Eheytymiskokemukset

Hetero.

Onks kellään kertoa tai sanoa jotain pientä omakohtaista todistusta esim. kristillisestä eheytymistoiminnasta?

88

3281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ardea_C

      Kristinusko todellakin eheytti minut. Kirjoittelin täällä uskovaisten, ateistien ja myös tällä palstalla. Kokemukseni opettivat minulle että kristinusko on ahdasmielinen ja tuomitseva, joten päätin erota kirkosta. Nyt olen vapaa kaikista ismeistä ja uskoista ja voin vapaasti toteuttaa itseäni ja tukea ystäviäni heidän valinnoissaan. Kirkosta eroamien ei tee minusta pakanaa, mutta se puhdistaa mielen ja tekee käytöksen miellyttäväksi. Voin vapaasti ajatella ja tulkita ja vetää omat johtopäätökseni. Jos joskus tulee ongelmia ja kysymyksiä niihin löytyy aina vastaus jostain. En tarvitse kristinuskoa enkä kirkkoa mihinkään. Olen saanut kristillisen kasvatuksen, tunnen lait ja asetukset, eettiset säännöt ja arvot määritellään työpaikalla ja omassa kodissa, joten en tarvitse kirkon siunausta enkä ohjausta mihinkään. Tunnen paljon uskovaisia jotka eivät kuulu kirkkoon. He saattavat olla jonkun lahkon tai järjestön jäseniä, mutta asiasta ei yleensä puhuta sen enempää. Jokainen kunnioittaa toisen henkilökohtaisia ratkaisuja ja vakaumusta. Jos taas tarkoitat seksuaalisuudesta eheytymistä, sellaista ei ole. Ihminen voi toki kieltää itsensä, mutta ei voi muuttaa fysiologiaansa. Erilaisia fyysisiä sairauksia ja oireita on kautta aikojen hoidettu lääkkeillä, mutta seksuaalinen identiteetti ei ole sairaus, joten sitä ei siis tarvitse hoitaa tai eheyttää mitenkään.

      • P1313

        Yhtä hyvin voisi kuvitella saavansa sinisilmänsä ruskeiksi kesken elämän (hehheh ei piilareita) tai herääväni huomenna 180 senttisenä... ei ole mitään mistä eheytyä, minä olen lesbo, koska olen sellaiseksi luotu ja sellaisena syntynyt. En muutenkaan ymmärrä heteroiden mielenkiintoa "auttaa" ei-heteroita.


      • Ardea_C
        P1313 kirjoitti:

        Yhtä hyvin voisi kuvitella saavansa sinisilmänsä ruskeiksi kesken elämän (hehheh ei piilareita) tai herääväni huomenna 180 senttisenä... ei ole mitään mistä eheytyä, minä olen lesbo, koska olen sellaiseksi luotu ja sellaisena syntynyt. En muutenkaan ymmärrä heteroiden mielenkiintoa "auttaa" ei-heteroita.

        Taisin kirjoittaa aiheesta lesbopalstalle pitkät lotikat tuossa taannoin. En edes muista enää mitä siinä lätisin. Jokainen ihminen voi eheytyä jostain, elämä on eheytymistä tulemista täydellisemmäksi kuin on. Eheytyminen on mielestäni ensisijaisesti henkinen kehitysprosessi, jota voi itse avittaa hankkimalla koulutusta, tietoa ja sivistystä erilaisista itseään, yhteiskuntaa ja ympäristöä koskevista asioista. Outoa tässä eheytymisessä on se että se yleensä koskee jotain ominaisuutta ihmisessä, mutta eivät esimerkiksi lesbot ja homo halua eheyttää heteroja. Vai haluavatko? No ehkä tavallaan me voisimme eheyttää heterot antamalle heille tietoa seksuaalisen vähemmistön elämästä, tavoista, tarpeista ja ajatusmaailmasta? Tuo vähemmistö -sana edellisessä lauseessa hiukan häiritsee minua, sillä itse asiassa ei ole mitään enemmistöä, on vain suuri määrä erilaisia vähemmistöjä. Tällä palstalla vierailevat kristityt ovat vähemmistö tai he kuuluvat johonkin kristilliseen vähemmistöön. Heterotkin jakautuvat ryhmiin, on eronneita, karanneita, sinkkuja, avioliitossa eläviä ja muuten vaan heteroita. Heteroissa on myös paljon niitä jotka ovat ns. kaapissa tai eivät edes ole löytäneet itseään ja seksuaalista identiteettiään. Olemme kaikki suurta vähemmistöä joka pitäisi eheyttää jostakin. Tai paremminkin, jonka pitäisi itse tunnistaa se mistä hänen tulisi eheytyä ja pyrkiä pois jotta maailmasta tulisi parempi paikka elää. Niin sinulle kuin minulle itselleni, ja kaikille muille.


      • Ajatuksenakin jo naurettava...
        P1313 kirjoitti:

        Yhtä hyvin voisi kuvitella saavansa sinisilmänsä ruskeiksi kesken elämän (hehheh ei piilareita) tai herääväni huomenna 180 senttisenä... ei ole mitään mistä eheytyä, minä olen lesbo, koska olen sellaiseksi luotu ja sellaisena syntynyt. En muutenkaan ymmärrä heteroiden mielenkiintoa "auttaa" ei-heteroita.

        Se on aita, jossa on menty riman alta alimmalta kohdalta yrittämättä etsiä sitä oikeaa puolta. Olisit edes yrittänyt, kaipa joku olisi sutkin huolinut. Ei kaikki ole niin fiksuja, hoikkia ja kauniita. Onhan niitä muitakin. Kaipa sitä aina joku rako löytyy sitkeälle etsijälle.


      • vielä pahasti kesken?
        Ardea_C kirjoitti:

        Taisin kirjoittaa aiheesta lesbopalstalle pitkät lotikat tuossa taannoin. En edes muista enää mitä siinä lätisin. Jokainen ihminen voi eheytyä jostain, elämä on eheytymistä tulemista täydellisemmäksi kuin on. Eheytyminen on mielestäni ensisijaisesti henkinen kehitysprosessi, jota voi itse avittaa hankkimalla koulutusta, tietoa ja sivistystä erilaisista itseään, yhteiskuntaa ja ympäristöä koskevista asioista. Outoa tässä eheytymisessä on se että se yleensä koskee jotain ominaisuutta ihmisessä, mutta eivät esimerkiksi lesbot ja homo halua eheyttää heteroja. Vai haluavatko? No ehkä tavallaan me voisimme eheyttää heterot antamalle heille tietoa seksuaalisen vähemmistön elämästä, tavoista, tarpeista ja ajatusmaailmasta? Tuo vähemmistö -sana edellisessä lauseessa hiukan häiritsee minua, sillä itse asiassa ei ole mitään enemmistöä, on vain suuri määrä erilaisia vähemmistöjä. Tällä palstalla vierailevat kristityt ovat vähemmistö tai he kuuluvat johonkin kristilliseen vähemmistöön. Heterotkin jakautuvat ryhmiin, on eronneita, karanneita, sinkkuja, avioliitossa eläviä ja muuten vaan heteroita. Heteroissa on myös paljon niitä jotka ovat ns. kaapissa tai eivät edes ole löytäneet itseään ja seksuaalista identiteettiään. Olemme kaikki suurta vähemmistöä joka pitäisi eheyttää jostakin. Tai paremminkin, jonka pitäisi itse tunnistaa se mistä hänen tulisi eheytyä ja pyrkiä pois jotta maailmasta tulisi parempi paikka elää. Niin sinulle kuin minulle itselleni, ja kaikille muille.

        Etkö olekaan päässyt alkuun ollenkaan?


      • paholainen itse
        vielä pahasti kesken? kirjoitti:

        Etkö olekaan päässyt alkuun ollenkaan?

        Mutta jotkut ovat täydellisempiä kuin toiset. Sinä osaat kirjoittaa kaksi lähes täyspitkää lausetta sanomatta mitään, kun toinen kirjoittaa muutaman kappaleen ja tiivistää niihin koko humaistisen etiikan oppimäärän. Täytyykö tämä kääntää sinulle vai osaatko jo lukea ja kirjoittaa?


      • luoja itte
        Ajatuksenakin jo naurettava... kirjoitti:

        Se on aita, jossa on menty riman alta alimmalta kohdalta yrittämättä etsiä sitä oikeaa puolta. Olisit edes yrittänyt, kaipa joku olisi sutkin huolinut. Ei kaikki ole niin fiksuja, hoikkia ja kauniita. Onhan niitä muitakin. Kaipa sitä aina joku rako löytyy sitkeälle etsijälle.

        Oli vasta alkua. Sitten tuli evoluutio ja niin edelleen. Seksuaalinen identiteetti on synnynnäistä, mutta sitä voi vahvistaa monin tavoin. Moni elää elämänsä kaavamaisesti oppimatta koskaan tuntemaan itseään. Sellainen on kristillinen maailma, jossa kaikki luetaan yhdestä vanhasta kirjasta, eikä omilla ajatuksilla ja tuntemuksilla ole sijaa tomumajassa.


      • Ardea_C
        vielä pahasti kesken? kirjoitti:

        Etkö olekaan päässyt alkuun ollenkaan?

        Luulenpa että olen päässyt alkuun hyvinkin ja jos kehitys olisi loppuun saatettu en kirjoittaisi enää täällä. Raamattu ilmaisee asian näin: "Niin kauan kun on uskoa on toivoakin …" ja Sylvia Plath kirjoitti taas näin: "Nainen on loppuunsaatettu. Kuollutta ruumista verhoaa viimeistellyn työn hymy, kreikkalaisen täyttymyksen harha virtaa toogan kääröistä, hänen paljaat jalkansa ovat sanovinaan: tähän asti olemme tulleet, se on ohi." Siis, ihminen voi kasvaa, kehittyä ja uudistua elämänsä viimeisen päivään saakka, mutta sen jälkeen työ on viimeistelty ja se on ohi. On siis toivoa niin kauan kuin on elämää ja uskoa parempaan. Tämän selittäminen täällä lienee täysin turhaa, sillä en usko että täällä tätä lukee kukaan joka antaisi tälle mitään arvoa. Sinä provosoit, mutta sillä tavoin annat minulle mahdollisuuden ja suun vuoron. Voin paljastaa sinun kustannuksellasi ajatuksia, joita muuten en tänne kirjoittaisi. Elämä on täynnä uskoa, toivoa ja rakkautta, eikä siihen tarvita mitään sen enempää, vain olemassaolo, jolle antaa tarkoitus.


