auttakaa

tyhmää äippää

Niin siis olen viimesilläni raskaana esikoistani odotan ja nyt sitten olen ruvennut miettimään tota vaippa asiaa...eli siis mikä kestovaipoista tulis edullisimmaksi ja käytännöllisimmäksi...kun olen selannut netinkin läpi ja niin montaa vaihtoehtoa löytyy että en oikeen tiedä...eniten kiinnostaisi tietää taskuvaippa systeemistä mitä niiden itse vaippojen lisäksi sitten pitäisi hankkia? Sitten se kouri sisävaippa...mitä kaikkee sillon pitäisi hankkia? Eli siis jos hankkisin tälläisiä niin mitä sitten hankkia myös: https://ssl.neutech.fi/vauvauva.fi/product_details.php?p=63 Käsitin että se kuori osa pitäisi ainakin mutta miten tämä juttu sitten oikeen toimii :) olen kyllä todella kiinnostunut kokeilemaan kestoilua...mutta kuinka paljon toullaisia juttuja sitten pitäisi hankkia että pärjäisi edes alkuun ettei nyt iha joka päivä tarvitsisi konetta viittä kertaa pyörittää :) kiitos teille jotka viitsitte vastata :)

3

475

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valois*

Semmoisen vinkin annan, että ihan pienten kestovaippoja ei kannata ostaa, koska ne jää pieneksi tosi nopeasti. Meillä kestoja käytti kumpikin lapsi, ikäeroa 1v10 kk ja käyttivät samoja kokoajan. Ihan pienenä kuopuksella käytettiin kertakäyttövaippoja. Mä olen kokenut taskuvaipat parhaiksi. Aio- vaipat kuivuu liian hitaasti. Imuja oon sitten hankkinut erilaisia, mikrofleeceä, turve-puuvillaa, hamppua ja sit ihan froteepyyhkeistä oon ommellu itse. Meillä on kahdelle vaippaikäiselle riittänyt noin 12 vaippaa, pesemme vaipat muun 60 astetta kestävän pyykin seassa, toisinaan pesen neljässäkympissäkin... Yöllä nuorempi lapsemme käyttää kertakäyttövaippaa, kun "vuotaa" aika paljon yöllä... Meidän suosikki on fuzzibunz taskuvaipat, neppareilla. Tarrakiinnitteisissä on plussana se, että säätövaraa on aina sopivasti, mutta pienellä en nyt tarravaippoja käytä, kun aina se terävä tarran reuna on ihoa vasten...

• tirppis-

mä ehdotan sulle niinkin tylsää mutta ehdottomasti toimivaa ratkasua kuin sideharsot. vastasyntyneen kanssa ehdottomasti paras ratkaisu. ja voidaan käyttää jatkossa taskuissa yms. imuna. Itse olen näillä aloittanut ja täyskestotusta takana 2 vuotta ja toki kaikki vaihtoehdot tullu jo repertuaariin:))

mutta aluks n. 20 sideharsoa ja 3-4 kuorta (mielellään nekin erilaisia että pääsee testaileen. ja ykshän tulee jo äitiyspakkauksessa) niillä pystyy jo kestoilemaan helposti 24/7..

hieman opettelua kestoilu vaatii.. mutta on ehdottomasti sen arvoista... ja uskoisin että jonkinlainen käsitys mulla jo on siitä mistä puhun vaikka noinkin tylsää vaihtoehtoa suosittelen sillä oman kokemuksen lisäks olen jo vuoden kehitelly ja ommellu sivubisneksenä myös vaipatuksia ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      351
      2823
    2. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      65
      2276
    3. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      78
      1949
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      66
      1592
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      140
      1532
    6. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      69
      1149
    7. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      1019
    8. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      264
      955
    9. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      8
      932
    10. 39
      810
    Aihe