media-assistentti

heltech

Onko kellään tietoa millasta on työllistyminen esim graafiseen media-assari hommiin? entä missä kannattaa opiskella?

12

2543

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ala komedieneksi.

      Heh, ootko kuullut puhuttavan lamasta ja siitä, että joka puolella sanotaan porukkaa mäkeen kokoajan? Tai siitä että kaikenmaailman assareita on jo viimeiset kymmenen vuotta koulutettu hyvinäkin aikoina suoraan kortistoon? Koulutuksia on viimeikin karsittu. Onhan niitä hyviä paikkoja varmaankin. Vähän voi olla tunkua kun jokainen niihin papereitaan on tunkemassa. Suosittelisin jotain tuppukylän opistoa. Ne siitä hyviä, että pikkasen vähemmän hakijoita.

    • hyvä vitsiiii

      Jopahan tosiaan vitsin murjaisit. Sanoisin että kuolevasta alasta kyse ja työllistyminen kaikista aloista surkeinta. Ei kannata, älä lähde alalle. Palkkauskin suoraan persuuksista.

      • n-88n

        kyllä niitä paikkoja saa jos on aktiivinen ja edes heiman suhteita. mutta ilmankin saa. Kahdessa olin tämän vuoden puolella. Toisessa työt eivät jatkuneet, toisessa olisin ollut pidempäänkin, mutta kun sain uuden paremman paikan, niin vaihdoin. Ja ihan hyvä palkka on:)


    • hyvä homma

      Ei kannata uskoa noita ylempiä ruikuttajia. Töitä on jopa graafisella puolella jos niitä vaan viitsii etsiä, ehkä nuo ei ole viitsineet. Itse olen isohkossa mediafirmassa verkkopuolen graafisena suunnittelijana, aloitin työt viime marraskuussa. Tähänkin paikkaan oli työntekijää haettu yli puoli vuotta joten paskapuhetta ettei paikkoja olisi. Palkka on ok, perusliksa vähän vajaat 2800 euroa kk ja sit voi tulla 2-3 viikonloppua 6 viikon jaksoissa viikonloppuvuoroja tai iltavuoroja asiakkaiden tarpeiden mukaan. Niistä maksetaan tietty asianmukaiset lisät. Tsemppiä alalle!!! Ainiin, itse olen valmistunut Kauhajoelta.

    • firmanpyörittäjä

      >>Onko kellään tietoa millasta on työllistyminen esim graafiseen media-assari hommiin?>entä missä kannattaa opiskella?

    • A-E

      Jos olet taitava. Saat ehkä freelancer töitä.

      • raahesta graafiseksi suunni...

        ja töitä on kyllä vaikea löytää, harjoittelun kautta hyvät mahdollisuudet töihin ja ala vähintäänkin mielenkiintoinen ja mukava


    • hekoheko.

      Eipä siellä ole koulutettu niin älyttömästi työttömiä kun etelässä. Jokin Raahen amk ja Tornion amkki. Peräpohjolan opisto kai meni konkurssiiin jo vuosia sitten. Suomessa on ainoastaan taikki, mistä valmistuu graafikoita. Se on hesassa, täällä on ammattitaitoistakin työvoimaa saatavilla. lahti nyt voidaan laskea, sekä pari muuta etelän paikkaa. Laitappa kuules käpykylän paperit jonnekin tekijäpaikalle etelään.

    • valmistunut

      jos haluat koulun jälkeen suoraan kortistoon niin nappi valinta! Jos et, valitse jotain muuta! Olen itse valmistunut Heltechistä 4 vuotta sitten ja silloisista kurssikavereistani vain 2 jäi alalle...

      • heltechistä myös

        Voisin heittää suoralta kädeltä silloisista 04 alkuisista ryhmistä ainakin viisi, joiden tiedän saaneen vakityöpaikan. Tiedät hyvin että tuollaiset työpaikat on alalla harvassa. Turha kuvitellakaan mitään kivaa kaheksasta neljään eläkevirkaa. Mitä oikein odotit?

        Media-alan duunit on proggiksesta toiseen hyppimistä. Joskus duunia on enemmän joskus vähemmän. Kyllä mä törmäilen tuttuihin lähes joka proggiksessa. Niistä kyllä osasi aavistaa sen jo kouluaikana.


    • media-assari

      happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista..

      Kovalla työllä ja terveellä nöyryydellä pääsee pitkälle. Ja oikeasti oltava kiinnostunut aineesta jota opiskelee. Jos menee sieltä, missä aita on matalin, niin kyllä se nyt vaan näkyy jäljessä..

      Mua suuttuttaa tuommoinen lannistava asenne jolla tähänkin viestiin on vastattu. Sillä ei saavuteta mitään.
      Jos luovuttaa ensimmäisen vastoinkäymisen kohdalla, niin ehkäpä ala ei vain ole häntä varten.

    • jfsihgso

      Jos olet todella hyvä, saat helposti töitä ja palkka on yleensä hyvä. Jos olen huono/keskitasoa/hyvä, niin työllistyminen on sitten erittäin huonoa/huonoa.
      Työ sopii siis niille, joilla on taiteellista silmää ja ennenkaikkea sitä taitoa, taitoa ja taitoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1713
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      175
      1340
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1138
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1128
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      956
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      52
      949
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      71
      907
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      860
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe