Millainen vapaus?

tankavaara

Ajatusten, oman itsen, lapsien, ystävien, tottumuksista, tavoista, valtakulttuurista, kyläyhteisöstä... mistä?

16

1196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on päämääräni

niin olen voittanut tänään itseni.

• Joka on paljon

enemmän kuin sanan!

• varmasti voittaa

vastuullisella tuskin voi olla täyttä vapautta mistään

• vastoin

Se vasta vapauden tuokin...

• sittenkin
        vastoin kirjoitti:

Se vasta vapauden tuokin...

toisin päin? vapaus veljeys ja ta-sa-arvo yleensä vain utopiaa

• Käännellä
        sittenkin kirjoitti:

toisin päin? vapaus veljeys ja ta-sa-arvo yleensä vain utopiaa

yltympärinsä. Haaveita, unelmia täytyy olla!

• tajuaminen

Niin, tämän tietää/tajuaa vain se jolla vastuullista on! Vaikka kuinka "pyörät pyörisivät" täyttä vapautta ei ole!

• Vapautta ajatella omana itsenään, tehdä asioita vapaaehtoisesti, auttaa muita resurssiensa mukaan muttei äärirajoille, vapaus teeskennellä tarpeen mukaaan jottei loukkaisi yhtäkään, vapaus nukkua tai valvoa, vapaus kunnioittaa itseään ja muita, vapaus pukeutua niin kuin haluaa, vapaus liikkua ja puhua. Vapaus rakastaa!

• RosaLiiin

nautin vapaudesta, jonka itse annan itselleni. Tuntuu ihanalta kun riisun itseäni näkymättömistä kahleista, rajoittimista, ajatuskuvioista, joita niin helposti kannan mukanani kaikesta eilisestä, eletystä ja koetusta. Niin paljon kun kokemusta arvostankin niin silti se monesti rasittaa ja lokeroi. Vapaus on elämän ja tekemisen keveyttä, sanojen lentoa, viivan ja siveltimen ilmavaa hengitystä, melkein kuin pääskysen rentoa liitoa kesäisellä taivaalla.

• , ja monesta, monesta muusta, ihminen on vapaa vasta sitten kun hän henkäisee viimeisen henkäisynsä, - toivottavasti on.

• tankavaara

ja jos ja miksi? Minähän vain kavahdin, en kellahtanut siksi en mitään yritääkkään sanoa. Kunhan vain olen. Vauhtia!

• Meriläinen

Vaikka joku hallitsisi elämäni ja vallitsisi maailmani. Ajatukset omanani, vain nauraisn, pääni sisällä kun häntä katsoisin. :) Ei ole haikua nähnytkään tää. Oli vain sanoja peräperään.

• Olen vahvasti sitä mieltä, että kyllä useimmiten ihminen on omien ajatustensa vanki.

• tankavaara

oikeastiko?

• ;-))

vääristä rajoista ja rajattomuuksista vääriin aikoihin.

• n asia

Vapaus on sisäinen asia. Välttämättömyys on ulkoinen asia.

Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      347
      8709
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2561
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2338
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1945
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1532
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1381
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1337
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      179
      1307
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1300
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1217
    Aihe