Sairaudet erakoittavat

Diabeetikko

Hei, en tiedä, onko tämä oikea foorumi, mutta en tiedä muutakaan paikkaa. Olen pääkaupunkiseudulla asuva 54-v. yksinelävä nainen. Minulla on aikuistyypin diabetes ja verenpainetauti, joihin on lääkitykset. Lääkityksistä on monenlaisia sivuvaikutuksia, mutta en voi niitä lopettaakaan. En voi oireideni vuoksi käyttää laisinkaan alkoholia, käydä elokuvissa jne. Olisin iloinen, jos löytäisin jonkin ihmisen, jonka kanssa voisin kirjoitella kokemuksistani ja elämästä yleensä. Olen pieni ja hoikka työssäkäyvä tavallisen oloinen nainen. Elämä tuntuu tällä hetkellä vaikealta ja toivoisin löytäväni kohtalotoverin. Jätäthän sähköpostisoitteesi, niin kirjoitan Sinulle.

15

1753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämää kehiin

      Samaa ikäluokkaa. Itselläni on liikaa verenpainetta (Amplobidin lääkityksenä) ja myös diapetes (Metforem). Lääkitys kohdallaan, eikä ole menoja vaikeuttanut, ei myöskään ollut lääkityksen sivuoireita. Kyllä se on aika paljon yläpäästä kiinni! Näitä tauteja on tässä iässä joka toisella suomalaisella. Tässä osoite: [email protected], jos haluat kirjoitella.

    • marinalizzie

      näitä sairauksia mutta olin naimisissa noin 8 vuotta miehen kanssa jolla oli sokeritauti myös paljon muita sairauksia hän oli silti aktiivinen teki töitä ja piti hauskaa siis kävi ystävien kans ulkona.

    • hannu

      Itselläni on ollut 1-tyypindiabeetes jo monta kymmentä vuotta, ja jouduin sen takia eläkkeelleki 10-vuotta sitten. Nyt olen saanut diabeeteksen kuriin, ja pystyn käymään töissäki.Verenpaine taudista en tiedä juuri mitään mutta jos haluat ottaa yhteyttä, niin pohditaan yhdessä[email protected]

    • N55

      Vaikea uskoa, että nuo sairaudet sinua erakoittavat. Voisiko johtua jostain muusta. Meinaan, itselläkin on eivätkä rajoita. En myöskään voi käyttää alkoholia lääkkeiden takia, mutta eihän se estä edes kapakkaan menemästä. Lähetän tämän meilin jos vaikka saisit sairautesi oikeisiin mittasuhteisiin. Niinkuin joku sanoi tuolla niin tässä iässä on yhtä sun toista.

      Olen 50 nainen, verenpainelääkitys ja diabetes 2, selkäleikkaus muutama vuosi sitten mistä syystä toinen jalka osin puutunut, hermovaurioita siis, samaan jalkaan veritulppa koteloitunut pohkeeseen kymmenen vuotta sitten, siitä usein repivät kivut ja aina pakko pitää lämmikkeenä polvisukkaa. Siis yölläkin. Tyvisolusyöpä leikattiin kasvoista pari vuotta sitten ja siitä huomattava arpi joka "halkaisee" huulen, mutta tutut ovat tottuneet. Joku voisi pitää sitä sosiaalisesti rajoittavana ja erakoittavana. Ennen leikkaukseen menoa kyllä se huoletti, että jos huuli leikataan läpi, hermot poikki ja se jää repsottamaan niinkuin halvautuneella eikä puheesta saa selvää. Se oli turha pelko ja pystyn puhumaan ihan normaalisti.

      Olet pieni ja hoikka! Ylipaino on nykyisin suurimpia rajoituksia ainakin kumppanin etsinnässä, luulen. Itse olen älykäs, sydämellinen ja sopuisa, nätti, koulutettu, alko-ongelmaton... mutta ylipainoinen. Siihen esim. treffisivuston kirjoittelu kaatuu, oletan. Kun laitan valokuvan, seuraa täysi hiljaisuus. Näin jo useita vuosia. Pyrin siis osallistumaan eri tavoin mm. kursseille ja paikkakunnan järjestötyöhön, talkoisiin yms. missä ihminen nähdään pintaa syvemmältä. Samalla tietysti panostan painonhallintaan, mutta hemmetin vaikeaa se on kun liikunta ei luontaisesti kiinnosta.

      Ihmettelen, että haet kirjeystävääkin nimenomaan noiden sairauksien kautta!!! Ja taisit saadakin. Hyvää kesää!

      • Puhetta

        Ei ylipaino ole se syy, miksi treffit tyssää. Kyllä siinä vaikuttaa kokonaisuus enemmän.
        Luulin suurimman osan elämääni, että naisen tulee olla hoikka. En luule enää. Minulla on hoikka vaimo ja ihan kiva niin. Tykkään hänestä ihan hirveesti. Kuitenkin on alkanut pemoiset naiset kiinnostamaan enenemässä määrin. En mielelläni syrjähyppyyn halua sortua, mutta siitä pehmoisesta jään sitten paitsi. No ei sekään haittaa, on ihan hyvä näin.
        Mutta kirjoitan tämän siksi, että olen huomannut, ettei se ihmisen ulkonäkö ihan sinällään ratkaise yhtään mitään. Tärkeintä on se, mitä ihminen on kokonaisuutena.
        Keskustelussa on aivan sama minkä näköinen ihminen on äänessä. Vaatetta saa nykyään kaupoista pullukoillekin. Ruokaa kyllä riittää pitämään saavutetut linjat. Ovista mahtuu kyllä kulkemaan. Autolla liikkuu raskaskin kuorma. Sänkyhommat onnistuu ihan niin hyvin kuin on tarvettakin.
        Ainoa asia onkin sitten nuo ylipainosta johtuvat sairaudet. Ne on ikäviä seuralaisia. Tosin eivät normaalipainoisetkaan aina terveitä ole.
        Siis, jos olisin vapaa, niin olisit tervetullut luokseni. Uskon, että on niitä muitakin, jotka ajattelevat samoin ja ovat vapaita.


      • turhaa...
        Puhetta kirjoitti:

        Ei ylipaino ole se syy, miksi treffit tyssää. Kyllä siinä vaikuttaa kokonaisuus enemmän.
        Luulin suurimman osan elämääni, että naisen tulee olla hoikka. En luule enää. Minulla on hoikka vaimo ja ihan kiva niin. Tykkään hänestä ihan hirveesti. Kuitenkin on alkanut pemoiset naiset kiinnostamaan enenemässä määrin. En mielelläni syrjähyppyyn halua sortua, mutta siitä pehmoisesta jään sitten paitsi. No ei sekään haittaa, on ihan hyvä näin.
        Mutta kirjoitan tämän siksi, että olen huomannut, ettei se ihmisen ulkonäkö ihan sinällään ratkaise yhtään mitään. Tärkeintä on se, mitä ihminen on kokonaisuutena.
        Keskustelussa on aivan sama minkä näköinen ihminen on äänessä. Vaatetta saa nykyään kaupoista pullukoillekin. Ruokaa kyllä riittää pitämään saavutetut linjat. Ovista mahtuu kyllä kulkemaan. Autolla liikkuu raskaskin kuorma. Sänkyhommat onnistuu ihan niin hyvin kuin on tarvettakin.
        Ainoa asia onkin sitten nuo ylipainosta johtuvat sairaudet. Ne on ikäviä seuralaisia. Tosin eivät normaalipainoisetkaan aina terveitä ole.
        Siis, jos olisin vapaa, niin olisit tervetullut luokseni. Uskon, että on niitä muitakin, jotka ajattelevat samoin ja ovat vapaita.

        Minulla on laktoosi-intotoleranssiii ja haittaa kovasti parittelua,mitä minä teen??


      • Käytä
        turhaa... kirjoitti:

        Minulla on laktoosi-intotoleranssiii ja haittaa kovasti parittelua,mitä minä teen??

        Laktoosittomia tuotteita tai lievemmässä tapauksessa vähälaktoosisia tuotteita ja taas homma pelaa.


    • nautiskelija

      Moi diapeetikkoTässä Pekka Järvenpäästä. Näinhän se vähän tahtoo olla.Mä jotenkin "häpeän sairauksiani, olen diabeettikko (ykköstyyppi, keuhkoahtaumatauti ja vähän "kolotusta" siellä, täällä. yksin käyn sauvakävelemässä, kun en enään jaksa pysyä muiden mukana, eikä kukaan viitsi kävellä niin hitaasti. Viihdyn kyllä hyvin itsekseni,mutta kai jokainen kaipaa aikuista ihmis-suhdetta elämäänsä. Eteenpäin mennään niinkuin mummo lumeessa.

      • diabeetikko

        elä jää vaivojen vangiksi ja jätä elämääsi elämättä.
        nauti elämästäsi.sillä elämä on lyhyt hukkaan heitettäväksi
        itsekkin olen pyörätuolissa 2tyypin diapeetikko
        ja menen sen minkä pääsen ja kerkiän.
        harrastan erilaisia urheilulajeja ja tapaan ystäviä.
        oletko kenties masentunut,että et jaksa lähteä mihinkään?
        va oisko lääkkeiden sivuvaikutus puhu lääkärille,jos lääkitys ei sovi
        niin vaihtavat sellaiseen mikä sopii.voimia sinulle .
        kirjoittele miten jakselet ja miten pärjäilet.


    • Hei olen samanikäinen kuin sinä ja sairastan myös 2-tyypin diabetestä. Kotiin ei kannata yksin jäädä asioita vatvomaan. Voit kirjoittaa minulle, samoin muutkin diabeetikot. Täytyy elää ja nauttia elämästä.

    • elämä lyhyt

      Itselläni ei ole kyseisiä tauteja, tietoa kyllä löytyy työn puolesta jonkin verran.
      Olen asustellut kauan pääkaupunkiseudulla ja nyt asun lounais-suomessa.
      Olisi kiva vaihdella ajatuksia ja kun ikä olisi myös yksiin sinulla.
      Kyllä paljon voi tehdä asioita, vaikka onkin sairautta.
      laittelen osoitetta: [email protected]

      • Anonyymi

        Tupu, onko sinulla vielä toimivaa sähköpostiosoitetta?


    • eläkevaali

      Tuossahan sinulle tulee osoite , kyllä minulla on sitte lisätä sepelvaltimotauti, mutta eihän niitä tarvitse kaikkia mukana miettiä terkut sinulle

    • Anonyymi

      Tässä kohtalotoveri sinulle jolla runsaasti kokemuksia sairastelusta, minulla neljä kroonista sairautta, kahteen lääkitys muihin elämäntapamuutos ollut pakko tehdä. Olen 65 v mies ja kaipaan kirjoittelu seuraa nimen omaan naisesta sillä naiset ovat ihania. Minut tavoitat os. rekale(et)meiliboksi.fi

      • Anonyymi

        Joks te ootte kuallu kaikki?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5564
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1967
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      56
      1704
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe