Ps3 ei lue pelejä

Leffoja kyllä

Mitä siis tehdä? Leffat toimii mainiosti, mutta pelejä ei lue. Lataa ja lataa, lopettaa lataamisen eikä pelikuvaketta näy. Miksi näin? Ps3 on n. vuoden vanha. Jossain vaiheessa oli niin, että pelit toimi, mutta leffoja ei lukenut. Muutaman päivän päästä taas toimi. Mutta missä vika?

46

13709

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iMachine

      Toimiiko Blu-Ray, vai DVD-leffat?

    • banzai

      Ravista PS3 konsoliasi ja kuuntele, helinää ei pidä olla irto-osista. Oletko tiputtanut konsolin? Onko saanut vettä tai kosteutta pitkällä aikavälillä? Lukupää ilmeisesti vinossa ja ei saa kohdennettua kohteeseen joka erittäin tarkka oltava. Lukeeko eriasennossa paremmin? Laita huoltoon. 85€ muistaakseni maksoi uusi laser-elementti, mutta säätö kympillä.

      • alkuperäinen_kirjoittaja

        ollaan ainoastaan kokeiltu! Missä tälläinen huolto noin halpaa on? Meidän lapsi on siinä iässä, että repii kaiken alas minkä vain saa. Ja meidän huomaamatta poika repäs tv-tasolta pleikkarin. Toimi sen jälkeen hyvin, jopa pelitkin.. En tiedä mikä nyt sitten tuli :(


      • banZai
        alkuperäinen_kirjoittaja kirjoitti:

        ollaan ainoastaan kokeiltu! Missä tälläinen huolto noin halpaa on? Meidän lapsi on siinä iässä, että repii kaiken alas minkä vain saa. Ja meidän huomaamatta poika repäs tv-tasolta pleikkarin. Toimi sen jälkeen hyvin, jopa pelitkin.. En tiedä mikä nyt sitten tuli :(

        Suomessa 5 kaupunkia Eu määritelmällä joten valitse yksi niistä ja palvelua saat. Kaupunkeja ovat Suomessa Helsinki, Turku, Lahti, Jyväskylä ja Oulu. Laserin säätö ainoastaa tarve joka lähinnä vaikuttaa olevan kohdallasi se jos hieman hakee. Sekunttikulmista kuitenkin puhe missä virhe jos lukupää hakee. Aste jakautuu 60 minuutin sektotiin ja yksi kulmaminuutti jakautuu 60 kulmasekunttiin eli kyse pienistä liikkeistä ja se tapahtuukin tiputtaessa laser-laite. Voit säätää itsekkin kunhan olet tarkkana. Avaa kotelo ja arvioi laserin säätö. Ruuvariin maalarinteippi ja ylimääräteippi on "lippuna" mistä aloit väännön pidä mielessä jokainen kääntö eli aloita säätö 1/4 kieroksin ja test toimiiko


      • BunZai
        banZai kirjoitti:

        Suomessa 5 kaupunkia Eu määritelmällä joten valitse yksi niistä ja palvelua saat. Kaupunkeja ovat Suomessa Helsinki, Turku, Lahti, Jyväskylä ja Oulu. Laserin säätö ainoastaa tarve joka lähinnä vaikuttaa olevan kohdallasi se jos hieman hakee. Sekunttikulmista kuitenkin puhe missä virhe jos lukupää hakee. Aste jakautuu 60 minuutin sektotiin ja yksi kulmaminuutti jakautuu 60 kulmasekunttiin eli kyse pienistä liikkeistä ja se tapahtuukin tiputtaessa laser-laite. Voit säätää itsekkin kunhan olet tarkkana. Avaa kotelo ja arvioi laserin säätö. Ruuvariin maalarinteippi ja ylimääräteippi on "lippuna" mistä aloit väännön pidä mielessä jokainen kääntö eli aloita säätö 1/4 kieroksin ja test toimiiko

        Ymmärrät kysymyksen yhtä hyvin kuin vastaat. Laserlaitetta ei missään nimessä saa mennä omin päin availemaan, varsinkaan jos oma lapsi vielä touhuaa satunnaisesti pleikkarin edessä. Jos laite on n. vuoden vanha, tuon saattaa vielä saada jopa takuuseen kun muotoilee asian oikein.


