Ny tarttis ostaa turvavyöistuin ja kauppias hehkutti meille suu vaahdossa Transformeria, että "paras mahdollinen turvavyöistuin lapselle" :) Onko kellään käyttökokemuksia? Uskon kyllä, että on turvallinen ja toimiva ja olihan se aikalailla vaikuttavan oloinen istuin, varsinkin kun vieressä olleisiin vertasi. Mutta mutta... ennenku sen kotiin haen, kuulisin mielelläni, jos täällä jollain sellainen jo käytössä on!
Concord Transformer - markkinoiden paras turvavyöistuin?
7
2027
Vastaukset
Tähän mennessä Euro-testeissä on parhaiten menestynyt Cybex Solution X. Se on kuluttajaviranomaisten ja autioliittojen yhteistesti. Katselin kanssa Concordea, mutta en luottaisi vain myyjän kertomukseen. Lukisin enemminkin niitä testejä. Myyjä kertoi kohta julkaistavan seuraava Eurotest jossa on varmaan uusia istuimia ja Concordekin.
- Ullakaisa
Hei, kiitos vinkistä. Kävin etsimässä testituloksia ja jollain sivulla oli maininta, että uusien tuolien tulokset ovat pian tulossa, mutta mitä katsoin muita Concordin turvavyöistuimia, niin ne on saaneet tosi hyviä arvosanoja jo monena vuonna peräkkäin. Itse asiassa ihan saman verran kuin tuo Cybex Solution X (mistä löydän listan jossa Cybex olisi ollut voittaja, en löytänyt mistään sellaista, ainoastaan plussat ja miinukset?). Eli odotettavissa varmaan tosi hyvä tulos tällekin, kun on vielä isofixikin mukana... myyjäkin kertoi Concordin tuolien saaneen useita voittoja testeissä viime vuosina ja hän kyllä vaikutti todella asiantuntevalta ja luotettavalta. Tossa Cybexissä ei näemmä ole isofixiä ja minä haluan ehdottomasti isofix-penkin, joten Cybex on poissa laskuista. Kiitos ehdotuksesta kuitenkin :)
- ?2X
Ullakaisa kirjoitti:
Hei, kiitos vinkistä. Kävin etsimässä testituloksia ja jollain sivulla oli maininta, että uusien tuolien tulokset ovat pian tulossa, mutta mitä katsoin muita Concordin turvavyöistuimia, niin ne on saaneet tosi hyviä arvosanoja jo monena vuonna peräkkäin. Itse asiassa ihan saman verran kuin tuo Cybex Solution X (mistä löydän listan jossa Cybex olisi ollut voittaja, en löytänyt mistään sellaista, ainoastaan plussat ja miinukset?). Eli odotettavissa varmaan tosi hyvä tulos tällekin, kun on vielä isofixikin mukana... myyjäkin kertoi Concordin tuolien saaneen useita voittoja testeissä viime vuosina ja hän kyllä vaikutti todella asiantuntevalta ja luotettavalta. Tossa Cybexissä ei näemmä ole isofixiä ja minä haluan ehdottomasti isofix-penkin, joten Cybex on poissa laskuista. Kiitos ehdotuksesta kuitenkin :)
Kyllä Cybex Solution X istuinta on myös X-Fix mallina, jossa on Isofix. Taisi olla niin, että esim. Autoliiton sivuilla vaaditaan jäsenyys ja tunnukset, että pääsee niihin testituloksiin.
- Inkssu
?2X kirjoitti:
Kyllä Cybex Solution X istuinta on myös X-Fix mallina, jossa on Isofix. Taisi olla niin, että esim. Autoliiton sivuilla vaaditaan jäsenyys ja tunnukset, että pääsee niihin testituloksiin.
Ei tarvitse. Kyllä ne on ihan luettavissa täällä http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/ Mutta en minäkään ole niissä mitään järjestystä ikinä nähnyt, pelkät testitulokset... X-Fixiä ei ole ilmeisesti testattu, kun en sitä tuolta löytänyt?
- Lelle
No, me ollaan kyllä tykätty. En oikeastaan keksi siitä mitään pahaa sanottavaa. Mä en tiennytkään, että se on paras istuin, kiva kuulla! Mies kävi sen ostamassa ja sanoi vaan, että tämä on hyvä =) Hirmuhyvin meidän poika siinä kyllä viihtyy ja istuin pysyy tosi tiukkaan kiinni penkissä. Sivusuojat on mahtavat mutta ne ei kumminkaan estä ulosnäkemistä. Se kallistustoimintokin on tosi kätevä, kun sen voi asettaa etupenkiltä poitsun nukahdettuakin. Isofix tuntuu hyvältä ainakin, kun vertaan miten veljen perheessä turvavöiden kanssa joudutaan pelaamaan ihan eritavalla - heillä ei ole isofixillä isojen lasten istuimet ja niitä he sitten kiinnittelevät aina tyhjänä kiinni, jottei kolaritilanteessa lentelisi autossa edestakaisin. Paljon helpompaa, kun tuoli pysyy "itsekseen" kiinni!
- Ullakaisa
Siis pystytkö säätämään sitä kallistusta ajon aikana??? Kiva kuulla, että teillä viihdytään istuimessa. Tyhjien istuinten kiinnittäminen vöillä on varmasti työlästä - luulen, että meillä se jäisi tekemättä kokonaan ja mm. siksi haluan ehdottomasti isofixin.
- **'
Ullakaisa kirjoitti:
Siis pystytkö säätämään sitä kallistusta ajon aikana??? Kiva kuulla, että teillä viihdytään istuimessa. Tyhjien istuinten kiinnittäminen vöillä on varmasti työlästä - luulen, että meillä se jäisi tekemättä kokonaan ja mm. siksi haluan ehdottomasti isofixin.
Cybex Solution X-Fix oli paras testatuista turvavyöistuimista ja Concordkin hyvä. Concord oli huonompi etutörmäyksen kuorimituksessa lapsen päähän, kaulaan ja rintaan. Se sain vain keskinkertaiset tulokset kun taas Cybex alhaisen kuormituksen törmäyksessä Cybex näyttää saaneen nyt parhaat tulokset sekä ISofixilla, että ilman.
Concord myyjien hehkutus meni vähän överiksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053101Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1521219Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793