zr7:n kokemuksia

ditdit

Lieneekö kavan kuskeilla tietoa zr7:sta ja sen touring ominaisuuksista? Entä miten sujuu 2 päällä ajo? Onko jousitus liian pehmeä kuten jostakin on kuulunut?

11

4330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli zr7 s

      perusmopohan tuo, hieman vanhanaikainen .. ilmajäähd.moottori, 5-vaihteinen! empä menis kehumaan touring ominaisuuksilla, pitemmällä reissulla varsinkin kaipais sitä kutosvaihdetta,kierroksilla joutuu ajamaan. jousituksessa en huomannu mitään erikoista,onhan se säädettävä,jos enempi kuormaa, 2päällä..

    • Kawamän

      Viimevuodesta oon ite ajellu kyseisellä zr-7 pyörällä, ja tykännyt. 6 vaihdetta ois kyl kiva, olen miettiny jos laittas vähän isompaa ratasta eteen seuraavan ketjunvaihdon yhteydessä, laskee hiukan kierroksia 100 vauhdissa. Erityisesti tekniikka tuntuu olevan pomminvarmaa, joten ylimääräisiä korjauksia tuskin joutuu tekemään, omalla pyörällä onkin ajettu jo 74tkm ja hyvin kulkee :) . 2 päällä ajoon en ehkä suosittelisi, 750 kuution pyörästä tehot tuppaa jäämään pieneksi kahdella matkustajalla. Jos pystyt nauttimaan ajamisesta nopeusrajoitusten mukaan, on zr-7 sopiva pyörä sinulle, näin minulla.

      • ditdit

        Itsellänikin otti silmään tuo 5 pykäläinen laatikko, mutta koska ajokokemusta ei varttitonnista isommista ole niin ajattelen zr7:kan olevan varmaankin yksi parhaista vaihtoehdoista. Aika hyvät arvostelut 2003 mallin kawa sai bikez:in arvioinnissa. Tarkoituksenani ei todellakaan ole ajaa kovia ylinopeuksia vaan enemminkin nauttia hyvistä ajo-ominaisuuksista. Kunhan motarillekkin uskaltaisi mennä ilman ongelmia niin tyytyväinen pyörääni olisin. Ja kakspäällä ei varmaan tulisi kovin runsaasti ajettua mutta jos teho on ainut mikä sitä rajoittaa niin kyllä se minulle matkapyöräksikin kelpaisi. linkki zr7:n arvosteluun: http://www.bikez.com/bike/rating.php?idbike=20456


      • ditdit

        Piti vielä kysyä zr7:n jarruista. Jostakin olen kuullut että pyörässä olisi aika lepsut jarrut joiden käyttö vaatii reilummin voimaa. Entä paljonko se kuluttaa sadalla?


      • Kawamän
        ditdit kirjoitti:

        Piti vielä kysyä zr7:n jarruista. Jostakin olen kuullut että pyörässä olisi aika lepsut jarrut joiden käyttö vaatii reilummin voimaa. Entä paljonko se kuluttaa sadalla?

        En oikee tiiä mitä sanois jarruista, harvemmin tarvinnu voimaa käyttää jarruttaessa :) . Mulle noi jarrut sopii, ne ei mene nii herkästi lukkoon. Autokoulussa ajoin ison pyörän kortin er-6:sella, enkä tykänny yhtää jarruista, ku oli mielestäni liian herkät. Että vähä minkälaisesta ite tykkää ja tottuu. Vanhan tekniikan kone kuluttaa kyllä enemmän kuin uudet, tuo vie vissii jotai 5L satasella, en oo kyl tarkemmi mitannu.


      • Jusba
        ditdit kirjoitti:

        Piti vielä kysyä zr7:n jarruista. Jostakin olen kuullut että pyörässä olisi aika lepsut jarrut joiden käyttö vaatii reilummin voimaa. Entä paljonko se kuluttaa sadalla?

        Kulutus asettuu matka-ajossa 4-4.5 litran välille, jopa allekin; pitkälle pääsee, kun tankki on 22 litrainen.


      • prätkäkuumetta
        Jusba kirjoitti:

        Kulutus asettuu matka-ajossa 4-4.5 litran välille, jopa allekin; pitkälle pääsee, kun tankki on 22 litrainen.

        Olen hankkimassa pyörää ja tällä hetkellä juuri    Kawasaki ZR-7S aiheuttaa kuumetta.Tutkin kuitenkin muitakin fillareita ja totesin että esim. Honda Hornet 600 on spekseiltään hieman"tykimpi" ja vääntöäkin tuntuu olevan vähintään Kawan verran. Kertokaa minulle hyvät syyt hankkia Kawa eikä Hornettia? En noista tehoista niin välitä, mutta mielelläni lukisin mitä mieltä olette noita kahta verrattaessa?


    • realisti33

      ZR-7 on loistava yleispyörä. Ainakin allekirjoittaneen mielestä.
      2 päällä voi matkaa taittaa ihan helposti, jousitus pitää vaan säätää kohilleen.
      Jarrut toimii ihan hyvin vakionakin, itse tosin tein ratailua varten teräspunosletkut eteen... :)
      Kulutus on ollut rauhallisen matka-ajon 4,6 litrasta rata-ajon yli 11:a sadalla.

      Hornet on kireämpi eikä niin rauhallinen ajaa.
      Yksi tykkää toisesta ja toinen sitten... juu itse niitä täytyy koeajaa jotta löytyy sopiva. Ilmeisesti tuolla ZR-7:ll pystyy aika kivutta ajamaan pitkäänkin, koska sillä on dokumentoidusti ajettu 2099km vuorokauden aikana...

      -real-

    • Ekakawani

      Pidän pyörästä. Tosin minulla on s, eli varttikatteella varustettu. Jarrut ihan hyvät, keulaan vaihdettu ilmeisesti joskus jäykemmät jouset. Niitä on sanottukin löysiksi. Vääntöä piisaa ja kiihtyy rìittävästi liikenteestä karkaamiseen. Ajettu yli 600 km lenkkejä ja kipeä alaselkä ei tykänny yhtään pahaa. Iso tankki on yes. Pyöräni ollut ilm.matkapyöränä joskus. Sain 3:n laukun sarjan mukaan.

    • Jutustelija1

      Tuo linkeistäkin löytyvä ZX-9R:hän oli kovassa matkamaineessa aikanaan, itsekin ajanut sillä usean sadan kilometrin rupeamia ongelmitta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe