Mitä voisi tehdä ja myydä?

näpertelijä

Nolottaa kysyä, mutta kysympä kuitenkin. Mitä tällainen teini-ikäinen voisi askarrella tai tehdä käsityönä harrastuksena, ja sitten ansaita vähän rahaa myymällä näitä luomuksia? Olen aiemmin tehnyt erilaisia helmikoruja, mutta kaikki helmet ja muut materiaalit ovat niin kalliita, että ei niitä ainakaan voitolla myy. Olisiko siis joitakin ehdotuksia harrastuksesta, johon pääsee helposti sisään eikä tarvitse mitenkään hirveästi kokemusta?

9

3829

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • askarellen

Tee vaikka kortteja käy läpi sivuja ja katsele minkälaisia nyt tehdään tai keksi jotakin omaa.3D kortit on edelleen suosiossa ja leimasinkortit aika pienellä rahalla pääset alkuun kauppaa ystävillesi monet ostavat mielellään käsityönä tehtyjä kortteja. Huuto netissä myydään myöskin valmiiksi leimattuja kuvia joita sitten voit itse väritellä ja tarvikkeita on joka lähtöön siellä.Myöskin netti askartelukaupat myyvät edullisesti korttipohjia leimasimia 3D askartelukuvia ym.tarviketta.Pidä aina laukussasi kortteja mukana pian tuttavasi oppivat että teet kortteja ja kysyntä kasvaa.Tee huolellista työtä se huomataan ja leimasinkorteissa on tekijän oikeus säännöt ota aina selvää onko tämä leimasin sellainen jolla saa tehdä myyntiin ja mitä edellytetään jos on ehtoja.Onnea sinulle jos et tykkää tämän tapaisesta toivottavasti jollakin toisella on antaa sinulle jokin muu vihje mitä voisit tehdä.

• Aura*

Korttiaskartelua kokeilleena tiedän, että siinä ei hirveästi ansaitse, esim. 3D-korttien tekeminen on hidasta ja tarvikkeetkin maksavat. Minun ehdotukseni on, että alkaisit ommella erilaisia kasseja ja pusseja esim. kierrätyskankaista tai kangaskaupan jäännöspaloista. Kauppakasseja, kännykkäpusseja, passipusseja, kenkäpusseja, pusseja joissa voi kuljettaa käsilaukussa siteitä/tamponeja/kuukuppia... Minä ostaisin heti passipussin, jos löytäisin oikeanlaisen. Siinä pitäisi olla kovike, että passi ei pääse vääntymään, ja mielellään tarranauha sulkimena. Huovutetut korut, helmet, sydämet, avaimenperät, rintanapit ym. voisivat myös mennä kaupaksi, eikä pieniin koruihin kovin monta grammaa huovutusvillaa uppoa.

• pro-weaver

Ilmaista materiaalia ainakin Helsingissä löytyy esimerkiksi Kierrätyskeskuksen Hietalahden myymälän alakerran ilmaishuoneesta. (kirjoja, lehtiä, kankaita, vaatteita...) Vanhat vaatteet, joissa hyvä kangas muuntuvat vielä moneksi, vanhoista kirjoista ja lehdistä saa tehtyä vaikka mitä... Matkakorttitasku olisi hyödyllinen, pehmoeläimiä vaikka mobileksi asti...

• Kangaskassit tosi käteviä, käyttötarkotuksia löytyy monia. Helppo tehdä jos ommella tykkää ja perus lakanakangas ei paljoa maksa. Ilmettä työhön saa vaikka tekemällä kuvioita sabluunoilla, kangastusseilla piirtää, batiikkivärjätä, pesukonevärjätä...? Tai jos tykkää tarkkaa työtä neulan kanssa tehdä, niin vaikka kirjoa jotain? Kännykkä, kamera, mp3-soitin yms. pussit kans haluttua tavaraa, pieni työ ja helppo tehdä.

• kierrätetystä

saa hienoja juttuja eikä materiaalit maksa maltaita, kannattaa miettiä mitä itse käyttäisi ja ottaa vaikka kaverit koeryhmäksi, käy vanhat lelusi läpi, esimerkiksi barbin asusteista tai leegoista tehtyjä koruja olen nähnyt, korun osia saa vanhoista koruista jne.

käy selamassa vaikka etsy:ssä sieltä saa paljon ideoita.

• helppo / nopea

Mitä vaan siihen nappiin bändikuvista omiin taiteellisiin tuotoksiin. Aiheet voi valita myyntitapahtuman mukaan. Netissä paljon kuvia, joita saa käyttää, kunhan goolettaa "ilmaisia kuvia".
      Esim. sivun http://www.100apes.net/ilmaiset/
      kuvia käyttää saa vapaasti, kunhan mainitsee kuvan lähteen.

Rintanappikoneet aika kalliita, mutta vuokrata voi, esim. meidän kotikaupungissa järjestöjen palvelukeskuksessa 3,50 € / vuorokausi, nappiaihiot 1 € / kpl. Myyntihinta voisi ehkä olla 1,50 - 2 € / kpl, joten jo muutaman napin myynnillä tulee laitevuokra takaisin ja loppu onkin silkkaa tuloa.

Eikä kone ole edes vaikea käyttää...

• Anonyymi

Isäni teki ostoskoreja muovipäreistä. Ja myi niitä milloin missäkin.

• Anonyymi

Jos haluat ommella ja alkaa esim jotain pussukoita myymään, niin muistathan ottaa laillisuudet selville kenen janjaista voit myytäviä tehdä, esim Marimekon kankaat ja kuosit on kiellettyjen listalla ja niitä et saa myydä.

• Anonyymi

Siis kenen kankaista.........

Tuli vielä mieleen että jotain korviksia ja avainnauhoja tuskin kannattaa alkaa väsäilemään, niitä on yleensä joka tori- ja markkinatapahtumassakin ja myyjäisissä eikä kovin kummoisesti näy kauppa käyvän.
        Kannattaa miettiä siltä kantiltakin mitä itse esim myyjäisistä ostaisit.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      39
      2155
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      194
      1735
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      94
      1411
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      142
      1219
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1128
    6. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      135
      1060
    7. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1010
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      970
    9. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70