öljynvaihto edessä

foord foookus

millaiset öljyt? joku sanoi että tuolta Motonetistä hakee vaan..myöskin öljysuodatin??

21

2427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä foortin

      omaa öljyä,juu ja molempia ainakin joskus sai motonetistä

    • motonetista vaikka

      laita fookukseen ja muihinkin koreihin ja merkkeihin ihan sellaiset öljyt ja suotimet mitä se MOOTTORI tarttee.. Jos paat fiikuksen valurautadiiseliin sitä öljyä ja sellisen suotimen mitä tarttee ST-malliin niin ei hyvä. Ja sama toisinpäin. kyllä ne vaikka motonetissa sulle myy kun tiedät mihin olet niitä öljyjä ja suotimia ostamassa

      • angliaa...

        jättäsin mielummin ostamatta suodattimen motonetista, jos ei tavaran laatu ole parantunut viimevuosina, niin todella heikkolaatuista tavaraa on siellä ollut myytävänä juuri suodattimissa, kaiken maailman purolaattoria ja fullia, missä suodatusteho paljon huonompi kun joissakin laatusuodattimissa, eikä hinnassakaan ole paljoa eroa, joten turha säästää siinä kohdassa. Ja öljyksi olisi varmasti hyvä myös Mobilin fe 5W30, mikä on foortiin tarkoitettu, mutta täytää myös monen muun autonvalmistajan kovemmat vaatimukset.


      • Motonetista
        angliaa... kirjoitti:

        jättäsin mielummin ostamatta suodattimen motonetista, jos ei tavaran laatu ole parantunut viimevuosina, niin todella heikkolaatuista tavaraa on siellä ollut myytävänä juuri suodattimissa, kaiken maailman purolaattoria ja fullia, missä suodatusteho paljon huonompi kun joissakin laatusuodattimissa, eikä hinnassakaan ole paljoa eroa, joten turha säästää siinä kohdassa. Ja öljyksi olisi varmasti hyvä myös Mobilin fe 5W30, mikä on foortiin tarkoitettu, mutta täytää myös monen muun autonvalmistajan kovemmat vaatimukset.

        Ei noista öljyistä tiedä, kuka niitä valmistaa, samasta tehtaasta lähtee eri merkkeihin. Olennaista on, että jos auto vaatii A1/B1 luokan öljyä, niin sitä sitten sinne. Sen viskositeetti on kauttaaltaan pienempi, kuin näyttäsi noiden muiden luokkien olevan, ja sitä ne hydrauliset venttiilinnostimet tarvitsee. Ylipäänsä välykset moottorissa on tänä päivänä niin pienet, että öljyt tarttee olla juoksevia. Motonetti myi mulle FoMoCon suodattimet, mahtaako olla Ford Motor Company, ainakin niin sanoivat. Siinä menee, kun joku muukin. Ei ole siitä kiinni.


    • zöf

      saa Fordin omaa 5w-30 öljyä 5 litran päniköissä hintaan 25 -30 euroa.

      • Motonetti

        27,90 euroa maksoi motonetissä Fordin oma öljy focucseen. Alkuperäinen suodatin (motocraft) 6.90 euroa. Hain tänään sieltä.


      • Iso D
        Motonetti kirjoitti:

        27,90 euroa maksoi motonetissä Fordin oma öljy focucseen. Alkuperäinen suodatin (motocraft) 6.90 euroa. Hain tänään sieltä.

        Minä olen käyttänyt motonetin Ford öljyä kolmessa eri Fordissa ja hyvin on toiminut. Öljyn suodatin kannattaa ostaa Fordilta.


      • FFFFFFFFFFFFFFFF
        Iso D kirjoitti:

        Minä olen käyttänyt motonetin Ford öljyä kolmessa eri Fordissa ja hyvin on toiminut. Öljyn suodatin kannattaa ostaa Fordilta.

        Minkä takia sitä alkuperäistä suodinta ei voi motonetista ostaa??? Sähän voit jättää kassalikoille tippinä erotuksen jos tuntuu liian halvalta. Viimeksi kun kävin suodatinhyllyllä niin kyllä noin silmämääräisesti 80% kaikista suotimista oli tunnettuja ensiasennusmerkkejä kuten Wix-Filtron(mm.GM), Hengst (MB ja monet muut), Mahle (VAG, MB, BMW...) M&H... Kai sä tankkaisitkin Fordilla jos olis vain bensaa myynnissä...


      • Original 1
        FFFFFFFFFFFFFFFF kirjoitti:

        Minkä takia sitä alkuperäistä suodinta ei voi motonetista ostaa??? Sähän voit jättää kassalikoille tippinä erotuksen jos tuntuu liian halvalta. Viimeksi kun kävin suodatinhyllyllä niin kyllä noin silmämääräisesti 80% kaikista suotimista oli tunnettuja ensiasennusmerkkejä kuten Wix-Filtron(mm.GM), Hengst (MB ja monet muut), Mahle (VAG, MB, BMW...) M&H... Kai sä tankkaisitkin Fordilla jos olis vain bensaa myynnissä...

        Pidä Ford Fordina!


    • eocubuustfarkku

      joo parempaa autoo olekaan kuin uus focus

      • Ei jaksa romuja enää

        Ei varmaan jos ei paremmasta tiedä.

        Mutta täällä päässä on kyllä viimoiset foordit ostettu


      • motiivisi?
        Ei jaksa romuja enää kirjoitti:

        Ei varmaan jos ei paremmasta tiedä.

        Mutta täällä päässä on kyllä viimoiset foordit ostettu

        Miksi ihmeessä roikut tällä palstalla?

        En minäkään roiku Avensis palstalla kun ei kiinnosta vähääkään miten selaiset autot toimii, joita en ole ostamassa.


      • focuksesta eroon
        motiivisi? kirjoitti:

        Miksi ihmeessä roikut tällä palstalla?

        En minäkään roiku Avensis palstalla kun ei kiinnosta vähääkään miten selaiset autot toimii, joita en ole ostamassa.

        No mitä avensis nyt tähän keskusteluun kuuluu?

        Sanon edelleen että ei koskaan enää focusta 2 ollut ja se riitti.

        P.S varmaan se avensis paremmin toimii kuin focus, vaikkei omaa kokemusta olekkaan, ainakaan vielä.


      • kalius.
        Ei jaksa romuja enää kirjoitti:

        Ei varmaan jos ei paremmasta tiedä.

        Mutta täällä päässä on kyllä viimoiset foordit ostettu

        en ostas ruostuvia e mersuja enkä a4sia joista hajoaa turbot tai mitä vielä sähkövikaisa bemuja ennenkaikkea niiden korkean hinnan vuoksi, siksi ostan keskiuokan autoja jotka tarjoo järkevälle eniten vastenetta hinnalle. omistan keskikokosen keskijalan enkä kaipaa jatketta. mieti sinäkin vielä kerran vaikka akkasi ei tyytyväinen sinuun olekaan.


    • huoltoon...

      No en kyllä viitsi alkaa itse hakemaan kannuja kaupasta, saati alkaisi itse vaihtamaan öljyjä.

      Ajan huoltoon, joko merkki tai muu ja pyydän vaihtamaan öljyt. Laittakoot mitä parhaaksi näkevät. Kaikki öljyt ovat niin hyviä että auto kestäisi varmaan ilman vaihtojakn sen mitä niillä ajan.

      • järkevä suhteessa

        pienellä vaivannällä ihminen voi säästää jos tiät mitä se tarkoittaa. tyhmä ei ymmärrä eikä säästä mistään. sen sijaan kun pyytäsin lainaa ilman takaisinmaksua sinultakin tai käskisin työntämään kolikoita sadevesikaivoon (SVK) tuskin suostut siihen? molemmissa tapauksissa raha on sinulta pois.


    • Minä olen jo monta vuotta ostanut focukseeni ja fiestaan alkuperäis öljyt ja suodattimet motonetistä.
      En kuitenkaan itse ole niitä vaihtanut vaan olen vaihdattanut ne paikallisessa nesteen autohuollossa,vaihtotyö kun maksaa vain 20 euroa.

      • Ford Vendome

        Juuri näin Ford Formula öljy ja Fo Mo Co suodatin Motonetistä niin tulee oikein,
        ja Motocraftin tulpat jne, joko vaihtaa itse tai vie lähimmälle edulliselle pajalle.


    • Anonyymi

      Vartin työstä 20 euroakin on aika paljon.

      • Anonyymi

        Yleensä öljyn vaihto maksaa 30 €.


      • Anonyymi

        Uusiin Ecoboost-moottoreihin vaaditaan 5W20 öljyä.
        Sitä löytyy mm BilThemasta ja maksaa 29 e. kanisteri.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9214
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      41
      2709
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2493
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1330
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe