen hyvä vaihtoehto junamatkalle on kiertää Dalat-Pleiku-Kontum kaupunkien kautta Danangiin. Upeat maisemat, mutta matkustaminen saattaa olla hieman vaivalloista täyteen ahdatuissa pikkubusseissa varsinkin kun käsitykseni mukaan ei ole kovin harvinaista että joku antaa ylen matkan aikana. Da Latista saisi kyllä easyrider-moottoripyöräkyydinkin Danangiin, mutta hinnat ovat jotain 50 taalasta ylöpäin päivältä. Tosin istuminen tuntikausia moottoripyörän päällä ei sekään tee kovin kivaa pepulle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8443
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe