lentosukat

pitkälle matkalle

olen lähdössä yli 10h lennolle ja veritulppia jo takana. Onko polvipituiset lentosukat riittävät vai pitääkö olla sukkahousut? Huonoja kokemuksia jälkimmäisestä, melkein valuivat alas onneksi oli farkut. Jos jollain olisi kokemuksia niin kiitos kaikista miel asiallisista vastauksista.

6

1585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tth-81

      Tietysti tukisukkahousut olisi tehokkaampi trombien ehkäisykeino kuin polvipituiset sukat, mutta nekin ovat tyhjää paremmat. Tärkeää olisi hommata tarpeeksi tiukat sukat omien mittojen mukaan, olivatpa ne minkä mittaiset tahansa. Jos sinulla on jo tulppahistoria ja matkakin on ennalta tiedossa, voisit aivan hyvin ottaa yhteyttä terveyskeskukseesi ja pyytää matkaa varten napapiikit (esim. Fragmin tai Klexane) tulppien ennaltaehkäisyksi. Pitkä lentomatka on todellinen tulppariski jopa silloin, kun tukisukkia käytetään. Ja kerran sairastettu tulppa lisää riskiä seuraavaan. Lentomatkalla muista myös riittävä nesteiden nauttiminen ja jalkojen heiluttelu. Pyörittele jalkaa nilkan kohdalta, ojenna ja koukista. Kyllähän sinä nämä varmaan tiedätkin jo. Ei muuta kuin antoisaa reissua ilman tukoksia =)!

      • montako...

        yleensä otetaan ennen lentoa? Mulla olis yksi annos jemmassa, mahtaako riittää?


      • viestistäsi,

        mulla on jo verenohennuslääkitys (reseptilääke ja tehokkaampi kuin ennen tulppia käyttämäni). Lääkärini sanoi ettei ole estettä pitkällekään lennolle kun tosiaan vettä juo paljon ja jalassa lentosukat. Se jumppa ja kävely mulla on ollutkin tapana koska on aika puuduttavaa istua tuntikausia ahtaassa istuimessa. Mukavaa kesän jatkoa sulle!


      • Tth-81
        montako... kirjoitti:

        yleensä otetaan ennen lentoa? Mulla olis yksi annos jemmassa, mahtaako riittää?

        Suosittelisin keskustelemaan asiasta jonkun asiasta tietävän hoitajan tai lääkärin kanssa. Käsittääkseni yhdenkin piikin vaikutus alkaa nopeasti, mutta tuskinpa se yksinään kovin kauaa kestää. Joillakin lääkeaineilla täyteen vaikutukseen pääseminen kestää useamman annoksen ottamisen verran, jonka jälkeen tulevat annokset pitävät saavutettua vaikutustasoa yllä. Ehkä napapiikitkin olisi hyvä aloittaa jo vähintään edeltävänä päivänä ja jatkaa annostusta lentopäivän iltaan tai seuraavaan päivään. Ja kalliitahan ne kyllä ovat, jos joutuu koko paketin ostamaan, vaikka tarvitsisi vain muutaman piikin. Alkuperäiselle kirjoittajalle: Sinullahan onkin sitten homma jo melko hyvin hoidossa, kun on kuitenkin lääkitys veren ohentamiseksi.


      • kokemusta on
        viestistäsi, kirjoitti:

        mulla on jo verenohennuslääkitys (reseptilääke ja tehokkaampi kuin ennen tulppia käyttämäni). Lääkärini sanoi ettei ole estettä pitkällekään lennolle kun tosiaan vettä juo paljon ja jalassa lentosukat. Se jumppa ja kävely mulla on ollutkin tapana koska on aika puuduttavaa istua tuntikausia ahtaassa istuimessa. Mukavaa kesän jatkoa sulle!

        laittaa heti aamusta jälkaan tai väh.6 tuntia ennen lentoa ja niitä ei pidä ostaa marketeista vaan erikoisliikkestä. Tukisukkahousuilla ei ole tässä mitään tekemistä ja veikkaan että vain pahentaa asiaa. Tuo napalääke on myös ok mutta hemmetin kallis eli 100 euroa 10 piikkiä ja yleensä tarvitsee vain 2 ja loput menee hukkaan.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1615
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe