Ajatusten, oman itsen, lapsien, ystävien, tottumuksista, tavoista, valtakulttuurista, kyläyhteisöstä... mistä?
Millainen vapaus?
16
1212
Vastaukset
- on päämääräniniin olen voittanut tänään itseni. 
- Joka on paljonenemmän kuin sanan! 
- varmasti voittaavastuullisella tuskin voi olla täyttä vapautta mistään - vastoinSe vasta vapauden tuokin... 
- sittenkinvastoin kirjoitti:Se vasta vapauden tuokin... toisin päin? vapaus veljeys ja ta-sa-arvo yleensä vain utopiaa 
- Käännelläsittenkin kirjoitti:toisin päin? vapaus veljeys ja ta-sa-arvo yleensä vain utopiaa yltympärinsä. Haaveita, unelmia täytyy olla! 
- tajuaminenNiin, tämän tietää/tajuaa vain se jolla vastuullista on! Vaikka kuinka "pyörät pyörisivät" täyttä vapautta ei ole! 

- Vapautta ajatella omana itsenään, tehdä asioita vapaaehtoisesti, auttaa muita resurssiensa mukaan muttei äärirajoille, vapaus teeskennellä tarpeen mukaaan jottei loukkaisi yhtäkään, vapaus nukkua tai valvoa, vapaus kunnioittaa itseään ja muita, vapaus pukeutua niin kuin haluaa, vapaus liikkua ja puhua. Vapaus rakastaa! 
- RosaLiiinnautin vapaudesta, jonka itse annan itselleni. Tuntuu ihanalta kun riisun itseäni näkymättömistä kahleista, rajoittimista, ajatuskuvioista, joita niin helposti kannan mukanani kaikesta eilisestä, eletystä ja koetusta. Niin paljon kun kokemusta arvostankin niin silti se monesti rasittaa ja lokeroi. Vapaus on elämän ja tekemisen keveyttä, sanojen lentoa, viivan ja siveltimen ilmavaa hengitystä, melkein kuin pääskysen rentoa liitoa kesäisellä taivaalla. 
- , ja monesta, monesta muusta, ihminen on vapaa vasta sitten kun hän henkäisee viimeisen henkäisynsä, - toivottavasti on. - tankavaaraja jos ja miksi? Minähän vain kavahdin, en kellahtanut siksi en mitään yritääkkään sanoa. Kunhan vain olen. Vauhtia! 

- MeriläinenVaikka joku hallitsisi elämäni ja vallitsisi maailmani. Ajatukset omanani, vain nauraisn, pääni sisällä kun häntä katsoisin. :) Ei ole haikua nähnytkään tää. Oli vain sanoja peräperään. 
- Olen vahvasti sitä mieltä, että kyllä useimmiten ihminen on omien ajatustensa vanki. - tankavaaraoikeastiko? 

- ;-))vääristä rajoista ja rajattomuuksista vääriin aikoihin. 
- n asiaVapaus on sisäinen asia. Välttämättömyys on ulkoinen asia. 
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset465005
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut223695
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti693473
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1012828
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral892713
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k302660
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa181811
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161636
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2021478
- 1521331