Kirsikkaparketti

Rebekka

Olisi mukava kuulla kokemuksia kirsikkaparketeista, tuleeko herkästi naarmuja tai koloja (kestääkö kapeakorkoisilla kengillä kävelyä yms)? Onko öljyvahalla käsitelty vai lakkapintainen parempi?

7

5510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Roy

      Katso esim. Upofloorin sivuilta parkettien kovuudet. Kirsikalla näyttäisi kovuus olevan 85, kun tammella on 100. Kempas-parketin lienee kovinta, 154.

      • parketti

        Kempaksen brinell-kovuus 6,0 ja Jatoban 7,1-7,8. Meillä jatoba kestänyt hyvin lattiassa: perheessä 2 pientä lasta 2 yli 50 kiloista koiraa... Suosittelen!


      • Leena
        parketti kirjoitti:

        Kempaksen brinell-kovuus 6,0 ja Jatoban 7,1-7,8. Meillä jatoba kestänyt hyvin lattiassa: perheessä 2 pientä lasta 2 yli 50 kiloista koiraa... Suosittelen!

        Sitä pintaviilua on joka tapauksessa muutama milli, siitä kyllä menee vaikkapa tipahtavan haarukan piikit joka tapauksessa läpi, pohja on kaikissa ihan sama ja kun pohja antaa periksi, niin pinnalla ei ole merkitystä. Ainoastaan pintanaarmuja kovempi puulaji kestää paremmin. Jos haluat hyvän ja kovan lattian, niin laita sauvaparkettia, muussa tapauksessa laita ihan mikä silmää miellyttää, pinnan kovuudessa ei ole käytännössä selviä eroja. Sinänsä nuo sademetsän puut ovat kyllä todella paljon kovempia, niissä saattaa pintaviilukin kestää paremmin. Mutta sademetsän puu... tiedätkö aina mistä tulee?


      • Eikka
        Leena kirjoitti:

        Sitä pintaviilua on joka tapauksessa muutama milli, siitä kyllä menee vaikkapa tipahtavan haarukan piikit joka tapauksessa läpi, pohja on kaikissa ihan sama ja kun pohja antaa periksi, niin pinnalla ei ole merkitystä. Ainoastaan pintanaarmuja kovempi puulaji kestää paremmin. Jos haluat hyvän ja kovan lattian, niin laita sauvaparkettia, muussa tapauksessa laita ihan mikä silmää miellyttää, pinnan kovuudessa ei ole käytännössä selviä eroja. Sinänsä nuo sademetsän puut ovat kyllä todella paljon kovempia, niissä saattaa pintaviilukin kestää paremmin. Mutta sademetsän puu... tiedätkö aina mistä tulee?

        Millaiset haarukat sulla oikein on?
        Menee läpi parketista??
        saisko kuvia tuosta aseesta?


      • Leena
        Eikka kirjoitti:

        Millaiset haarukat sulla oikein on?
        Menee läpi parketista??
        saisko kuvia tuosta aseesta?

        Pitkä tyttö kun pudottaa, niin ei siellä kannata pitää varpaita alla! Koitapa muuten! Menee se haarukka syvälle varpaaseenkin, kun piikeilleen pudottaa. Omaan kirsikkaparkettiin olen saanut haarukan jäämään pystyyn, mutta "asiakkailla" olen nähnyt samanlaisia jälkiä lattiassa, tosin siellä on aseet irrotettu, en tiedä minkälaisia lienevät. Omat on ihan Hobby Hallista, käypä siellä tarkkailemassa! Haarukat muuten toi Suomen maahan puolalainen Katariina Jacelloniga (miten lie kirjoitetaan) Juhana herttuan hoviin Turun linnaan 1500-luvulla ja niillä aseilla kyllä keihästäisi sen sauvaparketinkin!


      • Eikka
        Leena kirjoitti:

        Pitkä tyttö kun pudottaa, niin ei siellä kannata pitää varpaita alla! Koitapa muuten! Menee se haarukka syvälle varpaaseenkin, kun piikeilleen pudottaa. Omaan kirsikkaparkettiin olen saanut haarukan jäämään pystyyn, mutta "asiakkailla" olen nähnyt samanlaisia jälkiä lattiassa, tosin siellä on aseet irrotettu, en tiedä minkälaisia lienevät. Omat on ihan Hobby Hallista, käypä siellä tarkkailemassa! Haarukat muuten toi Suomen maahan puolalainen Katariina Jacelloniga (miten lie kirjoitetaan) Juhana herttuan hoviin Turun linnaan 1500-luvulla ja niillä aseilla kyllä keihästäisi sen sauvaparketinkin!

        Kokeilin kotona tammeen ja kirsikkaan.
        Mun tavalliset anttilasta ostetut haarukat ei jätä edes jälkeä lattiaan.
        Eri asia on painavat hopeiset haarukat, sehän on sama kun heittelis puukkoa.


    • miirumaaru

      Meillä on tarketin kirsikka lautaparketti, myyjä kehui että on kovaa ainetta, kestää. Just joo ollaan asuttu vajaa vuosi ja lattialla on naarmuja ihan riittämiin. Meillä on reilu puolivuotias tyttö joka alkaa nyt pikkuhiljaa leikkiä lattiatasolla vedellen lelujaan. Tuntuu että joka vedosta tulee jälki. En todellakaan suosittele tätä lattiaa lapsiperheille saati sitten perheille jossa on eläimiä. Parkettia ei ole lakattu se ei kuulemma ollut tarpeellista. Reklamaatio on kyllä menossa myyjälle väärästä informaatiosta parketin lujuuden suhteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      38
      1840
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      828
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      70
      796
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      750
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      671
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      661
    7. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      589
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      144
      495
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      59
      492
    Aihe