Nukkuminen auttaa msennukseen

yrjö holm

Kun on nukkunut muutaman tunnin, herää kuin uutena ihmisenä.

11

597

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sk49

      Jos paraneminen on noin helppoa kerro myös ohje ettei lainkaan sairastuisi

    • Kokenut.

      ..ei saa tai tule sitten millään pitkiin aikoihin niin taitaa johtaa masennukseen.

    • unettomuus liittyy vahvasti masennukseen. Se olisikin helppoa kuin heinänteko, jos muutaman tunnin uni jotain auttaisi masennukseen.

      • Ei voi yleistää

        Kun olen masentunut, mieleni tekee aina vaan nukkua: nukkua nukkumisen perään.... ja sehän vaan lisää masennusta. Joten liian heppoisen avun neuvoit masennukseen, ei auta takuuvarmasti kaikille masentuneille.


    • mie.

      miekin otan nukahtamislääkettä 2-3 kertaa viikossa, jota nukkuu varmasti riittävästi ja päivisin torkahdan tunniksi. lisäksi auttaa pahimpina aikoina, u pakottaa itsensä 15 min ulos. minulla on hyvin pientä masennusta, joka ilmenee ikävien asioiden siirtämisellä ja asioiden joita on vaikea päättää kuinka sen tekee. Syön herkästi silloin kun se on helpompaa kuin asioiden tekeminen.

    • et oikeasti

      ole ollut masentunut. Allapäin ehkä olet. Masennus on jotain aivan erilaista. Unettomuus siinä vaivaa ja pitkään. Nukuin neljä tuntia maks unilääkkeen kanssa. Makuutti kyllä päivällä, eikä mitään saanut tehtyä. Ruuan yritin laittaa perheelle. Kaupassa kävivät muut ja ulkoiluttivat koirat. Se oli totaalista eristymistä siihen asti, kun pakotin itseni ylös ja ulos. Hidas nousu alkoi, sitä kesti pari vuotta. Normaaleissa oloissa, kun pystyy nukkumaan, uni on lääke.

      • Olen usein törmännyt täällä masennusaiheisiin. Olen aina ollut kova tekemään työtä. Koti ja lapset ovat vaatineet oman annoksen työpäivän jälkeen. Erottuani elin kauan vain yritykselleni ja lapsilleni. Ei siinä kerennyt masentua ja uni tuli kun päänsä tyynyyn laittoi. Muistan kun ystävättäreni otti lapseni mukaansa eräänä viikonloppuna. Nukuin mökin vintillä sen viikonlopun. Olen aina ollut hyvä uninen se lienee riittävän liikunnan ja ulkoilun sekä sopivan puuhastelun yhteisvaikutus. Nyt varsinaisen työuran tehneenä aika käy välillä vähiksi vai voimatko lienevät hiipumassa, kun ei jaksa yö myöhään kyykkiä, mutta noin 8 -10 tunnin yöunia en toivo menettäväni. Nuorenpana oli kk-kiertoon liittyviä kiukunpuskia ja mökötyksiä, mutta masennusta en varsinaisesti potenut. Tottakai minulla on ollut huonoja päiviä ja pettymyksiä, mutta ne ovat olleet vain tilapäisiä ja taas elämä on maistunut. Oletko tiedostanut mistä masennuksesi johtui tai johtuu?


      • oletkaan. Juuri noin se on. Yön kun huonosti nukuttuaan herää uuteen aamuun, niin ei toivo muuta kuin että saisi mennä sänkyyn ja vetää peiton korville ja vain olla siellä. Pakolliset työt tulee juuri ja juuri tehtyä ja muut jää ajatteluasteelle. Vaikka hyvin tietää, että pitäisi tehdä sitä ja tätä mitään ei tapahdu, ei vaan tule tehtyä. Yksi työ jää kesken ja taas toinenkin - sitä se on. Väkisin saa itsensä johonkin lähtemään, ei siis minkään kaltaista halua minkään. Sain lääkkeen, ei apua, vaihdettiin toiseen, joka auttaa nukkumaan ja kuinka autuaallista olikaan huomata aamulla nukkuneensa kymmenen tunnin yön. Kyllä se nukkuminen on aa ja oo, mutta muutaman tunnin nukkuminen ei masennukseen auta. Kauan se kestää ennen kuin pääsee normaaliin elämään kiinni, mutta toivossa on hyvä elää...


      • Tellastiina kirjoitti:

        oletkaan. Juuri noin se on. Yön kun huonosti nukuttuaan herää uuteen aamuun, niin ei toivo muuta kuin että saisi mennä sänkyyn ja vetää peiton korville ja vain olla siellä. Pakolliset työt tulee juuri ja juuri tehtyä ja muut jää ajatteluasteelle. Vaikka hyvin tietää, että pitäisi tehdä sitä ja tätä mitään ei tapahdu, ei vaan tule tehtyä. Yksi työ jää kesken ja taas toinenkin - sitä se on. Väkisin saa itsensä johonkin lähtemään, ei siis minkään kaltaista halua minkään. Sain lääkkeen, ei apua, vaihdettiin toiseen, joka auttaa nukkumaan ja kuinka autuaallista olikaan huomata aamulla nukkuneensa kymmenen tunnin yön. Kyllä se nukkuminen on aa ja oo, mutta muutaman tunnin nukkuminen ei masennukseen auta. Kauan se kestää ennen kuin pääsee normaaliin elämään kiinni, mutta toivossa on hyvä elää...

        Minulla ei ainakaan ole tietoisesti mitään syytä masennukseeni, elämäni on ollut samanlaista vuosikymmenet, ei mitään suuria muutoksia puoleen eikä toiseen. Sekö sitten masentaa.


      • Korppis
        Tellastiina kirjoitti:

        Minulla ei ainakaan ole tietoisesti mitään syytä masennukseeni, elämäni on ollut samanlaista vuosikymmenet, ei mitään suuria muutoksia puoleen eikä toiseen. Sekö sitten masentaa.

        .... ehkä elämän ns. "jollotus" painaa pään tyynyyn ; )tyytymättömyys olevaan. Nyt minun on kiirehdittävä päivän ohjelmaan muuten en ehdi tehdä kaikkea ehtooseen mennessä. Yleensä aloitan päivän rennosti kahvilla ja netissä kirjoittelulla. Illalla palaan koneelle ennen nukkumaan menoa. Käyn tyhjentämässä muistini bittitaivaalle ; ) Hyvää päivän jatkoa! Mandi.


    • Etkö tiennyt?

      Ihan oikea masennus on niin synkkä ja vaarallinen ja pitkäkestoinen tauti, että muutaman tunnin unosilla sitä ei hoideta, ei sinne päinkään! Tietoa on, ihan lähipiiristäkin. Onneksi ei omakohtaisia kokemuksia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe