Ollaan mieheni kans alettu yrittää lasta ja kysyisin nyt näistä tuista, paljonko mitäkin saa. Siis äitiysrahaa saa tulojen mukaan ja kuinka kauan? Entäs kotihoidontuki? Jos olen työttömänä kun lapsi syntyy saanko ansiosidonnaista päivärahaa silti? En ymmärrä kelan jutuista mitään!
Auttakaa nyt
1
337
Vastaukset
- tasalla
Äitiysprahaa saa tulojen mukaan, niitä voi hakea kaksi vuotta vanhojen verotustietojen mukaan. Eli voit hakea vuoden 2008 tai 2007 verotuksen mukaan, jos esim. silloin olet ollut töissä. Työttömyysprahaa saat siihen asti kunnes olet oikeutettu äitiysprahaan, kuukausi ennen lasketua aikaa, yleensä äitiysrahakausi alkaa. Vanhempainraha on on tulojen mukaan myös, jos em rahoihin ei ile tuloja , joihin se lasketaan se on kelan maksama miniraha. Kotihoidon tuen perusosa on kaikille sama ja hoitolisä siihen tulee tuljen mukaan, jos tulot pienet hoitolisä isompi. Kotihoidontuki voi olla suurempi rahallisesti kuin äitiyspraha ja vanhempainraha.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712993
- 462604
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322245- 792158
- 951966
- 321732
- 121546
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171497Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil291316