Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Arimidex

5 vuoden kuurini

loppumaisillaan. Millaiset vieroitusoireet siitä? Onko kokemuksia? Tarkoitan sitä, että ensin meni pari vuotta, että elimistö tottui lääkkeeseen, eli lääkehän estää kaiken estrogeenin. Lopetuksen jälkeen oma tuotanto hieman elpyy, joten vaihdevuosioireet tulevat takaisin. Ei kiva, mutta pakko on kaikki kestää.Oli nimittäin melkoisen hikiset pari vuotta. Nyt on ollut helpompaa.

21

3139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ira¤

      vuoden verran ja jalkoja särki suunnattomasti,eilen syöpiksellä vaihdettiin lääke johonkin,oliko se Aromaasi?2 viikkoa aluksi pitää olla ilman lääkkeitä.

      • en tiedä

        ..ira¤ nyt vuosi siitä,kun hoidot loppui? Eikös nämä syöpälääkkeet aloiteta heti kun on saatu viimeinen sytostaatti hoito? Minä olen syönyt arimidexeja nyt 3.vuotta ,en ole ainakaan huomannut mitään sivuvaikutuksia,ikä kun tuo muutenkin jo kolotuksia päälle kuusikymppiselle:)


      • Ira¤
        en tiedä kirjoitti:

        ..ira¤ nyt vuosi siitä,kun hoidot loppui? Eikös nämä syöpälääkkeet aloiteta heti kun on saatu viimeinen sytostaatti hoito? Minä olen syönyt arimidexeja nyt 3.vuotta ,en ole ainakaan huomannut mitään sivuvaikutuksia,ikä kun tuo muutenkin jo kolotuksia päälle kuusikymppiselle:)

        sytostaatit ja säteet loppuivat 12.9 siitä eteenpäin olen syönyt Aridimexiä.Nyt pidän 2 viikon tauon,ja aloitan Aromasiinin,josko tuo jalka särky sitten loppuisi,tai edes hieman helpottaisi,polviin kertyy nestettä,mutta kävelen tunnin verran päivässä.Nyt en viikkoon ole lenkkeillyt,kyllä niin on kipua.Hienoa jotta sinulle ne ovat käyneet,ilman oireita.Kaikkea hyvää sinulle jatkossakin.


      • sitten uusia
        Ira¤ kirjoitti:

        sytostaatit ja säteet loppuivat 12.9 siitä eteenpäin olen syönyt Aridimexiä.Nyt pidän 2 viikon tauon,ja aloitan Aromasiinin,josko tuo jalka särky sitten loppuisi,tai edes hieman helpottaisi,polviin kertyy nestettä,mutta kävelen tunnin verran päivässä.Nyt en viikkoon ole lenkkeillyt,kyllä niin on kipua.Hienoa jotta sinulle ne ovat käyneet,ilman oireita.Kaikkea hyvää sinulle jatkossakin.

        syöpäpotilaita,sinutko leikattiin vuoden - 08. helmikuussa? Minulla oli leikkaus v. - 07 maaliskuussa Minulla on tamofen ja paitsi hikoilu,muita vaivoja ei ole.


      • lipsahtikaan..
        sitten uusia kirjoitti:

        syöpäpotilaita,sinutko leikattiin vuoden - 08. helmikuussa? Minulla oli leikkaus v. - 07 maaliskuussa Minulla on tamofen ja paitsi hikoilu,muita vaivoja ei ole.

        Ira kirjoittaa 7.5. "Aamulenkki heitetty" ja 8.5. "viikkoon en ole lenkkeillyt".. Mitähän tässä taas uskoisi, vai uskoisiko mitään?


      • Ira¤
        lipsahtikaan.. kirjoitti:

        Ira kirjoittaa 7.5. "Aamulenkki heitetty" ja 8.5. "viikkoon en ole lenkkeillyt".. Mitähän tässä taas uskoisi, vai uskoisiko mitään?

        takoittaa 1-2 tunnin lenkkiä helsingin puolelta Vantaan metsäteille,ja sieltä kotiin n.10km. Pikkulenkkin on pojalle puolikilometriä,mutta usein kierrän kiertoreittiä niin tulee reippaampi olo.


      • niin kyllä tämä
        sitten uusia kirjoitti:

        syöpäpotilaita,sinutko leikattiin vuoden - 08. helmikuussa? Minulla oli leikkaus v. - 07 maaliskuussa Minulla on tamofen ja paitsi hikoilu,muita vaivoja ei ole.

        nimimerkki ira¤ leikattiin jo vuoden -07. helmikuussa.


      • Ira¤
        niin kyllä tämä kirjoitti:

        nimimerkki ira¤ leikattiin jo vuoden -07. helmikuussa.

        hiuksetkin jo kasvaneet yli hartioiden,vaikka aluksi tuntuo ettei ne kasva lainkaan.


      • hiukset..
        Ira¤ kirjoitti:

        hiuksetkin jo kasvaneet yli hartioiden,vaikka aluksi tuntuo ettei ne kasva lainkaan.

        vajaassa kahdessa vuodessa,minulla olisi jo lähes vyötäröön ellen olisi välillä leikannut:-))


      • Ira¤
        hiukset.. kirjoitti:

        vajaassa kahdessa vuodessa,minulla olisi jo lähes vyötäröön ellen olisi välillä leikannut:-))

        kuinka onnellinen oli kun jo pienet hiukset alut alkoivat kasvamaan,ja ripset.Odotti vaan koska saa heittää peruukin roskikseen.


      • vielä vuosi
        Ira¤ kirjoitti:

        kuinka onnellinen oli kun jo pienet hiukset alut alkoivat kasvamaan,ja ripset.Odotti vaan koska saa heittää peruukin roskikseen.

        Minä aloin syömään Arimidexiksia heti sädehoidon jälkeen ,sitä ennen oli sytostaatit. Siitä tulee nyt 4 vuotta, ei minkäänlaisia muita sivuvaikutuksia kuin hikoilut, ne alkoi uudelleen, mutta pikkuhiljaa ovat vähentyneet...vielä vuosi.


      • Ira¤
        vielä vuosi kirjoitti:

        Minä aloin syömään Arimidexiksia heti sädehoidon jälkeen ,sitä ennen oli sytostaatit. Siitä tulee nyt 4 vuotta, ei minkäänlaisia muita sivuvaikutuksia kuin hikoilut, ne alkoi uudelleen, mutta pikkuhiljaa ovat vähentyneet...vielä vuosi.

        olet jo voitonpuolella.Niin erilailla kehomme toimii.toiselle tulee kuumiaaaltoja,ja toiselle jalkoihin kovat säryt.Jatka vaan loppuun asti,kun ei kammempia oireita tule.


      • Anonyymi

    • ap.

      Olisiko täällä ketään, jolla olisi kokemusta 5 vuoden arimidex-kuurista. Miten sen lopetus onnistui 5 vuoden jälkeen?

      • söi ja ...

        Naapurini lopetti 5 vuoden syönnin joulun aikaan ja hyvin on mennyt, ei mitään oireita lopettamisesta,joten kaikki ok.


      • nainen vm38

        reilu vuosi sitten.Ei mitään vieroitusoireita.Hikoilua kyllä jäi.


      • vastaajille!

        Huoli jäi pois; onhan niitä kertynytkin tämän viiden vuoden aikana, elossa ollaan, Kiitos Jumalalle!


      • Ira¤
        vastaajille! kirjoitti:

        Huoli jäi pois; onhan niitä kertynytkin tämän viiden vuoden aikana, elossa ollaan, Kiitos Jumalalle!

        lopetin,kivut jäi,ja tuli kovaa hikoilua.Toivottavasti seuraava lääke sopisi.


      • lopettanut ...
        Ira¤ kirjoitti:

        lopetin,kivut jäi,ja tuli kovaa hikoilua.Toivottavasti seuraava lääke sopisi.

        ..tämän arimidex - lääkkeen käytön vasta viime viikon perjantaina? Nyt on vasta tiistai joten hyvä että noin nopeasti, muutamassa päivässä loppui jaloistasi ne kivut ja säryt:)


      • Ira¤
        lopettanut ... kirjoitti:

        ..tämän arimidex - lääkkeen käytön vasta viime viikon perjantaina? Nyt on vasta tiistai joten hyvä että noin nopeasti, muutamassa päivässä loppui jaloistasi ne kivut ja säryt:)

        ehkä joskus.


      • Ira¤
        Ira¤ kirjoitti:

        ehkä joskus.

        jalkasärkyihin,jotta edes muutaman tunnin saa nukuttua.Lääkäreiltä saamani Buranasta ym.ei ollut mitään hyötyä.Tänää lähden kaupungille tyttäreni kanssa,ja käyn työpaikallani,siellä on vapaaehtoinen tuuraaja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1400
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1307
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe