Alle 400 € setit

Roy

23

2111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jänisjussi.

ihmeellisia kotiteattereita, kun kuvalähdekin puuttuu. merkkinä kumpikin ok. paremmuudesta en mene sanomaan. rippuu tarpeistakin.

• kädetön55

Omistan tuon http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=30425&pic=1 mitä siis ehdottelit. Hyvä peruskotiteatteri , johon voit sitten hankkia uusia kaiuttimia jos nälkä kasvaa syödessä. Sen verran täytyy kuitenkin mainita , että kaiuttimien johdot (tulee paketin mukana) ovat aika surkeaa luokkaa. Itse kun olen aloittelija niin täytyy myöntää että johtojen kytkeminen oli vähän hankalaa. loppujen lopuksi sain kuitenkin ääntä kuulumaan.Äänen laatu on enemmän elokuva painotteinen. Kaikki on toiminut ongelmitta , mitä nyt paketin olen omistanut vasta viikon verran. Tiivistettynä toimintavarma ja kaikki valmiit kotiteatteripaketit mennen tullen päihittävä kotiteatteri ( siis laajennusvara verrattuna valmiisiin).

• Roy

Kiitos kommentista. Tuo laajennusvara onkin hyvä noiden settien kohdalla ja voi hankkia sellaisen DVD-soittimen minkä haluaa. Pitää vielä miettiä kumpaan sitä sijoittaisi.

• onkyokin

Näköjään on onkyokin lähtenyt tuolle mehupurkki linjalle. no tuohon hintaa ei laatua saa edes onkyolta mutta mieluummin sitä verkkokaupasta kun sonya pixmaniasta.

• saffa
    • ...

Valmissetit on paskaa. En tarkoita, että pitää upottaa henkilöauton hinta kotiteatteriiin, mutta sellainen alta 2000e on realistinen budjetti, jossa hinta/laatu kohtaavat jo ihan hyvin. 400-700e vahvistimeen, kaiuttimiksi (näin lonkalta) monitor audion br2 tai tannoyn mercury f1 ja vaikka bk:n xls200 subi. Kelvollista hifiä uskaltaa ostaa myös käytettynäkin. Ja kun paloista tekee, on uusiminen sitten ensi vuonna tai viiden vuoden päästä helpompaa, jos mieli tekee. Tuollainen 400e valmissetti on sama kuin 15 vuotta vanha lada autona. Kyllä sillä ääni kuuluu (ladalla pääsee pisteestä a pisteeseen b), mutta ei se siitä nautintoa tee.. Ja kotiteatterillahan ei ole mitään käytännöllistä tarkoitusta. Tai jos alkoi hinnat hirvittää, niin osta vahvari, 2 kaiutinta ja subi. Varmasti kepittää tasollaan noi ready-setit, ja siitähän sitten voi lisätä kolme kajaria, jos rahaa ja halua myöhemmin on.

• Kiteytit

Asian! T 5 x Amphion Helium Marantz

• nyt ihmeessä

tällaiselle tavalliselle katselija-kuuntelijalle mikä ihmeen etu/idea on ns. kotiteatterisetillä verrattuna DVD-soittimeen ja "tavallisiin" stereoihin? En oikein jummarra. Hyvän DVD-soittimen saa 30..40 eurolla ja hyvät stereot parillasadalla. Minulla on Sonyn perus-DVD-soitin ja parikymmentä vuotta vanha Sonyn 2 x 150W stereovahvistin Yamahan isoilla kaapeilla. Mitähän jään paitsi?

• Sitte

Monikanavaääni ihan tuntematon juttu?

• nyt ihmeessä
        Sitte kirjoitti:

Monikanavaääni ihan tuntematon juttu?

omassa olohuoneessa tuntematon. Ja siksi jääkin. Kävin naapurissa kuulemassa sitä 5 tai 6:sta pienestä kottaraispöntöstä. Ei vakuuttanut yhtään. Minusta tuntuu, että kaiuttimien lukumäärän kasvaessa hintakilpailu pakottaa pudottamaan liikaa laatua. Ainakin siltä tuntuu kun katsoo noita monikanavalaitteiden ns. "kaiuttimia". Mieluummin 2 isoa kunnon kajaria kuin tusina maitopurkin kokoisia.

• näinpäm
        nyt ihmeessä kirjoitti:

omassa olohuoneessa tuntematon. Ja siksi jääkin. Kävin naapurissa kuulemassa sitä 5 tai 6:sta pienestä kottaraispöntöstä. Ei vakuuttanut yhtään. Minusta tuntuu, että kaiuttimien lukumäärän kasvaessa hintakilpailu pakottaa pudottamaan liikaa laatua. Ainakin siltä tuntuu kun katsoo noita monikanavalaitteiden ns. "kaiuttimia". Mieluummin 2 isoa kunnon kajaria kuin tusina maitopurkin kokoisia.

joo näin se vähän on. huono monikanava järjestelmä on huono investointi vaikka ei kovin suuri. Kunnollinen monikanava kotiteatteri taas puolestaan suuri nautinto.

• Juuuri
        näinpäm kirjoitti:

joo näin se vähän on. huono monikanava järjestelmä on huono investointi vaikka ei kovin suuri. Kunnollinen monikanava kotiteatteri taas puolestaan suuri nautinto.

Niin.Ite oon 37 v ja alotin hifin jo kun ei hometheater jutuista tiedetty mtn ja monikanavaisuus on tietenkin ollut pitkään osa hifiiarrastustani.Ei niillä dvd soittimien tai dekoodereiden purkuominaisuuksilla ole juurikaan väliä eli siinä mieles halpa on ok.Mutta sit ne kaiuttimet jotka on ehd tärkeimmät vahvistimen tehonantokyvyn ja liitettävyyden lisäksi, eli unohda se kottaraispönttöjen kuuntelu ja ostelu!!!! Muista myös et heikkotehoinen vahvari rikkoo nopeammin kaiuttimet kun vahva koska se säröytyy ja leikkautuuhelpommin ja sit kuuluu poks riippuen kaiuttimien sietokyvystä. Kodinkoneliikkeessä töissä ollessani tein havaintoja tyypillisestä kotiteatteripakettiostajasta, tässä hieman kärjistetysti: Satsataan kaikki raha(oma tai osari) kuvalähteeseen ja äänentoistossa tyydytään alhaiseen kuraan paskimpien laitteiden ollessa sellasia jossa supp(bb)ariin kytketään satelliitit ja dvdohjelmalähdeyksikkö kun subipöntössä on vahvistimet ja liittimet telkkariin.Tunsin aina myötähäpeää kun joku osti niitä romui

• Roy

Kyllähän sen arvasi että hifistit tulevat hehkuttamaan kunnon laitteiden nimeen. Minulla on ollut kolme vuotta tuollaiset perus 5.1-mehupurkit ja kyllä ne ovat tarjonneet ainakin parempaa ääntä kuin television kaijuttimet elokuvia katsoessa (musiikkia kuuntelen kuulokkeilla). Ja kyllä noiden settien nyt jotain parannusta luulisi tuovan esim. kattavammat liitännät. Olisihan se kiva jos olisi kunnon vehkeet mutta opiskelijan budjetti on aika tiukka ("kuuntelikelpoisiin" kaijuttimiin menisi siis se 1500 € enemmän, joten ei kiitos). Ja itse en edes nauti mitenkään hirveästi enemmän jos esim. katson saman elokuvan elokuvateatterissa ja sitten kotona 32-tuumasesta lcd:stä ja noista mehupurkeista, elokuvan viihdyttävyys riippuu paljon muusta kuin äänenlaadusta. Jos on kuitenkin hirveä hinku kuulla loppuun asti hiottua meteliä niin menee sitten sinne elokuvateatteriin, siellä on kuitenkin paremmat vehkeet kuin kenelläkään teistä.

• nyt ihmeessä
        Roy kirjoitti:

Kyllähän sen arvasi että hifistit tulevat hehkuttamaan kunnon laitteiden nimeen. Minulla on ollut kolme vuotta tuollaiset perus 5.1-mehupurkit ja kyllä ne ovat tarjonneet ainakin parempaa ääntä kuin television kaijuttimet elokuvia katsoessa (musiikkia kuuntelen kuulokkeilla). Ja kyllä noiden settien nyt jotain parannusta luulisi tuovan esim. kattavammat liitännät. Olisihan se kiva jos olisi kunnon vehkeet mutta opiskelijan budjetti on aika tiukka ("kuuntelikelpoisiin" kaijuttimiin menisi siis se 1500 € enemmän, joten ei kiitos). Ja itse en edes nauti mitenkään hirveästi enemmän jos esim. katson saman elokuvan elokuvateatterissa ja sitten kotona 32-tuumasesta lcd:stä ja noista mehupurkeista, elokuvan viihdyttävyys riippuu paljon muusta kuin äänenlaadusta. Jos on kuitenkin hirveä hinku kuulla loppuun asti hiottua meteliä niin menee sitten sinne elokuvateatteriin, siellä on kuitenkin paremmat vehkeet kuin kenelläkään teistä.

ei nyt tartte äärimmäisyyksiin mennä. "Minulla on ollut kolme vuotta tuollaiset perus 5.1-mehupurkit ja kyllä ne ovat tarjonneet ainakin parempaa ääntä kuin television kaijuttimet elokuvia katsoessa" -20€ kajarit riittää voittamaan telkkarin kuin telkkarin omat ämyrit. ""kuuntelikelpoisiin" kaijuttimiin menisi siis se 1500 € enemmän, joten ei kiitos" -No se riippuu. Tuolla ylempänä kehumani Yamahan miltei metrin korkuiset laatukaapit ostin käytettynä markka-aikaan hintaa 200mk/kpl (siis yhteensä n. 70€). Pakkoko sitä on stadin kalleimmasta Hi-Fi liikkeestä hankintojaan tehdä...

• ne toki
        Roy kirjoitti:

Joo onhan ne mehupurit toki telkkarin omia kaiuttimia parempia ja koska niitä voi hajasijoittaa saa vähän efektiäkin mutta ei niitä silti kovin hyviksi kannata mainostaa. Ongelma niissä purkeissa on vaan se että kun haluaa parempaa ne on ongelmajätettä. Kannattaa ostaa mieluummin koko uuden mehusetin sijasta käytettyä parempaa tai uutta pikkuhiljaa pörssin mukaan. Jos on hinku kuunnella loppuunasti hiottua meteliä kannattaa huudattaa niitä mehupurkkeja. Kunnon vehkeet ei huuda. Sen lisäksi niin vaikea kun se voi olla uskoa niin mikään elokuvateatteri ei voi äänentoistossa pärjätä kelvoille kotivehkeille vaikka hintaluokka on ihan eri.

• Roy
        nyt ihmeessä kirjoitti:

ei nyt tartte äärimmäisyyksiin mennä. "Minulla on ollut kolme vuotta tuollaiset perus 5.1-mehupurkit ja kyllä ne ovat tarjonneet ainakin parempaa ääntä kuin television kaijuttimet elokuvia katsoessa" -20€ kajarit riittää voittamaan telkkarin kuin telkkarin omat ämyrit. ""kuuntelikelpoisiin" kaijuttimiin menisi siis se 1500 € enemmän, joten ei kiitos" -No se riippuu. Tuolla ylempänä kehumani Yamahan miltei metrin korkuiset laatukaapit ostin käytettynä markka-aikaan hintaa 200mk/kpl (siis yhteensä n. 70€). Pakkoko sitä on stadin kalleimmasta Hi-Fi liikkeestä hankintojaan tehdä...

Kiitos vain kommentista, mutta tuo viestini ei ollut tarkoitettu sinulle vain noille muille hifisteille, jotka vaativat monen tuhannen vehkeitä jotta kelpaa katsoa se uusin vuokra-DVD. Eli väärään viestiä klikkasin :)

• Roy
        ne toki kirjoitti:

Joo onhan ne mehupurit toki telkkarin omia kaiuttimia parempia ja koska niitä voi hajasijoittaa saa vähän efektiäkin mutta ei niitä silti kovin hyviksi kannata mainostaa. Ongelma niissä purkeissa on vaan se että kun haluaa parempaa ne on ongelmajätettä. Kannattaa ostaa mieluummin koko uuden mehusetin sijasta käytettyä parempaa tai uutta pikkuhiljaa pörssin mukaan. Jos on hinku kuunnella loppuunasti hiottua meteliä kannattaa huudattaa niitä mehupurkkeja. Kunnon vehkeet ei huuda. Sen lisäksi niin vaikea kun se voi olla uskoa niin mikään elokuvateatteri ei voi äänentoistossa pärjätä kelvoille kotivehkeille vaikka hintaluokka on ihan eri.

"Joo onhan ne mehupurit toki telkkarin omia kaiuttimia parempia ja koska niitä voi hajasijoittaa saa vähän efektiäkin mutta ei niitä silti kovin hyviksi kannata mainostaa." Missähän kohdassa olen kehunut niitä hyviksi? "Jos on hinku kuunnella loppuunasti hiottua meteliä kannattaa huudattaa niitä mehupurkkeja. Kunnon vehkeet ei huuda." Ei mehupurkkien meteli ole LOPPUUNASTI HIOTTUA. Kovalla voluumilla olevaa ääntä saa kutsua miksi haluaa. No joo, alkaa menemään taas aiheen ohi.

• ne toki.-
        Roy kirjoitti:

"Joo onhan ne mehupurit toki telkkarin omia kaiuttimia parempia ja koska niitä voi hajasijoittaa saa vähän efektiäkin mutta ei niitä silti kovin hyviksi kannata mainostaa." Missähän kohdassa olen kehunut niitä hyviksi? "Jos on hinku kuunnella loppuunasti hiottua meteliä kannattaa huudattaa niitä mehupurkkeja. Kunnon vehkeet ei huuda." Ei mehupurkkien meteli ole LOPPUUNASTI HIOTTUA. Kovalla voluumilla olevaa ääntä saa kutsua miksi haluaa. No joo, alkaa menemään taas aiheen ohi.

Ei tämä mitenkään aiheesta ohi ole mennyt itse aiheen ytimessä ollaan kokoajan. Eli osta mieluummin pari kunnollista kaiutinta joko käytettynä tai uutena kun huonon setin. Setti on heti valmis mutta sitä on paha laajentaa ja parannella kun pörssi on toipunut. Huonot vahvistimet ja mehupurkkikajarit rääkyy pienemmilläkin volyymeillä koska vahvistin leikkaa ja purkeilta loppuu se heikkokin suorituskyky. Hyvät kamat kuulostaa kovemmillakin volyymeillä hyviltä ja sen vuoksi ei kannata puhua loppuunasti hiotulta meteliltä. Nuo valmissetit ei anna oikeaa kuvaa hyvästä monikanava äänestä.Oikeastaan vaan siitä metelistä. Ongelma tosiaankin voi olla että hyvillä vehkeillä sitä korville liiallista ääntä tulee niin ettei itse nautiskellessa huomaa. Monella hifistillä onkin häiriöitä kuulon kanssa.

• Äänenlaatuun
        nyt ihmeessä kirjoitti:

Vaikuttaa myös käytettävissä olevan tilan akustiikka ja se mtn kaiuttimet saa sijoitettua. Yleensä normi asunnoissa on pienehköt olohuoneet joissa on mahdotonta saada riittävän kauas takakaiuttimia kuuntekupaikan/sohvan taakse että syntyisi kunnon tilavaikutelma. Eli ei ne hyvät kaiuttimet yksin riitä. Kannattaa ostaa 5 samanlaista 2 tie skobea ja hyvä aktiivisubi kuin kookkaat lattiakaiuttimet ja keskikaiutin, pikkukaiuttimien toisto on tarkempi ja subbarin jakotaajuus ja teho on säädettävät ja toisto menee alemmaksi ja on tarkempi kuin isoil lattiakaapeilla jotka jää n 40-35 herziin

• Roy
        ne toki.- kirjoitti:

Ei tämä mitenkään aiheesta ohi ole mennyt itse aiheen ytimessä ollaan kokoajan. Eli osta mieluummin pari kunnollista kaiutinta joko käytettynä tai uutena kun huonon setin. Setti on heti valmis mutta sitä on paha laajentaa ja parannella kun pörssi on toipunut. Huonot vahvistimet ja mehupurkkikajarit rääkyy pienemmilläkin volyymeillä koska vahvistin leikkaa ja purkeilta loppuu se heikkokin suorituskyky. Hyvät kamat kuulostaa kovemmillakin volyymeillä hyviltä ja sen vuoksi ei kannata puhua loppuunasti hiotulta meteliltä. Nuo valmissetit ei anna oikeaa kuvaa hyvästä monikanava äänestä.Oikeastaan vaan siitä metelistä. Ongelma tosiaankin voi olla että hyvillä vehkeillä sitä korville liiallista ääntä tulee niin ettei itse nautiskellessa huomaa. Monella hifistillä onkin häiriöitä kuulon kanssa.

No pitää tässä katsella jos jostain saisin itselle sopivaan budjettiin vaikka kaksi tuollaista käytettyä hyvälaatuisempaa kaijutinta subbarin ja vahvistimen. En vaadi mitään huippua, mutta onhan rahoille aina mukava saada kuitenkin parasta vastinetta.

• ne toki-.
        Roy kirjoitti:

No pitää tässä katsella jos jostain saisin itselle sopivaan budjettiin vaikka kaksi tuollaista käytettyä hyvälaatuisempaa kaijutinta subbarin ja vahvistimen. En vaadi mitään huippua, mutta onhan rahoille aina mukava saada kuitenkin parasta vastinetta.

Miehen puhetta.

• spiidderi
        ne toki.- kirjoitti:

Mistähän se johtuu, että aina niissä valmispaketeissa on niin saatanan paska ääni? Eivätkö ne siellä sonyn, samsungin ja missälie tehtailla osaa ollenkaan valmistaa kaijuttimia ja subbareita, vai johtuuko se siitä että niissä valmispaketeissa ei ole vahvistinta? Miten se on mahollista, että onkyo yamaha ja mitä lie niitä hyviä merkkejä on? myykin halvemmalla helvetin hyvää kamaa? Jos miettii että ostat 2000eurolla valmis sonyn kotiteatterisetin, tai ostat 2000eurolla itsekasatun setin , on se itsekasattu parempi. Näinhän se on kyllä tietokoneosissakin. Toisaalta kun käy miettimään, että ovatko ne hifistit kuulleetkaan valmispaketteja, vai olettavatko he vain että niistä kuuluu täyttä paskaa. Voisi sitä ainekin kuvitella että tuhannen euron valmis bluray-kotiteatterisetti olisi edes jostain kotosin kokemattomalle kuuntelialle. Jos alunperin ei lähtisikään mukaan hifistien maailmaan, niin ei se äänikorvakaan siitä paranisi ja selviäisi hyvin perusseteillä. Kyllä sitä itse hyvin katsoo tv:tä tv:n omilla äänillä. 1000eurolla perussetti siihe kylkiäisiks ja blu-ray leffa pyörimään, niin kai siitä jonkunlaisen tilavaikutelman saa, vai mitenkä on? Jotenki tuntuu, että hifisteillä on saatananmoinen pakko saada haukkua valmismaitopurkkeja. Sit vielä se, että jos sanoo valmista settiä, jossa on 5.1 ja playeri kotiteatteriksi. niin mikä siinä on niin väärin? helvetinmoinen vineeminen aina jos joku sanoo kotiteatteri. Toisaalta on se varmaan väärin sanoa kotiteatteri, koska siihen kuuluu tv jne sun muuta settiä, kyllä sen jokainen mielessään tajuaa kun ajattelee sanaa kotiteatteri. Mutta miksikä jokaisella nettisivulla sanotaa settiä, jossa on kaijuttimet ja playeri. annas kun mietin : "KOTITEATTERIKSI". Miksikä muuksi sitä kotiteatteria sitten pitää sanoa. Jos joku haluuaa ostaa kotiteatterin ja kysyö neuvoa, niin mitä hän sanoo?. "haluan ostaa paketillisen maitopurkkeja ja yhen subbarin playerin kera" =? huhuhuhuuuuuuuuhhh,. onneksi en ole hifistelijä, vaan pärjään normaaliseteillä. ei tarvitse rassata päätä turhalla paskalla.

• ovat

molemmat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1438
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      192
      1425
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      83
      989
    6. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      905
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      81
      902
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      6
      847
    Aihe