Halvat ja kalliit merkkihuollot?

1,6 8V vm2002

Tuntuu olevan melkoisia eroja Opelin huollon hinnoissa myös merkkiliikkeiden välillä: "ich bin" kirjoittaa: "Katselin kirjanpitoani Astra G 1,6 8V 2002. Kesällä 2006 maksoin 120000 huollosta jakohihnan vaihtoineen 250 euroa Opel-huollossa." http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=4500000000000740&posting=22000000043419247 Se minkä ich bin oli saanut 250 eurolla maksoi minulle 584,95 euroa 35 euron etuseteli: http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=4500000000000740&posting=22000000043711427 Tuo kallis hinta oli Auto-Kymi, jolta tosin edustus Lprssa on siirtynyt Auto-Sunille, jossa jakohihnan vaihto (185120 km) 15.11.2007, 363,30 eur Nyt tarjouksessa jakohihnan vaihto 160 euroa. Kannattaako Opel-huollossa teettää muita kuin ns. tarjoushintaisia huoltotöitä? Onko oikeasti noin suuret erot eri Opel-huoltojen välillä kuin ich bin kertoma 250 euron huolto verratuna yli kaksi kertaa kalliimpaan jonka minä maksoin???

10

1611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokin muu

      Opel-huolto kuin myyjäliike. Takuukorjaukset voi teettää vain myyjäliikkeessä, huollot myös takuuaikana muuallakin.

    • aaqta,

      Nyt tarjouksessa jakohihnan vaihto 160 euroa. Kannattaako Opel-huollossa teettää muita kuin ns. tarjoushintaisia huoltotöitä? ------------------------------------------- tuohon kuuluu 160 varmaan vain hihna, muihin kuului ainakin vesipumppu, meillä oli viime kesänä 95 € "tuollaisen hinta" minun 1,6,-8v laitettiin myös termari, jonka vuoksi yleensä hihnan vaihdoin. eli jos on tuo auto, yleensä hihna vaihdetaan, kun pitää vaihtaa termostaatti, kun se sijaitsee hihnan alla.

      • 1,6 8V vm2002

        Tuo kone syö termostaatteja, ja vaihto edellyttää jakopään purkua. Muuten hyvässä koneessa älytön yksityiskohta! 160 euron tarjoushintaan kuuluvat osat: hihna ja kiristinpyörä, samalla kannattaa tietysti vaihdattaa termostaatti (17,45 euro) ja vesipumppu (53,01) - nuo hinnat otettu viime hihnanvaihdon korjaamolaskusta (Auto-Suni) 8-venttiilisissä on kait myös tihennetty hihnanvaihtosuositusta (120 tkm -> 60 tkm) ja tätä olemme noudattaneetkin. Mutta ei taida enää viitsiä heittää rahaa hukkaan, siinä ei kuitenkaan käsittääkseni tule isoa remonttia vaikka hihna pettäisikin, toisin kuin 16v koneissa. Ja, olen lopettanut merkkihuollossa käynnin, tuo 180 tkm hihnanvaihto puolitoista vuotta sitten oli se viimeinen pisara. Kupatkoot jotakuta muuta.


      • vuonna,
        1,6 8V vm2002 kirjoitti:

        Tuo kone syö termostaatteja, ja vaihto edellyttää jakopään purkua. Muuten hyvässä koneessa älytön yksityiskohta! 160 euron tarjoushintaan kuuluvat osat: hihna ja kiristinpyörä, samalla kannattaa tietysti vaihdattaa termostaatti (17,45 euro) ja vesipumppu (53,01) - nuo hinnat otettu viime hihnanvaihdon korjaamolaskusta (Auto-Suni) 8-venttiilisissä on kait myös tihennetty hihnanvaihtosuositusta (120 tkm -> 60 tkm) ja tätä olemme noudattaneetkin. Mutta ei taida enää viitsiä heittää rahaa hukkaan, siinä ei kuitenkaan käsittääkseni tule isoa remonttia vaikka hihna pettäisikin, toisin kuin 16v koneissa. Ja, olen lopettanut merkkihuollossa käynnin, tuo 180 tkm hihnanvaihto puolitoista vuotta sitten oli se viimeinen pisara. Kupatkoot jotakuta muuta.

        laitoin paffia kun vain me vanhapari ajettiin, nyt kun tehtiin yleisauto laitettiin termari. samoin silloin vaihdettiin hihnakin, ekan ja viimeisen kerran. "8-venttiilisissä on kait myös tihennetty hihnanvaihtosuositusta (120 tkm -> 60 tkm)" ei ole tihennetty, koska katkeaminen ei aiheuta muuta kuin matkan katkeamisen, ei vaurioita.


      • 1,6 8V vm2002
        vuonna, kirjoitti:

        laitoin paffia kun vain me vanhapari ajettiin, nyt kun tehtiin yleisauto laitettiin termari. samoin silloin vaihdettiin hihnakin, ekan ja viimeisen kerran. "8-venttiilisissä on kait myös tihennetty hihnanvaihtosuositusta (120 tkm -> 60 tkm)" ei ole tihennetty, koska katkeaminen ei aiheuta muuta kuin matkan katkeamisen, ei vaurioita.

        Kun ostimme auton, luultiin samaa. Olet kuitenkin väärässä. Opel on vaihtanut hihnanvaihtosuosituksen muistaakseni vuoden 2002 alkupuolella niin että se on kaikille G-mallin Astroille 60 tkm - taannehtivasti! Mutta kuten sinä ja minäkin kirjoitin, 8-v koneella tuota ei tarvitse ottaa vakavasti koska hihnavika ei johda koneen täystuhoon. Hyvin on teidän termari kestänyt, onnittelen. Tällä palstalla olen kylläkin tavannut monta kohtalotoveria, meillä on neljäs tai viides termostaatti menossa, normaalisti ne kestävät vajaan pari vuotta eli noin 50 tkm kunnes alkavat vaeltaa jolloin kone käy suuren osan ajasta kylmänä (mittarin mukaan 60-70 C) ja lämmitys tietysti myös vastaavasti heikkenee. Jos termari on kunnossa niin moottori pitää hyvin lämmöt ja lämmityslaite on varsin tehokas ilman mitään keulapahveja. Astran ostimme uutena 10/2002 ja nyt on 230 tkm mittarissa.


      • se,
        1,6 8V vm2002 kirjoitti:

        Kun ostimme auton, luultiin samaa. Olet kuitenkin väärässä. Opel on vaihtanut hihnanvaihtosuosituksen muistaakseni vuoden 2002 alkupuolella niin että se on kaikille G-mallin Astroille 60 tkm - taannehtivasti! Mutta kuten sinä ja minäkin kirjoitin, 8-v koneella tuota ei tarvitse ottaa vakavasti koska hihnavika ei johda koneen täystuhoon. Hyvin on teidän termari kestänyt, onnittelen. Tällä palstalla olen kylläkin tavannut monta kohtalotoveria, meillä on neljäs tai viides termostaatti menossa, normaalisti ne kestävät vajaan pari vuotta eli noin 50 tkm kunnes alkavat vaeltaa jolloin kone käy suuren osan ajasta kylmänä (mittarin mukaan 60-70 C) ja lämmitys tietysti myös vastaavasti heikkenee. Jos termari on kunnossa niin moottori pitää hyvin lämmöt ja lämmityslaite on varsin tehokas ilman mitään keulapahveja. Astran ostimme uutena 10/2002 ja nyt on 230 tkm mittarissa.

        kunnes alkavat vaeltaa jolloin kone käy suuren osan ajasta kylmänä (mittarin mukaan 60-70 C) ja lämmitys tietysti myös vastaavasti heikkenee. ------------------------------- vähän omia mielipiteitäni, vaikka näytät tietävänkin. Vaeltaminen, eli lämpötilojen muutos, ajonopeudesta ja puhaltimen nopeuksista talvella ei ole termarivikaa. Astran termostaatti on erilaisessa paikassa kuin muiden autojen, se on paikassa jossa lämpötilat vaihtelevat. Ainahan termostaatin auetessa (tai laitettaessa lämmityslaite päälle talvella) on joka autossa toisessa päässä moottorin toisessa päässä paljon kylmempää kuin toisessa päässä. Toisten on mittarin anturi eri paikassa, näyttävät sitä ylintä aina mootorin läpi tullutta lämpimän veden lukemaa, Astrassa näyttää todellista ja eikös se ole hyvä kun näkee kuinka mittari 2. tai 3. liikennevaloissa seisoessa nousee ja sitten lähtee lefti ja mittari laskee. Toiseksi, Astran lämpömittari on paljon herkkäsäätöisempi kuin monella muulla. Monessa on vain 5-6 kohta johon mittari asettuu ja pysyy siinä aina, älä vain luule että niissä lämpö on aina vakio. ---------------------- meillä on tullut ja ilmennyt termostaattivika niin että se on toiminut aivan hyvin kylmästä normaalilämpöön ja sitten auennut, mutta siten kun olisi pitänyt osittain sulkeutua, ei olekaan sulkeentunnut, on, sulkeentunnut vasta täysin noin 30-40 asteessa, tai alle. ja lisäisin vielä, kun talvella ajaa, ei ainakaan meidän Astran moottorista tule riittävästi lämpöjä, vaikka ylävesiletku olisi täysin suljettu, mittari laskee kun laitaa puhaltajan, vaikka, ylävesiletku olisi puristettu parilla putkella täysin kiinni.


      • 1,6 8V vm2002
        se, kirjoitti:

        kunnes alkavat vaeltaa jolloin kone käy suuren osan ajasta kylmänä (mittarin mukaan 60-70 C) ja lämmitys tietysti myös vastaavasti heikkenee. ------------------------------- vähän omia mielipiteitäni, vaikka näytät tietävänkin. Vaeltaminen, eli lämpötilojen muutos, ajonopeudesta ja puhaltimen nopeuksista talvella ei ole termarivikaa. Astran termostaatti on erilaisessa paikassa kuin muiden autojen, se on paikassa jossa lämpötilat vaihtelevat. Ainahan termostaatin auetessa (tai laitettaessa lämmityslaite päälle talvella) on joka autossa toisessa päässä moottorin toisessa päässä paljon kylmempää kuin toisessa päässä. Toisten on mittarin anturi eri paikassa, näyttävät sitä ylintä aina mootorin läpi tullutta lämpimän veden lukemaa, Astrassa näyttää todellista ja eikös se ole hyvä kun näkee kuinka mittari 2. tai 3. liikennevaloissa seisoessa nousee ja sitten lähtee lefti ja mittari laskee. Toiseksi, Astran lämpömittari on paljon herkkäsäätöisempi kuin monella muulla. Monessa on vain 5-6 kohta johon mittari asettuu ja pysyy siinä aina, älä vain luule että niissä lämpö on aina vakio. ---------------------- meillä on tullut ja ilmennyt termostaattivika niin että se on toiminut aivan hyvin kylmästä normaalilämpöön ja sitten auennut, mutta siten kun olisi pitänyt osittain sulkeutua, ei olekaan sulkeentunnut, on, sulkeentunnut vasta täysin noin 30-40 asteessa, tai alle. ja lisäisin vielä, kun talvella ajaa, ei ainakaan meidän Astran moottorista tule riittävästi lämpöjä, vaikka ylävesiletku olisi täysin suljettu, mittari laskee kun laitaa puhaltajan, vaikka, ylävesiletku olisi puristettu parilla putkella täysin kiinni.

        No enhän mikään ihan pösilö ole, tietysti lämmöt voivat vaihdella hetkellisesti vaikka termostaatti on kunnossa. Mutta kun termostaatti on kunnossa niin esim. tasaisessa maantieajossa lämpö pysyy tuon herkän mittarin näyttöjen mukaan jossain 78-84 rajoissa, pääosin näyttäen karvan verran yli 80. Ja meillä on kyllä lämpö riittänyt myös pakkasilla, vaikka eihän niitä ole ollut enemmälti kuin tuon auton eka talvena, jolloin ajeltiin yli -30C keleissäkin. Lämpö riitti mutta takaikkunat tulivat kuuraan sisäpuolelta. Minun mielestä termostaatti on rikki jos tasaisessa ajossa se tiputtaa välillä lämmöt 60C tasolle, kuten sanoit, jumiutuu auki, kunnes sulkeutuu ja taas normaalilämmön saavutettuaan aukeaa ja jämähtää... Olenko liika kriittinen tuon suhteen? Eihän alilämpöisenä käyttö tee hyvää moottorillekaan, eihän?


      • huoltolaskuja nähnyt
        1,6 8V vm2002 kirjoitti:

        Tuo kone syö termostaatteja, ja vaihto edellyttää jakopään purkua. Muuten hyvässä koneessa älytön yksityiskohta! 160 euron tarjoushintaan kuuluvat osat: hihna ja kiristinpyörä, samalla kannattaa tietysti vaihdattaa termostaatti (17,45 euro) ja vesipumppu (53,01) - nuo hinnat otettu viime hihnanvaihdon korjaamolaskusta (Auto-Suni) 8-venttiilisissä on kait myös tihennetty hihnanvaihtosuositusta (120 tkm -> 60 tkm) ja tätä olemme noudattaneetkin. Mutta ei taida enää viitsiä heittää rahaa hukkaan, siinä ei kuitenkaan käsittääkseni tule isoa remonttia vaikka hihna pettäisikin, toisin kuin 16v koneissa. Ja, olen lopettanut merkkihuollossa käynnin, tuo 180 tkm hihnanvaihto puolitoista vuotta sitten oli se viimeinen pisara. Kupatkoot jotakuta muuta.

        Kyllä mua ainakin otti päähän viimeksi, kun hihna katkesi -20`c pakkasessa.
        Auto saatiin hinattua lähikorjaamolle ja olin juna-asemalla odottamassa lähtöä. Kesto vaivaiset 2,5 tuntia ja tuli kalliiksi ravintolavaunussa. Muistaakseni oli 250e korjaamon lasku. Siis 8v kone. Olen huoltanut autoni aina tämän jälkeen.
        Tänään huollatin toisen kulkupelin (volvo) lasku oli 816e. Eli noi 250e laskut on pieniä.


    • 1,6 8V vm2002

      Astran öljynsuodatin merkkihuollossa 3,62 euroa!!! Kysäisin tänään suodatinta vanhaan Sunnyyn Nissanhuollosta. 15 euroa!!! Ostin sen sitten yleisvaraosaliikkeestä, jossa se maksoi 7 euroa. Näin ne hinnat vaihtelee - on siinä kuluttajalla ihmettelemistä :-O Kymmenen pistettä kuiteskin Opel jälkimarkkinoinnille tuon filtterin hinnoittelusta!

    • virhe !!

      Kesällä 2006 maksoin 120000 huollosta jakohihnan vaihtoineen 250 euroa Opel-huollossa.
      --------------------------

      kyllä tuossa ensimmäisessä on kirjoitusvirhe, tai sitten muu mainosjutta,
      PELKKÄ hihnanvaihto maksoi tuon 250 €, kun siinä vaihdetaan aina myös pumppu ja termostaatti.

      Valitettavasti useat eivät kerro tkoko totuutta,
      täällä netissä saadaan halvalla, ollaan rikkaita ja muutemnkin hyviä.

      http://www1.autoalanverkkopalvelu.fi/mediakone/aineistot/112/huoltomatriisi(1).jpg

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe