Tuli mieleen

auli-auli

Muistan kun nuorena käytiin elokuvissa tai tansseissa niin poika maksoi. Olen lukenut muutamia kommentteja missä mies on ilmoittanut ensimmäisillä treffeillä että maksetaan sitten puoliksi. Antaako se pihin vaikutelman jos ei malta odottaa että nainen tarjoutuu maksamaan osuutensa? Toivon että ei tule väärinkäsitystä, mielestäni on oikein että molemmat maksavat osuutensa, mutta tuo hätäily saattaa pilata ensivaikutelman.

16

867

Vastaukset 16

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jocus*

Mies pelkää leimautuvansa sovinistiksi, jos ei ensi tilassa ilmoita naiselle, että tämä saa maksaa osuutensa.

• Pirre*

ilmoitus olisi ok., ja reilu aloitus.

• maksaa

Olen kyllä niin vanhanaikainen, että jos mies kutsuu treffeille, vaikka ulos syömään, edellytän kyllä että hän myös maksaa. Nettideitin live tapaaminen ja muut vastaavat ovat juttu erikseen. Tai jos ollaan pelkkiä tuttavia ja sovitaan yhdessä ulos lähtemisestä maksan tietysti osani.

• näkemiin,

Olisi vastakommenttini. En eläissäni ole maksanut, kun minut pyydetään ulos. Eriasia naisporukassa, jokainen hoitaa osansa. Olen myös ihmetellyt niitä kommentteja, edelleenkin minulle kylläkin tarjotaan, kun jonnekin mennään yhdessä. Oli sitten teatteri, lounas, päivällinen, tanssipaikka, kylpylälomat jne.....

• Otto-V

Mieleen.Kyllä täällä mummukat yleensä on maksajan roolissa.Paitti sillon kun kukkaro on unohtunut kotiin.Sillon on vain kiltisti meikän kaiveltava kuvettaan jottei iske tiski huki aakkosilla.:) Mutta sitten "siviilissä".Mikä se semmonen mies on joka alkaa seuralaiselta karhuamaan osallistumista huppailun kuluihin.

• ei ainakaan

anna hyvää kuvaa itsestään. Jos miehellä ei ole varaa edes tuon vertaa kustantaa, ei sitten ole myöskään odotettavissa paljon muutakaan, ko suhteesta. "Miehet" etsivät elättäjää, siivoojaa, ruoanlaittajaa, pedin lämmittäjää, seksipetoa, antamatta mitään itse. Ihmetyttää, ovatko naiset niin miehentarpeessa, että suostuvat tuollaiseen. Sitten "parutaan" täälläkin, miten joutui hyväksikäytetyksi. Ei kukaan voi hyväksikäyttää, jos ei itse siihen suostu. Itsetunto naisilla useinkin kateissa, tämänikäisillä, olen huomannut. Kelpaa mitä ihmeellisemmät uroot, kunhan vain on mies. Ei kannata sitten katua jälkikäteen, jos itse päänsä ahtaa silmukkaan.

• se vouhotus
        ei ainakaan kirjoitti:

anna hyvää kuvaa itsestään. Jos miehellä ei ole varaa edes tuon vertaa kustantaa, ei sitten ole myöskään odotettavissa paljon muutakaan, ko suhteesta. "Miehet" etsivät elättäjää, siivoojaa, ruoanlaittajaa, pedin lämmittäjää, seksipetoa, antamatta mitään itse. Ihmetyttää, ovatko naiset niin miehentarpeessa, että suostuvat tuollaiseen. Sitten "parutaan" täälläkin, miten joutui hyväksikäytetyksi. Ei kukaan voi hyväksikäyttää, jos ei itse siihen suostu. Itsetunto naisilla useinkin kateissa, tämänikäisillä, olen huomannut. Kelpaa mitä ihmeellisemmät uroot, kunhan vain on mies. Ei kannata sitten katua jälkikäteen, jos itse päänsä ahtaa silmukkaan.

meillä naisilla on TASA-ARVOSTA? Tasa-arvoa halutaan, mutta mies tehköön kaiken ja maksakoon kaiken.

• tasa-arvo?
        se vouhotus kirjoitti:

meillä naisilla on TASA-ARVOSTA? Tasa-arvoa halutaan, mutta mies tehköön kaiken ja maksakoon kaiken.

Mitä se mies tekee, kaiken? Useamman liiton kokeneena, tekisi mieleni yleistää, toki tiedän, myös niitä tekijöitäkin, tosin vähäsen. Kyllä nainen edelleenkin, ikäluokassamme, tekee sen suurimman osan, kodeissa. Kaupat, ruoanvalmistus, pyykit, silitys, mankelointi. Kaappien siivous, ikkunoiden pesu, imurointi, mattojen tomutus, yleensäkin puhtaanapito. Hoivaa, kuuntelee, tsemppaa, patistaa lääkäriin, huolehtii miehen sairastuessa, auttaa kaikessa. Työelämä monesti siihen päälle. No, oven vielä ikäisemme avaavat, kiitos siitä. Miten niin mies maksaa kaiken? Silloin jos asutaan yhdessä, kyllä ne naisenkin eurot siihen huusholliin menevät. Silloin soidinmenojen aikaan, mies voikin maksaa, aika pieni menoerä hänelle, tulevaisuutta ajatellen. Jos ei varaa silloin maksaa, ei kyllä sitten naistakaan, ainakaan itsekunnioitusta omaavaa saa.

• heijaa leijaa
        ei ainakaan kirjoitti:

Jos miehellä ei ole varaa edes tuon vertaa kustantaa, ei sitten ole myöskään odotettavissa paljon muutakaan, ko suhteesta. eli rahako sen suhteen tekee onnelliseksi?

• 1943

maksoimme yleensä omat kulumme. Kun tapasin tulevan mieheni, hänellä oli tuloja, minä olin opiskelija. Hän yleensä maksoi. Nyt leskenä minulla on ollut kaksi suhdetta, tyylinä fifty-fifty tilanteesta riippuen. Mielestäni ei haittaa kumpi ehdottaa. Itse olen tottunut olemaan taloudellisesti riippumaton, mutta miehen kuluja en suostu maksamaan. Heti tulee mieleen auervaara, jos joku vaikka kinuaa drinkkiä.

• Jo ensitreffeillä

Nyt näin vanhempana sitä näkee jo heti ensitreffeillä tai tapaamisella, minkälainen uros on kyseessä. Eihän sitä aluksi tarvitse mihinkään kalliiseen gurmee-ravintolaan mennä, jossa lasku on päätähuimaava. Jos mies on pyytänyt daaminsa 'ulos', niin mielestäni hän kustantaa, jatko on sitten tasapuolisuuden vuoksi fifty-fifty. Minä en ainakaan halua kenenkään siivellä elää tai en myöskään halua joutua 'kiitollisuuden velkaan' kenenkään kanssa. Olen aina ollut aika itsenäinen, enkä tahdo olla riippuvainen kenenkään rahapussista. Silti pidän kanssakäymisestä ja seurustelusta toimien tasa-arvoisesti. Avo- tai avioliitto on sitten toinen juttu.

• meirikki

Jos minua pyydettäisiin jutteleen esim. hyvään kahvilaan, - se maksaa joka pyysi:) Enpä taitaisi ihka oudon kanssa mihkään ravintolaan syömään eka tapaamisella lähteäkään. Kyllä se kerta tapaamiseen jäisi, jos rahapussiani joutuisin kaiveleen, olkoon sitten vaikka miten namu:DDD Voisinhan seuraavalla kerralla toimia puolestani maksajan paikalla...jos sellainen tulisi?:)

