Kassanhallintani

osa2.

Jatkan tuota alempana aloittamaani kassanhallinta otsikkoa kertomalla tarinani / reseptini kassaan jota nykyisin hallitsen: (ei sovellu tietenkään kaikille) Jouluna pelasin roiskimalla ja vieläpä pikku viihteessä silloisen depoamani parisatasen muutamassa päivässä pois. Liian monia turnauksia yhtäaikaa ja yliaggressiivista peliä. Alkoi vituttaa koko pokeri ja pidin pari viikkoa taukoa. Sitten päätin että laitan yhden ainoan kympin enää koko nettipokeriin ja jos en pysty sillä nousemaan niin lopetan koko touhun. Mietin tarkasti missä vahvuuteni ovat ja miten ihmeessä saan kympin riittämään yhtään mihinkään. Aikaa minulla on koska duunit lopetin tuossa vuosi sitten eikä uutta ole ollut kiirettä hankkia. Pokeria olin "pelaillut" kolmisen vuotta tuohon mennessä iltaisin ja viikonloppuisin melko runsaastikin. No niin: Aloitin "double or nothing" 5,50$ texua tuplausturnauksella. Ajattelin että jos sen häviän niin pelaan taalan sittareita loput joissa olen usein palkinnoilla. Doubleista minulla oli hyviä kokemuksia jo aiemmin, olihan voittosuhteeni niissä jotakin 20/3 eli tuplasin 17 kertaa 20:stä alkupanokseni. Voitin ekan tuplauksen ja minulla oli siis 14,50$ kassassa. Pelasin kaksi 1,30$ pikkusittaria joista toisen voitin ja sain vitosen - 2,60$ alkupanokset eli kassassani oli nyt 16,90$. Päätin pelata pari tuplausta mieluummin peräkkäin kuin "törsätä" riskaabeleihin taalan turnauksiin joissa voittajakaan ei saa kuin sen 3,70$ plussaa. Voitin ne kaksi tuplausta taas peräkkäin eli kassassani oli nyt 25,90$. Päätin jatkaa pelejä niin, että pelaan vuoron perään yhden 5,50$ aikataulutetun freezeout turnauksen ja kaksi double sittaria sen perään. Mikäli olisin pudonnut kympin tuntumaan takaisin, olisin yrittänyt pienemmillä doubleilla grindata itseäni takaisin nousuun. Sahasin 30-40 taalan tuntumassa pari päivää paikallaan ja en saanut freezouteista mitään. Doublet sen sijaan olin voittanut kaikki siihen mennessä. Sitten tulin aamuisessa vitosen freezoutissa kolmanneksi. Osanottajia ei tuohon aikaan ollut kuin reipas parisataa muistaakseni mutta sain mukavan 110 taalaa kassaani. Kassa oli nyt 167 taalaa. Ei nyt mikään palkka sentään vielä n. kolmen päivän "työstä" mutta olinpahan ainakin yli 16 kertaistanut alkukassani. Nyt siirryin doubleissa kympin panoksiin ja jatkoin vitosen turnauksia siinä ohessa. Voitin huikeat 31 kertaa peräkkäin tuon kympin tuplausturnauksen ennenkuin ensimmäinen tappio tuossa tuolloisten pelieni kulmakivessä tuli. Pelasin samalla jatkuvasti noin 4 freezouttia päivässä. Voitin jotakin pieniä häntäpään rahasijoja freezouteista ja sitten vähän enemmän muistaakseni olin 4. ja pelaajia oli jotakin 800. Sain n. 370 taalaa siitä kassaani plus doubletienestit ja pikkuvoitot. Nyt oli reipas viikko mennyt ja kassassani oli n. 600 taalaa. Mietin mikä olisi järkevintä tehdä tuossa tilanteessa. Ennenkuin olin päässyt sinne ekan satasen tuntumaan, olivat riskit olleet kohtuuttomia, mutta tarkoitus olikin ollut nousta ylös niin hyvin kuin osaa tai lopettaa koko touhu. Se on voitto tai kuolema kuten Che Guevara sanoisi. Nyt tuon 600 taalan kanssa en halunnut enää vajota kirveelläkään takaisin nollaan. Päätin siinä sitten jatkaa hyväksi havaitsemallani linjalla. Freezoutteja ja kympin tuplauksia. Kokeilin tuolloin 20$doubleja mutta hävisin 2/4 joten siirryin takaisin kymppeihin niiden osalta. Pallottelin 600-700 välillä muutaman päivän. Sitten paukahti kevään isoin pottini freezoutista! Keskipäivän turnausvoitto n. tuhannen pelaajan joukosta toi 1095 taalaa! Kassani oli nyt n. 1750$, ja aikaa oli kulunut alle kolme viikkoa. (ei häävi palkka kolmen viikon duunista mutta onnistumisen iloa sitäkin enemmän) Muutin tuossa kohtaa hieman vuorokausirytmiäni. Otin kunnon päiväunet ja aloin pelaamaan iltaisin alkaen klo. 21. Keskimäärin pääsin joka toinen ilta jonkinlaisille rahasijoille turnauksissa. Kuukausi oli vierähtänyt ja minulla oli 2100 taalaa kassassani. Turhautti hieman koska halusin päästä oikeille tienesteille. Kokeilin pitkästä aikaa käteispelejä. 0,25/0,25 omppupöytä toi 60 taalaa parissakymmenessä minuutissa. Laskusuhdanne perään vei sen samaisen summan ja tunnin jälkeen olin taas muutaman kympin voitolla. En kokenut tasoa ja ompun massiivista varianssia omakseni ja dumppasin sen saman tien. Jatkoin TAAS tuplauksia ja texuturnauksia. Tulin eräässä 20000$ guaranteed vitosen rebuy turnauksessa sitten neljänneksi (turnaus kesti 5,5 tuntia!) saaden siitä jonkun mukavat 900 taalaa. Huomasin ko. turnauksessa että pelaajien taso ja kärsivällisyys laskee reippaasti kun siirrytään aamuyön myöhäisiin tunteihin tuonne 03:n tienoille. Muutin siis tuon perusteella unirytmiäni totaalisesti. Pelasin yöturnauksia lähes pelkästään. (perhesuhteet hieman koetuksella tuossa kohtaa) Otin ohjelmaan myös PL Omahaturnaukset joista sain piristyruiskeen omaan keskittymiseeni ja rahasijoja lähes joka toisessa. Käsittämättömän huonoja pelaajia vastassa usein mutta texuun verrattuna supermassiivisen varianssin vuoksi fisutkin kyllä osuu välillä. Hi-lo pl omaha on myös uusia suosikkipelejäni. 60% Hi-lo pelaajista ei ymmärrä koko peliä eikä sen sääntöjäkään mitä todennäköisimmin! Maaliskuussa nostelin ekaa kertaa pitkästä aikaa rahoja kotiinpäinkin ja jatkelin pelejäni. Parinkympin turnauksia ja siinä sivussa niitä kuuluisia tuplauksia sekä PLO ja Omppuhillo käteispelejä pienillä tasoilla. Tätä rataa jatkanut tähän päivään saakka paitsi että mukavuus/perhesyistä olen vähän tinkinyt tuosta yöpelaamisesta. Pientä munkkia käynyt viimeaikoina myös texu käteispöydissä 1/2 tasoilla joista voitolla ihan kivasti ookoosti. Pelaamistani voi kutsua jo ammattimaiseksi ja tulojani kohtuullisiksi. Kipinän säilyttäminen edellyttää kylläkin jotakin isompaa voittoa tässä lähiaikoina ja tasojen nostamista. Sitä odotellessa!

9

759

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miten fantasiasi

      liittyy kassanhallintaan? Minäkin tuplasin kerran hedelmäpelissa :D

      • nothing..

        on yleistynyt sittarimuoto monessakin verkossa. Täysi pöytä tai 6 pelaajaa, puolet tuplaa alkupanoksensa ja puolet putoaa. Peli loppuu kun puolet on pudonneet. Kerroin tämän siksi koska et tainnut ymmärtää. Kassanhallintaan se liittyy siten että se on hyvä keino pitää itsensä mukana peleissä eikä pelata viimeistäkin ropoa riskialttiimmissa peleissä. Koska kuulun vuoden 2009 osalta saittini 1,2% parhaan joukkoon, ja noissa pöydissä minun ei tarvitse kuulua kuin 50% parhaan joukkoon tuplatakseni alkupanokseni niin voittoennuste on varsin hyvä. Kassanhallintaan se liittyy myös siten etten mene roiskimaan enää pöytiin joihin eivät rahat tai taidot riitä. Kuten sanoin, sitten kun paukahtaa iso potti niin siirryn tasoissa ylöspäin. Tärkeintä on pysyä peleissä mukana mielekkäillä tasoilla. Muuten ei voi voittaa.


      • nothing.. kirjoitti:

        on yleistynyt sittarimuoto monessakin verkossa. Täysi pöytä tai 6 pelaajaa, puolet tuplaa alkupanoksensa ja puolet putoaa. Peli loppuu kun puolet on pudonneet. Kerroin tämän siksi koska et tainnut ymmärtää. Kassanhallintaan se liittyy siten että se on hyvä keino pitää itsensä mukana peleissä eikä pelata viimeistäkin ropoa riskialttiimmissa peleissä. Koska kuulun vuoden 2009 osalta saittini 1,2% parhaan joukkoon, ja noissa pöydissä minun ei tarvitse kuulua kuin 50% parhaan joukkoon tuplatakseni alkupanokseni niin voittoennuste on varsin hyvä. Kassanhallintaan se liittyy myös siten etten mene roiskimaan enää pöytiin joihin eivät rahat tai taidot riitä. Kuten sanoin, sitten kun paukahtaa iso potti niin siirryn tasoissa ylöspäin. Tärkeintä on pysyä peleissä mukana mielekkäillä tasoilla. Muuten ei voi voittaa.

        No onhan tuokin käytännössä jonkinlaista kassanhallintaa, tosin alku oli aika hirvittävä vaikka kokemusta sulla tuntui olevan double or nothing turneista. Rollisi MTT turnauksiin on ihan jees jos pelaat 20$ turnauksia mutta cash gamessa pelaat liian suurta. Jos rollisi on n. 2k$ ja pelaat NL200 tajuat varmaan itsekin, että ei se riitä oikeen mihinkään.


      • tuon.
        Guitardude kirjoitti:

        No onhan tuokin käytännössä jonkinlaista kassanhallintaa, tosin alku oli aika hirvittävä vaikka kokemusta sulla tuntui olevan double or nothing turneista. Rollisi MTT turnauksiin on ihan jees jos pelaat 20$ turnauksia mutta cash gamessa pelaat liian suurta. Jos rollisi on n. 2k$ ja pelaat NL200 tajuat varmaan itsekin, että ei se riitä oikeen mihinkään.

        Siksi olenkin harrastanut hit and run taktiikkaa liian isoissa pöydissä rollilleni. Yleensä muutamia kymppejä saanut pikavisiiteillä, joskus ei mitään mutta välillä vähän enemmänkin! Esim. tarkkailin yhtä pöytää muutaman kierrosta osallistumalla ainoastaan kun olin isolla blindilla mukana eikä kukaan korottanut. Yksi britti rahamies ryösteli ko.pöydässä yli-isoilla korotuksilla joka toisen potin vähintäänkin eikä luopunut iskemisestä ei sitten millään korteilla. Mulla oli reipas 400$ ja rahamiehellä 2600$ pöydässä. Istun keskipositiossa (erittäin vaarallisilla ja inhoamillani) tasku-jätkillä, ja rahamies istuu cut-offissa. Minä ja massimies ollaan mukana kun sb korottaa kympillä ja isoblindi maksaa. Päätän vain maksaa ja odotan massin ratkaisua ja kuten arvasin, hän iskee kovaa, 80$ pöytään. Pöydässä 112$ ja sb ja bb luopuu molemmat. Aiemmasta hänen pelaamisestaan päättelen että kyseessä on joko pikkupari, ässä huonolla kickerillä tai todennäköisimmin täyttä roskaa. Korotan 80 lisää ja rahis maksaa. (potti 272$) Floppi A,K,8. Paha floppi minulle mutta edelleen uskon olevani kärjessä. Checkkaan vittuuntuneena koska jos rahis lyö todella kovaa niin joudun luopumaan instana. Rahis lyö 80$ joka on minulle suuri helpotus. Mikäli hän olisi osunut ässään tai edes kurkoon ok kickerillä hän olisi lähes varmasti tuplannut potin aiemman ylirajun käytöksen perusteella. Nyt hänellä on siis korkeintaan kasi kiinni, vetokäsi tai se pikkuinen taskupari. Ei siis muuta kuin re-reissaan 80$ lisää pöytään. Pitkän nikottelun jälkeen rahis maksaa. (potti 592) Turni 2 tuo kolmannen padan pöytään. Checkkaan valmiina all inniin mutta vihukin checkkaa. Pelko hiipii perseeseeni kun ihmettelen mihin katosi tyypin superaggressiivisuus? Olisiko peräti pieni värin veto vai mikä? Päättelen kuitenkin hänen olevan vaan ihmeissään siitä että joku vastustaa hänen superioritiaan. Riveri on 9d ja lyön all in. Hemmo maksaa instana ja olen jo valmiina sulkemaan pöydän 400 hävinneenä koska en millään usko kenenkään olevan niin tyhmä että tulisi tuohon jakoon all inniin mukaan huonommalla kädellä. Näen jo mielessäni kasi tai ysisetin... Mutta ei! Brittiurvelo näyttää TJ:n ilman värinvetoa! Miksi helvetissä se maksoi??? No.. hetken kuluttua se kirjoittaa kirjoitusvirhein varustettuna että... "f***.. too many tables, i thought had a straight" Minä häivyin vähin äänin pöydästä sillä tuota ei varmasti tule tapahtumaan kahdesti samana päivänä ja pumppu hakkasi hieman liikaa. Kivat "tuplat" anyway vaikka huonostikin olisi voinut käydä. Kannatti luottaa vaistoon.


      • lollerzzz
        tuon. kirjoitti:

        Siksi olenkin harrastanut hit and run taktiikkaa liian isoissa pöydissä rollilleni. Yleensä muutamia kymppejä saanut pikavisiiteillä, joskus ei mitään mutta välillä vähän enemmänkin! Esim. tarkkailin yhtä pöytää muutaman kierrosta osallistumalla ainoastaan kun olin isolla blindilla mukana eikä kukaan korottanut. Yksi britti rahamies ryösteli ko.pöydässä yli-isoilla korotuksilla joka toisen potin vähintäänkin eikä luopunut iskemisestä ei sitten millään korteilla. Mulla oli reipas 400$ ja rahamiehellä 2600$ pöydässä. Istun keskipositiossa (erittäin vaarallisilla ja inhoamillani) tasku-jätkillä, ja rahamies istuu cut-offissa. Minä ja massimies ollaan mukana kun sb korottaa kympillä ja isoblindi maksaa. Päätän vain maksaa ja odotan massin ratkaisua ja kuten arvasin, hän iskee kovaa, 80$ pöytään. Pöydässä 112$ ja sb ja bb luopuu molemmat. Aiemmasta hänen pelaamisestaan päättelen että kyseessä on joko pikkupari, ässä huonolla kickerillä tai todennäköisimmin täyttä roskaa. Korotan 80 lisää ja rahis maksaa. (potti 272$) Floppi A,K,8. Paha floppi minulle mutta edelleen uskon olevani kärjessä. Checkkaan vittuuntuneena koska jos rahis lyö todella kovaa niin joudun luopumaan instana. Rahis lyö 80$ joka on minulle suuri helpotus. Mikäli hän olisi osunut ässään tai edes kurkoon ok kickerillä hän olisi lähes varmasti tuplannut potin aiemman ylirajun käytöksen perusteella. Nyt hänellä on siis korkeintaan kasi kiinni, vetokäsi tai se pikkuinen taskupari. Ei siis muuta kuin re-reissaan 80$ lisää pöytään. Pitkän nikottelun jälkeen rahis maksaa. (potti 592) Turni 2 tuo kolmannen padan pöytään. Checkkaan valmiina all inniin mutta vihukin checkkaa. Pelko hiipii perseeseeni kun ihmettelen mihin katosi tyypin superaggressiivisuus? Olisiko peräti pieni värin veto vai mikä? Päättelen kuitenkin hänen olevan vaan ihmeissään siitä että joku vastustaa hänen superioritiaan. Riveri on 9d ja lyön all in. Hemmo maksaa instana ja olen jo valmiina sulkemaan pöydän 400 hävinneenä koska en millään usko kenenkään olevan niin tyhmä että tulisi tuohon jakoon all inniin mukaan huonommalla kädellä. Näen jo mielessäni kasi tai ysisetin... Mutta ei! Brittiurvelo näyttää TJ:n ilman värinvetoa! Miksi helvetissä se maksoi??? No.. hetken kuluttua se kirjoittaa kirjoitusvirhein varustettuna että... "f***.. too many tables, i thought had a straight" Minä häivyin vähin äänin pöydästä sillä tuota ei varmasti tule tapahtumaan kahdesti samana päivänä ja pumppu hakkasi hieman liikaa. Kivat "tuplat" anyway vaikka huonostikin olisi voinut käydä. Kannatti luottaa vaistoon.

        En kyllä hirveästi ylpeilisi tuolla pelillä. Imo aika hirveästi vedetty.


      • ikinä voisi..
        lollerzzz kirjoitti:

        En kyllä hirveästi ylpeilisi tuolla pelillä. Imo aika hirveästi vedetty.

        luottaa vaistoosi niin ei kannataisi pelata lainkaan. Vaisto/intuitio perustuu aiemmin opittuun ja kokemukseesi vastaavasta tilanteesta tai pelaajasta ja hänen panostuksen ajoituksesta sekä määrästä. Toimii minulla yllättävän usein ja oikeassa paikassa. Siksi moinen maksaminen saakin pään sekaisin kun luulet/pelkäät hetken että vaistosi oli väärässä.


      • lollerzzz
        ikinä voisi.. kirjoitti:

        luottaa vaistoosi niin ei kannataisi pelata lainkaan. Vaisto/intuitio perustuu aiemmin opittuun ja kokemukseesi vastaavasta tilanteesta tai pelaajasta ja hänen panostuksen ajoituksesta sekä määrästä. Toimii minulla yllättävän usein ja oikeassa paikassa. Siksi moinen maksaminen saakin pään sekaisin kun luulet/pelkäät hetken että vaistosi oli väärässä.

        Niin no luotan kyllä yleensä "vaistooni", jso sitä nyt vaistoksi nimittää. Yleensä vaistoni pitää huolen, etten mene NL200 huiskimaan. :) Vaistoni sanoo, että olisin pelannut tuon käden aika erilailla. :) Niin tämähän on ilmeisesti NL200? 6max? full? Viestistäsi ei oikein käy ilmi. Myös positiot ja preflop action on ilmaistu epäselvästi. No oletetaan, että tämä on Nl200 shorttia (eihän kukaan nyt fullia pelaa;)). Ilmeisesti limppaat JJ:llä co:sta ja maksat sitten pikkublindin reissun. Huono peli. Normaali avausta vaan. "Massimies" positiosta squeezzaa $80. Teet minireissun. Minreissut on gay. Tässä kannattaisi ilman muuta survoa kaikki, koska massimiestä on vaikea laittaa kunnon kädelle tuon actionin jälkeen. Kaikki kalkut vain keskelle ja potti kotiin. No floppihan on aivan hirveä. Tällä kertaa otat hyvät riidit(?) vihun panostuksesta ja tunget taas gaybettiä takaisin. No ei siinä mitään jos uskot edelleen olevasi johdossa. Tuossa nyt ei vain kovin paljon ole enää takana, joten sama lyödä kaikki loput jos korottaa meinaat. No riverillä nyt ei taida olla enää paljon paskaakaan jäljellä niin ne kai nyt on sama survoa täsä vaiheessa. Jännä miten flopilla vielä vaistosi sanoo, että sinulla varmasti paras käsi ja minreissaat valuena, kun taas riverillä et usko enää olevasi johdossa. Otit täsmäriidit vihusta 89:lle tai 99:lle? No nyt vihu vielä luki kätensä väärin ja sait vielä vahinkovaluet riverissä. Jotenkin tuosta tekstistä saa kuvan, ettet oikein itsekään tiedä miksi missä'kin tilanteessa teet mitäkin. Tuntuu, että makselet ja minireissailet ihan fiiliksen mukaan. No voin olla väärässäkin ja olet oikeasti pro-peluri, joka ajattelee leveliä korkeammalla. :)


    • ja millä

      nikillä? ps. hyvin sä vedät!

      • james pee

        löytyy tuolta. http://www.pokersavvy.com/r/34050 nopea rekisteröinti ja sitten vain pelaamaan. Tyhmää on jättää ilmainen ja ylimääräinen bonus käyttämättä. Paras juttu tässä on se että ylläolevan linkin klikkaus ja rekiströinri ei velvoita mihinkään eikä vaadi rahallista panostusta. =ylimääräistä extrarahaa mitä pientenkin panosten pelaaja voi noppeimmillaan kerätä 100$ parissa päivässä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1806
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe