Onko kellään tietoa kenen valmistama on tuo pressu systeemi jossa on aisat kärrynrungosta jotka heittää sen pressun lavan yli pituussuunnassa (Jyväskylän seudulla on ainakin liikkunut yks, kasetoitaessa jää koko pressu hässäkkä kärryyn. Kiinnostais kuvat tai tietoo miten se pressurulla on tehty, onko jousikuormitteinen vai ei?
Kasettikärryn automaattipeite
11
3212
Vastaukset
- Virroilta
Peruskone oy Kuusikko Raimo ehkä vois tehdä.
- Taitaa olla
Ekana noi tais ilmestyä senaikaisen Tieliikelaitoksen assu yhdistelmiin etelään. Jorpen tekemät päällirakenteethan niissä oli, et voi olla se pressukeksintökin sieltä lähtöisin. Tai amerikastahan toikin systeemi alkujaan taitaa olla ;) Aika monen silmään kyllä ruma, painokin hiukan arveluttaa.....
- olla melkein
ainut tyyppi joka sopii meidän kärryyn, koska laatikon ja perälaudan väliin ei jää kuin noin 5cm tilaa eikä ihan sitäkään sivuille( 2 kertaa jo revennyt normaalipressu kasetoitaessa). Enkä viitsis enempää aisoja jatkaa koska niissä on jo pituutta, jos ihmettelette niin kasetinlaatikko on yli 20 kuutiota(tulee täyteen) ja alle 6m pitkä(olikohan 5,80)eli tosi korkea. Pressu pitäis olla "melkein ilmatiivis" kuskattavan tavaran rakeisuudesta johtuen. En meinaa ruveta teettää vaan tehdään itse omassa hallissa/korjamossa eli jos ois kuva niin se kirkastais vähän mun muistia miten se oli tehty(siitä on 2-3v kun näin sen).
- aisoja
olla melkein kirjoitti:
ainut tyyppi joka sopii meidän kärryyn, koska laatikon ja perälaudan väliin ei jää kuin noin 5cm tilaa eikä ihan sitäkään sivuille( 2 kertaa jo revennyt normaalipressu kasetoitaessa). Enkä viitsis enempää aisoja jatkaa koska niissä on jo pituutta, jos ihmettelette niin kasetinlaatikko on yli 20 kuutiota(tulee täyteen) ja alle 6m pitkä(olikohan 5,80)eli tosi korkea. Pressu pitäis olla "melkein ilmatiivis" kuskattavan tavaran rakeisuudesta johtuen. En meinaa ruveta teettää vaan tehdään itse omassa hallissa/korjamossa eli jos ois kuva niin se kirkastais vähän mun muistia miten se oli tehty(siitä on 2-3v kun näin sen).
Tuolla vipupeitolla et saa pressua tarpeeksi tiiviiksi. Se kiristää vain päistä, joten ilmavirta imee kuorman sivuilta tielle. Sivusuojaus onnistuu tavallisilla kapellikumeilla, pressun saa kireälle... Mutta sitten pressu ei mene enää kelalle. TLL:n asfalttimiehille riittää pelkkä veden suojaus.
- ei menis
aisoja kirjoitti:
Tuolla vipupeitolla et saa pressua tarpeeksi tiiviiksi. Se kiristää vain päistä, joten ilmavirta imee kuorman sivuilta tielle. Sivusuojaus onnistuu tavallisilla kapellikumeilla, pressun saa kireälle... Mutta sitten pressu ei mene enää kelalle. TLL:n asfalttimiehille riittää pelkkä veden suojaus.
kelalle! Sallittu leveys 2,55, kasettilava 2,20, pressuaisat 2x0.05 eli pressu saa periaatteessa mennä 12,5cm yli molemminpuolin, käytännössä 5-10cm riittää tiiviyden saavuttamiseks. Kyllä ne kumilenkit menee sinne rullalle vaikka miten.
- normaali
olla melkein kirjoitti:
ainut tyyppi joka sopii meidän kärryyn, koska laatikon ja perälaudan väliin ei jää kuin noin 5cm tilaa eikä ihan sitäkään sivuille( 2 kertaa jo revennyt normaalipressu kasetoitaessa). Enkä viitsis enempää aisoja jatkaa koska niissä on jo pituutta, jos ihmettelette niin kasetinlaatikko on yli 20 kuutiota(tulee täyteen) ja alle 6m pitkä(olikohan 5,80)eli tosi korkea. Pressu pitäis olla "melkein ilmatiivis" kuskattavan tavaran rakeisuudesta johtuen. En meinaa ruveta teettää vaan tehdään itse omassa hallissa/korjamossa eli jos ois kuva niin se kirkastais vähän mun muistia miten se oli tehty(siitä on 2-3v kun näin sen).
mekaaninen rullapeite tilaa vie kuin tuo rautahäkkyrä, lavan päälle tulee pelkkä pressun paksuus (8mm) ja sivuille päätylaippojen paksuus (15mm). Jos noin ahtaaksi on tehty kasetti. ettei tollanen pressu mahdu olemaan, niin ei se voi yleensäkään toimia!!!!! Ja saa vielä kireäksikin ettei tarvi leikkiä kumien kanssa. Ja kevyempikin.
- sattuikaan
Helsingissä on vielä huomenna messut, jossa tuota esitellään....
- jos vaan
kerkiäis. Emäntä pieniinpäin ja H-hetki käsillä, että kuulema ei sais lähteä mihinkään.:)
- Jorpelainen
jos vaan kirjoitti:
kerkiäis. Emäntä pieniinpäin ja H-hetki käsillä, että kuulema ei sais lähteä mihinkään.:)
Itse ajan ko.peitoilla varustettua kasettia. Rulla josta kelautuu sisään ja ulos on sen verran ahdas ettei sinne sovi kumilenkit.Kovalla sivutuulella peitto lepattaa tosiaan jonkin verran.Ajokkina 164 ja kärrinä 4 akselinen jossa korkea laatikko.Jos haluat lisää tietää s-posti:[email protected]
- manijahti
Jorpelainen kirjoitti:
Itse ajan ko.peitoilla varustettua kasettia. Rulla josta kelautuu sisään ja ulos on sen verran ahdas ettei sinne sovi kumilenkit.Kovalla sivutuulella peitto lepattaa tosiaan jonkin verran.Ajokkina 164 ja kärrinä 4 akselinen jossa korkea laatikko.Jos haluat lisää tietää s-posti:[email protected]
moi voisitko lähettää kuvia varsinkin nupin lavan kehikosta ainakin nivelkohdasta.
[email protected] kiitos
- Pressua vailla?
Oletko itse rakentamassa vai hankkimassa valmista tuotetta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643305Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433127- 432498
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1082376- 311923
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271820- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851435- 391300
- 821159