• valitakseen tapaamiselle sellaista paikkaa, että hänellä on varaa tarjota ne kahvit, saisi minun puolestani jatkaa matkaansa ihan omaan tahtiin. Paikka pitää valita kukkaron kestokyvyn mukaan. Jos mies olisi pyytänyt illalla ulos syömään sekä alkaisi tilailla suurieleisesti samppanjaa ja esiintyisi rehvakkaasti isäntänä, en edes kuvittelisi hänen odottavan naisen osallistuvan laskun maksamiseen. - Kokonaan toinen juttu olisi yhdessä tehty päätös syömään lähtemisestä ja tasa-arvoinen keskusteleminen tilausvaiheessa tai jos nainen esittää oman tilauksensa suoraan tarjoilijalle. Silloin pitäisin itsestään selvänä, että nainen myös maksaa tilaamansa. Jos mies sanoisi maksavansa laskun, naisen tulisi mielestäni tarjoutua maksamaan siitä osuutensa, ei kuitenkaan enää tyrkyttää rahojaan. - Ellei miehellä ole varaa ottaa riskiä maksajaksi joutumisesta, olisi mielestäni reilua esim. sanoa, ettei ole varaa viedä naista ravintolaan ja keskustella asioista avoimesti jos nainen sellaista ehdottaisi. Esim. lause: "Mikähän olisi sellainen ruokapaikka, joka sopisi meidän molempien kukkarolle?" kuulostaisi mielestäni huomattavasti paremmalta kuin "Ja sinä saat kyllä maksaa itse oman osuutesi" tai pahimmillaan jatko... "ja varmaan minunkin".;)) Voisihan tapaamisen varmaan sopia myös sellaiseen paikkaan, ettei siitä välttämättä edes aiheutuisi kustannuksia. PS: Kun yhteen aikaan tapailimme silloin tällöin myös kaksin yhden kaverini kanssa, panin arvostaen merkille, ettei hän tallettanut ravintolalaskua huolellisesti lompakkoonsa vaan jätti sen kahtia revittynä pöydälle. Tiesin, että hän tarjosi itse päivällisen eikä laittanut sitä firman piikkiin.;))

• maija-inkeri

ja nainen jos nainen kutsuu miehen kotiinsa ja valmistaa illallisen. Mutta......kun ei kukaan kutsu ulos, ei ole tullut vastaan tätä ongelmaa.

• 1943

hyvin se järjestely, että hän , jonka luona ollaan, vastaa kustannuksista. Olen enemmän miesystäväni luona, mutta minulle kertyy matkakuluja. Nytkin odottaa täysylöspito tanssilippuineen, kun kohta starttaan autoni pohjiseen 200 km.

• 1947
        1943 kirjoitti:

hyvin se järjestely, että hän , jonka luona ollaan, vastaa kustannuksista. Olen enemmän miesystäväni luona, mutta minulle kertyy matkakuluja. Nytkin odottaa täysylöspito tanssilippuineen, kun kohta starttaan autoni pohjiseen 200 km.

kun näitä pähkäilin. Tuo tyyli on aikuisten toimintaa. Alkuun mieheni tarjosi, mutta oma sieluni ei kestänyt siipeilyä. Hänellä oli myös autoilukulut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Realistisesti

Miten toivoisit, että asiat etenisivät hänen kanssaan? Kuka tekisi mitä?
      Ikävä
      112
      1093
    2. millaiset hiukset

kaivatullasi on? :)
      Ikävä
      33
      829
    3. Miksi et edistä asiaa...

Kaivattusi suhteen??
      Ikävä
      55
      818
    4. Minkälaista ajattelisit elämänne olevan

jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä?
      Ikävä
      65
      767
    5. Sinulle nainen

Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M
      Ikävä
      78
      684
    6. Tää on todella huvittavaa seurata näiden savolaisten

naapurusten piikittelyä ja vihanpitoa toisilleen netissä. Näyttää siltä, että Mehtoselle alkaa tulla isäukon piirteet e
      Tuusniemi
      37
      653
    7. Kuka mölyapina

Kuka saatanan vittu naama mölisee sunnuntaiaamuna jolla ei oo edes lauluääntä. Yön kuulunut jonkun ajan mölinää sisälle
      Suomussalmi
      14
      579
    8. rattijuoppoja

tavattu taas Haapavedellä, hyvä että poliisi on valppaana
      Haapavesi
      16
      547
    9. Kuhmosta (kyseenalaiseen) kuuluisuuteen

Naapurikylän, siis Nurmeksen suurin tubettaja on iskenyt naisen Kuhmosta. Kertoo kanavallaan naisen olevan hyvä rakastel
      Kuhmo
      3
      532
    10. Salaattirosvo

Sinulle tiedoksi joka varastit salaatit viime yönä kasvulootasta,jäit riistakameraan🤣🤣🤣. Tulehan selvittelemään asia
      Suomussalmi
      22
      532
    Aihe