Kun on nukkunut muutaman tunnin, herää kuin uutena ihmisenä.
Nukkuminen auttaa msennukseen
11
597
Vastaukset
- sk49
Jos paraneminen on noin helppoa kerro myös ohje ettei lainkaan sairastuisi
- Kokenut.
..ei saa tai tule sitten millään pitkiin aikoihin niin taitaa johtaa masennukseen.
unettomuus liittyy vahvasti masennukseen. Se olisikin helppoa kuin heinänteko, jos muutaman tunnin uni jotain auttaisi masennukseen.
- Ei voi yleistää
Kun olen masentunut, mieleni tekee aina vaan nukkua: nukkua nukkumisen perään.... ja sehän vaan lisää masennusta. Joten liian heppoisen avun neuvoit masennukseen, ei auta takuuvarmasti kaikille masentuneille.
- mie.
miekin otan nukahtamislääkettä 2-3 kertaa viikossa, jota nukkuu varmasti riittävästi ja päivisin torkahdan tunniksi. lisäksi auttaa pahimpina aikoina, u pakottaa itsensä 15 min ulos. minulla on hyvin pientä masennusta, joka ilmenee ikävien asioiden siirtämisellä ja asioiden joita on vaikea päättää kuinka sen tekee. Syön herkästi silloin kun se on helpompaa kuin asioiden tekeminen.
- et oikeasti
ole ollut masentunut. Allapäin ehkä olet. Masennus on jotain aivan erilaista. Unettomuus siinä vaivaa ja pitkään. Nukuin neljä tuntia maks unilääkkeen kanssa. Makuutti kyllä päivällä, eikä mitään saanut tehtyä. Ruuan yritin laittaa perheelle. Kaupassa kävivät muut ja ulkoiluttivat koirat. Se oli totaalista eristymistä siihen asti, kun pakotin itseni ylös ja ulos. Hidas nousu alkoi, sitä kesti pari vuotta. Normaaleissa oloissa, kun pystyy nukkumaan, uni on lääke.
Olen usein törmännyt täällä masennusaiheisiin. Olen aina ollut kova tekemään työtä. Koti ja lapset ovat vaatineet oman annoksen työpäivän jälkeen. Erottuani elin kauan vain yritykselleni ja lapsilleni. Ei siinä kerennyt masentua ja uni tuli kun päänsä tyynyyn laittoi. Muistan kun ystävättäreni otti lapseni mukaansa eräänä viikonloppuna. Nukuin mökin vintillä sen viikonlopun. Olen aina ollut hyvä uninen se lienee riittävän liikunnan ja ulkoilun sekä sopivan puuhastelun yhteisvaikutus. Nyt varsinaisen työuran tehneenä aika käy välillä vähiksi vai voimatko lienevät hiipumassa, kun ei jaksa yö myöhään kyykkiä, mutta noin 8 -10 tunnin yöunia en toivo menettäväni. Nuorenpana oli kk-kiertoon liittyviä kiukunpuskia ja mökötyksiä, mutta masennusta en varsinaisesti potenut. Tottakai minulla on ollut huonoja päiviä ja pettymyksiä, mutta ne ovat olleet vain tilapäisiä ja taas elämä on maistunut. Oletko tiedostanut mistä masennuksesi johtui tai johtuu?
oletkaan. Juuri noin se on. Yön kun huonosti nukuttuaan herää uuteen aamuun, niin ei toivo muuta kuin että saisi mennä sänkyyn ja vetää peiton korville ja vain olla siellä. Pakolliset työt tulee juuri ja juuri tehtyä ja muut jää ajatteluasteelle. Vaikka hyvin tietää, että pitäisi tehdä sitä ja tätä mitään ei tapahdu, ei vaan tule tehtyä. Yksi työ jää kesken ja taas toinenkin - sitä se on. Väkisin saa itsensä johonkin lähtemään, ei siis minkään kaltaista halua minkään. Sain lääkkeen, ei apua, vaihdettiin toiseen, joka auttaa nukkumaan ja kuinka autuaallista olikaan huomata aamulla nukkuneensa kymmenen tunnin yön. Kyllä se nukkuminen on aa ja oo, mutta muutaman tunnin nukkuminen ei masennukseen auta. Kauan se kestää ennen kuin pääsee normaaliin elämään kiinni, mutta toivossa on hyvä elää...
Tellastiina kirjoitti:
oletkaan. Juuri noin se on. Yön kun huonosti nukuttuaan herää uuteen aamuun, niin ei toivo muuta kuin että saisi mennä sänkyyn ja vetää peiton korville ja vain olla siellä. Pakolliset työt tulee juuri ja juuri tehtyä ja muut jää ajatteluasteelle. Vaikka hyvin tietää, että pitäisi tehdä sitä ja tätä mitään ei tapahdu, ei vaan tule tehtyä. Yksi työ jää kesken ja taas toinenkin - sitä se on. Väkisin saa itsensä johonkin lähtemään, ei siis minkään kaltaista halua minkään. Sain lääkkeen, ei apua, vaihdettiin toiseen, joka auttaa nukkumaan ja kuinka autuaallista olikaan huomata aamulla nukkuneensa kymmenen tunnin yön. Kyllä se nukkuminen on aa ja oo, mutta muutaman tunnin nukkuminen ei masennukseen auta. Kauan se kestää ennen kuin pääsee normaaliin elämään kiinni, mutta toivossa on hyvä elää...
Minulla ei ainakaan ole tietoisesti mitään syytä masennukseeni, elämäni on ollut samanlaista vuosikymmenet, ei mitään suuria muutoksia puoleen eikä toiseen. Sekö sitten masentaa.
- Korppis
Tellastiina kirjoitti:
Minulla ei ainakaan ole tietoisesti mitään syytä masennukseeni, elämäni on ollut samanlaista vuosikymmenet, ei mitään suuria muutoksia puoleen eikä toiseen. Sekö sitten masentaa.
.... ehkä elämän ns. "jollotus" painaa pään tyynyyn ; )tyytymättömyys olevaan. Nyt minun on kiirehdittävä päivän ohjelmaan muuten en ehdi tehdä kaikkea ehtooseen mennessä. Yleensä aloitan päivän rennosti kahvilla ja netissä kirjoittelulla. Illalla palaan koneelle ennen nukkumaan menoa. Käyn tyhjentämässä muistini bittitaivaalle ; ) Hyvää päivän jatkoa! Mandi.
- Etkö tiennyt?
Ihan oikea masennus on niin synkkä ja vaarallinen ja pitkäkestoinen tauti, että muutaman tunnin unosilla sitä ei hoideta, ei sinne päinkään! Tietoa on, ihan lähipiiristäkin. Onneksi ei omakohtaisia kokemuksia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291333
- 100861
- 75670
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40464Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153441Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372