      • Ardea_C
        Ajatuksenakin jo naurettava... kirjoitti:

        Se on aita, jossa on menty riman alta alimmalta kohdalta yrittämättä etsiä sitä oikeaa puolta. Olisit edes yrittänyt, kaipa joku olisi sutkin huolinut. Ei kaikki ole niin fiksuja, hoikkia ja kauniita. Onhan niitä muitakin. Kaipa sitä aina joku rako löytyy sitkeälle etsijälle.

        Viitaten aikaisempiin kirjoituksiini tässä viestiketjussa luulen, että se on riman alitus, jos ihminen ei etsi ja tunnista itseään vaan valitsee sen, joka on kaavamaista, normaalia ja hyväksyttävää. Elämä ja inhimillisyys ovat kehittyneet vain evoluution ja revoluution kautta, jotka molemmat kyseenalaistavat hyväksyttävät ja tavanomaiset mallit. Vain näin on voinut syntyä älyllistä elämää, uusi uljaampi maailma, demokratia, ihmisoikeudet, tasa-arvoajattelu ja edelleen jatkuva taistelu eriarvoisuutta, väärinkäyttöä ja epäoikeudenmukaisuutta vastaan. Seksi, seksuaalisuus ja lisääntyminen parittelemalla ovat niitä argumentteja joihin tämä patriarkaalinen maailma edelleen tukeutuu. Jokaisesta nimettömästä viestistä paistaa läpi kirjoittajan omat asenteet, tarpeet ja ideologia. Niin sinunkin.


      • Vieläkö luuraat jossakin lebe-
        Ardea_C kirjoitti:

        Luulenpa että olen päässyt alkuun hyvinkin ja jos kehitys olisi loppuun saatettu en kirjoittaisi enää täällä. Raamattu ilmaisee asian näin: "Niin kauan kun on uskoa on toivoakin …" ja Sylvia Plath kirjoitti taas näin: "Nainen on loppuunsaatettu. Kuollutta ruumista verhoaa viimeistellyn työn hymy, kreikkalaisen täyttymyksen harha virtaa toogan kääröistä, hänen paljaat jalkansa ovat sanovinaan: tähän asti olemme tulleet, se on ohi." Siis, ihminen voi kasvaa, kehittyä ja uudistua elämänsä viimeisen päivään saakka, mutta sen jälkeen työ on viimeistelty ja se on ohi. On siis toivoa niin kauan kuin on elämää ja uskoa parempaan. Tämän selittäminen täällä lienee täysin turhaa, sillä en usko että täällä tätä lukee kukaan joka antaisi tälle mitään arvoa. Sinä provosoit, mutta sillä tavoin annat minulle mahdollisuuden ja suun vuoron. Voin paljastaa sinun kustannuksellasi ajatuksia, joita muuten en tänne kirjoittaisi. Elämä on täynnä uskoa, toivoa ja rakkautta, eikä siihen tarvita mitään sen enempää, vain olemassaolo, jolle antaa tarkoitus.

        jen joukossa? "vain olemassaolo, jolle antaa tarkoitus" Mikä on se tarkoitus kohdallasi?


      • Ardea_C
        Vieläkö luuraat jossakin lebe- kirjoitti:

        jen joukossa? "vain olemassaolo, jolle antaa tarkoitus" Mikä on se tarkoitus kohdallasi?

        Et ole lukenut viestiketjua tai sitten et ymmärrä lukemaasi. Älä välitä, se on kovin yleistä nykyisin. Ihmiselle opetetaan luku- ja kirjoitustaito, mutta kaikki muut humaanit, empatia- tai elämänkatsomustaidot jätetään sitten opettamatta. Siksi meillä on niin paljon niitä joilla on paljon asiaa, mutta ei mitään sanottavaa. Olemassaoloni tarkoitus ei sinulle ehkä avaudun kirjoitusteni kautta, mutta sillä ei ole mitään merkitystä. Et tunne minua, enkä minä sinua, emmekä kumpikaan menetä tässä mitään. Riittää kun minä tiedän omani ja sinä tiedät omasi, ja meillä molemmilla on olemassaolon tarkoitus.


      • eheytymisestä?
        Ardea_C kirjoitti:

        Viitaten aikaisempiin kirjoituksiini tässä viestiketjussa luulen, että se on riman alitus, jos ihminen ei etsi ja tunnista itseään vaan valitsee sen, joka on kaavamaista, normaalia ja hyväksyttävää. Elämä ja inhimillisyys ovat kehittyneet vain evoluution ja revoluution kautta, jotka molemmat kyseenalaistavat hyväksyttävät ja tavanomaiset mallit. Vain näin on voinut syntyä älyllistä elämää, uusi uljaampi maailma, demokratia, ihmisoikeudet, tasa-arvoajattelu ja edelleen jatkuva taistelu eriarvoisuutta, väärinkäyttöä ja epäoikeudenmukaisuutta vastaan. Seksi, seksuaalisuus ja lisääntyminen parittelemalla ovat niitä argumentteja joihin tämä patriarkaalinen maailma edelleen tukeutuu. Jokaisesta nimettömästä viestistä paistaa läpi kirjoittajan omat asenteet, tarpeet ja ideologia. Niin sinunkin.

        Muutut perusheteroksi ja voit pamahtaa paksuksi kuten niin usein hetskumaailmassa brukkaa käydä.

        Monen kohdalla se onkin lottovoitto.


      • Ardea_C
        eheytymisestä? kirjoitti:

        Muutut perusheteroksi ja voit pamahtaa paksuksi kuten niin usein hetskumaailmassa brukkaa käydä.

        Monen kohdalla se onkin lottovoitto.

        Eheytyminen on sinulle siis vain "muuttumista perusheteroksi", "paksuksi pamahtamista" ja lopulta se maaginen "lottovoitto".
        Näistä sinä siis puhut tai kirjoitat?

        Otan osaa, suomenkielen vivahteet eivät kaikille aukea ja kielen avarakatseisuus ei saa sijaa ahtaassa mielessä. Eheytyminen on toki paljon muuta ja voi olla yhä enemmän kun avaat silmäsi ja mielesi hiukan laajempaan katsantokantaan ja yrität nähdä asiat myös toisten kannalta. Sitä sanotaan myös empatiaksi eräissä piireissä, jossain puhutaan myös sosiaalisista taitoista ja sympatiasta. Voit katsoa näiden sanojen yksinkertaistetut merkitykset wikipediasta tai nykysuomen sanakirjasta. Elämällä opit niistä vielä enemmän.

        Ihminen voi eheytyä seksuaalisuudessa mihin suuntaan tahansa. Hänestä voi tulla mainitsemasi perushetero, mutta hänestä voi tulla myös tasapainoinen homoseksuaali. Ihminen voi myös jättää koko seksuaalisuuden identiteettinsä ulkopuolelle ja hänestä voi tulla aseksuaali, joka noin raamatullisessa mielessä voi tarkoittaa vaikka munkin tai nunnan ansiokasta uraa. Munkista voi tulla vaikka paavi, jumalasta seuraava maan päällä. Nunna päätyy hädintuskin abbedissaksi asti. Aseksuaali voi päätyä mihin vaan ja miksi vaan, Frederik Chopin päätyi muusikoksi ja säveltäjäksi jne.

        Pieneen maailmaasi mahtuu siis tuo seksuaalisuus, seksi ja lisääntymisvietin toteuttaminen lottovoiton muodossa. Miksi edes kirjoitat noin maallisista asioita täällä ja vertaat poikasen saamista rahalliseen yltäkylläisyyteen? Vai kuulutko niihin jotka tekevät lapsia saadakseen yhteiskunnalta avustuksia. Elämäntapa sekin.


      • paksuksi?
        Ardea_C kirjoitti:

        Eheytyminen on sinulle siis vain "muuttumista perusheteroksi", "paksuksi pamahtamista" ja lopulta se maaginen "lottovoitto".
        Näistä sinä siis puhut tai kirjoitat?

        Otan osaa, suomenkielen vivahteet eivät kaikille aukea ja kielen avarakatseisuus ei saa sijaa ahtaassa mielessä. Eheytyminen on toki paljon muuta ja voi olla yhä enemmän kun avaat silmäsi ja mielesi hiukan laajempaan katsantokantaan ja yrität nähdä asiat myös toisten kannalta. Sitä sanotaan myös empatiaksi eräissä piireissä, jossain puhutaan myös sosiaalisista taitoista ja sympatiasta. Voit katsoa näiden sanojen yksinkertaistetut merkitykset wikipediasta tai nykysuomen sanakirjasta. Elämällä opit niistä vielä enemmän.

        Ihminen voi eheytyä seksuaalisuudessa mihin suuntaan tahansa. Hänestä voi tulla mainitsemasi perushetero, mutta hänestä voi tulla myös tasapainoinen homoseksuaali. Ihminen voi myös jättää koko seksuaalisuuden identiteettinsä ulkopuolelle ja hänestä voi tulla aseksuaali, joka noin raamatullisessa mielessä voi tarkoittaa vaikka munkin tai nunnan ansiokasta uraa. Munkista voi tulla vaikka paavi, jumalasta seuraava maan päällä. Nunna päätyy hädintuskin abbedissaksi asti. Aseksuaali voi päätyä mihin vaan ja miksi vaan, Frederik Chopin päätyi muusikoksi ja säveltäjäksi jne.

        Pieneen maailmaasi mahtuu siis tuo seksuaalisuus, seksi ja lisääntymisvietin toteuttaminen lottovoiton muodossa. Miksi edes kirjoitat noin maallisista asioita täällä ja vertaat poikasen saamista rahalliseen yltäkylläisyyteen? Vai kuulutko niihin jotka tekevät lapsia saadakseen yhteiskunnalta avustuksia. Elämäntapa sekin.

        Eheytyminenkö on pahasti kesken? Noin pitkään, luuletko joskus valmistuvasi?


      • sinäkin
        paksuksi? kirjoitti:

        Eheytyminenkö on pahasti kesken? Noin pitkään, luuletko joskus valmistuvasi?

        voit vielä voittaa ...


      • romulus
        paksuksi? kirjoitti:

        Eheytyminenkö on pahasti kesken? Noin pitkään, luuletko joskus valmistuvasi?

        3, 7, 12, 21, 24 ... onnea voittaneille!


      • Etsitkö palstoilta seu-
        Ardea_C kirjoitti:

        Taisin kirjoittaa aiheesta lesbopalstalle pitkät lotikat tuossa taannoin. En edes muista enää mitä siinä lätisin. Jokainen ihminen voi eheytyä jostain, elämä on eheytymistä tulemista täydellisemmäksi kuin on. Eheytyminen on mielestäni ensisijaisesti henkinen kehitysprosessi, jota voi itse avittaa hankkimalla koulutusta, tietoa ja sivistystä erilaisista itseään, yhteiskuntaa ja ympäristöä koskevista asioista. Outoa tässä eheytymisessä on se että se yleensä koskee jotain ominaisuutta ihmisessä, mutta eivät esimerkiksi lesbot ja homo halua eheyttää heteroja. Vai haluavatko? No ehkä tavallaan me voisimme eheyttää heterot antamalle heille tietoa seksuaalisen vähemmistön elämästä, tavoista, tarpeista ja ajatusmaailmasta? Tuo vähemmistö -sana edellisessä lauseessa hiukan häiritsee minua, sillä itse asiassa ei ole mitään enemmistöä, on vain suuri määrä erilaisia vähemmistöjä. Tällä palstalla vierailevat kristityt ovat vähemmistö tai he kuuluvat johonkin kristilliseen vähemmistöön. Heterotkin jakautuvat ryhmiin, on eronneita, karanneita, sinkkuja, avioliitossa eläviä ja muuten vaan heteroita. Heteroissa on myös paljon niitä jotka ovat ns. kaapissa tai eivät edes ole löytäneet itseään ja seksuaalista identiteettiään. Olemme kaikki suurta vähemmistöä joka pitäisi eheyttää jostakin. Tai paremminkin, jonka pitäisi itse tunnistaa se mistä hänen tulisi eheytyä ja pyrkiä pois jotta maailmasta tulisi parempi paikka elää. Niin sinulle kuin minulle itselleni, ja kaikille muille.

        raa? No sit sun kantsii siirtyä toiselle palstalle.


      • Juups, mut se on niin
        paholainen itse kirjoitti:

        Mutta jotkut ovat täydellisempiä kuin toiset. Sinä osaat kirjoittaa kaksi lähes täyspitkää lausetta sanomatta mitään, kun toinen kirjoittaa muutaman kappaleen ja tiivistää niihin koko humaistisen etiikan oppimäärän. Täytyykö tämä kääntää sinulle vai osaatko jo lukea ja kirjoittaa?

        pirun tylsää eikä kiinnosta edes tipan tippaa.


      • Piilolinssit vaan päähän
        P1313 kirjoitti:

        Yhtä hyvin voisi kuvitella saavansa sinisilmänsä ruskeiksi kesken elämän (hehheh ei piilareita) tai herääväni huomenna 180 senttisenä... ei ole mitään mistä eheytyä, minä olen lesbo, koska olen sellaiseksi luotu ja sellaisena syntynyt. En muutenkaan ymmärrä heteroiden mielenkiintoa "auttaa" ei-heteroita.

        nin helppo nakki se on.


      • oppia täältä
        Ardea_C kirjoitti:

        Taisin kirjoittaa aiheesta lesbopalstalle pitkät lotikat tuossa taannoin. En edes muista enää mitä siinä lätisin. Jokainen ihminen voi eheytyä jostain, elämä on eheytymistä tulemista täydellisemmäksi kuin on. Eheytyminen on mielestäni ensisijaisesti henkinen kehitysprosessi, jota voi itse avittaa hankkimalla koulutusta, tietoa ja sivistystä erilaisista itseään, yhteiskuntaa ja ympäristöä koskevista asioista. Outoa tässä eheytymisessä on se että se yleensä koskee jotain ominaisuutta ihmisessä, mutta eivät esimerkiksi lesbot ja homo halua eheyttää heteroja. Vai haluavatko? No ehkä tavallaan me voisimme eheyttää heterot antamalle heille tietoa seksuaalisen vähemmistön elämästä, tavoista, tarpeista ja ajatusmaailmasta? Tuo vähemmistö -sana edellisessä lauseessa hiukan häiritsee minua, sillä itse asiassa ei ole mitään enemmistöä, on vain suuri määrä erilaisia vähemmistöjä. Tällä palstalla vierailevat kristityt ovat vähemmistö tai he kuuluvat johonkin kristilliseen vähemmistöön. Heterotkin jakautuvat ryhmiin, on eronneita, karanneita, sinkkuja, avioliitossa eläviä ja muuten vaan heteroita. Heteroissa on myös paljon niitä jotka ovat ns. kaapissa tai eivät edes ole löytäneet itseään ja seksuaalista identiteettiään. Olemme kaikki suurta vähemmistöä joka pitäisi eheyttää jostakin. Tai paremminkin, jonka pitäisi itse tunnistaa se mistä hänen tulisi eheytyä ja pyrkiä pois jotta maailmasta tulisi parempi paikka elää. Niin sinulle kuin minulle itselleni, ja kaikille muille.

        näe vähän vaivaakin: http://www.darsanainstituutti.com/eheytyminen.htm PINNISTÄ!


      • naked man
        Etsitkö palstoilta seu- kirjoitti:

        raa? No sit sun kantsii siirtyä toiselle palstalle.

        Missä täällä on alastomia? Vai onko sulla huntu päässä?


      • naked man

      • pahoillani
        P1313 kirjoitti:

        Yhtä hyvin voisi kuvitella saavansa sinisilmänsä ruskeiksi kesken elämän (hehheh ei piilareita) tai herääväni huomenna 180 senttisenä... ei ole mitään mistä eheytyä, minä olen lesbo, koska olen sellaiseksi luotu ja sellaisena syntynyt. En muutenkaan ymmärrä heteroiden mielenkiintoa "auttaa" ei-heteroita.

        'Yhtä hyvin voisi kuvitella saavansa sinisilmänsä ruskeiksi kesken elämän' ei muuta mutta mellä on suvussa tuota silmien värivaihdosta miltei kaikilla, tulin sinisilmäisenä tänne niin kuin kaikki lapsenikin siitä vihreäksi ja nyt ruskea valtaa alaa. lapset 2/3 nyt vihreä silmäisiä. isoisä oli toinen sininen ja toinen ruskea silmä eli väritelkka. en tiä teistä muista mutta meillä kimeereillä näyttää menevän näin vaihtuva hiusten väri. sitä minä vaan..


      • yläosassa. Sen enempää
        naked man kirjoitti:

        Missä täällä on alastomia? Vai onko sulla huntu päässä?

        se ei uskalla vähentää. Mustat aurinkolasit ja muuten vaan uikkareitten yläosa tai koko uimapuku. Sitä ei vaan näe, ni täytyy päätellä itse. Täysin alasti olisi parempi vaihtoehtol lepakkojen kannalta. LOL.


      • mallin mitat
        yläosassa. Sen enempää kirjoitti:

        se ei uskalla vähentää. Mustat aurinkolasit ja muuten vaan uikkareitten yläosa tai koko uimapuku. Sitä ei vaan näe, ni täytyy päätellä itse. Täysin alasti olisi parempi vaihtoehtol lepakkojen kannalta. LOL.

        Katso tuo alempi eheytyslinkki, siinä on paljon anorektisempi malli kevyessä kesämekossa, se se vasta sopii kristitylle jokapojalle ja tytölle. LOL.


      • se se on sanon minä ...
        yläosassa. Sen enempää kirjoitti:

        se ei uskalla vähentää. Mustat aurinkolasit ja muuten vaan uikkareitten yläosa tai koko uimapuku. Sitä ei vaan näe, ni täytyy päätellä itse. Täysin alasti olisi parempi vaihtoehtol lepakkojen kannalta. LOL.

        Nyt kun mainitsit tuon, niin nainenhan on entinen lyhyiden ratojen Suomenmestari! Olisi varmaan uinut olympiakultaa jos ei olisi niin naisiin päin kallellaan altaassakin. Delfiinin kroppa sillä on!

        Katso ittees peilistä, nosta verkkarit ylös ja vedä se t-paita pömppämahan päälle niin huomaat eron hylkeen ja delfiinin välillä. Jäisit sille varmaan jo lähtölaukauksessa ja altaassa et jaksaisi viittäkymmentä metriäkään, mutta tuo nainen ui satasen Suomenennätysaikaan ennen Hanna-Maria!


      • lottorivin?
        romulus kirjoitti:

        3, 7, 12, 21, 24 ... onnea voittaneille!

        Petollista niin petollista. Huiiiiiiiiiiiiiiiiiii


      • raamatusta ....
        lottorivin? kirjoitti:

        Petollista niin petollista. Huiiiiiiiiiiiiiiiiiii

        joten väitätkö että raamattu ja sen opetukset ovat huijausta?! Lotto voi olla huijausta, mutta siitähän nykyihmiset tykkää että niitä pannaan kuus nolla.


      • oranssit/you namet it
        pahoillani kirjoitti:

        'Yhtä hyvin voisi kuvitella saavansa sinisilmänsä ruskeiksi kesken elämän' ei muuta mutta mellä on suvussa tuota silmien värivaihdosta miltei kaikilla, tulin sinisilmäisenä tänne niin kuin kaikki lapsenikin siitä vihreäksi ja nyt ruskea valtaa alaa. lapset 2/3 nyt vihreä silmäisiä. isoisä oli toinen sininen ja toinen ruskea silmä eli väritelkka. en tiä teistä muista mutta meillä kimeereillä näyttää menevän näin vaihtuva hiusten väri. sitä minä vaan..

        silmät. Mielikuvitus vain rajana.


      • mietit liikaa ja siten
        Ardea_C kirjoitti:

        Eheytyminen on sinulle siis vain "muuttumista perusheteroksi", "paksuksi pamahtamista" ja lopulta se maaginen "lottovoitto".
        Näistä sinä siis puhut tai kirjoitat?

        Otan osaa, suomenkielen vivahteet eivät kaikille aukea ja kielen avarakatseisuus ei saa sijaa ahtaassa mielessä. Eheytyminen on toki paljon muuta ja voi olla yhä enemmän kun avaat silmäsi ja mielesi hiukan laajempaan katsantokantaan ja yrität nähdä asiat myös toisten kannalta. Sitä sanotaan myös empatiaksi eräissä piireissä, jossain puhutaan myös sosiaalisista taitoista ja sympatiasta. Voit katsoa näiden sanojen yksinkertaistetut merkitykset wikipediasta tai nykysuomen sanakirjasta. Elämällä opit niistä vielä enemmän.

        Ihminen voi eheytyä seksuaalisuudessa mihin suuntaan tahansa. Hänestä voi tulla mainitsemasi perushetero, mutta hänestä voi tulla myös tasapainoinen homoseksuaali. Ihminen voi myös jättää koko seksuaalisuuden identiteettinsä ulkopuolelle ja hänestä voi tulla aseksuaali, joka noin raamatullisessa mielessä voi tarkoittaa vaikka munkin tai nunnan ansiokasta uraa. Munkista voi tulla vaikka paavi, jumalasta seuraava maan päällä. Nunna päätyy hädintuskin abbedissaksi asti. Aseksuaali voi päätyä mihin vaan ja miksi vaan, Frederik Chopin päätyi muusikoksi ja säveltäjäksi jne.

        Pieneen maailmaasi mahtuu siis tuo seksuaalisuus, seksi ja lisääntymisvietin toteuttaminen lottovoiton muodossa. Miksi edes kirjoitat noin maallisista asioita täällä ja vertaat poikasen saamista rahalliseen yltäkylläisyyteen? Vai kuulutko niihin jotka tekevät lapsia saadakseen yhteiskunnalta avustuksia. Elämäntapa sekin.

        sekoittuu lukijan ajatuksetkin, jos on vaikka sattunut vilkaisemaan uimapukukuvaasi. Kirjoita helpompaa tekstiä tai sijoita tekstin loppuun helposti ymmärrettävä tiivistelmä avainsanoineen tai ainakin avainsanat. Thanks!


      • Ardea_C
        mietit liikaa ja siten kirjoitti:

        sekoittuu lukijan ajatuksetkin, jos on vaikka sattunut vilkaisemaan uimapukukuvaasi. Kirjoita helpompaa tekstiä tai sijoita tekstin loppuun helposti ymmärrettävä tiivistelmä avainsanoineen tai ainakin avainsanat. Thanks!

        Kirjoitan liikaa ja minulla on liian vähän vaateita? En pukeudu huntuun. Oletko koskaan lukenut kirjaa, ovatko ne mielestäsi liian pitkiä? Onko raamatussa liikaa tekstiä, mutta liian vähän pukeutuneiden ihmisten kuvia. Kuvaraamatussahan on kuvia alastomista, joilta pelkät sukuelimet on peitetty rievulla.


      • -ip-
        Ardea_C kirjoitti:

        Kirjoitan liikaa ja minulla on liian vähän vaateita? En pukeudu huntuun. Oletko koskaan lukenut kirjaa, ovatko ne mielestäsi liian pitkiä? Onko raamatussa liikaa tekstiä, mutta liian vähän pukeutuneiden ihmisten kuvia. Kuvaraamatussahan on kuvia alastomista, joilta pelkät sukuelimet on peitetty rievulla.

        Kiitoksi


      • -ip-
        Ardea_C kirjoitti:

        Kirjoitan liikaa ja minulla on liian vähän vaateita? En pukeudu huntuun. Oletko koskaan lukenut kirjaa, ovatko ne mielestäsi liian pitkiä? Onko raamatussa liikaa tekstiä, mutta liian vähän pukeutuneiden ihmisten kuvia. Kuvaraamatussahan on kuvia alastomista, joilta pelkät sukuelimet on peitetty rievulla.

        Hienoa. Kiit


      • -ip-
        Ardea_C kirjoitti:

        Kirjoitan liikaa ja minulla on liian vähän vaateita? En pukeudu huntuun. Oletko koskaan lukenut kirjaa, ovatko ne mielestäsi liian pitkiä? Onko raamatussa liikaa tekstiä, mutta liian vähän pukeutuneiden ihmisten kuvia. Kuvaraamatussahan on kuvia alastomista, joilta pelkät sukuelimet on peitetty rievulla.

        Kiitos hienoista viitteistä, ajatuksista, pohtimisista. Pysy vahvana, ole aina ajatustesi takana.


      • Unohda koko asia, ku

        siltapaa siitä ei tuu mitään.Tosissasihan ET ollutkaan. Se oli vaan VEDÄTYDSTÄ?

        Eivät leppiksetkään sitä hyväksy, jos niin luulet.


      • voi aikoja voi tapoja

        ja hänen pitääkin löytää itsensä, eli se ihminen joksi Jumala hänet loi ja määräsi, jo ennen hänen syntymäänsä! Sinulla on oma tehtäväsi Jumalan suunnitelmissa ja hänen tahtonsa on sinua kohtaan hyvä! Mutta jos elät omien himojesi ja halujesi "vankina" ne ovat sokaisseet sinut, niin että sinuulle ei loista se valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen joka on Jumalan kuva. 2. Kor. 4:3-4
        Näin on kirjoitettu kerran ja se on Jumalan sanaa, joka on iäti kestävä ja muuttumaton!
        Jumala loi vain miehiä ja naisia ja sanoi lisääntykää ja täyttäkää maa. Homous/lesbous ja trans on vihollisesta ja hänen tahtonsa teitä kohtaan on paha! Esikää totuutta ja totuus on tekevä teidät vapaiksi, niin että pelastutte tulevasta vihasta! Jeesus on tie totuus ja elämä, hän sanoo itse niin, ja kukaan ei tule isän tykö muutoin kuin minun (Jeesuksen) kautta!! Hertkää hyvät homot/lesbot ja muut nyt on jo kiire!! Oikeesti!!!!! En ole vihamiehenne, jos sellaista nousee mieleenne


      • huomaan että
        voi aikoja voi tapoja kirjoitti:

        ja hänen pitääkin löytää itsensä, eli se ihminen joksi Jumala hänet loi ja määräsi, jo ennen hänen syntymäänsä! Sinulla on oma tehtäväsi Jumalan suunnitelmissa ja hänen tahtonsa on sinua kohtaan hyvä! Mutta jos elät omien himojesi ja halujesi "vankina" ne ovat sokaisseet sinut, niin että sinuulle ei loista se valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen joka on Jumalan kuva. 2. Kor. 4:3-4
        Näin on kirjoitettu kerran ja se on Jumalan sanaa, joka on iäti kestävä ja muuttumaton!
        Jumala loi vain miehiä ja naisia ja sanoi lisääntykää ja täyttäkää maa. Homous/lesbous ja trans on vihollisesta ja hänen tahtonsa teitä kohtaan on paha! Esikää totuutta ja totuus on tekevä teidät vapaiksi, niin että pelastutte tulevasta vihasta! Jeesus on tie totuus ja elämä, hän sanoo itse niin, ja kukaan ei tule isän tykö muutoin kuin minun (Jeesuksen) kautta!! Hertkää hyvät homot/lesbot ja muut nyt on jo kiire!! Oikeesti!!!!! En ole vihamiehenne, jos sellaista nousee mieleenne

        aloin juuri himoita ja haluta vastakkaista sukupuolta ihan mielettömästi! Nyt eikun baanalle ja haku päälle! Tässähän täytyy ruveta lisääntymään ja täyttämään maata!

        Ei mutta taksi tuli jo, heippa! Ilmoittelen sitten että miten kävi :-)


      • 89mies

        Olen homo ja en ole vielä särkynyt. Olisi kyllä ison työn takana eheytyä heterosta homoksi. Oletko itse särkynyt?


      • vastauksia

        USKONTO JA USKO ovat täysin eriasia! Ateistit luulevat uskon ja uskonnon olevan sama-asia. usko on henkilökohtaista tuntemusta Jeesuksesta sekä luottamista Jumalaan ja elämään tämän kanssa. Uskonto yleispiirteittäin tarjoaa sääntöjä ja kaikenlaista, jotkut harhaoppia jne. Ei ole pakko olla seurakunnassa uskoakseen Jumalaan ja Armoon. Seurakunta on luotu maailmanvaloksi, ja tottaki siellä on hyvä käydä että saa kasvaa uskovien yhteydessä. Kuitenkin tärkein on henkilökohtainen suhde Jumalaan. Pysy rukouksessa.


      • elämänviisauksia:

      • Valoa vaan

        nistiksi? Sun olis kannattanut pitää ainakin koraani, jos raamattu ottaa kupoliis.


    • ....