      • banZai
        BunZai kirjoitti:

        Ymmärrät kysymyksen yhtä hyvin kuin vastaat. Laserlaitetta ei missään nimessä saa mennä omin päin availemaan, varsinkaan jos oma lapsi vielä touhuaa satunnaisesti pleikkarin edessä. Jos laite on n. vuoden vanha, tuon saattaa vielä saada jopa takuuseen kun muotoilee asian oikein.

        Oletko kuullut että laitteen voi laillisesti irroittaa valtakunnan sähköverkosta? Satunnaisia lapsia jaloissa kellään pyöri jos töitä tehdää halooo? Asian muotoilulla sanallisesti ei merkitystä jos vika itse aiheutettu, koska sen näkee tyhminkin kun kulma palasina. Takuu korvaa ainoastaan valmisteviat. On oikein että vie laitteen ammattilaisen säätöihin vaikka sekään pukeudu laser-estopukuun heh heh. Huomattavasti parempi vaihtoehto kuin keskellä lastentarhaa öpaut kolme selässä ja 6 konsolin päällä mennä availemaan ja olevinaan korjata konsoli..... Konsolin säätö tehdään virrat päällä, kuinkas muuten? eipä laite ihmeempi ole ja säädöt helppoja. koska niitä säätöjä ei montaa ole!!! Laserin vaihto on oma juttunsa, mutta tarkka tyyppi vaihtaa sen itse jopa helposti. Yleensä avainsarjat se ongelma! Laserin teho on hyvin lyhyt ja siitä ei mitenkään saisi esim. asetta aikaan joten amatööritkin voivat asiaa melkoisen huoletta tutkailla. Kyllä laittee saa avata ja arvioida itse miten syvälle se puukko mennyt konsolissa.


      • iMachine
        banZai kirjoitti:

        Oletko kuullut että laitteen voi laillisesti irroittaa valtakunnan sähköverkosta? Satunnaisia lapsia jaloissa kellään pyöri jos töitä tehdää halooo? Asian muotoilulla sanallisesti ei merkitystä jos vika itse aiheutettu, koska sen näkee tyhminkin kun kulma palasina. Takuu korvaa ainoastaan valmisteviat. On oikein että vie laitteen ammattilaisen säätöihin vaikka sekään pukeudu laser-estopukuun heh heh. Huomattavasti parempi vaihtoehto kuin keskellä lastentarhaa öpaut kolme selässä ja 6 konsolin päällä mennä availemaan ja olevinaan korjata konsoli..... Konsolin säätö tehdään virrat päällä, kuinkas muuten? eipä laite ihmeempi ole ja säädöt helppoja. koska niitä säätöjä ei montaa ole!!! Laserin vaihto on oma juttunsa, mutta tarkka tyyppi vaihtaa sen itse jopa helposti. Yleensä avainsarjat se ongelma! Laserin teho on hyvin lyhyt ja siitä ei mitenkään saisi esim. asetta aikaan joten amatööritkin voivat asiaa melkoisen huoletta tutkailla. Kyllä laittee saa avata ja arvioida itse miten syvälle se puukko mennyt konsolissa.

        Laser vinossa? Miksi se sitten lukisi DVD-levyjä, sillä eihän PS3:ssa kahta erillistä lukupäätä ole.


      • banZai
        iMachine kirjoitti:

        Laser vinossa? Miksi se sitten lukisi DVD-levyjä, sillä eihän PS3:ssa kahta erillistä lukupäätä ole.

        Tarkkuus on suhteelista kuten taskulampussa, laaja valo voi riittää mutta supistettu tuo tehot esiin ja voimana voi "potsutua" syvemmälle. Kuvittele kadottaa jotain veteen, laaja valo ei juurikaan auta vaan pistemäinen teho samasta asiasta tekee löydön. Formaatina cd ja dvd ovat alkeellisia kun kaksikeroslevyä pitää osata lukea joita blu-rayt ja monet pelit. PS3 on teho PC joka pyrkii luomaan kuvaa näytönohjaimen infosta joka tulee laserin miljoonasosan säädöitä.


      • iMachine
        banZai kirjoitti:

        Tarkkuus on suhteelista kuten taskulampussa, laaja valo voi riittää mutta supistettu tuo tehot esiin ja voimana voi "potsutua" syvemmälle. Kuvittele kadottaa jotain veteen, laaja valo ei juurikaan auta vaan pistemäinen teho samasta asiasta tekee löydön. Formaatina cd ja dvd ovat alkeellisia kun kaksikeroslevyä pitää osata lukea joita blu-rayt ja monet pelit. PS3 on teho PC joka pyrkii luomaan kuvaa näytönohjaimen infosta joka tulee laserin miljoonasosan säädöitä.

        Voisitko hiukan lukea viestejäsi ennen lähettämistä, noista ei tahdo saada lukemallakaan selvää.


      • BunZai
        banZai kirjoitti:

        Oletko kuullut että laitteen voi laillisesti irroittaa valtakunnan sähköverkosta? Satunnaisia lapsia jaloissa kellään pyöri jos töitä tehdää halooo? Asian muotoilulla sanallisesti ei merkitystä jos vika itse aiheutettu, koska sen näkee tyhminkin kun kulma palasina. Takuu korvaa ainoastaan valmisteviat. On oikein että vie laitteen ammattilaisen säätöihin vaikka sekään pukeudu laser-estopukuun heh heh. Huomattavasti parempi vaihtoehto kuin keskellä lastentarhaa öpaut kolme selässä ja 6 konsolin päällä mennä availemaan ja olevinaan korjata konsoli..... Konsolin säätö tehdään virrat päällä, kuinkas muuten? eipä laite ihmeempi ole ja säädöt helppoja. koska niitä säätöjä ei montaa ole!!! Laserin vaihto on oma juttunsa, mutta tarkka tyyppi vaihtaa sen itse jopa helposti. Yleensä avainsarjat se ongelma! Laserin teho on hyvin lyhyt ja siitä ei mitenkään saisi esim. asetta aikaan joten amatööritkin voivat asiaa melkoisen huoletta tutkailla. Kyllä laittee saa avata ja arvioida itse miten syvälle se puukko mennyt konsolissa.

        Voihan sen irroittaa sähköverkosta, ja toki pelatakin sitä niin, että se ei ole kytkettynä sähköverkkoon. Eikö voikin?

        Laitteen alhainen laserluokitus on se mikä kuoreen on merkitty ainoastaan silloin kun laitteen kuori on oikeaoppisesti suljettu. Mitään safety gatea konsolissa kun ei ole.

        Pysyvän silmävaurion aikaansaamiseen riittää sellainen kiva laserkynäkin mitä Tiimareissakin joskus myytiin. Tässä kukaan mistään aseista puhunut.

        Tekisi mieleni sanoa, että aivovaurionkin voi saada jos luottaa Raneihin.

        Mutta ihan hyviä neuvoja, ihan hyviä neuvoja...


      • neropatt1
        iMachine kirjoitti:

        Laser vinossa? Miksi se sitten lukisi DVD-levyjä, sillä eihän PS3:ssa kahta erillistä lukupäätä ole.

        kaksi lukupäätä on kes-410 mallisessa kelkassa.


      • pleke

        mihin voisi viedä pleikkarin korjaukseen?? ja tarviiko kuittia?


      • Anonyymi

        Kun laitan pelin sisään ps3 lukee sitä mutta pian kuuluu joku kolauksen tapainen ääni ja se ei ilmota mitään???


    • Pouttu120

      sinun PS3 sisällä saattaa olla pölyssä. Avaa itse pelikonsoli ja pyyhi pölyt pois tai vie huoltoon.

      • Expertti..

        Pelilevyjen lukupää on rikki. Olen Expertti tässä, sillä olen töissä konsolien "korjaamolla".


      • asiantuntija..
        Expertti.. kirjoitti:

        Pelilevyjen lukupää on rikki. Olen Expertti tässä, sillä olen töissä konsolien "korjaamolla".

        Kyse on ennemminkin levynsiirtojärjestelmän huonosta kalibroinnista. Olen asiantuntija, sillä olen töissä Sonylla PS3-suunnitteluosastolla.


      • Myck
        asiantuntija.. kirjoitti:

        Kyse on ennemminkin levynsiirtojärjestelmän huonosta kalibroinnista. Olen asiantuntija, sillä olen töissä Sonylla PS3-suunnitteluosastolla.

        Täällä kaikenlaisia levyseppä hitsaajia ja muita perksutta...Mä olen nääs myyjä..Tuo vanha vaihossa mulle..Niin myyn " pilkka "hintaa 500 gb varustetun ps 3 ..Vain 599 € !!! Halvalla lähtis mut menköön tämän kerran...


      • kk
        asiantuntija.. kirjoitti:

        Kyse on ennemminkin levynsiirtojärjestelmän huonosta kalibroinnista. Olen asiantuntija, sillä olen töissä Sonylla PS3-suunnitteluosastolla.

        Tuskin oot....


      • kysyyjä
        asiantuntija.. kirjoitti:

        Kyse on ennemminkin levynsiirtojärjestelmän huonosta kalibroinnista. Olen asiantuntija, sillä olen töissä Sonylla PS3-suunnitteluosastolla.

        No selitäppä sitten että minkä takia osa mun peleistä käynnistyy ja toimii, mutta osa ei?


    • RähmäKäpälä

      ps3 lukee kyl leffat, mut ei pelejä. mikä ongelma? Expertti tai asiantuntija vois antaa vinkkejä ;)

      • vecu 65

        Konsolini PS3 ei lukenut levyjä, korjasin sen helsingissä, kaikki tehtiin yhden päivän aikana ( lukupään vaihto ),eikä hintakaa ollu paha. Työ oli tehty hyvin ja nopeasti ! Maksoin huollosta vain 80euroa! www.huolto.verkkotalo.fi


    • Mikäs on vikana

      Mikäs on pleikassa vikana ja voisko jotenkin korjata kun toimii muuten normaalisti mutta jokainen levy mikä laitetaan sisään ja vaikkapa pelataan ei toimi kunnolla, koska jossain vaiheessa asema lakkaa aina toimimasta vähäksi aikaa? Kiitos!

    • apua kiitos

      mun ps3 pyörii normaalisti mut mitkää levyt ei toimi mut kaikki ladatut pelit pyörii täydellisesti oisko vinkejä ?

      • vecu 65

        Lukupää rikki. Konsolini PS3 ei lukenut levyjä, korjasin sen helsingissä, kaikki tehtiin yhden päivän aikana ( lukupään vaihto ),eikä hintakaa ollu paha. Työ oli tehty hyvin ja nopeasti ! En suosittele että korjaatte konsolia itse, koska sen jälkee ammattilaistenkin voi olla vaikeaa korjata vika. Maksoin huollosta vain 80euroa! www.huolto.verkkotalo.fi


    • ps3onparas

      Siellä on pelien lukupää rikki. Ei sitä itse kannata ruveta korjaamaan sitä se on niin millinpientä hommaa.. Ei 80€ korjauksesta ole paljoa. Kannattaa käydä huollossa..

    • seppo suku

      Miks ps3 ei lue pelejä ei oo tippunu eikä mittään sellasta?????????????????????????????????????????

    • docu

      paljos pleikkari 120 gigasesta kannattas maksaa jos ei toimi pelit eikä leffat varmaa lukupää paskana siinä?

    • ???

      Mulla lukee levyjä joskus ja joskus ei. Kone on ollu huollos koht neljä viikkoo. Soitin ja kysyin mikä oli vikana. Mut lukupää oli kunnossa et mikä se vika vois olla???????????? Ne ei oo löytäny vikaa vaikka on ettiny sitä viikon

    • dygklhuj

      "lukupää oli kunnossa et mikä se vika vois olla"

      Tämän sivun vastaa -toiminto pimeni jostain syystä jälleen kerran. Mut joo, kyllä se edelleen on vain se lukupää se syy. Ei todellakaan ole muu joka voisi aiheuttaa tuon jos se kerran satunnaisesti lähtee pyörimään. Tuo ongelma on eräs näistä tyypillisistä oireista joka kertoo lukupään leviämisestä, ja tuo että välillä tekee niin se on vain alkua josta se alkaa pahenemaan nopeasti. Levyissäkin voi olla joku olematon lika, tiedä siitä.

    • lolmies2

      Tiedän syyn miksei toimi ,koska ps3 on perseestä.

    • eerkiii

      PS3 lukee välillä pelin välillä ei esim kun on rämpännyt ees takas levyä 10min sitte toimii normaalisti lukee heti mutta kun sammuttaa ps3 ja koitat seuraavana päivänä uudestaan ei toimi? onko se siitä lukupäästä ja saisiko sen korjattua lukupään vaihdolla ja paljonko tälläinen yleensä maksaa?

      • r5yugi

        "saisiko sen korjattua lukupään vaihdolla ja paljonko tälläinen yleensä maksaa?"

        Mä kuule luulen ettei kannata vaihtaa, sillä sitä ei tiedä koska koneesta hajoaa jokin muu osa. Uusi konsoli kannattaa ostaa kuin se että alkaa korjaamaan sitä, tietämättä mikä hajoaa seuraavaksi.


    • ps3asdxdxd

      Minulla sama ongelma, jonkin ajan surraa sitten kuuluu sellane "naksahdus" ihan kuin työntäis sen pelin ulos sielt tjsp.

      Neuvoja??

    • ihme3

      mulla mun pleikkari ei lue peleja mut lukee elokuvia. mutta joskus pelit toimii ja joskus ei. mut elokuvat toimii mainosti

    • ihme 3

      missä vika . ei pleikassa 2 lukupaata ole

      • miksi kukaan ei lue?

        miksi kukaan ei lue aikaisempia viestejä? Siellä kaikki näiden kysymysten vastaukset on toistettu ainakin 52 kertaa...


    • vaihto uuteen

      Vastaus on yksiselittenen: Lukupää rikki.

    • ihme urpoja

      itellä sama vika.. välillä lukee ja välillä ei.. kuuluu lonksahdus kuin olisi työntämässä levyä pihalle.. korjaus - käännä pleikka ylösalasin niin johan toimii.. hinta 0e

    • Zcreec

      Kovalevy ei välttämättä ole rikki! Koneen sisällä voi olla paljon pölyä ,etenkin kovalevyn päällä niin siksi se ei tahdo välillä pyörittää peliä!

    • Anonyymi

      Kuinka paljon rahaa saa 25 levystä ps3 pelejä

    • Anonyymi

      Laita se ekaluokalle niin oppii lukemaan.

    • Anonyymi

      Mulla sama

    • Anonyymi

      Monet kerrat on kokeiltu pelilevyä mut se vain lataa eikä kuvaketta tule sit se lukee lyvyä uusiksi ei vieläkään ei oo irto osiakaan ja tätä samaa on ollu jo vuoden ajan mitä pitäisi tehdä?

    • Anonyymi

      Heitä ps3 seinään laita se veteen hypi päällä aja ps3 päältä rekalla hypi päällä

    • Anonyymi

      ITSELLÄ SAMA ONGELMA.

    • Anonyymi

      Jos lukupää on kunnossa, syyllinen voi näillä ikävuosila alkaa olla virtalähteen väsyneet kondensaattorit jotka ei jaksa antaa koneelle enää riittävästi "juissia".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      39
      773
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe