Siivoaminen ei enää onnistu, jos ei siivoa pois tätä: Adobe-flasplugin (.deb-paketti) Pakettia ei enää tueta, mutta minkähän voisin ladata tilalle?
Tietokoneen siivous
12
1189
Vastaukset
- .............
Siivoaminen??? Ladata uuden??? ööööööö.... Mitä oot siivoamassa? flashplugin on varmasti uusin jos olet ottanut päivitykset.
- Rotta,
..järjestelmän siivous, joka on kun valitsee "Järjestelmä - Ylläpito - Tietokoneen siivous". Olen käsittänyt, että olisi hyväksi tehdä sekin silloin tällöin. En tiedä.
- .............
Rotta, kirjoitti:
..järjestelmän siivous, joka on kun valitsee "Järjestelmä - Ylläpito - Tietokoneen siivous". Olen käsittänyt, että olisi hyväksi tehdä sekin silloin tällöin. En tiedä.
Onko 9.04:ssä tuollainen valinta? Vanhemassa tuollaista ei kyllä ole. Tekeeköhän se samat kuin komennot: (Tämä komento poistaa vanhojen ohjelmaversioiden asennuspaketit välimuistihakemistosta) sudo apt-get autoclean (Hiukan tehokkaampi) sudo apt-get clean Noistakin kertyy niin vähän mitään, että "siivous" on kokolailla joutavaa puuhaa linuxissa.
Rotta, kirjoitti:
Kyllä se taitaa olla vähän humpuukia koko juttu. Itse olen joitakin koneitani "siivoillut" manuaalisesti ja toisia en ollenkaan. Ei ole vaikutusta juuri mihinkään, jokunen sata megaa - giga voi tulla levytilaa lisää mutta eipä oikein muuta vaikutusta. Jos tilaa on käytössä hyvin rajallisesti niin tuon voinee joskus ajaa, muuten taitaa olla melkoisen turha.
............. kirjoitti:
Onko 9.04:ssä tuollainen valinta? Vanhemassa tuollaista ei kyllä ole. Tekeeköhän se samat kuin komennot: (Tämä komento poistaa vanhojen ohjelmaversioiden asennuspaketit välimuistihakemistosta) sudo apt-get autoclean (Hiukan tehokkaampi) sudo apt-get clean Noistakin kertyy niin vähän mitään, että "siivous" on kokolailla joutavaa puuhaa linuxissa.
Taitaa tehdä about saman ja tyhjentää .trashin, en ole tutkinut skriptiä mutta eihän linuxissa juuri muuta putsattavaa ole. Linux ei ole windows mutta windowsia vastaava toiminto tuntunee tutummalta.
- Rotta,
exergy kirjoitti:
Kyllä se taitaa olla vähän humpuukia koko juttu. Itse olen joitakin koneitani "siivoillut" manuaalisesti ja toisia en ollenkaan. Ei ole vaikutusta juuri mihinkään, jokunen sata megaa - giga voi tulla levytilaa lisää mutta eipä oikein muuta vaikutusta. Jos tilaa on käytössä hyvin rajallisesti niin tuon voinee joskus ajaa, muuten taitaa olla melkoisen turha.
Se on hyvä tietää, etten turhaa tee. (Windows varmaan kummittelee mielessä). Se, mikä on esteenä siihen toimintoon -kuitenkin jää joka kerta ihmetyttämään. Siis tällainen teksti: "Adobe-flasplugin (.deb-paketti) Pakettia ei enää tueta. Sitä ei ole enää saatavilla pakettivarastosta" j.n.e. Jos poistan tuon ohjelman "siivous" onnistuu. Kiitos tiedosta.
- huh..
exergy kirjoitti:
tuo "siivoa"-toiminto meinaa ihan pokkana poistaa kaikki pakettienhallinnan ohi asennetut paketit.. adobe readerit, pytubet jne. koko siivous on kyllä niin mikkismäinen ominaisuus kuin vain voi olla.
- mävaan...
huh.. kirjoitti:
tuo "siivoa"-toiminto meinaa ihan pokkana poistaa kaikki pakettienhallinnan ohi asennetut paketit.. adobe readerit, pytubet jne. koko siivous on kyllä niin mikkismäinen ominaisuus kuin vain voi olla.
Pakettienhallinan ohi "adobe readerit, pytubet jne.", miksi? Linuxissa on pakettienhallinta, sitä käytetään.
- nimellä?
mävaan... kirjoitti:
Pakettienhallinan ohi "adobe readerit, pytubet jne.", miksi? Linuxissa on pakettienhallinta, sitä käytetään.
acrobat reader tuli asennettua siinä vaiheessa kun sitä ei vielä jauntyn repoissa ollut. ja voisitko laittaa pytubesta uusimman version pakettienhallintaan, niin käytän sitä mielelläni. pakettienhallinnassa on vanhempi versio joka ei toimi täysin.
- mävaan...
nimellä? kirjoitti:
acrobat reader tuli asennettua siinä vaiheessa kun sitä ei vielä jauntyn repoissa ollut. ja voisitko laittaa pytubesta uusimman version pakettienhallintaan, niin käytän sitä mielelläni. pakettienhallinnassa on vanhempi versio joka ei toimi täysin.
pytube ei ole tuttu, mutta ohjeet löytyi helposti haulla "pytube ubuntu". Method 1, sources.listiin lähde ja päivitykset tulee mukavasti: http://www.ubuntugeek.com/pytube-best-youtubegoogle-manager-downloader-and-video-converter-for-ubuntu-linux.html Medibuntu lähteistä löytyy Skypet, googleearthit.. jne ja muistaakseni myös Adobe reader, vaikka en tiedä miksi se pitäisi asentaa? http://help.ubuntu.com/community/Medibuntu
- ja huh
mävaan... kirjoitti:
minulla on P.a.S.k.A.-Linux_0.1.1 jossa ei ole ihan takuulla mitään pakettienhallintaa. ei muuten ole siivous-toimintoakaan ;) ehkä siksi? en tiedä, kun en ole aloittaja :)
- näin parempi
Rotta, kirjoitti:
Se on hyvä tietää, etten turhaa tee. (Windows varmaan kummittelee mielessä). Se, mikä on esteenä siihen toimintoon -kuitenkin jää joka kerta ihmetyttämään. Siis tällainen teksti: "Adobe-flasplugin (.deb-paketti) Pakettia ei enää tueta. Sitä ei ole enää saatavilla pakettivarastosta" j.n.e. Jos poistan tuon ohjelman "siivous" onnistuu. Kiitos tiedosta.
"Adobe-flasplugin (.deb-paketti) " tulee suoraan Adoben sivulta. Pakettienhallinnan kautta näin: Salli kolmannen osapuolen lähteet, Kirjoita komento: sudo apt-get install adobe-flashplugin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643202Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532311Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 692088
- 452082