      Murrosiän jälkeen elin heterona, mukamas Jumalan tahdosta. Luulin sen olevan oikein ja homouden väärin, Jumalan tahdosta. Voin pahoin ja kiitin siitä Herraa. Jossakin vaiheessa sitten tulin uskoon ja eheydyin. Tajusin, että olin palvellut jotakin muuta kuin Jumalaa, tyydyttänyt tarpeitani villisti. Himoni oli moralisoida, nousta toisten yläpuolelle, totella sääntölistää pilkuntarkasti ja tuntea itseni hyväksi, paremmaksi. Viimein tajusin, mikä tekisi minusta ehjän. Aloin kuunnella sitä, mitä Jumala oli huutanut minulle koko ajan. Olen hyvä tällaisena. Eheydyin homoseksuaaliksi, joka olen aina ollutkin.

      • P1313

        Toki, monikin ja sitten olisin elänyt VALHEESSA koko elämäni. Olen nähnyt liian läheltä yhden kulissiavioliiton ja siinä oli kaksi heteroa: vanhempani. Millainen helvetti olisi heteron ja lesbon kulissi? Jos Jumala ei luonut lesboksi, niin kuka sitten? En ole koskaan pelännyt poikia/miehiä, arastellut heitä, en ole mennyt minkäänkokoisen aidan alitse tai ylitse, olen vain ollut oma itseni. Arvostan miehiä, pidän jopa heidän puoliaan, kun siihen on aihetta. Minulla on kaksi IHANAA pikkuveljeä ja viisi UPEAA sisarustenpoikaa, ei miehet ole minulle ongelma. Niin ja olenhan miehen tytär. En halua maailmaa ilman miehiä, mutta he eivät vain kolahda minulle kuten naiset. Ei tulisi mieleenikään sanoa ystävättärelleni, että olet vain valinnut helpomman tien: tuon yleisimmän parisuhteen heterouden, come on susta on enempäänkin, kyllä joku lesbo sut huolii. Ja vielä sen verran, että jos logiikka kulkee niin, että kuvittelen, etten kenelle miehelle kelpaisi ja siksi olisin päätynyt tähän lesbouteen. Niin sanonpa vain saman kuin eräälle ystävättärelleni: tiedän useita miehiä, jotka eivät kelpaa kenellekään naiselle, mutten yhtään naista, joka ei kelpaisi jollekin miehelle. HALUAN KAIKESSA PARASTA, MIKSI SIIS TYYTYISIN MIEHEEN : )


      • voi aikoja voi tapoja

        jotain sinulle on tehty jota pakenet. Ja ilmeisesti juuri sinun sielusi sinpäsi on haavoittunut. Mietippä rehellisesti asioitasi ja huomaat mistä kaikki johtuu. Se kirpaisee mutta parantaa sinut.....totuus! Älä tyydy elämään valheessa se on liian helppoa ja kuitenkin myöhemmin vanhempana joudut varmasti uudelleen asian eteen ja sitten harmittaa!!!


      • kiitos siitä
        voi aikoja voi tapoja kirjoitti:

        jotain sinulle on tehty jota pakenet. Ja ilmeisesti juuri sinun sielusi sinpäsi on haavoittunut. Mietippä rehellisesti asioitasi ja huomaat mistä kaikki johtuu. Se kirpaisee mutta parantaa sinut.....totuus! Älä tyydy elämään valheessa se on liian helppoa ja kuitenkin myöhemmin vanhempana joudut varmasti uudelleen asian eteen ja sitten harmittaa!!!

        miten väärässä sinä oletkaan ja että minä en enää elä niitä aikoja, jolloin olisin pudonnut pirulliseen houkutukseesi. Ja ei, en ole ollutkaan koskaan homo vaan lesbo.


      • *****
        voi aikoja voi tapoja kirjoitti:

        jotain sinulle on tehty jota pakenet. Ja ilmeisesti juuri sinun sielusi sinpäsi on haavoittunut. Mietippä rehellisesti asioitasi ja huomaat mistä kaikki johtuu. Se kirpaisee mutta parantaa sinut.....totuus! Älä tyydy elämään valheessa se on liian helppoa ja kuitenkin myöhemmin vanhempana joudut varmasti uudelleen asian eteen ja sitten harmittaa!!!

        Siittiöllä ja munasolulla ei ole seksuaalisuutta. Sinun vanhakantaiset mielipiteesi joutavat kaatopaikalle. Kirpaisee varmasti, mutta jos todella olet sitä mieltä että seksuaalisuus voidaan muuttaa on sinun alettava suunnitella sopivia lobotomialeikkauksia seksuaalivähemmistöjen edustajille. Sitten sinun on vielä nuijittava läpi leikkaukset mahdollistava laki.

        Opettele lukemaan, maailmassa on paljon muutakin kuin sinun vanha raamattusi:

        http://www.pnas.org/content/105/30/10273.full?sid=1d263d3b-9094-4f6f-9c78-57bd52548964


    • tapahtua!

      Olin aiemmin täyshomo, psykoterapian ja Aslanin eheytymiskurssien avulla alkoi spontaani heterokiinnostus ja homokiinnostus väheni melkein olemattomiin. Heterosta muutos homoksi on regressio, homosta heteroksi taas se on kasvaminen aikuisuuteen. On se kummaa, että heterosta homoksi-käännöksenlle ollaan suvaitsevaisia mutta ei homosta heteroksi. Miksi? Älä usko homoliikeen valheita.

      • tasapaino09

        Niin, haluat vakuutella meille tasapainoisille gay-ihmisille, että heterona elämä olisi tarkoituksenmukaisempaa ja merkityksellisempää. Valaise nyt, mitä ongelmia sinulla oli homoidentiteetissäsi? Aläkä perustele millään pölyttyneellä raamatun argumentillä...Ei kukaan tarvitse eheytymistä (siis minkään suhteen), jos elämä on tasapainossa ja ihminen sisäistänyt oman maailmankatsomuksensa/ihmiskäsityksensä. Oletko nyt onnellinen? Toteat homokiinnostuksesi vähentyneen lähes olemattomiin...pystytkö näkemään rakkauden ja seksin eron...


      • aiemmin
        tasapaino09 kirjoitti:

        Niin, haluat vakuutella meille tasapainoisille gay-ihmisille, että heterona elämä olisi tarkoituksenmukaisempaa ja merkityksellisempää. Valaise nyt, mitä ongelmia sinulla oli homoidentiteetissäsi? Aläkä perustele millään pölyttyneellä raamatun argumentillä...Ei kukaan tarvitse eheytymistä (siis minkään suhteen), jos elämä on tasapainossa ja ihminen sisäistänyt oman maailmankatsomuksensa/ihmiskäsityksensä. Oletko nyt onnellinen? Toteat homokiinnostuksesi vähentyneen lähes olemattomiin...pystytkö näkemään rakkauden ja seksin eron...

        Olen nyt onnellinen ja tasapainoisempi kuin aiemmin :-) Mutta ei se oo se heterojuttu vaan eheytyminen eheytti tosiaan mua niin, että koko elämänlaatu parani...Mä vaan tajusin, että homous ei oo tervettä vaan identiteettihäiriö... hyvä ihme sitä bitch-asennetta mieshomoissa ja naiseuttaan & miehiä vihaavia lesboja, jotka käyttäytyy ja pukeutuu kuin miehet... ja eipä tarvinnu kovin kauan juttuttaa muita homoja kun huomasin, että puhe "tasapainoisesta lapsuudesta" oli tosiaan pötypuhetta, jolla lähinnä yritettiin hämätä heteroita, jotka yritti kerätä suvaitsevaisuusirtopisteitä pitämällä homoystäviä... tai kun haluttiin vetää rajaa fundamentalistieheyttäjiin niin silloin sopi julistaa kuin tasapainoista on homojen elämä tai sit ongelmat johtuu vain suvaistemattomista heteroista... sokeaa touhua... nyt nautin miesten välisestä ystävyydestä, koska kuten joku terapeutti sanoi "et tarvii miestä sisällesi vaan sun on löydettävä mies sisältäsi"...


      • ikinä
        aiemmin kirjoitti:

        Olen nyt onnellinen ja tasapainoisempi kuin aiemmin :-) Mutta ei se oo se heterojuttu vaan eheytyminen eheytti tosiaan mua niin, että koko elämänlaatu parani...Mä vaan tajusin, että homous ei oo tervettä vaan identiteettihäiriö... hyvä ihme sitä bitch-asennetta mieshomoissa ja naiseuttaan & miehiä vihaavia lesboja, jotka käyttäytyy ja pukeutuu kuin miehet... ja eipä tarvinnu kovin kauan juttuttaa muita homoja kun huomasin, että puhe "tasapainoisesta lapsuudesta" oli tosiaan pötypuhetta, jolla lähinnä yritettiin hämätä heteroita, jotka yritti kerätä suvaitsevaisuusirtopisteitä pitämällä homoystäviä... tai kun haluttiin vetää rajaa fundamentalistieheyttäjiin niin silloin sopi julistaa kuin tasapainoista on homojen elämä tai sit ongelmat johtuu vain suvaistemattomista heteroista... sokeaa touhua... nyt nautin miesten välisestä ystävyydestä, koska kuten joku terapeutti sanoi "et tarvii miestä sisällesi vaan sun on löydettävä mies sisältäsi"...

        ollut homo.


      • vastaajaan
        aiemmin kirjoitti:

        Olen nyt onnellinen ja tasapainoisempi kuin aiemmin :-) Mutta ei se oo se heterojuttu vaan eheytyminen eheytti tosiaan mua niin, että koko elämänlaatu parani...Mä vaan tajusin, että homous ei oo tervettä vaan identiteettihäiriö... hyvä ihme sitä bitch-asennetta mieshomoissa ja naiseuttaan & miehiä vihaavia lesboja, jotka käyttäytyy ja pukeutuu kuin miehet... ja eipä tarvinnu kovin kauan juttuttaa muita homoja kun huomasin, että puhe "tasapainoisesta lapsuudesta" oli tosiaan pötypuhetta, jolla lähinnä yritettiin hämätä heteroita, jotka yritti kerätä suvaitsevaisuusirtopisteitä pitämällä homoystäviä... tai kun haluttiin vetää rajaa fundamentalistieheyttäjiin niin silloin sopi julistaa kuin tasapainoista on homojen elämä tai sit ongelmat johtuu vain suvaistemattomista heteroista... sokeaa touhua... nyt nautin miesten välisestä ystävyydestä, koska kuten joku terapeutti sanoi "et tarvii miestä sisällesi vaan sun on löydettävä mies sisältäsi"...

        Et ole ollutkaan homo vaan olet etsinyt identiteettiäsi seksuaalisen vähemmistön kontekstista ehkä juuri tuon "epätasapainoisen" lapsuudenkokemuksesi takia. Homo- ja transseksuaalisuus kun eivät ole pelkästään ympäristön vaikutuksesta syntyneitä, kokemukseen tai muiden vaikutukseen perustuvia käyttäytymismalleja. Syyt ovat paljon syvemmällä ja osin fysiologisia niin kuin täällä on moneen kertaan tuotu esiin.


      • vastustus
        vastaajaan kirjoitti:

        Et ole ollutkaan homo vaan olet etsinyt identiteettiäsi seksuaalisen vähemmistön kontekstista ehkä juuri tuon "epätasapainoisen" lapsuudenkokemuksesi takia. Homo- ja transseksuaalisuus kun eivät ole pelkästään ympäristön vaikutuksesta syntyneitä, kokemukseen tai muiden vaikutukseen perustuvia käyttäytymismalleja. Syyt ovat paljon syvemmällä ja osin fysiologisia niin kuin täällä on moneen kertaan tuotu esiin.

        Kerropa mistä tiedät, että homous on synnynnäinen? Esitä se tiedetutkimus, joka on niin todistanut! Tiedoksi: tähän päivään mennessä sellaista tutkimusta ei ole tehty. Toiseksi, tosi epätoivoista sanoa muutoksen kokeneelle, että hän ei ole homo ollutkaan! Tuo on yhtä junttimaista kuin heteromies sanoo lesbolle: "sä et oo saanu kunnon miestä ja kunnolla munaa kun lesboilet." Aivan samalla tasolla olevaa keskustelua. Ensin pitäisi todistaa, että homous on synnynnäistä, ja toiseksi pitäisi todistaa, että homo ei voi muuttua terapiassa. Ja niitäkään tutkimuksia ei ole.


      • näitä 'terapioita'
        vastustus kirjoitti:

        Kerropa mistä tiedät, että homous on synnynnäinen? Esitä se tiedetutkimus, joka on niin todistanut! Tiedoksi: tähän päivään mennessä sellaista tutkimusta ei ole tehty. Toiseksi, tosi epätoivoista sanoa muutoksen kokeneelle, että hän ei ole homo ollutkaan! Tuo on yhtä junttimaista kuin heteromies sanoo lesbolle: "sä et oo saanu kunnon miestä ja kunnolla munaa kun lesboilet." Aivan samalla tasolla olevaa keskustelua. Ensin pitäisi todistaa, että homous on synnynnäistä, ja toiseksi pitäisi todistaa, että homo ei voi muuttua terapiassa. Ja niitäkään tutkimuksia ei ole.

        on nyt alettu pikkuhiljaa kieltämää mm. yhdysvaltojen psykiatri-yhdiksyksen johdosta, kun on huomattu kuinka vaarallisia ne ovat ihmisen psyykkeelle...


      • paikkaansa
        näitä 'terapioita' kirjoitti:

        on nyt alettu pikkuhiljaa kieltämää mm. yhdysvaltojen psykiatri-yhdiksyksen johdosta, kun on huomattu kuinka vaarallisia ne ovat ihmisen psyykkeelle...

        Yksikään tutkimus ei ole todistanut, että muutoshoito olisi vahingollista vaan homolobbarit on saaneet aikaan sen, että muutoshoito on leimattu vahingolliseksi.


      • entä tähän?
        vastustus kirjoitti:

        Kerropa mistä tiedät, että homous on synnynnäinen? Esitä se tiedetutkimus, joka on niin todistanut! Tiedoksi: tähän päivään mennessä sellaista tutkimusta ei ole tehty. Toiseksi, tosi epätoivoista sanoa muutoksen kokeneelle, että hän ei ole homo ollutkaan! Tuo on yhtä junttimaista kuin heteromies sanoo lesbolle: "sä et oo saanu kunnon miestä ja kunnolla munaa kun lesboilet." Aivan samalla tasolla olevaa keskustelua. Ensin pitäisi todistaa, että homous on synnynnäistä, ja toiseksi pitäisi todistaa, että homo ei voi muuttua terapiassa. Ja niitäkään tutkimuksia ei ole.

        Tähän päivään mennessä ei ole todistettu paljon mitää... omasta maailman kaikkeudestakin tiedetään vain 3%!!! Ja tiedoks että 1500-luvulla vielä luultiin että maa"pallo" on litteä, koska ei ollut todisteita... että sillä lailla...

        "ei ole mitään todisteita että se on synnynnäistä" väite on:

        1. Väärä koska siitä on jonkin asteisia todisteita; mm. kaksostutkimukset
        2. hauska, koska sillä ihmiset pyrkii todistamaan että homoseksuaalisuus ei ole synnynnäistä HUOM! se ei ole tieteellinen todiste asiasta (uskooko tosikristityt vielä tieteeseen?)


      • Kovin merkillistä
        vastaajaan kirjoitti:

        Et ole ollutkaan homo vaan olet etsinyt identiteettiäsi seksuaalisen vähemmistön kontekstista ehkä juuri tuon "epätasapainoisen" lapsuudenkokemuksesi takia. Homo- ja transseksuaalisuus kun eivät ole pelkästään ympäristön vaikutuksesta syntyneitä, kokemukseen tai muiden vaikutukseen perustuvia käyttäytymismalleja. Syyt ovat paljon syvemmällä ja osin fysiologisia niin kuin täällä on moneen kertaan tuotu esiin.

        yhtymistä?


      • Se ei taida onnistua
        vastaajaan kirjoitti:

        Et ole ollutkaan homo vaan olet etsinyt identiteettiäsi seksuaalisen vähemmistön kontekstista ehkä juuri tuon "epätasapainoisen" lapsuudenkokemuksesi takia. Homo- ja transseksuaalisuus kun eivät ole pelkästään ympäristön vaikutuksesta syntyneitä, kokemukseen tai muiden vaikutukseen perustuvia käyttäytymismalleja. Syyt ovat paljon syvemmällä ja osin fysiologisia niin kuin täällä on moneen kertaan tuotu esiin.

        mitenkään, ellet ole mies ja edelleinen nainen. Mitään yhtymistä ei muuten voi tapahtua eikä siitä puhua. Heps kukkuu ja tom tom.


      • on? On varmaan
        Se ei taida onnistua kirjoitti:

        mitenkään, ellet ole mies ja edelleinen nainen. Mitään yhtymistä ei muuten voi tapahtua eikä siitä puhua. Heps kukkuu ja tom tom.

        lesbojen ongelma, kun nainen vastaan nainen on pelkkä PLÄTS. Didlojen kaa yökötys.


      • Selitä mulle
        vastustus kirjoitti:

        Kerropa mistä tiedät, että homous on synnynnäinen? Esitä se tiedetutkimus, joka on niin todistanut! Tiedoksi: tähän päivään mennessä sellaista tutkimusta ei ole tehty. Toiseksi, tosi epätoivoista sanoa muutoksen kokeneelle, että hän ei ole homo ollutkaan! Tuo on yhtä junttimaista kuin heteromies sanoo lesbolle: "sä et oo saanu kunnon miestä ja kunnolla munaa kun lesboilet." Aivan samalla tasolla olevaa keskustelua. Ensin pitäisi todistaa, että homous on synnynnäistä, ja toiseksi pitäisi todistaa, että homo ei voi muuttua terapiassa. Ja niitäkään tutkimuksia ei ole.

        miksi homon pitäisi tuhlata elämäänsä, aikaansa ja rahaansa jossain "terapiassa" vain koska jotkut sanovat, että mene terapiaan muuttumaan?

        Mitä terapiasuuntausta suosittelisit? Ja miksi? (Suosittelisit edes seurakuntaa niin ymmärtäisin yskän.)

        Minkä ihmeen takia sinulle pitäisi todistaa, että homous on synnynnäistä? Mitä teet tällä tiedolla?

        Jos olet sitä mieltä, että homoilla ei saisi olla seksi-/rakkauselämää, kai loogisempaa olisi kehottaa hakeutua kastroitavaksi? (Tätä voisi kristilliseltä pohjalta suositella myös heteroseksuaalisille häntäheikeille..)

        Veljeni on selibaatissa elävä homo. Kolme muuta veljestä olemme heteroja, huomattavasti vähemmän siveitä.


      • koulutuksensa?
        paikkaansa kirjoitti:

        Yksikään tutkimus ei ole todistanut, että muutoshoito olisi vahingollista vaan homolobbarit on saaneet aikaan sen, että muutoshoito on leimattu vahingolliseksi.

        Psykoterapeutiltahan edellytetään useimmiten omaa henkilökohtaisesti läpikäytyä terapiaa.

        Ovatko nämä "muutoshoitajat" käyneet läpi muutosterapian homosta heteroksi?

        (Joo, ei tartte vastata.)


      • sillä suuri osa
        on? On varmaan kirjoitti:

        lesbojen ongelma, kun nainen vastaan nainen on pelkkä PLÄTS. Didlojen kaa yökötys.

        naisista ei pysty saamaan yhdynnässä orgasmia.

        Mies- ja yhdyntäkeskeisyys on poikinut sellaisenkin lääketieteellisen vaivan kuin "ennenaikainen siemensyöksy" (premature ejaculation), vaikka valtaosalle naisia lienee seksuaalisen laukeamisen kannalta yks hailee, vaikkei mies ehtisi stondiksineen edes samaan huoneeseen saati nylkyttämään ennen kuin sen mällinsä lennättää.

        Ugh.


      • toi terapeutin
        aiemmin kirjoitti:

        Olen nyt onnellinen ja tasapainoisempi kuin aiemmin :-) Mutta ei se oo se heterojuttu vaan eheytyminen eheytti tosiaan mua niin, että koko elämänlaatu parani...Mä vaan tajusin, että homous ei oo tervettä vaan identiteettihäiriö... hyvä ihme sitä bitch-asennetta mieshomoissa ja naiseuttaan & miehiä vihaavia lesboja, jotka käyttäytyy ja pukeutuu kuin miehet... ja eipä tarvinnu kovin kauan juttuttaa muita homoja kun huomasin, että puhe "tasapainoisesta lapsuudesta" oli tosiaan pötypuhetta, jolla lähinnä yritettiin hämätä heteroita, jotka yritti kerätä suvaitsevaisuusirtopisteitä pitämällä homoystäviä... tai kun haluttiin vetää rajaa fundamentalistieheyttäjiin niin silloin sopi julistaa kuin tasapainoista on homojen elämä tai sit ongelmat johtuu vain suvaistemattomista heteroista... sokeaa touhua... nyt nautin miesten välisestä ystävyydestä, koska kuten joku terapeutti sanoi "et tarvii miestä sisällesi vaan sun on löydettävä mies sisältäsi"...

        lausahdus. Aivan hölmöä sanaleikkiä, joka on sisältävinään jotain osuvaa ja syvällistä.


      • .....
        toi terapeutin kirjoitti:

        lausahdus. Aivan hölmöä sanaleikkiä, joka on sisältävinään jotain osuvaa ja syvällistä.

        Kyllähän se vähän hymyilytti. Se oikeastaan pistää eniten epäilemään, että juttu on keksitty. Jos se on totta, niin pakko sanoa, että siinä on tullut rahoille aika vähän vastinetta. Se on kyllä selvää, että noissa homoudenpoismanausterapioissa "terapeutit" voivat olla oikeastaan keitä tahansa hörhöjä, mutta minusta on todella ikävää, että sellaisia mainostetaan oikean terapian nimellä.


      • *tutkimustulos*
        Selitä mulle kirjoitti:

        miksi homon pitäisi tuhlata elämäänsä, aikaansa ja rahaansa jossain "terapiassa" vain koska jotkut sanovat, että mene terapiaan muuttumaan?

        Mitä terapiasuuntausta suosittelisit? Ja miksi? (Suosittelisit edes seurakuntaa niin ymmärtäisin yskän.)

        Minkä ihmeen takia sinulle pitäisi todistaa, että homous on synnynnäistä? Mitä teet tällä tiedolla?

        Jos olet sitä mieltä, että homoilla ei saisi olla seksi-/rakkauselämää, kai loogisempaa olisi kehottaa hakeutua kastroitavaksi? (Tätä voisi kristilliseltä pohjalta suositella myös heteroseksuaalisille häntäheikeille..)

        Veljeni on selibaatissa elävä homo. Kolme muuta veljestä olemme heteroja, huomattavasti vähemmän siveitä.

        Jos on vanhempia veljeksiä, homoseksuaalisuus näyttäis olevan yleisempää nuoremmissa.

        Se on ymmärretty naisen/kohdun "immuunireaktiona" ainaiseen poikalapsien syntymiseen. Ehkä naisen kroppa jossain vaiheessa tuottaa vastareaktiona vaikkapa tavallista vähemmän testosteronia, joka saattaa olla sitten syynä homopiuhoituksen kehittymiseen poikasikiön aivoihin. Kyseessä ois siis tietty feminiinistäminen. (Lesboista en tiedä, onko jotain vastaavaa löydetty.)

        Osalla homoista on havaittu sikiökauden alhaisempaan testosteronialtistukseen viittaavaa käden muotoa (etusormen ja nimettömän pituusero "feminiinisempi" kuin miehillä keskimäärin).


      • Ardea_C
        *tutkimustulos* kirjoitti:

        Jos on vanhempia veljeksiä, homoseksuaalisuus näyttäis olevan yleisempää nuoremmissa.

        Se on ymmärretty naisen/kohdun "immuunireaktiona" ainaiseen poikalapsien syntymiseen. Ehkä naisen kroppa jossain vaiheessa tuottaa vastareaktiona vaikkapa tavallista vähemmän testosteronia, joka saattaa olla sitten syynä homopiuhoituksen kehittymiseen poikasikiön aivoihin. Kyseessä ois siis tietty feminiinistäminen. (Lesboista en tiedä, onko jotain vastaavaa löydetty.)

        Osalla homoista on havaittu sikiökauden alhaisempaan testosteronialtistukseen viittaavaa käden muotoa (etusormen ja nimettömän pituusero "feminiinisempi" kuin miehillä keskimäärin).

        Hyvinkin tutkittua tietoa, nämä ovat vaan juuri niitä tutkimusprojekteja joille ei rahoitusta heru, näille tutkimuksille kun ei löydy laajaa asiakaskuntaa. Homouden syiden tutkiminen ja selvittäminen on myös tabu, joten esimerkiksi tämän palstan piirissä kun puhutaan "uskovaisista" ei löydy kirkon piiristä halua ja tarvetta tutkia asiaa. Raamattu on täällä lakikirja ja opas oikeaan elämäntapaan.

        Homous on yleisempää lapsikatraan kuopuksilla ja vastaavasti lesbous esikoisilla, joka johtuu äidin raskausajan hormonitasapainon vaihtelusta.

        Kädestä ennustaminen on vanha taito ja kädestä voidaan nähdä useita asioita. Se mistä kädenmuodon ero johtuvat on ainakin minulle täysi arvoitus, mutta katseltuani tässä muutamien homojen käsiä olisin taipuvainen uskomaan tutkimusta jos sellainen minulle esitetään.


    • sitä

      kun on pakko.

      • P1313

        ei tarvitse enempää sanoa : )


    • lesboksi

      Hei kaikille! Kannattaa rukoilla. Jumala eheyttää Sinutkin lesboksi tai homoksi tai mitä oletkin. Eli siksi ihmiseksi, Jumalan kuvaksi, joksi olet syntynyt. Kuuntele Sinua, kuuntele Jumalaa. Kaipaan minäkin kristillistä eheytymistoimintaa, jossa huomioitaisiin seksuaalinen eheytyminen = vahvistaminen lesboksi/homoksi, joksi olemme luotuja. Omakohtainen todistukseni on Jumalan rakkaudesta olla Jumalan kuva. Rakastaa.

      • ????

        "Homoksi eheytyminen" ei ole mahdollista, koska homous on kehityshäiriö.


    • let it fire!
      • P1313

        Pahin kehityshäiriö on mies, sillä me kaikki aloitamme elämämme tyttöinä, siis sikiöinä, vasta raskausajan myöhemmässä vaiheessa tapahtuu hirvittävä, traaginen, kamala kehityshäiriö ja sikiöstä tulee poika ; ) Tuo pitää muuten paikkansa, että olemme ensin kaikki tyttöjä. Mutta ihan sama miksi minua nimitetään tai miten diagnosoidaan, sillä tiedättekö te luokittelijat, minä olen onnellinen tälläisenä ja rakastettu ja rakastava, yks hailee mitä muut minusta ajattelee.


      • tu, ku musta tuo on uto-
        P1313 kirjoitti:

        Pahin kehityshäiriö on mies, sillä me kaikki aloitamme elämämme tyttöinä, siis sikiöinä, vasta raskausajan myöhemmässä vaiheessa tapahtuu hirvittävä, traaginen, kamala kehityshäiriö ja sikiöstä tulee poika ; ) Tuo pitää muuten paikkansa, että olemme ensin kaikki tyttöjä. Mutta ihan sama miksi minua nimitetään tai miten diagnosoidaan, sillä tiedättekö te luokittelijat, minä olen onnellinen tälläisenä ja rakastettu ja rakastava, yks hailee mitä muut minusta ajattelee.

        piaa ja hyvää mielikuvitusta? Muuta on ylivoimaisen vaikea todeta ja päädynkin olettamaan, että et kuulu ryhmään rasvapullerot, ethän?


    • että päättää

      tuomitsevan uskonnollisuuden ja sen mukaisen jumalasuhteen olevan tärkeämpää kuin seksuaalisen suuntautuneisuutensa tai ainakin sen mukaisten seksi- ja/tai rakkaussuhteiden.

      Jokainen päättäköön tiensä ja ratkokoon ristiriitansa haluamallaan tavalla. Kunhan myös tämän "eheytymisen" propagoijat ymmärtäisivät, mitä henkistä yli- ja väkivaltaa saattavat harjoittaa.

      Eiväthän he ole mitenkään vastuussa "eheytymisen" lopputuloksista! Joitain rohkeimpia ja innokkaimpia käännynnäisiä voidaan marssittaa todistajiksi ja eheytymisen posteripojiksi ja pin up -tytöiksi. Jos ihminen ahdistuu tai masentuu entisestään tai peräti sekoaa ristiriitaansa - who cares. Ei omatunto kolkuta eikä edes itsekritiikki paina.

      Siksi pidän ilmiötä vastenmielisenä.

      • normaaliksi naiseksi.

        Kokeilkaa sitä te epäuskoiset. Lepakot ja muut vääräoppiset.


      • vai pelkkä
        normaaliksi naiseksi. kirjoitti:

        Kokeilkaa sitä te epäuskoiset. Lepakot ja muut vääräoppiset.

        kookas jormako riitti?


      • pane tulemaan
        normaaliksi naiseksi. kirjoitti:

        Kokeilkaa sitä te epäuskoiset. Lepakot ja muut vääräoppiset.

        Panepas tulemaan se Mies tännekin joka lesboja parantaa ihan vaan tosta noinikäästi. Onkohan mummolla nyt menneet vähän termit sekaisin, tiedätkö mitä on seksuaalisuus ja mistä seksuaalien poikkeavuus johtuu ja miten se ihmisen käyttäytymiseen ja identiteettiin vaikuttaa?

        Hei van ja onnea kokeiluun, luulen että tämä julkaistaan nopeasti jossain tieteellisessä julkaisussa kunhan tulokset täyttävät tieteen normit. Thänks tiedosta jo näin etukäteen, odotellaan!


      • Oma apu paras apu,
        pane tulemaan kirjoitti:

        Panepas tulemaan se Mies tännekin joka lesboja parantaa ihan vaan tosta noinikäästi. Onkohan mummolla nyt menneet vähän termit sekaisin, tiedätkö mitä on seksuaalisuus ja mistä seksuaalien poikkeavuus johtuu ja miten se ihmisen käyttäytymiseen ja identiteettiin vaikuttaa?

        Hei van ja onnea kokeiluun, luulen että tämä julkaistaan nopeasti jossain tieteellisessä julkaisussa kunhan tulokset täyttävät tieteen normit. Thänks tiedosta jo näin etukäteen, odotellaan!

        kaikki eivät saa miestä koskaan. Siihen on teidän tyytyminen.


      • ********
        Oma apu paras apu, kirjoitti:

        kaikki eivät saa miestä koskaan. Siihen on teidän tyytyminen.

        naistakaan ja siitä katkerina ovat käännyttämässä lesboista itselleen pumpattavia barbaroita?


      • olla tyhjiä
        ******** kirjoitti:

        naistakaan ja siitä katkerina ovat käännyttämässä lesboista itselleen pumpattavia barbaroita?

        barbaranakin.


      • ei heru
        olla tyhjiä kirjoitti:

        barbaranakin.

        pimperoa, joten lakkaa tyystin vaivaamasta päätäsi sillä, millaisia lesbot ovat.

        Harvaa lepakkoa kiinnostaa sinun ominaisuutesi samassa määrin..


    • palstalle eksynyt

      Tämän kaiken keskustelun tulos näyttää olevan se, että ei ole olemassa uskovaisia homoja tai lesboja eikä mitään oman oikean heteurouden löytämistä edes suvaita.

      • onjakanssa

        Voit kai vapaasti etsiä heterouttasi jos se sinua kiinnostaa, mutta saattaa olla että vastaan tulee homous/lesbous riippuen siitä mitä sukupuolta edustat. Voi olla että huomaat olevasi myös bi, trans, a tai mitä vaan. Seksuaalisuus taitaa olla vähän niin kuin uskonto nykyään. Voit olla ev.lut., helluntailainen, adventisti, jehovantodista, ortodoksi, katolinen, islamisti tai mitä vaan ja aina tulee se yksi ja sama jussi vastaan.


      • mansku88

        Itse olen ollut koko elämäni uskossa. Taistelin kymmenen vuotta lesbouttani vastaan juuri uskonnon vuoksi, kunnes tajusin rikkovani itseni teeskentelyllä. Miessuhteet/seurustelu yritykset epäonnistuivat toinen toisensa jälkeen, minä kärsin ja nämä miehet kärsivät. Olin jatkuvasti katkera kaikille homoille, jotka uskalsivat olla rohkeasti sitä mitä ovat, vihainen jokaiselle heteroparille, jotka muistuttivat minua siitä että minunkin olisi sitouduttava ja perustettava perhe miehen kanssa, katkera kaikille kaikesta. Ennen kaikkea olin vihainen Jumalalle, koska hänen vuokseen en voisi koskaan olla onnellinen, kunnes tajusin lesbouden olevan vain yksi asia muiden joukossa, jonka Raamattu kieltää. Ei sen ihmeellisempi asia kuin lepopäivän rikkominen, käyn minä sunnuntaina töissäkin, ei sen kummallisempi asia kuin sairauskaan "keskuudessanne ei pitäisi olla yhtäkään sairasta" jne. Eikö Jeesus tullut tänne juuri tuomaan armon, jotta meidän ei pitäisi olla täydellisiä omin voimin? Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että armo koskee kaikkia muita paitsi homoseksuaaleja. Itse ainakin nykyään koen, että olen hyvä tällaisena Jumalan edessä, Hän haluaa että rakastan Häntä yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäni, ei että olen onneton. Jos Jumala minut haluaa muuttaa niin muuttakoon, mutta itse en itseäni muuta, eikä minun onneksi tarvitsekaan. Jumala kyllä hyväksyy, ihmiset välttämättä eivät. Raamattu kehottaa olemaan tuomitsematta, jotta meitäkään ei tuomittaisi. Siinä on totuus, johon minä luotan.


      • mansku88

        Homoseksuaalisuus ei tietääkseni ollut ainoa syy Sodoman ja Gomorran tuhoon. Vanha testamentti muutenkin kuvaa homoja raiskaajina "Missä ovat ne miehet, jotka tulivat tänä iltana luoksesi? Tuo heidät tänne, me haluamme maata heidät!". Minusta tällaista käytöstä ei voida edes verrata nykypäivän homoseksuaaleihin, jotka rakastavat toisiaan ja harrastavat seksiä molempien suostumuksesta. Niin, ja mitä teki hurskas Loot tämän jälkeen, hän ehdotti raiskaajille " Hyvät miehet, älkää sentään tehkö niin pahaa tekoa. Minulla on kaksi tytärtä, jotka ovat vielä neitsyitä. Minä tuon heidät teille, saatte tehdä heille mitä haluatte!" Ja myöhemmin seuraavassa luvussa molemmat Lootin tyttäret tulivat raskaaksi isälleen, joka mukama oli niin juopunut viinistä ettei huomannut milloin tytär tuli hänen viereensä ja milloin lähti.

        Käsitelläänpäs nyt vähän uudelleen tätä Lootin tarinaa. Onko sinusta oikein uhrata mieluummin kaksi neitsyttä pikkulasta, kuin aikuinen mies? Onko sinusta edellä mainittu teko hurskas ja esimerkillinen, uhraisitko itse lapsesi samoin? Minusta teko oli kuvottava ja tuomittava, kuten myös näiden raiskaajien teot (raiskaajat ovat aina raiskaajia, olivatpa he sitten homoja tai heteroita. Olisiko mielestäsi teko ollut pienempi, jos kyseessä olisi ollut heteromies?). Ja vielä Lootista.. Miten paljon tämä mies mahtoikaan juoda tätä viiniä, kun noin huonoon kuntoon meni? Eikö Raamattu muutenkin kiellä viinistä juopumisen? Vai oliko Loot mielestäsi selvin päin, muttei vain huomannut eri iltoina päällänsä ratsastavia tyttäriä?

        Uskotko sinä Raamattuun kirjaimellisesti? Noudatatko joka ikistä kohtaa täydellisesti? Samaan irstauteen kuin homoseksuaalisuus, Raamattu liittää myös himoiten naista päin katsomisen silloin kun nainen ei ole vielä oma aviovaimo. Kai sinä olet muistanut olla vilkuilematta puolisoasi ennen hääyötä, kieltäytyä syömästä sorkkaeläimiä ja karkoittaa puolisosi leirin ulkopuolelle kuukautisten ajaksi? Oletko muuten ihmetellyt sitä, miksi kymmeneen käskyyn tai Jeesuksen puheisiin ei sisälly yhtäkään homovastaista lausetta? Jos homous todellakin olisi se synneistä suurin, johon edes Jeesuksen veri ei pysty, niin ehkäpä kirjassa oltaisiin puhuttu aiheesta hieman enemmän. Miksi Jeesuksen ei kerrota parantaneen homoseksuaaleja? Irstaudesta luopumisesta kyllä puhutaan, mutta siihen laskettiinkin kaikki esiaviolliset suhteet yms. joten en ajattele tämän maininnan erityisesti koskeneen meitä lesboja ja homoja. Kaiken lisäksi Jeesus vielä tokaisee, että on niitä jotka ovat syntymästään saakka avioliittoon kelpaamattomia, niitä joista ihmiset ovat tehneet avioliittoon kelpaamattomia ja niitä jotka voivat omasta tahdostaan valita sen tien. Mistäköhän tässä kohdassa puhutaan, jos ei homoista?


      • Cusious one

        Voisiko joku valistaa minua mikä oppisuunta on homoseksualISMI? Ismithän ovat tunnetusti oppisuuntia. Homoseksuaalisuus on ominaisuus, eri asia onko se hankittu vai synnynnäinen, siitähän kiistellään.

        Millainen oppi on siis homoseksualismi?


      • on tätä
        Cusious one kirjoitti:

        Voisiko joku valistaa minua mikä oppisuunta on homoseksualISMI? Ismithän ovat tunnetusti oppisuuntia. Homoseksuaalisuus on ominaisuus, eri asia onko se hankittu vai synnynnäinen, siitähän kiistellään.

        Millainen oppi on siis homoseksualismi?

        Se on sitä kun samasta sukupuolesta kiinnostunut ihminen leimaa itsensä "homoksi" tai "lesboksi" ja alkaa kannattamaan SETA:n politiikkaa yms homopoliittisia mielipiteitä. Ja tiedoksi: kaikki samasta sukupuolesta kiinnostuneet eivät tee niin.


    • Pabbarainen

      Kerran olin eräässä seurakunnassa, jossa todistuspuheenvuoron käytti eräs nuori nainen, joka kertoi, että hän oli saanut avun kirkon eheytymiskurssilta kuinka jatkaa eteenpäin. Ja koska en muista tarkkaan kun siitä on aikaa, niin ilmeisesti myös esirukoukset olivat kantaneet häntä? Mutta kuitenkin hän oli kokenut eheyneensä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1887
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1296
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1222
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1186
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1150
    Aihe