olen lähdössä yli 10h lennolle ja veritulppia jo takana. Onko polvipituiset lentosukat riittävät vai pitääkö olla sukkahousut? Huonoja kokemuksia jälkimmäisestä, melkein valuivat alas onneksi oli farkut. Jos jollain olisi kokemuksia niin kiitos kaikista miel asiallisista vastauksista.
lentosukat
6
1671
Vastaukset
- Tth-81
Tietysti tukisukkahousut olisi tehokkaampi trombien ehkäisykeino kuin polvipituiset sukat, mutta nekin ovat tyhjää paremmat. Tärkeää olisi hommata tarpeeksi tiukat sukat omien mittojen mukaan, olivatpa ne minkä mittaiset tahansa. Jos sinulla on jo tulppahistoria ja matkakin on ennalta tiedossa, voisit aivan hyvin ottaa yhteyttä terveyskeskukseesi ja pyytää matkaa varten napapiikit (esim. Fragmin tai Klexane) tulppien ennaltaehkäisyksi. Pitkä lentomatka on todellinen tulppariski jopa silloin, kun tukisukkia käytetään. Ja kerran sairastettu tulppa lisää riskiä seuraavaan. Lentomatkalla muista myös riittävä nesteiden nauttiminen ja jalkojen heiluttelu. Pyörittele jalkaa nilkan kohdalta, ojenna ja koukista. Kyllähän sinä nämä varmaan tiedätkin jo. Ei muuta kuin antoisaa reissua ilman tukoksia =)!
- montako...
yleensä otetaan ennen lentoa? Mulla olis yksi annos jemmassa, mahtaako riittää?
- viestistäsi,
mulla on jo verenohennuslääkitys (reseptilääke ja tehokkaampi kuin ennen tulppia käyttämäni). Lääkärini sanoi ettei ole estettä pitkällekään lennolle kun tosiaan vettä juo paljon ja jalassa lentosukat. Se jumppa ja kävely mulla on ollutkin tapana koska on aika puuduttavaa istua tuntikausia ahtaassa istuimessa. Mukavaa kesän jatkoa sulle!
- Tth-81
montako... kirjoitti:
yleensä otetaan ennen lentoa? Mulla olis yksi annos jemmassa, mahtaako riittää?
Suosittelisin keskustelemaan asiasta jonkun asiasta tietävän hoitajan tai lääkärin kanssa. Käsittääkseni yhdenkin piikin vaikutus alkaa nopeasti, mutta tuskinpa se yksinään kovin kauaa kestää. Joillakin lääkeaineilla täyteen vaikutukseen pääseminen kestää useamman annoksen ottamisen verran, jonka jälkeen tulevat annokset pitävät saavutettua vaikutustasoa yllä. Ehkä napapiikitkin olisi hyvä aloittaa jo vähintään edeltävänä päivänä ja jatkaa annostusta lentopäivän iltaan tai seuraavaan päivään. Ja kalliitahan ne kyllä ovat, jos joutuu koko paketin ostamaan, vaikka tarvitsisi vain muutaman piikin. Alkuperäiselle kirjoittajalle: Sinullahan onkin sitten homma jo melko hyvin hoidossa, kun on kuitenkin lääkitys veren ohentamiseksi.
- kokemusta on
viestistäsi, kirjoitti:
mulla on jo verenohennuslääkitys (reseptilääke ja tehokkaampi kuin ennen tulppia käyttämäni). Lääkärini sanoi ettei ole estettä pitkällekään lennolle kun tosiaan vettä juo paljon ja jalassa lentosukat. Se jumppa ja kävely mulla on ollutkin tapana koska on aika puuduttavaa istua tuntikausia ahtaassa istuimessa. Mukavaa kesän jatkoa sulle!
laittaa heti aamusta jälkaan tai väh.6 tuntia ennen lentoa ja niitä ei pidä ostaa marketeista vaan erikoisliikkestä. Tukisukkahousuilla ei ole tässä mitään tekemistä ja veikkaan että vain pahentaa asiaa. Tuo napalääke on myös ok mutta hemmetin kallis eli 100 euroa 10 piikkiä ja yleensä tarvitsee vain 2 ja loput menee hukkaan.
- Anonyymi
Täältä löytyy tietoa tukisukasta. Suomalainen perheyritys, heillä on todella hyvä henkilökohtainen asiakaspalvelu ja puhelintuki.
https://www.preston.fi/2018/08/29/tukisukat-tietopaketti-valintaopas/
//Ville
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387705Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4859Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793